The Swede 6.662 Geplaatst: 28 juli 2017 Geplaatst: 28 juli 2017 Wie kent, buiten de Frekkel, deze nog? 4 Quote
utah 552 Geplaatst: 28 juli 2017 Geplaatst: 28 juli 2017 Uren voor het uitstalraam bij garage Bayens staan kwijlen op deze: 1 Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 28 juli 2017 Geplaatst: 28 juli 2017 Of de Citroen Visa Mille Pistes: 145pk uit een 1360cc en 4WD. Voor 850 kg 5 Quote
utah 552 Geplaatst: 28 juli 2017 Geplaatst: 28 juli 2017 @The Swede: in Heldergem reed er eentje rond indertijd. Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 28 juli 2017 Geplaatst: 28 juli 2017 Ik zou graag nog even de gewone (non-HF) Lancia Delta vermelden. Dat waren bijzonder speels rijdende, guitige runabouts met bakken Italiaanse flair. Als je daar hard mee ging, moest je wat bagage mee hebben om dat karakter te kunnen temmen. De HF-modellen en Evo's zijn uiteraard zeer goed gekend. Hun technische zorgwekkendheid (bij wijze van spreken) delen de gewone Delta's niet, de GT b.v. had een behoorlijk goeie 1600 en het aandrijfsysteem was zeer eenvoudig. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 28 juli 2017 Geplaatst: 28 juli 2017 Just now, utah said: Uren voor het uitstalraam bij garage Bayens staan kwijlen op deze: Die had destijds inderdaad een hele tijd zo een zwarte Scirocco GTI staan De Scirocco is ook wel niet echt "vergeten" sinds deze advertentie uitkwam Quote
utah 552 Geplaatst: 28 juli 2017 Geplaatst: 28 juli 2017 Den deze dan. De Europese versie van de Corvette. Allez, dat dachten ze toen toch... Quote
utah 552 Geplaatst: 28 juli 2017 Geplaatst: 28 juli 2017 @The Swede toen mijn Golf GTI binnen moest voor reparatie na een ongeval heb ik een maand rondgereden met de goudkleurige versie van de GTX van Marie- Claire. Was een steengoede garage, en draaide gelijk zot. Spijtig dat hun zoontje alles naar de kloten heeft geholpen.... Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 28 juli 2017 Geplaatst: 28 juli 2017 2 minutes ago, gTa said: Ik zou graag nog even de gewone (non-HF) Lancia Delta vermelden. Dat waren bijzonder speels rijdende, guitige runabouts met bakken Italiaanse flair. Als je daar hard mee ging, moest je wat bagage mee hebben om dat karakter te kunnen temmen. De HF-modellen en Evo's zijn uiteraard zeer goed gekend. Hun technische zorgwekkendheid (bij wijze van spreken) delen de gewone Delta's niet, de GT b.v. had een behoorlijk goeie 1600 en het aandrijfsysteem was zeer eenvoudig. Dan vind ik de Alfasud Ti nog iets meer karakter hebben en nog iets unieker. Quote
utah 552 Geplaatst: 28 juli 2017 Geplaatst: 28 juli 2017 Datsun 510. De tuning kar bij uitstek om mee te driften. 1 Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 28 juli 2017 Geplaatst: 28 juli 2017 Nooit van gehoord van die Datsun Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 28 juli 2017 Geplaatst: 28 juli 2017 Deze kan ik waarschijnlijk zelfs niet "vergeten" noemen want d'r zal hier waarschijnlijk niemand dat ding ooit gekend hebben. En toch wil ik er ooit 1 hebben. Quote
