CAS 8.067 Geplaatst: 30 juli 2025 Geplaatst: 30 juli 2025 2 uren geleden, Polygoon zei: Toch ook alleen maar voor mannen met kleine piemels. Tenzij je in de (tuin)bouw oid zit heb je zo'n gigantisch ding toch niet nodig? #vakjesdenken 1 Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 30 juli 2025 Geplaatst: 30 juli 2025 46 minuten geleden, CAS zei: #vakjesdenken is ook zoiets van deze tijd...iedereen moet in een vakje passen in deze woke wereld. en de blanke hetero man, of de 7 vinkjes man zoals ze ook wel zeggen, is de cause of all evil! 1 Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 30 juli 2025 Geplaatst: 30 juli 2025 4 uren geleden, Liquid Li0n zei: ECHTE mannen die met manuele RWD auto's rijden 10 minuten geleden, Liquid Li0n zei: is ook zoiets van deze tijd...iedereen moet in een vakje passen in deze woke wereld. Pot, ketel, en ahzo. 1 1 Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 30 juli 2025 Geplaatst: 30 juli 2025 2 minuten geleden, Polygoon zei: Pot, ketel, en ahzo. Ik hoopte nu toch dat je de sarcasme doorhad bij die uitspraak. Quote
Luv4DLM 1.281 Geplaatst: 30 juli 2025 Geplaatst: 30 juli 2025 Ik kwam deze tegen in de buurt van Chur, voor op een Zwitserse snelweg te rijden gaf hij redelijk goed door. Van daar de minder goede foto. Is mijn tweede Lucid Air op een week dat ik spot, imposante verschijning. Quote
JanV1984 0 Geplaatst: 29 augustus 2025 Geplaatst: 29 augustus 2025 (aangepast) Ik rijd zelf met een VW ID.4 en ben intussen flink wat wijzer geworden over laden. In het begin dacht ik dat de standaardkabel die bij de auto zat wel voldoende zou zijn. Thuis ging dat nog, maar zodra ik onderweg bij publieke palen moest laden, merkte ik dat die kabel eigenlijk vaak te kort was. Zeker als de paal achteraan een parkeerplaats staat en je net andersom geparkeerd staat, moest ik soms echt gaan puzzelen om hem aangesloten te krijgen. Daarnaast viel het me op dat mijn oude kabel snel vuil en nat werd bij regenweer. Ik had hem een keer op een parking in Brussel op de grond gelegd en toen zat er allemaal modder aan de stekker. Sindsdien let ik er veel meer op dat de kabel goed afgedicht is en dat hij soepel blijft, ook als je hem vaak oprolt en afrolt. Uiteindelijk heb ik gekozen voor een nieuwe kabel van 22kW, 3-fase, en wat ik vooral fijn vind is dat hij in verschillende lengtes te krijgen is. Ik heb bewust de langere versie genomen zodat ik onderweg niet meer hoef te stressen of ik wel bij de laadpaal kan. Tot nu toe bevalt hij echt goed. Hij blijft soepel, ook in kou, en ik hoef niet bang te zijn dat hij meteen kapot gaat als hij een keer op nat asfalt terechtkomt. Wat ik me nu nog afvraag: hoe doen jullie dat met het meenemen van de kabel in de koffer? Ik merk dat mijn koffer al snel vol ligt, zeker als ik boodschappen of een kinderwagen mee heb. Ik gebruik nu gewoon de tas die erbij zat, maar soms blijft er toch vocht en zand in zitten. Zijn er forumleden die een handige oplossing hebben om de kabel proper en droog te houden zonder dat alles in de koffer vies wordt? 29 augustus 2025 aangepast door JanV1984 Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 29 augustus 2025 Geplaatst: 29 augustus 2025 Weer diezelfde schimmige webshop als dat ander nieuw lid onlangs Quote
Lotuzzz 17.063 Geplaatst: 29 augustus 2025 Geplaatst: 29 augustus 2025 12 minuten geleden, JanV1984 zei: Zeker als de paal achteraan een parkeerplaats staat en je net andersom geparkeerd staat, moest ik soms echt gaan puzzelen om hem aangesloten te krijgen. Zijn er forumleden die een handige oplossing hebben om de kabel proper en droog te houden zonder dat alles in de koffer vies wordt? Je kiest toch zelf hoe je parkeert? Ja, frunk Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 29 augustus 2025 Geplaatst: 29 augustus 2025 51 minuten geleden, Lotuzzz zei: Je kiest toch zelf hoe je parkeert? Ja, frunk Gewoon laden aan een paal met vaste kabel. Mijn bijgeleverde laadkabel ligt al jaren in de berging. (thuis laden met vaste kabel ofwel sporadisch snelladen) Quote
