Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
10 minuten geleden, Roger zei:

Even hierop terugkomen. Hoe zit dit nu? Want even voor mijn situatie. Thuis heb ik momenteel nog geen laadpaal staan. Laden doe ik momenteel op het werk op maandag, tot 80%. In praktijk wil dit zeggen dat ik daarmee net toekom, maar dan mag er niet te veel afwijkend gedrag zitten in mijn week. Is het niet gewoon ok om op maandag op het werk tot 90% op te laden? Dat geeft net dat extraatje aan marge. Of houd ik het toch maar op 80%?

Kan je niet nog eens laden op donderdag bv.?

Of is er beperkte laadmogelijkheid?

Indien niet, zou ik er zeker niet meer inzitten om tot 90% te laden, waarschijnlijk rijd je daar 's avonds weeral 5% van op?

Geplaatst:
56 minutes ago, Roger said:

Even hierop terugkomen. Hoe zit dit nu? Want even voor mijn situatie. Thuis heb ik momenteel nog geen laadpaal staan. Laden doe ik momenteel op het werk op maandag, tot 80%. In praktijk wil dit zeggen dat ik daarmee net toekom, maar dan mag er niet te veel afwijkend gedrag zitten in mijn week. Is het niet gewoon ok om op maandag op het werk tot 90% op te laden? Dat geeft net dat extraatje aan marge. Of houd ik het toch maar op 80%?

Als je geen laadpaal hebt staan zou ik altijd tot 100% laden.

Geplaatst:
1 uur terug, Joske zei:

Gij moogt zelfs op maandag tot 100% laden. Zou nie weten waarom da niet mag.

1 uur terug, kwiekie zei:

Kan je niet nog eens laden op donderdag bv.?

Of is er beperkte laadmogelijkheid?

Indien niet, zou ik er zeker niet meer inzitten om tot 90% te laden, waarschijnlijk rijd je daar 's avonds weeral 5% van op?

21 minuten geleden, ir_fuel zei:

Als je geen laadpaal hebt staan zou ik altijd tot 100% laden.

Ik kan op zich thuis op de gewone stekker laden, heb die kabel liggen, maar dat is eerder voor als ik weet dat ik ergens heen ga waar er 0 garantie is op deftige laadmogelijkheid.

Maar ik lees dus dat ik gewoon tot 100% kan laden, het is effectief zo dat ik er al zeker 10% van oprijd naar huis.

Geplaatst:
8 minutes ago, Roger said:

Ik kan op zich thuis op de gewone stekker laden, heb die kabel liggen, maar dat is eerder voor als ik weet dat ik ergens heen ga waar er 0 garantie is op deftige laadmogelijkheid.

Maar ik lees dus dat ik gewoon tot 100% kan laden, het is effectief zo dat ik er al zeker 10% van oprijd naar huis.

Het is altijd "beter" van een batterij onder de 4V te laten (max is 4.2) voor de levensduur. Hoe langer ze boven de 4V zit hoe slechter. Als het echter wil zeggen dat jij moet puzzelen en nul marge hebt als je tot 80% laadt moet je je de vraag stellen of het dat waard is.

De andere vraag is, als je thuis met een stekker kan laden, waarom zet je geen laadpaal?

Geplaatst:

Ge moet allemaal zo bang nie zijn. Da's allemaal 'normaal' gebruik. Als die daar nie tegen kan moet ge 'em onder een glazen stolp zetten.

Dingen zijn gemaakt om te gebruiken he. En door te gebruiken verslijt iets nu eenmaal. 🙂

Geplaatst:

En 95% van de ev's zijn leasesletten en daar kijken ze toch niet naar om.

laadklevers..... 't is de baas die betaald.

batterijslijtage........ binnen 4j heb ik toch een nieuwe.

wassen........waarom?

🤐

Geplaatst:
4 minuten geleden, tuscani zei:

wassen........waarom?

🤐

Los van dat laadkleven en batterijslijtage koop ik als handelaar liever een ex-leasewagen die correct dealer onderhouden is dan een wagen van een nonkel Frans die naar garage huppeldepup gaat waar zijn onderhoud de helft kost als dat van bij de dealer...

Geplaatst:
52 minuten geleden, tuscani zei:

wassen........waarom?

🤐

Betaalt.

Geplaatst:
1 uur terug, Kartfreak zei:

Los van dat laadkleven en batterijslijtage koop ik als handelaar liever een ex-leasewagen die correct dealer onderhouden is dan een wagen van een nonkel Frans die naar garage huppeldepup gaat waar zijn onderhoud de helft kost als dat van bij de dealer...

mijn leasekar heeft nog geen officiele garage gezien. Ik mag niet van arval. dus terugroepacties en dergelijke : arval zal dat wel bij elkaar liegen.