Krikkie 9.830 Geplaatst: 28 juli 2017 Geplaatst: 28 juli 2017 28 minuten geleden zei The Swede: Wie kent, buiten de Frekkel, deze nog? Sunny gti-R , ooit in Landen op de rally 1 gezien, was ook mijn laatste. Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 28 juli 2017 Geplaatst: 28 juli 2017 40 minuten geleden zei The Swede: Dan vind ik de Alfasud Ti nog iets meer karakter hebben en nog iets unieker. Ik kan daar wel mee akkoord gaan, ziet er guitiger uit. Maar is inzake koetswerk en elektronica wel tien keer de ramp die de Delta was... Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 28 juli 2017 Geplaatst: 28 juli 2017 35 minuten geleden zei The Swede: Deze kan ik waarschijnlijk zelfs niet "vergeten" noemen want d'r zal hier waarschijnlijk niemand dat ding ooit gekend hebben. Je onderschat de anderen of overschat jezelf. Goeie vrienden van m'n ouders, de man daarvan was Renault-freak. Eerst een 25 V6 turbo, daarna een Safrane biturbo. Volgens zijn zeggen een killer van eender welke Duitser maar ik heb als kind alvast tientallen (als het geen honderden) keren meegemaakt (op weg naar of terugweg van Zuid-Frankrijk) dat z'n Safrane geen weerwerk kon bieden tegen de E34 M5. Heeft ook in beide auto's verschillende keren goed de garantie kunnen gebruiken, de 25 heeft na een jaar of 2 een nieuwe motor gekregen op kosten van Renault, bij de Safrane was er zelfs meer aan de hand en de garage (of Renault zelf) heeft daar volgens mijn pa geen frank aan verdiend, integendeel. Waren ook enorme zuipschuiten, de Safrane deed op een sprintje naar 't zuiden (dik 1.000 km op autoroutes die toen al zeer goed waren maar vooral ook zeer leeg en de flikken waren zo lui als wat, als ze al wakker/aanwezig waren) makkelijk 25 liter en meer terwijl m'n pa z'n E34 M5 toen met een pak minder toe kwam. Wel heerlijke auto's, sowieso. 3 Quote
C_X 1.557 Geplaatst: 28 juli 2017 Geplaatst: 28 juli 2017 1 uur geleden zei The Swede: Nee, Van Beeck. Klopt niet. Ge kunt gelijk de rest van dit forum geen titels lezen: er staat VERGETEN speciallekes. De 750, evenals die Evo-weet-ik-veel van de M3, is helemaal geen vergeten ding. Als ge vergeten specialekkes van de jaren 80 of 90 wilt als autoliefhebber, kijk naar de Nissan Sunny GTR, een Peugeot 405 T16, de Toyota Supra biturbo, de Celica GT-four, de Mitsubishi Galant VR4 (of een Dynamic 4), een Renault 25 V6 Turbo (die motor sleurde de voortrein vanonder uwen auto bij het hernemen en had als eerste een boordcomputer die tegen u klapte), of, als ge toch bij afgod BMW moet zijn, de E28 525e. Ik ben al uw vergeten speciallekes anders ook nie vergeten Torrekens Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 28 juli 2017 Geplaatst: 28 juli 2017 gTa, ge zijt één van de weinige echte autofans hier... spijtig dat ge ook denkt dat BMW de enige auto is waar ge als fan moogt voor kiezen. Een M5 was misschien sneller tegen de chrono (iets wat ik nooit bijheb als ik rij), maar bij de eerste regen reed die Safrane een M5 helemaal zoek (zijnde dus 3 dagen op 4 in België). Quote
C_X 1.557 Geplaatst: 28 juli 2017 Geplaatst: 28 juli 2017 Uwe eigen nie beginnen onderjizzen he makker Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 28 juli 2017 Geplaatst: 28 juli 2017 2 minuten geleden zei The Swede: spijtig dat ge ook denkt dat BMW de enige auto is waar ge als fan moogt voor kiezen Spijtig dat uw mensenkennis zo pover is. Elk heeft z'n criteria en daar moet een ander niet over zaniken. Het merk waarvoor mijn hart 't meeste klopt is en blijft Alfa Romeo (al hebben ze 't m'n adoratie wel behoorlijk moeilijk gemaakt de laatste 20 jaar...). In de regen is een 4WD sneller dan een RWD maar niet noodzakelijk leuker (meestal niet, zelfs). 2 Quote
C_X 1.557 Geplaatst: 28 juli 2017 Geplaatst: 28 juli 2017 Bon, vergeten speciallekes! (as ge toch onnozel gaat beginnen doen) De Gyrobus, gereden voor de NMVB (nu delijn) als test in de jaren 60 en werd aangedreven door een 1500 kilo zwaar vliegwiel die een generator aandreef :D, nog net iets specialer dan de trolley's uit Gent. Om de zoveel tijd aan Haltes stopte het ding om stroom te krijgen via elektriciteit om het vliegwiel weer tot 3K toeren te krijgen. (technische details komen van wiki, ik wist het bestaan van het ding maar niet meer exact hoe da vliegwielding in z'n werk zat) -> https://nl.wikipedia.org/wiki/Gyrobus 1 Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 28 juli 2017 Geplaatst: 28 juli 2017 12 minutes ago, C_X said: Ik ben al uw vergeten speciallekes anders ook nie vergeten Torrekens Vergeet gij geen fotos te pakken van uwen bus. Quote
C_X 1.557 Geplaatst: 28 juli 2017 Geplaatst: 28 juli 2017 Nope doe ik en de wijkagente heeft me trouwens al gebeld uit haar verlof om me te steunen Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 28 juli 2017 Geplaatst: 28 juli 2017 9 minutes ago, gTa said: Spijtig dat uw mensenkennis zo pover is. Elk heeft z'n criteria en daar moet een ander niet over zaniken. Het merk waarvoor mijn hart 't meeste klopt is en blijft Alfa Romeo (al hebben ze 't m'n adoratie wel behoorlijk moeilijk gemaakt de laatste 20 jaar...). In de regen is een 4WD sneller dan een RWD maar niet noodzakelijk leuker (meestal niet, zelfs). Ge geeft dus toe dat de Safrane de betere auto was. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 28 juli 2017 Geplaatst: 28 juli 2017 1 minute ago, C_X said: Nope doe ik en de wijkagente heeft me trouwens al gebeld uit haar verlof om me te steunen Ik hoop dat ge 'met dank' gezegd hebt, en dan ingehaakt hebt? Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 28 juli 2017 Geplaatst: 28 juli 2017 2 minuten geleden zei The Swede: Ge geeft dus toe dat de Safrane de betere auto was. Au contraire. Gaf weinig rijplezier, was notoir onbetrouwbaar, zoop gi-gan-tisch veel, ... Ja, 't was een snelle reisberline en 'ie had veel tractie, dat wel. Zat ook (zeer) comfortabel. Maar beter dan een E34 M5 of een 500E? LOL, bijlange niet. Grappig weetje is dat die dingen doorgaans niet lang bij de 1e eigenaren bleven, omdat ze zo'n zorgenkindjes waren. Als ze niet vaker bij de garagist stonden dan thuis, dan zopen ze je rekening leeg aan een tempo waar een 5-liter V8 (cfr. 500E) niet aan kon komen... Vriend van m'n ouders was een (toen al) gepensioneerde topambtenaar (die stopten toen met werken aan 50) met een bijzonder stevig pensioen, maar die kreeg z'n Safrane niet onder de 25 liter gemiddeld. Twee keer de turbo's vervangen en dat was nog niet genoeg: nog geen 2 jaar oud en de hele motor moest vervangen worden. Dat was ook voor hem te veel en dan heeft hij hem weg gedaan. Is naar Mercedes overgegaan (één van de eerst visogen-E-klasses, een E430 als ik me niet vergis). Het was een verdienstelijke poging maar de Fransen hebben met die auto's nooit het globaal niveau van de Duitsers bereikt. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.