kwiekie 3.009 Geplaatst: 29 augustus 2025 Geplaatst: 29 augustus 2025 1 uur geleden, JanV1984 zei: Ik rijd zelf met een VW ID.4 en ben intussen flink wat wijzer geworden over laden. In het begin dacht ik dat de standaardkabel die bij de auto zat wel voldoende zou zijn. Thuis ging dat nog, maar zodra ik onderweg bij publieke palen moest laden, merkte ik dat die kabel eigenlijk vaak te kort was. Zeker als de paal achteraan een parkeerplaats staat en je net andersom geparkeerd staat, moest ik soms echt gaan puzzelen om hem aangesloten te krijgen. Daarnaast viel het me op dat mijn oude kabel snel vuil en nat werd bij regenweer. Ik had hem een keer op een parking in Brussel op de grond gelegd en toen zat er allemaal modder aan de stekker. Sindsdien let ik er veel meer op dat de kabel goed afgedicht is en dat hij soepel blijft, ook als je hem vaak oprolt en afrolt. Uiteindelijk heb ik gekozen voor een nieuwe kabel van 22kW, 3-fase, en wat ik vooral fijn vind is dat hij in verschillende lengtes te krijgen is. Ik heb bewust de langere versie genomen zodat ik onderweg niet meer hoef te stressen of ik wel bij de laadpaal kan. Tot nu toe bevalt hij echt goed. Hij blijft soepel, ook in kou, en ik hoef niet bang te zijn dat hij meteen kapot gaat als hij een keer op nat asfalt terechtkomt. Wat ik me nu nog afvraag: hoe doen jullie dat met het meenemen van de kabel in de koffer? Ik merk dat mijn koffer al snel vol ligt, zeker als ik boodschappen of een kinderwagen mee heb. Ik gebruik nu gewoon de tas die erbij zat, maar soms blijft er toch vocht en zand in zitten. Zijn er forumleden die een handige oplossing hebben om de kabel proper en droog te houden zonder dat alles in de koffer vies wordt? Jouw ID4 kan toch maar laden aan 11 kW? Met die 22 kW kabel ga je dus niet veel kunnen doen denk ik? Ivm vuil: vodje in de koffer leggen en afvegen voor je 'm terug legt als het nat/vuil is? Mijn kabel ligt achter mijn zetel als de koffer vol zit. Quote
ir_fuel 58.287 Geplaatst: 29 augustus 2025 Geplaatst: 29 augustus 2025 1 hour ago, Lotuzzz said: Je kiest toch zelf hoe je parkeert? Neen. Ik heb dat probleem als ik ga fietsen. Zet ik de achterkant van de wagen naar de laadpaal dan kan ik de fietsendrager niet naar achter klappen om in de koffer te kunnen. Ik moet dus ook altijd vooruit parkeren en zien of ik toekom met de kabel. Heb ook al gedacht eentje te kopen die 2 meter langer is. Quote
ir_fuel 58.287 Geplaatst: 29 augustus 2025 Geplaatst: 29 augustus 2025 1 hour ago, JanV1984 said: Wat ik me nu nog afvraag: hoe doen jullie dat met het meenemen van de kabel in de koffer? Ik merk dat mijn koffer al snel vol ligt, zeker als ik boodschappen of een kinderwagen mee heb. Ik gebruik nu gewoon de tas die erbij zat, maar soms blijft er toch vocht en zand in zitten. Zijn er forumleden die een handige oplossing hebben om de kabel proper en droog te houden zonder dat alles in de koffer vies wordt? Ik smijt die gewoon in de koffer. Heb wel een rubberen koffermat. Quote
jan.van.gent 4.959 Geplaatst: 29 augustus 2025 Geplaatst: 29 augustus 2025 Een frunk hebben is precies nog zo slecht niet Quote
ir_fuel 58.287 Geplaatst: 29 augustus 2025 Geplaatst: 29 augustus 2025 1 minute ago, jan.van.gent said: Een frunk hebben is precies nog zo slecht niet Idd. Daar is dat handig voor. Die kabel ligt soms wel in de weg ja. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 29 augustus 2025 Geplaatst: 29 augustus 2025 Ik smijt die ook in de koffer, heb nog nooit gehad dat daar vuil blijft aanhangen. Quote
Joske 922 Geplaatst: 29 augustus 2025 Geplaatst: 29 augustus 2025 Die van mij hangt altijd met de overlengte in een lus aan de paal zodat die niet op de grond ligt. Daarna gewoon in de tas die er bij is van Skoda. Zit in een van de zijvakken van de koffer, neemt dus nie veel plaats in. Laadpoort links voor is wel 'kut'. Ik parkeerde altijd achterwaarts in. Quote