Geplaatst:
1 uur terug, Kartfreak zei:

Met EV’s is dat wel gedaan. Een jaar oud, 49k kms en het eerste onderhoud is pas voor mei volgend jaar.

Geplaatst:
24 minuten geleden, Ugeken zei:

Met EV’s is dat wel gedaan. Een jaar oud, 49k kms en het eerste onderhoud is pas voor mei volgend jaar.

Effectief idd. :lol:

4de jaar begonnen en 55K km, en nog geen onderhoud gehad. Enige kost is de jaarlijkse bandenwissel.

Geplaatst:
28 minuten geleden, tuscani zei:

4de jaar begonnen en 55K km, en nog geen onderhoud gehad. Enige kost is de jaarlijkse bandenwissel.

Best je interieurfilters vervangen om de 2 jaar bij Tesla.

Geplaatst:
1 uur terug, gewoon ik zei:

mijn leasekar heeft nog geen officiele garage gezien. Ik mag niet van arval. dus terugroepacties en dergelijke : arval zal dat wel bij elkaar liegen.

Arval.... Daar zeg je 't ook. Ik zie goed 't verschil qua schade / onderhoud van een Arval-leasebak en de rest.

Geplaatst:
1 uur terug, Ugeken zei:

Moh, hier bijna 50k en volgende week z'n tweede onderhoud.

Geplaatst:
1 uur terug, thor zei:

Best je interieurfilters vervangen om de 2 jaar bij Tesla.

ah, ik krijg soms wel een fluittoon vanuit de verwarming. misschien is dat de reden. :D

Geplaatst:
2 uren geleden, tuscani zei:

Brr, lijkt me lekker gezond, zo'n interieurfilter die daar al vier jaar zit te schimmelen

Geplaatst:
Op 18/5/2025 om 19:52, Monterey Jack zei:

IMG_1113.thumb.jpeg.73658ee2fe9b9f4f9f20e6787a05d41c.jpeg

Vraag mij af of dat veel verkocht wordt 😛 

Al enkele live van gezien wel.

Geplaatst:
2 hours ago, Polygoon said:

Moh, hier bijna 50k en volgende week z'n tweede onderhoud.

Hier 75K en moet zijn eerste nu plannen.

Geplaatst:

Ik ben al op 1ste keer op onderhoud geweest, 26k nu kilometers. 

Geplaatst:
Op 19/5/2025 om 17:26, ir_fuel zei:

Het is altijd "beter" van een batterij onder de 4V te laten (max is 4.2) voor de levensduur. Hoe langer ze boven de 4V zit hoe slechter. Als het echter wil zeggen dat jij moet puzzelen en nul marge hebt als je tot 80% laadt moet je je de vraag stellen of het dat waard is.

De andere vraag is, als je thuis met een stekker kan laden, waarom zet je geen laadpaal?

Omdat ik 10 jaar geleden bij de bouw niet gedacht heb om ook een UTP-kabel / wachtbuis te voorzien op de plaats waar de laadpaal moet komen, en ik momenteel geen zin heb om de oprit open te breken om dat te voorzien. Daar ligt enkel elektriciteit. Ambetant foutje. En gezien het beperkte gebruik hoopte ik om het te trekken met dat opladen op het werk. Maar het verbruik valt net iets meer tegen dan dat ik persoonlijk ingeschat heb. Weer een foutje 🥲

Geplaatst:

Ik zou toch een oplossing zoeken, want thuis wel of niet kunnen laden verandert volledig hoe je zo een EV ervaart.

Geplaatst:
1 uur terug, Roger zei:

Omdat ik 10 jaar geleden bij de bouw niet gedacht heb om ook een UTP-kabel / wachtbuis te voorzien op de plaats waar de laadpaal moet komen, en ik momenteel geen zin heb om de oprit open te breken om dat te voorzien. Daar ligt enkel elektriciteit. Ambetant foutje. En gezien het beperkte gebruik hoopte ik om het te trekken met dat opladen op het werk. Maar het verbruik valt net iets meer tegen dan dat ik persoonlijk ingeschat heb. Weer een foutje 🥲

Trek wel 2x utp indien je enkel via zonnepanelen etc wil laden. De p1 zit normaal op een aparte poort in je lader tov die van het netwerk. 

Geplaatst:
1 uur geleden, Roger zei:

Kan ook draadloos (is hier het geval).

Geplaatst:

UTP kabels zijn tegenwoordig al even modern als een centrale stofzuiger. In dit geval, iets draadloos of een simpel Powerline adapter'ke, en het probleem is opgelost.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid