Soundstorm 2.639 Geplaatst: 30 juli 2023 Geplaatst: 30 juli 2023 10 minuten geleden, Tjeu zei: Volvo doet dat toch voor trein transport China/Europa? Of heb ik dat mis op? Is alleszins geen open trein transport zoals we dat hier voor wagens kennen. Snel eens gezocht, en 6 jaar geleden was het toch met containers te doen. Maar als je dat filmpje bekijkt, dat is traag! Misschien was dat als piloot project of zo, en schakelden ze later naar iets anders over? Een open trein, of zoiets zoals bij de Eurotunnel? Lege containers kan je voor wat anders gebruiken. Maar die hadden een bepaald systeem er in zitten om de auto vast te maken, dus dat keert leeg terug. Feit dat ze boten maken specifiek voor auto transport, is teken dat een container niet de juiste keuze is. Maar misschien verandert dat nog. Quote
Liquid Li0n 979 Geplaatst: 30 juli 2023 Geplaatst: 30 juli 2023 1 uur terug, Tjeu zei: Als ze naar Egypte gingen is het frappant dat zelf daar al een markt voor 2de hands EVs is. Ik had precies ergens gelezen dat het nieuwe Mercedessen en BMWs en zo waren? Quote
gewoon ik 8.350 Geplaatst: 30 juli 2023 Geplaatst: 30 juli 2023 11 uren geleden, Tjeu zei: Individuele compartimenten = autos in containers? Gelukkig branden containerboten niet en zijn die branden makkelijk te controlleren en blussen. 1 Quote
knight-rider 105 Geplaatst: 30 juli 2023 Geplaatst: 30 juli 2023 48 minuten geleden, Liquid Li0n zei: Ik had precies ergens gelezen dat het nieuwe Mercedessen en BMWs en zo waren? Dat dacht ik toch ook, ja. Quote
josenjef 436 Geplaatst: 31 juli 2023 Geplaatst: 31 juli 2023 10 uren geleden, Soundstorm zei: Snel eens gezocht, en 6 jaar geleden was het toch met containers te doen. Maar als je dat filmpje bekijkt, dat is traag! Misschien was dat als piloot project of zo, en schakelden ze later naar iets anders over? Een open trein, of zoiets zoals bij de Eurotunnel? Lege containers kan je voor wat anders gebruiken. Maar die hadden een bepaald systeem er in zitten om de auto vast te maken, dus dat keert leeg terug. Feit dat ze boten maken specifiek voor auto transport, is teken dat een container niet de juiste keuze is. Maar misschien verandert dat nog. Was 3 auto's per container en ze profiteerden toen van chinese overheidssteun op die spoorverbinding richting Europa. In die periode gingen de lege containers vaak per schip terug door zware onbalans in die gesubsidieerde treintrafiek. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 31 juli 2023 Geplaatst: 31 juli 2023 11 uren geleden, Soundstorm zei: Snel eens gezocht, en 6 jaar geleden was het toch met containers te doen. Maar als je dat filmpje bekijkt, dat is traag! Misschien was dat als piloot project of zo, en schakelden ze later naar iets anders over? Een open trein, of zoiets zoals bij de Eurotunnel? Lege containers kan je voor wat anders gebruiken. Maar die hadden een bepaald systeem er in zitten om de auto vast te maken, dus dat keert leeg terug. Feit dat ze boten maken specifiek voor auto transport, is teken dat een container niet de juiste keuze is. Maar misschien verandert dat nog. Keuze voor containers was ook voor veiligheid, autos zijn aan het zicht onttrokken. En daarnaast zijn ze beschermd tegen weer en wind. Quote
Cyrano.ak 2.635 Geplaatst: 31 juli 2023 Geplaatst: 31 juli 2023 12 uren geleden, Tjeu zei: Als ze naar Egypte gingen is het frappant dat zelf daar al een markt voor 2de hands EVs is. Recyclage van de batterij 1 1 Quote
CAS 8.067 Geplaatst: 31 juli 2023 Geplaatst: 31 juli 2023 9 minuten geleden, Polygoon zei: Op zich wel beter moesten ze een Renault embleem genomen hebben. Quote
gewoon ik 8.350 Geplaatst: 31 juli 2023 Geplaatst: 31 juli 2023 Cva nog. Ze konden gerust een normaal stopcontact op een vleugel ook gemonteerd hebben Quote
Luv4DLM 1.281 Geplaatst: 6 augustus 2023 Geplaatst: 6 augustus 2023 Ik heb sinds vandaag de kans om een week en half met de Polestar van mijn broer te rijden. Mijn broer heeft een Luminus badge om te laden. Is er een app waar je dit kan ingeven zo dat je ziet welke laadstations hij accepteert? Voor mij is dit de ideale kans om de wereld van EV's te ontdekken. 1 Quote
Fille 798 Geplaatst: 6 augustus 2023 Geplaatst: 6 augustus 2023 6 minuten geleden, Luv4DLM zei: Ik heb sinds vandaag de kans om een week en half met de Polestar van mijn broer te rijden. Mijn broer heeft een Luminus badge om te laden. Is er een app waar je dit kan ingeven zo dat je ziet welke laadstations hij accepteert? Voor mij is dit de ideale kans om de wereld van EV's te ontdekken. Waar kan ik laden met Luminus laadpas? Luminus Powerpass laadpas Abonnementskost 0€ / maand Laadpunten +8.000 België - +250.000 Europa Netwerk België, Benelux, Europa Overal laden in België Ja DC-Snelladen Shell-Recharge, Fastned, Innogy, Ionity, Allego, Corri-Door, Vattenfall, Ladenetz, EnBW, EON, Total, Aral Quote
Speedhunter 4.882 Geplaatst: 6 augustus 2023 Geplaatst: 6 augustus 2023 29 minuten geleden, Luv4DLM zei: Ik heb sinds vandaag de kans om een week en half met de Polestar van mijn broer te rijden. Mijn broer heeft een Luminus badge om te laden. Is er een app waar je dit kan ingeven zo dat je ziet welke laadstations hij accepteert? Voor mij is dit de ideale kans om de wereld van EV's te ontdekken. Je hebt de Luminus public charging app maar geen idee wat je daar allemaal kan zien, nog niet veel gebruikt. Nog nooit buitenshuis geladen tot nu toe Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 8 augustus 2023 Geplaatst: 8 augustus 2023 On 7/27/2023 at 1:14 PM, Ceke said: ID4: 400-350km, bijna altijd volgas optrekken, 130cc op snelweg, ik rij ermee zoals ik met mijn diesel reed. - 174 pk versie, 77kwh On 7/27/2023 at 1:27 PM, Daann said: 450-470, Polestar 2 On 7/27/2023 at 1:44 PM, Quill said: +- 350 km Etron 55 - 95kWh - 21" velgen On 7/27/2023 at 1:46 PM, mrbbs said: Opel Corsa-e 250-275km (17" velgen), geen snelweg kms Laden jullie dat ding dan telkens tot 100%? De mijne heeft nog maar 1 keer tot 100% geladen, en dat was toen ik hem ben gaan halen Quote
Daann 4.436 Geplaatst: 8 augustus 2023 Geplaatst: 8 augustus 2023 42 minuten geleden, ir_fuel zei: Laden jullie dat ding dan telkens tot 100%? De mijne heeft nog maar 1 keer tot 100% geladen, en dat was toen ik hem ben gaan halen Nee, alleen voor heel lange ritten. Quote
Ceke 2.731 Geplaatst: 8 augustus 2023 Geplaatst: 8 augustus 2023 51 minuten geleden, ir_fuel zei: Laden jullie dat ding dan telkens tot 100%? De mijne heeft nog maar 1 keer tot 100% geladen, en dat was toen ik hem ben gaan halen Ja ik wel want kan thuis niet laden. Maar laadt wel maar 1-2 keer per week ofzo. Quote
mrbbs 2.790 Geplaatst: 8 augustus 2023 Geplaatst: 8 augustus 2023 1 uur terug, ir_fuel zei: Laden jullie dat ding dan telkens tot 100%? De mijne heeft nog maar 1 keer tot 100% geladen, en dat was toen ik hem ben gaan halen Ik laad die vanaf dat de soc <80% zit en als er zon is. Ik neem eigenlijk elke gelegenheid aan als er overschot is van mijn zonnepanelen, desnoods tot 100%. Die auto gaat binnen 2 jaar toch de deur uit. En ik denk niet dat dat zoveel kwaad kan om hem vol te laden. Het is volgens mij vooral het snelladen die schadelijk is. Niet het bijladen aan 5kWh.. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 8 augustus 2023 Geplaatst: 8 augustus 2023 1 minuut geleden, mrbbs zei: Ik laad die vanaf dat de soc <80% zit en als er zon is. Ik neem eigenlijk elke gelegenheid aan als er overschot is van mijn zonnepanelen, desnoods tot 100%. Die auto gaat binnen 2 jaar toch de deur uit. En ik denk niet dat dat zoveel kwaad kan om hem vol te laden. Het is volgens mij vooral het snelladen die schadelijk is. Niet het bijladen aan 5kWh.. Gaat niet over batterijslijtage maar over tijdverlies wegens 80-100 zo lang durend Quote
mrbbs 2.790 Geplaatst: 8 augustus 2023 Geplaatst: 8 augustus 2023 1 minuut geleden, Polygoon zei: Gaat niet over batterijslijtage maar over tijdverlies wegens 80-100 zo lang durend Ik heb daar geen omzien naar. Vanaf dat ik thuis ben leg ik die aan de lader. Is er naar de avond toe nog zon dan laadt hij bij tot er niet genoeg overschot is en stopt deze met laden. Quote
Quill 189 Geplaatst: 8 augustus 2023 Geplaatst: 8 augustus 2023 1 uur geleden, ir_fuel zei: Laden jullie dat ding dan telkens tot 100%? De mijne heeft nog maar 1 keer tot 100% geladen, en dat was toen ik hem ben gaan halen Tot 80%. Voor langere ritten is uitzonderlijk even tot 100. Denk ook niet dat het zo schadelijk is. Een gsm haal je toch ook niet altijd aan 80% uit de stekker? Quote
Luv4DLM 1.281 Geplaatst: 8 augustus 2023 Geplaatst: 8 augustus 2023 Ik laad tot 90% (op vraag van Polestar zelf) -> 420km 100% enkel voor lange trips. Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 8 augustus 2023 Geplaatst: 8 augustus 2023 40 minuten geleden, Luv4DLM zei: Ik laad tot 90% (op vraag van Polestar zelf) -> 420km 100% enkel voor lange trips. Hier ook zoiets. Thuis 85%, en voor weekends of vakantie 100%. Al doe ik nu maar 95 of 90 meer. De eerste % vliegen er toch door wegens geen regeneratie. Maakt dus weinig verschil uit vond ik. Quote
Liquid Li0n 979 Geplaatst: 8 augustus 2023 Geplaatst: 8 augustus 2023 1 uur terug, Quill zei: Tot 80%. Voor langere ritten is uitzonderlijk even tot 100. Denk ook niet dat het zo schadelijk is. Een gsm haal je toch ook niet altijd aan 80% uit de stekker? Bij een gsm kan je instellen dat deze maar tot 85% mag opladen. Ik gebruik dit al sinds die optie op mijn Samsung bestaat en grappige is dat de telefoon even lang meegaat als wanneer deze vanaf 100% start. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 9 augustus 2023 Geplaatst: 9 augustus 2023 13 hours ago, Quill said: Tot 80%. Voor langere ritten is uitzonderlijk even tot 100. Denk ook niet dat het zo schadelijk is. Een gsm haal je toch ook niet altijd aan 80% uit de stekker? Dat is schadelijk als je de auto tot 100 oplaadt en hem dan een week laat staan. Als je die energie vrij snel aanspreekt is er idd geen probleem. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.