Ugeken 11.751 Geplaatst: 29 augustus 2025 Geplaatst: 29 augustus 2025 Microvezeldoek in de koffer om eens over te gaan, daarna in de bijgeleverde tas. In de koffer ligt dat soms wel eens in de weg. Quote
gewoon ik 8.349 Geplaatst: 29 augustus 2025 Geplaatst: 29 augustus 2025 Zo een reclame werkt wel. Er wordt al duchtig over het onderwerp gesproken. 1 Quote
Ritsuke 6.252 Geplaatst: 30 augustus 2025 Geplaatst: 30 augustus 2025 De Jan heeft zelf zijn reclame link verwijderd. 3 Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 3 september 2025 Geplaatst: 3 september 2025 (aangepast) Vrienden van mij hun (haar) ID4 bedrijfswagen is in de fik geschoten toen die stond op te laden op hun oprit. Mist haar vorige diesel lease krel nu plots heel hard want bedrijf geeft enkel nog full EV. 3 september 2025 aangepast door Liquid Li0n Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 21 september 2025 Geplaatst: 21 september 2025 (aangepast) Allez de BYD U9 Xtreme EV heeft bijna de 500km/h aangetikt en ik ben alleen benieuwd naar de banden. https://carnewschina.com/2025/09/20/byd-unveiled-the-yangwang-u9-xtreme-achieving-496-22-km-h-a-nurburgring-lap-of-659-157byd-unveils-the-yangwang-u9-xtreme-achieving-496-22-km-h-a-nurburgring-lap-of-659-157/ 21 september 2025 aangepast door Le Capri Mauve Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 26 september 2025 Geplaatst: 26 september 2025 Nieuws over batterijen eigenlijk maar ik weet niet waar dit anders te plaatsen. Natrium batterijen zijn veel goedkoper en ze zijn nu commercieel beschikbaar bij CATL met een energiedensiteit van 175Wh/kg (of dus een 6kg voor een kwh) in vergelijking met 200-300Wh/g voor lithium. Zou toch een deel van de markt moeten kunnen innemen Het staat op vele sites en ik pik er maar een uit https://solarvision.org/catls-naxtra-battery-sets-new-safety-and-performance-standards/ Quote
Logic 538 Geplaatst: 27 september 2025 Geplaatst: 27 september 2025 (aangepast) @Le Capri Mauve en ik ga nog wat verder offtopic Xiaomi, je weet wel, de tech gigant, op AM eerder gekend van de SU7… Maakt dacht ik ook gebruik van die nieuwe batterij tech. Die zetten zich vrij zelfverzekerd rechtstreeks tegenover het beste wat het Westen te bieden heeft. Geef dat nog een paar jaartjes, hoe zouden de verhoudingen dan liggen? 27 september 2025 aangepast door Logic 1 Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 27 september 2025 Geplaatst: 27 september 2025 CATL is niet echt offtopic, eerste toepassing is in snel groeiend netwerk van batterijwisselpunten voor EV in China. IVM smartphones, de VS hebben er altijd voor gezorgd dat China geen chiptechnologie kon kopen. Dat is gaan escaleren in 2018 en toen ze in 2022 alle high end trachtten te blokkeren hebben de Chinezen een versnelling ingezet om van achterover te vallen en nu staat hun chipsindustrie op eigen benen. Dat betekent onder andere een importmarkt van 200-300 miljard die opdroogt. 1 Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 27 september 2025 Geplaatst: 27 september 2025 13 uren geleden, Le Capri Mauve zei: CATL is niet echt offtopic, eerste toepassing is in snel groeiend netwerk van batterijwisselpunten voor EV in China. IVM smartphones, de VS hebben er altijd voor gezorgd dat China geen chiptechnologie kon kopen. Dat is gaan escaleren in 2018 en toen ze in 2022 alle high end trachtten te blokkeren hebben de Chinezen een versnelling ingezet om van achterover te vallen en nu staat hun chipsindustrie op eigen benen. Dat betekent onder andere een importmarkt van 200-300 miljard die opdroogt. beetje zoals de deepseek AI tool situatie. Het westen gaf hen ouderwetse en niet zo'n krachtige chips, maar ze zijn er alsnog in geslaagd om het heet te maken onder de voeten van Google, Microsoft en OpenAI. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.