Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
10 minutes ago, Asserti said:

i4 M50 en 35 hebben idd ongeveer hetzelfde rijbereik bij hetzelfde gebruik. 

Dat scheelt dus 20% in verbruik.

Ik rijd trouwens ook op all-seasons rond. Geen idee hoeveel dat scheelt tov zomerbanden.

Geplaatst:
12 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat scheelt dus 20% in verbruik.

Ik rijd trouwens ook op all-seasons rond. Geen idee hoeveel dat scheelt tov zomerbanden.

Tussen 10/15% verschil tussen een 40 en 50 ook. Valt allemaal wel mee. 

Geplaatst:

Zoals hier gezegd werd, vaak zelfstandige of dikke budgetten waarbij een deftige EV kan gekozen worden.

Ik lijk dan precies toevallig op het enige bedrijf te werken ofzo waar zowel de interne als de externe vaak bedrijfswagens hebben en ik hoor vele klagen of vooral zagen.

Gisteren nog tijdens de lunch zei een collega me dat ze vorige week op reis waren gegaan met zijn EV. En het resultaat is dat ze volgende maand,, wanneer ze weer een weekje weg gaan, de auto van zijn vrouw zullen pakken.

andere collega had dan een laadpaalkleefboete gekregen toen die wakker werd en naar zijn app keek 's morgens. Was aan het klagen dat dat vroeger toch allemaal niet bestond en dat het allemaal weer geld extra moet kosten (je kent het wel)

Vele externe collega's zitten dan met kleine goedkope pruts EV'tjes en zijn vaak jonge gasten of wonen in de stad en kunnen niet thuisladen. En daarbovenop mogen ze niet laden bij laadpalen boven de 63 cent/kwh

dus oftewel werken jullie alleen in een bedrijf, zijn de bediendes niet eerlijk of durven het niet zeggen of hebben ze een ander licht gezien dan hier.

Geplaatst:
9 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

Zoals hier gezegd werd, vaak zelfstandige of dikke budgetten waarbij een deftige EV kan gekozen worden.

Ik lijk dan precies toevallig op het enige bedrijf te werken ofzo waar zowel de interne als de externe vaak bedrijfswagens hebben en ik hoor vele klagen of vooral zagen.

Gisteren nog tijdens de lunch zei een collega me dat ze vorige week op reis waren gegaan met zijn EV. En het resultaat is dat ze volgende maand,, wanneer ze weer een weekje weg gaan, de auto van zijn vrouw zullen pakken.

andere collega had dan een laadpaalkleefboete gekregen toen die wakker werd en naar zijn app keek 's morgens. Was aan het klagen dat dat vroeger toch allemaal niet bestond en dat het allemaal weer geld extra moet kosten (je kent het wel)

Vele externe collega's zitten dan met kleine goedkope pruts EV'tjes en zijn vaak jonge gasten of wonen in de stad en kunnen niet thuisladen. En daarbovenop mogen ze niet laden bij laadpalen boven de 63 cent/kwh

dus oftewel werken jullie alleen in een bedrijf, zijn de bediendes niet eerlijk of durven het niet zeggen of hebben ze een ander licht gezien dan hier.

Welke zijn de dikke, en welke dan de pruts EV'tjes?

Idle-boete is geen argument maar eigen schuld trouwens, dat weet je als je eraan begint (Of toch als je een beetje oplet).

Geplaatst:
Just now, Lotuzzz said:

Idle-boete is geen argument maar eigen schuld trouwens, dat weet je als je eraan begint (Of toch als je een beetje oplet).

Jamaar in het tankstation krijg je geen boete als je je auto aan de pomp laat staan en iets gaat eten.

Geplaatst: (aangepast)
3 minuten geleden, Lotuzzz zei:

de dikke zijn bv een i4 M50, een iX, Q6 of Q8 en de pruts EV'tjes zijn de Stellantis brol of Geely brol zoals die EX30 of eender wat met kleine batterij.

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Jamaar in het tankstation krijg je geen boete als je je auto aan de pomp laat staan en iets gaat eten.

haha exact. Vermoedelijk zie ik die collega dat idd nog doen. Alles moet rap rap gaan en dat lezen (van voorwaarden voor laden) doen we niet maar achteraf klagen. Net zoals bij een tankstation. Het zelf doen mag, als iemand anders het doet, klagen.

aangepast door Liquid Li0n

Dus we zijn nu van astmatische dieseltjes naar "pruts-EV'tjes" gegaan.

Voor velen buiten de paar gelukkigen hier gewoon de realiteit hoor.

aangepast door Joske
  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Geplaatst:
17 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

de dikke zijn bv een i4 M50, een iX, Q6 of Q8 en de pruts EV'tjes zijn de Stellantis brol of Geely brol zoals die EX30 of eender wat met kleine batterij.

Bij die laatste groep mogen we nu een Enyaq 60 bij zetten ook 😎

Maar nooit vergeten, AM is geen doorsnede van de maatschappij, verre van zelfs.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
40 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

zijn de bediendes niet eerlijk

Kan niet anders dan dit zijn toch?

