SB-01 4.349 Geplaatst: 26 augustus 2024 Geplaatst: 26 augustus 2024 20 minuten geleden, Naish zei: Dus kiezen tussen niets rieken of stront Hij ruikt dan toch niet meer... 1 Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 26 augustus 2024 Geplaatst: 26 augustus 2024 6 hours ago, Polygoon said: Wat mij stoort, voornamelijk in dit topic door enkele sujets, is dat elke post pro EV (en met 35k km per jaar vind ik mijn mening toch vrij onderbouwd) als ophemeling wordt aanzien. Nee, men bekijkt dat dan als: "die sukkelaars hebben geen andere keuze dan EV te moeten rijden, dus wringen ze zich in allerhande bochten om dat toch maar goed te praten/op te hemelen, maar we weten allemaal dat ze diep vanbinnen vinden dat ze liever in een ICE zaten". 1 Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 26 augustus 2024 Geplaatst: 26 augustus 2024 21 minuten geleden, ir_fuel zei: Nee, men bekijkt dat dan als: "die sukkelaars hebben geen andere keuze dan EV te moeten rijden, dus wringen ze zich in allerhande bochten om dat toch maar goed te praten/op te hemelen, maar we weten allemaal dat ze diep vanbinnen vinden dat ze liever in een ICE zaten". Das gesproken si, klopt voor 80% van de EV kopers, sukkelaar is overdreven het gaat om fiscale optimalisatie of quasi verplichting Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 26 augustus 2024 Geplaatst: 26 augustus 2024 3 uren geleden, HIM-250 zei: Ik zou er niet van verschieten, dat nieuwe taxi's ook verplicht elektrisch moeten zijn... Als die mannen mochten kiezen zouden die vrij zeker voor een dikke diesel gaan, met het aantal kilometers dat zij op een dag doen... (bv luchthaven vervoer) Maar met diezelfde taxi mogen ze binnenkort niet meer de steden in... (cru gezegd)... Iedere situatie zou apart bekeken moeten worden, er zijn nog sectoren waar de diesel de betere keuze is, maar dat word fiscaal moeilijk gemaakt door de heren met oogkleppen die het voor het zeggen hebben. Klopt. Het is het lokale bestuur die de vergunning aflevert en dus ook de gunningscriteria op mogen stellen. In steden wordt daar vaak een EV verplichting aan gekoppeld. Die gasten doen het meeste kilometers en maken dus ook wel het verschil. Maar dat die gasten ook buiten de stad rijden is te weinig rekening mee gehouden... Al is het ook moeilijk een gecombineerd criteria op te stellen... Nu, voor zo zaken aanbesteed worden, moeten ze wel een markt bevraging doen. Het moet wel zijn dat er voldoende aangaven dat het mogelijk was/is. Quote
kwiekie 3.009 Geplaatst: 26 augustus 2024 Geplaatst: 26 augustus 2024 2 uren geleden, Jokke_vlo zei: Das gesproken si, klopt voor 80% van de EV kopers, sukkelaar is overdreven het gaat om fiscale optimalisatie of quasi verplichting Zoals gezegd, misschien is dat zo voor uw collega zaakvoerders. Dat die liever V6 of V8 bleven rijden dan naar EV te gaan kan ik snappen. Maar ik geloof er niks van dat 80 procent van de bedienden die vroeger een onnozel dieseltje reden en nu EV rijden zoveel heimwee naar dat dieseltje hebben. Quote
Ugeken 11.754 Geplaatst: 26 augustus 2024 Geplaatst: 26 augustus 2024 3 uren geleden, Jokke_vlo zei: Das gesproken si, klopt voor 80% van de EV kopers, sukkelaar is overdreven het gaat om fiscale optimalisatie of quasi verplichting Zeg maar gerust verplichting. Ik denk dat ongeveer de helft binnen onze equipe ev rijdt, niemand die echt klaagt. Ok, soms net iets meer plannen maar een drama is dat niet. Toen het nog kon, kozen 2 collega’s een Golf Variant 1.0tsi omdat ze het niet zagen zitten om al de stap te zetten. Als ik mag kiezen tussen die Golf of een EV, dan weet ik het wel. 1 Quote
