Ga naar inhoud

Vergeten speciallekes door de jaren heen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
24 minuten geleden zei The Swede:

Als ge een vergeten AMG wilt daarentegen ...

IMG_1269.PNG

Die kende ik niet :)

Geplaatst:
46 minuten geleden zei The Swede:

De Smart. Maat van mij heeft er ééntje (coupé) en da's toch niet bijster.

Nu dacht ik niet dat Brabussen ooit vergeten waren.

Ik heb die roadster dingen nu eens altijd al mooi ogende dingetjes gevonden se maar elke review dat ik las zei nee :P

Geplaatst:

In het vissersstadje aan de kust hier vlakbij, stond ze gisteren zo'n fortwo Brabus.

Geplaatst:
1 uur geleden zei RRD:

Je mist niks.

Nee, inderdaad, roest kan ik missen :P

Geplaatst:
1 hour ago, Gastje said:

Opel kadett gte

IMG_0096.JPG

Dat Rohrl zijne kop daarbij zette :fp:  With hindsight, so wrong.

Geplaatst:

Waarom?

Die heeft daar toch mee geracet?

Geplaatst:

Jawel, maar als je ziet waarmee hij nadien racete, dan waren dat autos om toch wat fierder op te zijn dan zo'n wel erg foute Johnny&Marina Kadett die enkel nog de sticker op de voorruit en de dobbelstenen aan de binnenspiegel mist. 

Geplaatst:
3 minutes ago, The Swede said:

Jawel, maar als je ziet waarmee hij nadien racete, dan waren dat autos om toch wat fierder op te zijn dan zo'n wel erg foute Johnny&Marina Kadett die enkel nog de sticker op de voorruit en de dobbelstenen aan de binnenspiegel mist. 

Ik dacht dat jij niet om imago gaf?

• Vind ik leuk 8
Geplaatst:
11 minuten geleden zei The Swede:

Ik zou een Kadett GT/E niet echt een Johnnybak noemen...

Geplaatst:

Rohrl en Opel hebben alleszins zeer veel aan elkaar te danken.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
6 minutes ago, ICM said:

Ik dacht dat jij niet om imago gaf?

Jawel, wil niet geassocieerd worden met toogracers, gasten die hoger schijten dan hun gat is, Hollanders, Antwerpenaren (ganse provincie), cruisers, sjonnies, chav's, gasten voor wie uiterlijk belangrijker is dan inhoud, Italianen, Spanjaarden, Amerikanen, gasten die niet nadenken, gasten met gel in hun haar, metrosexuelen, ...

Geplaatst:
2 minutes ago, TCT said:

Rohrl en Opel hebben alleszins zeer veel aan elkaar te danken.

Klopt. Al heeft hij die bekendheid niet verworven in een Kadett GTE. In 1982 heeft Audi ook meer het kampioenschap verloren dan dat hij het won. 

Rohrl heeft zijn adelbrieven echter meer verdient met de Fiat 131 abarth, de Lancia 037 en vooral de Audi Quattro.

Geplaatst:
49 minuten geleden zei The Swede:

Jawel, wil niet geassocieerd worden met toogracers, gasten die hoger schijten dan hun gat is, Hollanders, Antwerpenaren (ganse provincie), cruisers, sjonnies, chav's, gasten voor wie uiterlijk belangrijker is dan inhoud, Italianen, Spanjaarden, Amerikanen, gasten die niet nadenken, gasten met gel in hun haar, metrosexuelen, ...

Ne metrosexueel rijdt met nen mpv kalf! En nen Antwerpenaar mag door de LEZ nie eens meer met zo'n dingen rijden :D

Geplaatst:
2 minuten geleden zei Carlito:

Allé, dat weten we dan ook weer al... 

En om het on topic te houden:

1995_Venturi_400GT-0-1536.jpg

Die was ik inderdaad vergeten!

En de Atlantique!

Geplaatst:

Dat is een Atlantique...

Wel de 400GT, maar het blijft een Atlantique

Geplaatst:

Ik dacht dat die naam nie gebruikt werd en gewoon 400GT werd gebruikt, de originele Atlantique is wa braver he.

Geplaatst:

"wat" braver ja :lol:

Contact van mij in Frankrijk heeft er zo eentje staan. Heeft er vroeger nog mee gereden in die raceklasse. Is aan het twijfelen hem te verkopen.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

't Zijn gewoon ook schoon dingen ma ge ziet wel waar ze hun stylingcue's zijn gaan halen he :P

Geplaatst:
Op een bepaald moment in de jaren '80 vonden de Italianen dat de Britten hen poepie deden ruiken met die verdomde Range Rover. Die luxe-terreinwagen was in elk mondain oord in overvloed aanwezig en de Italianen hadden niks dat ook nog maar in de buurt kwam.
Dus maakten ze in de 2e helft van de jaren '80 dit:
79adfcb211542be37645b85e037a98e3--magnum-offroad.jpg
IMG_5014.jpg
InsideLF1.jpg

Buongiorno, we bringah you thee Italian competition for thee-ah Range Rowver: Rayton Fissore Magnum!
Helaas was het ontwikkelingsbudget absurd ondermaats en moesten ze overal stukken gaan lenen en kort door de bocht gaan bij heel wat zaken. In plaats van from scratch te beginnen, was men gedwongen om een reeds ontworpen militair/politievoertuig te nemen als basis, waardoor het eigenlijk een draak van een auto werd. Niet enkel qua looks...
De eerste versies werden aangedreven door de zowat méést beruchte Italiaanse motor van die tijd: een 2-liter 4-cilinder turbo van 140 pk die in de zware Magnum een gemiddeld verbruik van 25 liter / 100 km liet optekenen. Mijn pa heeft van de toenmalige importeur (die er hier in Vlaanderen helaas nooit eentje wist te verkopen) een exemplaar te leen gehad waarmee we een weekje zijn gaan wintersporten. Niks te klagen over comfort binnenin, maar een stevig tempo op de Franse autoroutes maakte dat je elk 1,5 uur de tank mocht volgooien. Het model werd ook met enkele vooroorloogse diesels geleverd. Later heeft men nog geprobeerd om met een Alfa Romeo V6 van 160 pk en met een BMW 'big six' zes-in-lijn van 208 pk een edeler motorenpalet aan te bieden, maar het succes kwam niet.
Men heeft in een laatste poging om het model rendabel te maken, dan over de grote plas geprobeerd om het ding met een aantal Ford V8 motoren (met als topper een 6-liter supercharged V8 van 425pk), onder de naam "Laforza" Magnum.
't Ding is een stille dood gestorven. Uiteindelijk is enkel het militaire model (of het model voor de Italiaanse politiediensten) 'succesvol' geweest:
MAGNUM-01-Polizia.jpg

Kende deze auto van indertijd. Maar ni het verhaal erachter. Thanks [emoji106][emoji106][emoji6]

Zijn er in italie dan toch een aantal van verkocht in zijn levensjaren?
Geplaatst:
't Past hier niet helemaal maar ik denk wel vergeten door de meeste, ik had er geen weet van tot een paar jaar geleden, voor de tunnels van de kleine ring in Brussel was er dus blijkbaar een gigantisch viaduct. (gelijk dat het bruggencomplex van Groot Bijgaarden een gigantische rotonde was, stel u da nu voor daar :lolz: )

citroen-yserplein-brussel-viaduct.jpg.0761d74928993b1baee6fc421f9d3b02.jpg

Jaja ik herinner me zelfs nog dat we erop reden [emoji6]. Als kleinen dop al rechtstaand tussen de 2 voorzetels in onze Ford Granada station wagen

Die viaduct is naar Azie verscheept!!!
Geplaatst:
Dat is een Atlantique...
Wel de 400GT, maar het blijft een Atlantique

Ik vond dat destijds echt een F40 replica [emoji45]
Geplaatst:
17 minuten geleden zei Mich:

Kende deze auto van indertijd. Maar ni het verhaal erachter. Thanks emoji106.pngemoji106.pngemoji6.png

Zijn er in italie dan toch een aantal van verkocht in zijn levensjaren?

Niet zo veel. Het leeuwendeel van de productie betrof de politie- en militaire versies. En zelfs die zijn niet met duizenden gebouwd. :D 

Geplaatst:
4 uur geleden zei TCT:

Ik zou een Kadett GT/E niet echt een Johnnybak noemen...

Ik ook niet (wel nagedacht) :P

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in