Lotuzzz 17.063 Geplaatst: 22 juli 2025 Geplaatst: 22 juli 2025 31 minuten geleden, tuscani zei: Ah kijk, ik dacht dat elke Tesla een warmtepomp had. Sinds enige tijd wel, maar @DDkehad nog een vrij vroege model3. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 28 juli 2025 Geplaatst: 28 juli 2025 https://www.instagram.com/reel/DMfqmE-MyyL 2 Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 28 juli 2025 Geplaatst: 28 juli 2025 3 hours ago, Polygoon said: https://www.instagram.com/reel/DMfqmE-MyyL Die comment section is absoluut niet voorspelbaar Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 28 juli 2025 Geplaatst: 28 juli 2025 Zojuist, ir_fuel zei: Die comment section is absoluut niet voorspelbaar Ragebait voor velen natuurlijk Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 28 juli 2025 Geplaatst: 28 juli 2025 ik vind het wel grappig. comments lees ik eigenlijk nooit maar nu eens gedaan en ja, zelfde reacties als hier op het forum. Quote
Super95 413 Geplaatst: 29 juli 2025 Geplaatst: 29 juli 2025 Op 28/7/2025 om 10:38, Polygoon zei: https://www.instagram.com/reel/DMfqmE-MyyL Als auto's je niet interesseren is wat hij zegt wel volledig correct. De weerstand die deze groep nog heeft is dezelfde als een aantal jaar geleden toen automaten duidelijk superieur werden tov handbakken en vaak niet duurder wegens lagere uitstoot. Maar men bleef toch halstarrig handbakken bestellen om met slippende koppeling in de verkeerde versnelling te schakelen. Quote
DDke 8.689 Geplaatst: 29 juli 2025 Geplaatst: 29 juli 2025 3 minuten geleden, Super95 zei: Als auto's je niet interesseren is wat hij zegt wel volledig correct. De weerstand die deze groep nog heeft is dezelfde als een aantal jaar geleden toen automaten duidelijk superieur werden tov handbakken en vaak niet duurder wegens lagere uitstoot. Maar men bleef toch halstarrig handbakken bestellen om met slippende koppeling in de verkeerde versnelling te schakelen. Als je dat hier een paar jaar geleden las, dan wilde NIEMAND een EV. En vandaag zijn ze toch al redelijk vertegenwoordigd hier op het forum. Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 29 juli 2025 Geplaatst: 29 juli 2025 10 minuten geleden, DDke zei: Als je dat hier een paar jaar geleden las, dan wilde NIEMAND een EV. En vandaag zijn ze toch al redelijk vertegenwoordigd hier op het forum. Maar vergeet niet om je af te vragen hoeveel daar zelf hebben voor gekozen? Als een werknemer nog de keuze kreeg tussen een diesel, benzine of EV. Hoeveel zou er dan voor de full EV gaan? Quote
Redfive 242 Geplaatst: 29 juli 2025 Geplaatst: 29 juli 2025 5 minuten geleden, Liquid Li0n zei: Maar vergeet niet om je af te vragen hoeveel daar zelf hebben voor gekozen? Als een werknemer nog de keuze kreeg tussen een diesel, benzine of EV. Hoeveel zou er dan voor de full EV gaan? Heel weinig denk ik... 1 Quote
ex-Mooseman 14.591 Geplaatst: 29 juli 2025 Geplaatst: 29 juli 2025 Als je men met, gelijke TCO, moet kiezen tussen een (eco)diesel en een EV ? Ik denk dat er nog behoorlijk veel zouden kiezen voor de EV. Recent hebben we gekeken voor een nieuwe salariswagen voor mijn vrouw: véél meer auto voor hetzelfde geld (leasebudget) als we voor EV gingen, dan voor een naft of diesel (hybride was niet meer toegelaten in de carpolicy). En als ik zeg véél meer: liever een rijkelijk uitgeruste iX1 dan een Citroën C3 Grootste 'vrees' bij een EV is de actieradius: als ik dat zo bekijk zal ze één of maximaal twee keer per week moeten laden. No biggie. Ik ga ook minstens twee keer per week tanken, en dat kan dan nog niet terwijl ik aan het werk ben, of in mijn bed lig. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 29 juli 2025 Geplaatst: 29 juli 2025 Ik zal hier eens een omstreden comment plaatsen. Ik win tijd met m'n EV doorheen het jaar t.o.v. m'n lease diesel en zou nooit nog terug willen. 2 Quote
CAS 8.067 Geplaatst: 29 juli 2025 Geplaatst: 29 juli 2025 Huidige situatie zou ik hier ook een EV zetten moest mijn vrouw er geen van het werk hebben. Oude Nissan Leaf met 19kwh batterij en dan zelf batterij swappen maar die van iets meer dan 60kwh. Is vrij goedkoop te doen en je kan dan echt wel goedkoop rijden. Laadpaal met bidirectionele laadoptie erbij en het spel is helemaal vertrokken. 1 Quote
CAS 8.067 Geplaatst: 29 juli 2025 Geplaatst: 29 juli 2025 Moest ik het financieel kunnen, ik zou zelfs mijn Nissan vervangen door een Rivian R1T of Ford F150 Lightning. Prijzen van die dingen zijn echter nog niet voor mijn bek. Quote
Fr79 506 Geplaatst: 29 juli 2025 Geplaatst: 29 juli 2025 59 minuten geleden, ex-Mooseman zei: Als je men met, gelijke TCO, moet kiezen tussen een (eco)diesel en een EV ? Ik denk dat er nog behoorlijk veel zouden kiezen voor de EV. Ik denk zelfs veruit de meesten. Bijv. een i4 40 vs. een 318d lijkt me een no brainer. Het is trouwens ook een 'keuze' die niet meer aan de orde is want heel binnenkort gaat alles wat ICE is er definitief uit in het aanbod salariswagens Als je het los van de salariswagens bekijkt, dan kan het een ander verhaal zijn. Niet iedereen kan zich een nieuwe EV permitteren en er is nog veel weerstand tegen een 2de hands die buiten fabrieksgarantie is. Daarom ga je denk ik die oudere diesels en benzines nog vele jaren in het straatbeeld zien. dus los van overtuiging pro of anti-EV maar gewoon kiezen met de portemonnee. Anderzijds komen er ook steeds meer nieuwe EVs met ruime garantievoorwaarden op de markt die 'betaalbaar' zijn voor de privé-koper met een gemiddeld budget. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 29 juli 2025 Geplaatst: 29 juli 2025 1 hour ago, Liquid Li0n said: Maar vergeet niet om je af te vragen hoeveel daar zelf hebben voor gekozen? Als een werknemer nog de keuze kreeg tussen een diesel, benzine of EV. Hoeveel zou er dan voor de full EV gaan? Ik ben fiscaal overgestapt van een M340i naar een i4 m50. Als ze mij morgen zeggen dat ik terug M340i kan rijden voor exact dezelfde TCO als nu, ze mogen hem houden, de M340i. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 29 juli 2025 Geplaatst: 29 juli 2025 2 minutes ago, Fr79 said: Als je het los van de salariswagens bekijkt, dan kan het een ander verhaal zijn. Niet iedereen kan zich een nieuwe EV permitteren en er is nog veel weerstand tegen een 2de hands die buiten fabrieksgarantie is. Daarom ga je denk ik die oudere diesels en benzines nog vele jaren in het straatbeeld zien. dus los van overtuiging pro of anti-EV maar gewoon kiezen met de portemonnee. Tot ze die LEZ-gewijs allemaal wegpesten. Quote
DDke 8.689 Geplaatst: 29 juli 2025 Geplaatst: 29 juli 2025 1 uur geleden, Liquid Li0n zei: Maar vergeet niet om je af te vragen hoeveel daar zelf hebben voor gekozen? Als een werknemer nog de keuze kreeg tussen een diesel, benzine of EV. Hoeveel zou er dan voor de full EV gaan? Mwa. Toch wel wat zelfstandigen hier ook die de keuze gemaakt hebben. Maar ik vind het wel snel gegaan hier. Wel benieuwd of dit nu het eindstation is met die EV’s. Want als je bvb naar de restwaardes kijkt… Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 29 juli 2025 Geplaatst: 29 juli 2025 1 minute ago, DDke said: Want als je bvb naar de restwaardes kijkt… Precies of dikke ICE's hebben zo een fantastische restwaarde. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 29 juli 2025 Geplaatst: 29 juli 2025 1 minute ago, DDke said: Mwa. Toch wel wat zelfstandigen hier ook die de keuze gemaakt hebben. 900 euro bruto VAA in de maand vs 240 euro bruto VAA in de maand. Dat tikt wel serieus door moet ik zeggen. Quote
DDke 8.689 Geplaatst: 29 juli 2025 Geplaatst: 29 juli 2025 Zojuist, ir_fuel zei: Precies of dikke ICE's hebben zo een fantastische restwaarde. Mwa. Ik ben toch serieus verschoten van mijn Tesla. En dat was zelfs nog niet zo’n « dikke » Quote
DDke 8.689 Geplaatst: 29 juli 2025 Geplaatst: 29 juli 2025 Zojuist, ir_fuel zei: 900 euro bruto VAA in de maand vs 240 euro bruto VAA in de maand. Dat tikt wel serieus door moet ik zeggen. Ja, kan ik me goed voorstellen. jij hebt de hybrid stap overgeslagen zeker? Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 29 juli 2025 Geplaatst: 29 juli 2025 Just now, DDke said: Mwa. Ik ben toch serieus verschoten van mijn Tesla. En dat was zelfs nog niet zo’n « dikke » Die zijn nieuw ook wel in prijs gezakt natuurlijk. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 29 juli 2025 Geplaatst: 29 juli 2025 Just now, DDke said: jij hebt de hybrid stap overgeslagen zeker? Idd. Fiscaal of niet, ik moest/moet dat gewoon niet hebben, zo een mossel noch vis oplossing. Zou dat vandaag ook niet kopen, zelfs aan dezelfde fiscale voorwaarden als EV. Voor mijn gevoel is als daily terug verbrandingsmotor + automaat rijden 5 stappen achteruit tov wat ik nu heb. Ik zou enkel terug gaan in een auto die echt de moeite is gekoppeld aan een manuele bak, of het moet iets krankzinnigs zijn zoals een M5. 1 Quote
DDke 8.689 Geplaatst: 29 juli 2025 Geplaatst: 29 juli 2025 2 minuten geleden, ir_fuel zei: Idd. Fiscaal of niet, ik moest/moet dat gewoon niet hebben, zo een mossel noch vis oplossing. Zou dat vandaag ook niet kopen, zelfs aan dezelfde fiscale voorwaarden als EV. Voor mijn gevoel is als daily terug verbrandingsmotor + automaat rijden 5 stappen achteruit tov wat ik nu heb. Ik zou enkel terug gaan in een auto die echt de moeite is gekoppeld aan een manuele bak, of het moet iets krankzinnigs zijn zoals een M5. Ik heb een 330e gehad, en daarvan was de elektrische range zo goed als symbolisch. Nu met mijn X5 is dat anders. Vanmorgend stond er 110 km range op. Als ik mijn best doe, kan ik ook gewoon h/t naar kantoor volelektrisch. Dat zou dan willen zeggen dat ik op kantoordagen EV zou kunnen rijden, en voor langere ritten naft. Da’s trouwens de reden dat ik voor de 50e ben gegaan en niet voor de 45. Vandaag volledig normaal gereden, en ook nog wat in Sport zitten testen en denk dat ik op een verbruik van 1l zit. Heb nog te weinig stats, maar ik gok dat ik op jaarbasis onder de 4 à 5 liter ga zitten. Voor mij is hybrid perfect, maar hij moet wel een deftige EV range hebben. 2 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.