Joske 922 Geplaatst: 26 augustus 2024 Geplaatst: 26 augustus 2024 51 minuten geleden, kwiekie zei: Zoals gezegd, misschien is dat zo voor uw collega zaakvoerders. Dat die liever V6 of V8 bleven rijden dan naar EV te gaan kan ik snappen. Maar ik geloof er niks van dat 80 procent van de bedienden die vroeger een onnozel dieseltje reden en nu EV rijden zoveel heimwee naar dat dieseltje hebben. Die boeien het gene flikker wat er hunne auto aandrijft. Da zijn nog altijd dezelfde die nooit geweten hebben dat hunne 316d achterwielaangedreven was. Quote
kwiekie 3.009 Geplaatst: 26 augustus 2024 Geplaatst: 26 augustus 2024 Kan ook wel inderdaad. Buiten 'amai gaat goe vooruit' komen de meeste niet. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 26 augustus 2024 Geplaatst: 26 augustus 2024 17 minutes ago, kwiekie said: Kan ook wel inderdaad. Buiten 'amai gaat goe vooruit' komen de meeste niet. Of: goed dat ze bij Mercedes nu een CLA hebben, dat is beter, want achterwielaandrijving dat moet ik niet hebben! Quote
Liquid Li0n 979 Geplaatst: 26 augustus 2024 Geplaatst: 26 augustus 2024 1 uur terug, kwiekie zei: Zoals gezegd, misschien is dat zo voor uw collega zaakvoerders. Dat die liever V6 of V8 bleven rijden dan naar EV te gaan kan ik snappen. Maar ik geloof er niks van dat 80 procent van de bedienden die vroeger een onnozel dieseltje reden en nu EV rijden zoveel heimwee naar dat dieseltje hebben. Daar ben je verkeerd in. Want nu moeten ze plots laadpalen gaan zoeken en wachten ipv te gaan tanken zoals ze al 40 jaar doen. 1 Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 26 augustus 2024 Geplaatst: 26 augustus 2024 23 minutes ago, Liquid Li0n said: Daar ben je verkeerd in. Want nu moeten ze plots laadpalen gaan zoeken en wachten ipv te gaan tanken zoals ze al 40 jaar doen. Jij zal het wel weten door je objectieve bril 1 1 Quote
jan.van.gent 4.960 Geplaatst: 26 augustus 2024 Geplaatst: 26 augustus 2024 Vanavond thuis om 17.30 aangezet, naar Saint Avold gereden in Frankrijk. Onderweg 1 laadstop van welgeteld 8 min gedaan na 2.5 uur rijden (en 5 min had voldoende geweest, maar mijn vrouw in de delhaize vlug een cola halen en eens naar WC) . Oo wat een ramp . Daarna nog eens ongeveer 2u gereden tot aan hotel, en tijdens inchecken en biertje drinken 35 min aan de snellader gehangen, vol voor morgen. 1 Quote
glennvc 185 Geplaatst: 26 augustus 2024 Geplaatst: 26 augustus 2024 39 minuten geleden, Liquid Li0n zei: Daar ben je verkeerd in. Want nu moeten ze plots laadpalen gaan zoeken en wachten ipv te gaan tanken zoals ze al 40 jaar doen. Als ze thuis niet kunnen laden: mischien. Als ze thuis kunnen laden: zever in pakjes. Hier 14000 km ondertussen met de EV, laden onderweg: 0 seconden nodig (soms voor de lol eens om te testen of de kaart nog werkt en er staat toch een paal). Dat was met de 318d al 14 keer 5 minuten geweest. Zonder overdrijven of wringen was tanken lastiger dan laden, zo simpel is het. Van die 80% gaan er veel tot die vaststelling komen. 2 Quote
CAS 8.067 Geplaatst: 27 augustus 2024 Geplaatst: 27 augustus 2024 16 uren geleden, gewoon ik zei: En de opvolger kwam en de 200D kozen ze opnieuw en opnieuw en opnieuw. Wie kan het wat schelen, zo zijn er zo velen! 9 uren geleden, jan.van.gent zei: Onderweg 1 laadstop van welgeteld 8 min gedaan na 2.5 uur rijden (en 5 min had voldoende geweest, Gisteren toch ook een tankbeurt van 7min. Wel 160l er in kunnen kappen. De Hollander naast me kwam later toe en was eerder weg Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 27 augustus 2024 Geplaatst: 27 augustus 2024 Even herhalen : 8% van het wagenpark is na alle gepush elektrisch. Nu is het zowat verplicht voor bedrijven om EV’s te kopen dus op zich zijn die cijfers al laag (gaat veranderen nu met de bedrijven). In de particuliere markt zeer lage vraag. Zonder fiscale maatregelen kunnen we makkelijk stellen dat het aantal EV’s marginaal zou zijn. Die 80% zal er dus zeker niet naast zijn. En dan heb ik het bedrijf bij ons als steekproef. 6 ev’s : 5 ontevreden en 1 tevreden. Is het nu zo moeilijk dat te zien? Waar we weinig bij stilstaan : er rijden massaal veel SUV en stationwagens rond. Nergens komt de beperkte range meer tot zijn “recht” dan bij een SUV of bestelwagen, ook dat speelt zijn rol. Stationwagens zijn er weinig. En ook nogmaals voor de duidelijkheid : ik ben zeker dat het voor heel wat mensen ook echt vooruitgang kan zijn, mensen die vandaag tegen zijn. We kunnen honderd keren zeggen : ik heb geen probleem of ik heb wel een probleem. Iedere situatie is anders en iedereen zijn levensritme ook. Niemand heeft “gelijk”. Wat wel vast staat is dat er naast de tevreden gebruikers ook veel aversie is. Ik rijd donderdag naar het bedrijf in Werkendam, daarna door naar Lelystad en dan terug. Ik heb geen zin in verplicht stoppen (ik zal wel moeten gaan tanken ergens) en wil gewoon snel thuis zijn, geen zin in range anxiety (ben daar zeer gevoelig aan) of laadpaal search. En vrijdag rijden we richting Cannes, het geeft me een opgelucht gevoel dat dat nog met een ICE kan (meen dat oprecht) En ja ik geef graag eens verkwistend gas ook nog (ander onderwerp trouwens maar in NL wordt er verdorie sneller gereden dan bij ons hoewel je er maar 100 mag) Sorry voor mensen die de herhaling moe gehoord zijn, als reactie op het feit dat er voor de zoveelste keer “mensen het verkeerd zien en een EV bijna altijd vooruitgang is” 3 Quote
Speedhunter 4.882 Geplaatst: 27 augustus 2024 Geplaatst: 27 augustus 2024 8% van het wagenpark is EV alleen is 20% van de nieuw verkochte wagens EV tegenwoordig bij ons. Quote
kefkie 2.685 Geplaatst: 27 augustus 2024 Geplaatst: 27 augustus 2024 52 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Even herhalen : 8% van het wagenpark is na alle gepush elektrisch. Nu is het zowat verplicht voor bedrijven om EV’s te kopen dus op zich zijn die cijfers al laag (gaat veranderen nu met de bedrijven). In de particuliere markt zeer lage vraag. Zonder fiscale maatregelen kunnen we makkelijk stellen dat het aantal EV’s marginaal zou zijn. Die 80% zal er dus zeker niet naast zijn. En dan heb ik het bedrijf bij ons als steekproef. 6 ev’s : 5 ontevreden en 1 tevreden. Is het nu zo moeilijk dat te zien? Waar we weinig bij stilstaan : er rijden massaal veel SUV en stationwagens rond. Nergens komt de beperkte range meer tot zijn “recht” dan bij een SUV of bestelwagen, ook dat speelt zijn rol. Stationwagens zijn er weinig. En ook nogmaals voor de duidelijkheid : ik ben zeker dat het voor heel wat mensen ook echt vooruitgang kan zijn, mensen die vandaag tegen zijn. We kunnen honderd keren zeggen : ik heb geen probleem of ik heb wel een probleem. Iedere situatie is anders en iedereen zijn levensritme ook. Niemand heeft “gelijk”. Wat wel vast staat is dat er naast de tevreden gebruikers ook veel aversie is. Ik rijd donderdag naar het bedrijf in Werkendam, daarna door naar Lelystad en dan terug. Ik heb geen zin in verplicht stoppen (ik zal wel moeten gaan tanken ergens) en wil gewoon snel thuis zijn, geen zin in range anxiety (ben daar zeer gevoelig aan) of laadpaal search. En vrijdag rijden we richting Cannes, het geeft me een opgelucht gevoel dat dat nog met een ICE kan (meen dat oprecht) En ja ik geef graag eens verkwistend gas ook nog (ander onderwerp trouwens maar in NL wordt er verdorie sneller gereden dan bij ons hoewel je er maar 100 mag) Sorry voor mensen die de herhaling moe gehoord zijn, als reactie op het feit dat er voor de zoveelste keer “mensen het verkeerd zien en een EV bijna altijd vooruitgang is” Amai, die kant van NL ken ik niet. Overal net de 100 halen en het liefst van al blijven ze in BE ook nog 100 verder bollen. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 27 augustus 2024 Geplaatst: 27 augustus 2024 (aangepast) 55 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Even herhalen : 8% van het wagenpark is na alle gepush elektrisch. Nu is het zowat verplicht voor bedrijven om EV’s te kopen dus op zich zijn die cijfers al laag (gaat veranderen nu met de bedrijven). In de particuliere markt zeer lage vraag. Zonder fiscale maatregelen kunnen we makkelijk stellen dat het aantal EV’s marginaal zou zijn. Die 80% zal er dus zeker niet naast zijn. En dan heb ik het bedrijf bij ons als steekproef. 6 ev’s : 5 ontevreden en 1 tevreden. Is het nu zo moeilijk dat te zien? Waar we weinig bij stilstaan : er rijden massaal veel SUV en stationwagens rond. Nergens komt de beperkte range meer tot zijn “recht” dan bij een SUV of bestelwagen, ook dat speelt zijn rol. Stationwagens zijn er weinig. En ook nogmaals voor de duidelijkheid : ik ben zeker dat het voor heel wat mensen ook echt vooruitgang kan zijn, mensen die vandaag tegen zijn. We kunnen honderd keren zeggen : ik heb geen probleem of ik heb wel een probleem. Iedere situatie is anders en iedereen zijn levensritme ook. Niemand heeft “gelijk”. Wat wel vast staat is dat er naast de tevreden gebruikers ook veel aversie is. Ik rijd donderdag naar het bedrijf in Werkendam, daarna door naar Lelystad en dan terug. Ik heb geen zin in verplicht stoppen (ik zal wel moeten gaan tanken ergens) en wil gewoon snel thuis zijn, geen zin in range anxiety (ben daar zeer gevoelig aan) of laadpaal search. En vrijdag rijden we richting Cannes, het geeft me een opgelucht gevoel dat dat nog met een ICE kan (meen dat oprecht) En ja ik geef graag eens verkwistend gas ook nog (ander onderwerp trouwens maar in NL wordt er verdorie sneller gereden dan bij ons hoewel je er maar 100 mag) Sorry voor mensen die de herhaling moe gehoord zijn, als reactie op het feit dat er voor de zoveelste keer “mensen het verkeerd zien en een EV bijna altijd vooruitgang is” Draait het bij jou niet gewoon rond tijd? Met een EV zou je tijd verliezen? En tijd heb je te kort, dus daarom is het een achteruitgang. Alleen leeft lang niet iedereen aan hetzelfde tempo als jij. Een beetje onthaasten kan soms geen kwaad. Ik doe nu een 5.000km/jaar nuttige verplaatsingen met de fiets (gemiddeld 14 km/dag). Dat gaat trager dan met de wagen (20min per dag 'tijdverlies'), maar ik word er wel gelukkiger van (en de weegschaal ook). Ok, bij de EV staat er voor jou niets tegenover, wat het probleem is. Tenzij je een nuttige invulling zou vinden voor tijdens het laden. Maar wat ik wel vreemd vind, is als het je stoort dat 10-15 of 30 min langer onderweg zijn zo een 'hel' is, waarom je: 1) in de eerste plaats zoveel tijd verliest met onder de baan te zijn om te beginnen. Stoort dat je dan niet? 2) geen chauffeur neemt voor verplaatsingen waar efficiëntie het belangrijkste is. Want dan kan je tijdens die reistijd wel nog werken. En een uur dat jij werkt zal wel een grotere return hebben dan de kost van een chauffer. We hebben hier anders op het forum wel iemand die ervaring heeft als professioneel chauffeur. Mss moeten jullie eens samenzitten 27 augustus 2024 aangepast door Tjeu Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 27 augustus 2024 Geplaatst: 27 augustus 2024 Zonder fiscale maatregelingen reed iedereen een rs6 of m5. het zij nu eenmaal zo, en degene die "moeten" ev rijden, komen door de ervaring te weten, dat het precies toch niet zo slecht is. ( er zijn minpunten tuurlijk, maar dat heb je overal) Quote
Naish 9.568 Geplaatst: 27 augustus 2024 Geplaatst: 27 augustus 2024 11 uren geleden, Liquid Li0n zei: Daar ben je verkeerd in. Want nu moeten ze plots laadpalen gaan zoeken en wachten ipv te gaan tanken zoals ze al 40 jaar doen. Laadpalen zoeken? Tankstation moet je niet zoeken. En eerlijk gezegd vind ik sneller een laadpaal dan een tankstation tegenwoordig 10 uren geleden, glennvc zei: Als ze thuis niet kunnen laden: mischien. Als ze thuis kunnen laden: zever in pakjes. Hier 14000 km ondertussen met de EV, laden onderweg: 0 seconden nodig (soms voor de lol eens om te testen of de kaart nog werkt en er staat toch een paal). Dat was met de 318d al 14 keer 5 minuten geweest. Zonder overdrijven of wringen was tanken lastiger dan laden, zo simpel is het. Van die 80% gaan er veel tot die vaststelling komen. Exact... Mijn madam gaat nooit tanken, dus voor de taycan moest ik dikwijls gewoon van thuis naar tankstation rijden en terug, dat was ik wel kwijt met die EV. En ja jokke, de opvolger zal geen EV meer zijn. Maar ik rij graag en met hetgeen komt zal het altijd leuk zijn om 's avonds laat eens een kort ritje te doen om te gaan tanken 48 minuten geleden, Jokke_vlo zei: En dan heb ik het bedrijf bij ons als steekproef. 6 ev’s : 5 ontevreden en 1 tevreden. Ik had het al ergens gezegd, maar je zal het niet gezien hebben na de grote kuis van moderaille. Je gaf het voorbeeld van je mensen die van een V60 komen en nu in een XC30 rijden en niet content zijn. Je vergeet er wel bij te vertellen dat de meeste ontevredenheid er is omdat ze het aanvoelen als en vermindering. En dat is ook zo. Maar je voorbeeld weet ik niet meer exact dat je zei dat hun V60 je xxx K had gekost en ergens 10k minder dan hun XC30 van 42k (opnieuw ik kan me vergissen in de exacte bedragen). Jij steekt dat weg onder de mat van het is zelfs duurder geworden, maar als ik nu kijk op de website van volvo dan start een V60 aan 50k... Dus ja, dat is idd een vermindering voor die mensen, had jij ze een gelijkwaardige auto gegeven, dan was je meer kwijt. Met andere woorden heb jij de electrificatie gebruikt om je mensen in een goedkopere auto te duwen. Ik smijt geen steen he, maar dat is in heel veel bedrijven zo... Je gaat onderhandelen over loon en resultaat is een bepaald bedrag en een deel daarvan gaat naar de auto. Maar dan 5 jaar later is je loon geindexeerd, maar het bedrag voor die auto blijft mooi gelijk. En dat is niet alleen met auto's, maar met veel andere extra voordelen... Quote
Kartfreak 1.888 Geplaatst: 27 augustus 2024 Geplaatst: 27 augustus 2024 48 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Even herhalen : 8% van het wagenpark is na alle gepush elektrisch. Nu is het zowat verplicht voor bedrijven om EV’s te kopen dus op zich zijn die cijfers al laag (gaat veranderen nu met de bedrijven). In de particuliere markt zeer lage vraag. Zonder fiscale maatregelen kunnen we makkelijk stellen dat het aantal EV’s marginaal zou zijn. Die 80% zal er dus zeker niet naast zijn. En dan heb ik het bedrijf bij ons als steekproef. 6 ev’s : 5 ontevreden en 1 tevreden. Is het nu zo moeilijk dat te zien? Waar we weinig bij stilstaan : er rijden massaal veel SUV en stationwagens rond. Nergens komt de beperkte range meer tot zijn “recht” dan bij een SUV of bestelwagen, ook dat speelt zijn rol. Stationwagens zijn er weinig. En ook nogmaals voor de duidelijkheid : ik ben zeker dat het voor heel wat mensen ook echt vooruitgang kan zijn, mensen die vandaag tegen zijn. We kunnen honderd keren zeggen : ik heb geen probleem of ik heb wel een probleem. Iedere situatie is anders en iedereen zijn levensritme ook. Niemand heeft “gelijk”. Wat wel vast staat is dat er naast de tevreden gebruikers ook veel aversie is. Ik rijd donderdag naar het bedrijf in Werkendam, daarna door naar Lelystad en dan terug. Ik heb geen zin in verplicht stoppen (ik zal wel moeten gaan tanken ergens) en wil gewoon snel thuis zijn, geen zin in range anxiety (ben daar zeer gevoelig aan) of laadpaal search. En vrijdag rijden we richting Cannes, het geeft me een opgelucht gevoel dat dat nog met een ICE kan (meen dat oprecht) En ja ik geef graag eens verkwistend gas ook nog (ander onderwerp trouwens maar in NL wordt er verdorie sneller gereden dan bij ons hoewel je er maar 100 mag) Sorry voor mensen die de herhaling moe gehoord zijn, als reactie op het feit dat er voor de zoveelste keer “mensen het verkeerd zien en een EV bijna altijd vooruitgang is” Mensen houden gewoon niet van verandering en overstappen van ICE naar EV is een vrij grote stap (in 't hoofd) voor velen. En er is inderdaad heel wat aversie. Ik denk dat prijs vandaag de belangrijkste trigger is voor de doorsnee particulier om geen EV te kopen. Als je een wagen wil met een deftige range waar het hele gezin inpast ben je een hoop geld aan 't uitgeven. Geld dat een particulier meestal niet heeft liggen. Op zich is 't van de overheid slim gezien om EV te stimuleren. In België rijden er zoveel bedrijfswagens rond, beetje bij beetje heeft iedereen van die mensen straks EV. Dat maakt ook dat de rest van het gezin er kennis mee kan maken. En zelf kan bepalen wat de voor en nadelen zijn voor hun eigen situatie. Alleen blijf ik erbij dat jouw bril wel héél erg anti-EV gekleurd is. Ik hoop dat je dat ook zelf inziet... Dat is geen verwijt, maar een vaststelling. Jouw traject / gebruik van deze week is niet doorsnee. Zelfs niet hier op 't forum. Ik snap ook dat dat je range anxiety zou geven, zou bij mij idem zijn. Ik zou daar ook heel gevoelig aan zijn. Ik rij voor alle duidelijkheid niet EV Maar wat stel je concreet voor om eraan te doen? De markt is nu zo. EV is "here to stay" & 't zal een tijdje zo zijn. Jij koopt uiteraard wat je wil, maar beetje bij beetje zal EV aan marktaandeel winnen of je dat nu een vooruitgang vindt of niet... Quote
Speedhunter 4.882 Geplaatst: 27 augustus 2024 Geplaatst: 27 augustus 2024 Jokke als jij vaak dezelfde route (ook de lange afstanden) doet ga jij in het begin idd wat stress hebben, daarna ken je uw laadlocaties en is daar 0 stress aan. Quote
Capitol 630 Geplaatst: 27 augustus 2024 Geplaatst: 27 augustus 2024 Alles van EV wordt hier soms to zo rooskleurig voorgesteld precies zelfs zonder ook maar 1 praktisch nadeel of achteruitgang .... "Toch geen probleem als je op het werk kan laden": Zelf werk ik in een heel groot bedrijf met verschillende hoofdkantoren. Wij kunnen een leasewagen aanvragen (indien we dit zouden willen). In elk hoofdkantoor zijn natuurlijk al meerdere laadpalen geïnstalleerd en toch is het elke dag op het "forum voor EV rijders van het bedrijf" ambras. Ja zover is het al gekomen, er is gewoon een forum voor de EV rijders waar ze hun klachten kunnen doen. Want niet iedereen gaat zijn auto verplaatsen als hij opgeladen is enz. Maar er kunnen nooit zoveel laadpalen geïnstalleerd worden dan dat er werknemers zijn of dan dat er werknemers zijn die een EV hebben. Dus die miserie blijft, nooit zal iedereen fatsoenlijk kunnen laden bij ons op het werk. "Zie dan gewoon dat je thuis kan laden": Niet iedereen zijn thuis infrastructuur is daar op voorzien of voor geoptimaliseerd. Dat brengt ook een hoop kosten met zich mee, natuurlijk ook nog eens een nieuwe keuring nodig op de elektriciteit installatie thuis enz. En dan zwijgen we nog over mensen die geen eigen huis hebben (huren) en ergens wonen waar geen laadstation voorzien is of geen geplaatst kan/mag worden. Over het laden onderweg zullen we dan nog even zwijgen, daar is al genoeg over gediscussieerd. Of iemand EV wil/kan rijden, is persoonlijk en kan niet veralgemeend worden. Iedereen zijn situatie is anders, dus het heeft geen nut om iedereen over dezelfde kam te scheren en te proberen overtuigen. De EV's worden nu al veel teveel gepushed door de overheid. Indien dit niet het geval zou zijn, zouden er veel minder rondrijden. Haal de fiscale voordelen weg en het is ermee gedaan. Dan schieten alleen de echte voorstanders nog over en dat gaan er niet veel zijn. 5 Quote
Fr79 506 Geplaatst: 27 augustus 2024 Geplaatst: 27 augustus 2024 28 minuten geleden, Capitol zei: Of iemand EV wil/kan rijden, is persoonlijk en kan niet veralgemeend worden. Iedereen zijn situatie is anders, dus het heeft geen nut om iedereen over dezelfde kam te scheren en te proberen overtuigen. Dit vooral! Zoals al gezegd, je hebt de EV-brigade bij wie hun kar financieel, fiscaal, logistiek, driving fun gewijs volledig in hun kraam past en dus ook heel tevreden zijn. Dan heb je de andere groep salariswagen EV-rijders bij wie dit niet helemaal zo is maar die de nadelen (voor hun) dan maar voor lief nemen omdat ze er financieel een goede zaak mee doen. Voor nog een andere groep is een EV op dit moment om welke reden dan ook nog geen oplossing voor hun mobiliteitsbehoeftes. En dan heb je nog zij die privé kopen waar ze zin in hebben, los van alle Excelletjes. Al die verschillende categorieën zitten door elkaar heen te roepen en met (non-)argumenten af te komen die voor de andere zijn situatie vaak totaal irrelevant zijn. 5 Quote
ex-Mooseman 14.597 Geplaatst: 27 augustus 2024 Geplaatst: 27 augustus 2024 Toen ik vrijdagnamiddag ll. het tankstation in Wanlin op reed, was er een wachtrij aan de pompen, maar was er wel nog plaats om te laden. Aan elke pomp stonden er minstens twee auto's aan het aanschuiven. Vrouw en kroost hebben ruim tijd gehad om een sanitaire stop te doen, en een koffie te kopen. Aan de Shell in Sompuis in Frankrijk hebben we zelfs nog langer moeten wachten om te tanken (druk terugkeer-weekend, en het station dient daar voor beide richtingen). Ook daar waren er vrije Shell Recharge-palen. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.