• Grappig 1
9 minuten geleden, Fr79 zei:

Bij die laatste groep mogen we nu een Enyaq 60 bij zetten ook 😎

Maar nooit vergeten, AM is geen doorsnede van de maatschappij, verre van zelfs.

klopt ook. Die Skoda's worden zo soms ook al aanzien. Een Tesla is dan weer precies helemaal weg in de voorkeur, want die zie je op elke hoek van de straat, zeker in het wit. Terwijl dat dit in mijn ogen nog de beste EV is.

Hier heb je nog ECHTE mannen die met manuele RWD auto's rijden en hebben we heidenen die reeds hebben gekozen om zich te bekeren tot EVangelist.

aangepast door Liquid Li0n
Geplaatst:
44 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

1)Zoals hier gezegd werd, vaak zelfstandige of dikke budgetten waarbij een deftige EV kan gekozen worden.

2)Gisteren nog tijdens de lunch zei een collega me dat ze vorige week op reis waren gegaan met zijn EV. En het resultaat is dat ze volgende maand,, wanneer ze weer een weekje weg gaan, de auto van zijn vrouw zullen pakken.

3) andere collega had dan een laadpaalkleefboete gekregen toen die wakker werd en naar zijn app keek 's morgens. Was aan het klagen dat dat vroeger toch allemaal niet bestond en dat het allemaal weer geld extra moet kosten (je kent het wel)

4)Vele externe collega's zitten dan met kleine goedkope pruts EV'tjes en zijn vaak jonge gasten of wonen in de stad en kunnen niet thuisladen. En daarbovenop mogen ze niet laden bij laadpalen boven de 63 cent/kwh

5)dus oftewel werken jullie alleen in een bedrijf, zijn de bediendes niet eerlijk of durven het niet zeggen of hebben ze een ander licht gezien dan hier.

1) Bediende en momenteel een Renault Megane E tech met 60kwh batterij

2) #firstworldproblems. Hier ook de keuze gemaakt om prive te rijden ipv bedrijfswagen voor het verlof. Maar dat heeft vooral te maken met een baby aan boord, een duidelijk verschil in grote binnenin en de koffer ruimte is van een heel andere wereld. Plus, eerste keer op reis gaan, samen met een baby en de auto achter laten voor een maand, liever prive materiaal dan. 

3) Bestond inderdaad vroeger niet, net zoals de laadpaal zelf. Dat je je daar 1x kan door laten vangen is mss ergens nog te begrijpen, maar lijkt mij eerder nonchalante te zijn. 

4) dat zijn toch enkel snel laadpalen die zoveel aanrekenen? Vervelend dan als je op reis moet want autosnelweg zal wss niet lukken. Maar alle laadpalen hier in de buurt zitten toch rond de 45c

5) een 1000tal bedienden. Dus zeker niet alleen. Wel keuze tussen auto, budget of woning. En auto mag enkel indien je thuis kan laden, ook al kan je op het werk laden. Max 20procent snel laden. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
18 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

klopt ook. Die Skoda's worden zo soms ook al aanzien. Een Tesla is dan weer precies helemaal weg in de voorkeur, want die zie je op elke hoek van de straat, zeker in het wit. Terwijl dat dit in mijn ogen nog de beste EV is.

Hier heb je nog ECHTE mannen die met manuele RWD auto's rijden en hebben we heidenen die reeds hebben gekozen om zich te bekeren tot EVangelist.

Ja dat ook, maar ik had het eerder over de budgetten die hier aan het wagenpark worden besteed vs. het gemiddelde.

Die Tesla's idd. Hier in de buurt, nieuwe verkaveling met nagenoeg identieke HOB'jes van 500k€ op percelen van 250-300m². In 1 straat 4 witte Tesla's naast elkaar, netjes verdeeld Y en 3. Andere straat zowaar een onverlaat die het aandurfde om voor een blauwe te gaan.  Ene ging zelfs helemaal loco en koos voor een BYD Seal.  Gaat stilaan in de richting van een Amerikaanse Homeowners Association...🥱

• Grappig 2
Geplaatst:

Sowieso zijn de meest aangehaalde punten #firstworldproblemen die zich enkel tijdens de vakantie voordoen, voor de rest van het jaar verplaatsingen voldoen zelfs de "pruts-EVtjes".

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:
6 minuten geleden, Fr79 zei:

Ja dat ook, maar ik had het eerder over de budgetten die hier aan het wagenpark worden besteed vs. het gemiddelde.

Die Tesla's idd. Hier in de buurt, nieuwe verkaveling met nagenoeg identieke HOB'jes van 500k€ op percelen van 250-300m². In 1 straat 4 witte Tesla's naast elkaar, netjes verdeeld Y en 3. Andere straat zowaar een onverlaat die het aandurfde om voor een blauwe te gaan.  Ene ging zelfs helemaal loco en koos voor een BYD Seal.  Gaat stilaan in de richting van een Amerikaanse Homeowners Association...🥱

Behalve dat je in Amerika nog wel huizen hebt met een Ram of F-150 voor de deur ook. Hier is het Tesla of pruts-EV of een Dacia.

Wat je zegt over BYD klopt wel, ik zie die ook al best veel. Die Seal maar vooral die hybride Seal-U. Zelfs al een aantal keer zo een Xpeng gezien (en in verschillende kleuren dus niet altijd dezelfde)

3 minuten geleden, Joske zei:

Sowieso zijn de meest aangehaalde punten #firstworldproblemen die zich enkel tijdens de vakantie voordoen, voor de rest van het jaar verplaatsingen voldoen zelfs de "pruts-EVtjes".

dit is het exact. Was vroeger ook. De mensen met een Passat TDI waren dan zo tevreden dat ze heen en ter plekke konden rijden op de diesel van de baas. Enige pluspunt was dat je de rest van het jaar minder moest gaan tanken dan een andere, terwijl nu iedereen van laadpaal naar laadpaal lijkt te rijden. Als ik een EV zou hebben, zou ik dat gebruiken als een gsm, 1x 's avonds insteken en klaar.

Geplaatst:
2 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

een Ram of F-150

Toch ook alleen maar voor mannen met kleine piemels.
Tenzij je in de (tuin)bouw oid zit heb je zo'n gigantisch ding toch niet nodig?

Geplaatst:
5 minuten geleden, Polygoon zei:

Toch ook alleen maar voor mannen met kleine piemels.
Tenzij je in de (tuin)bouw oid zit heb je zo'n gigantisch ding toch niet nodig?

Ging over zijn voorbeeld van een Amerikaanse straat he, --> Gaat stilaan in de richting van een Amerikaanse Homeowners Association...

dat een persoon dit nodig heeft of niet is dubbel he. Een Ferrari heb je ook niet nodig. Check mijn reactie van enkele pagina's terug. 80% heeft in principe genoeg aan een Polootje.

Geplaatst:
27 minutes ago, Fr79 said:

Gaat stilaan in de richting van een Amerikaanse Homeowners Association...🥱

Wat een hoop gelul.

10 jaar geleden waren dat dan allemaal BMW 3's.

Er is op dat vlak niks veranderd.

Geplaatst:
2 uren geleden, tuscani zei:

Waarschijnlijk heeft hij de lr rwd. Jij had awd met je P.  Maakt ook nog een verschil. Mijn lr awd verbruikt zo ook meer dan dan de lr rwd versie. Al zit ik met 17.4 nog steeds mooi qua verbruik na 55k km. 

Wij hebben inderdaad RWD. Het gemiddelde over 20.000+ km ligt overigens ook rond de 14.5. AWD - RWD zal uiteraard een verschil maken.

Er rijden inderdaad een pak witte Y’s en 3’s rond. Ik denk dat dat deels te maken heeft met de premie van de overheid. Enkel de witte en zwarte kwamen toen in aanmerking. Over de zwarte lak hoor je alleen maar horrorverhalen en daardoor werd er vaak gekozen voor wit.

Geplaatst:
1 uur terug, Joske zei:

Dus we zijn nu van astmatische dieseltjes naar "pruts-EV'tjes" gegaan.

Voor velen buiten de paar gelukkigen hier gewoon de realiteit hoor.

Wat heeft dat met geluk te maken? :D 

• Grappig 1
Geplaatst:
14 minuten geleden, DDke zei:

Wat heeft dat met geluk te maken? :D 

omdat we in een materialistische wereld leven heeft een grote bak met V8 of een dikke EV met +100mah batterij het equivalent van gelukkig zijn :D

Geplaatst:
34 minuten geleden, ir_fuel zei:

Wat een hoop gelul.

10 jaar geleden waren dat dan allemaal BMW 3's.

Er is op dat vlak niks veranderd.

Dat mag jij vinden.

Ik stel gewoon vast.

Veranderd is dat het wagenpark naar steeds meer eenheidsworst evolueert en die trend zal zich imho nog doorzetten.

Overigens, die BYD is ook een witte, was ik vergeten vermelden...Zijn iets zuiniger naar het schijnt😇

Geplaatst:
5 minutes ago, Fr79 said:

Veranderd is dat het wagenpark naar steeds meer eenheidsworst evolueert en die trend zal zich imho nog doorzetten.

Dat zegt men al 20 jaar.

Geplaatst:
32 minutes ago, thiva said:

Er rijden inderdaad een pak witte Y’s en 3’s rond. Ik denk dat dat deels te maken heeft met de premie van de overheid. Enkel de witte en zwarte kwamen toen in aanmerking. Over de zwarte lak hoor je alleen maar horrorverhalen en daardoor werd er vaak gekozen voor wit.

Zwart was de basiskleur. Er kwamen echter zoveel klachten over de kwaliteit van de lak dat men wit de basiskleur heeft gemaakt. Je moet het niet verder zoeken.

Geplaatst:
3 hours ago, ir_fuel said:

Het zou begot wel moeten!

• Vind ik leuk 3
  • Thanks Friendly 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid