W201 416 Geplaatst: 29 juli 2017 Geplaatst: 29 juli 2017 SEAT Málaga, hebben we ooit als huurwagen op vakantie gehad. Quote
Krikkie 9.830 Geplaatst: 29 juli 2017 Geplaatst: 29 juli 2017 1 uur geleden zei Alexanderr: Middenmotor racebak! Quote
RRD 9.535 Geplaatst: 29 juli 2017 Geplaatst: 29 juli 2017 12 uur geleden zei gTa: Op een bepaald moment in de jaren '80 vonden de Italianen dat de Britten hen poepie deden ruiken met die verdomde Range Rover. Die luxe-terreinwagen was in elk mondain oord in overvloed aanwezig en de Italianen hadden niks dat ook nog maar in de buurt kwam. Dus maakten ze in de 2e helft van de jaren '80 dit: Buongiorno, we bringah you thee Italian competition for thee-ah Range Rowver: Rayton Fissore Magnum! Helaas was het ontwikkelingsbudget absurd ondermaats en moesten ze overal stukken gaan lenen en kort door de bocht gaan bij heel wat zaken. In plaats van from scratch te beginnen, was men gedwongen om een reeds ontworpen militair/politievoertuig te nemen als basis, waardoor het eigenlijk een draak van een auto werd. Niet enkel qua looks... De eerste versies werden aangedreven door de zowat méést beruchte Italiaanse motor van die tijd: een 2-liter 4-cilinder turbo van 140 pk die in de zware Magnum een gemiddeld verbruik van 25 liter / 100 km liet optekenen. Mijn pa heeft van de toenmalige importeur (die er hier in Vlaanderen helaas nooit eentje wist te verkopen) een exemplaar te leen gehad waarmee we een weekje zijn gaan wintersporten. Niks te klagen over comfort binnenin, maar een stevig tempo op de Franse autoroutes maakte dat je elk 1,5 uur de tank mocht volgooien. Het model werd ook met enkele vooroorloogse diesels geleverd. Later heeft men nog geprobeerd om met een Alfa Romeo V6 van 160 pk en met een BMW 'big six' zes-in-lijn van 208 pk een edeler motorenpalet aan te bieden, maar het succes kwam niet. Men heeft in een laatste poging om het model rendabel te maken, dan over de grote plas geprobeerd om het ding met een aantal Ford V8 motoren (met als topper een 6-liter supercharged V8 van 425pk), onder de naam "Laforza" Magnum. 't Ding is een stille dood gestorven. Uiteindelijk is enkel het militaire model (of het model voor de Italiaanse politiediensten) 'succesvol' geweest: Eerste auto in dit topic waar ik echt nog nooit van gehoord had. Kudo's to you, mister gTa. 2 Quote
Phil 12.490 Geplaatst: 29 juli 2017 Geplaatst: 29 juli 2017 14 minutes ago, RRD said: Eerste auto in dit topic waar ik echt nog nooit van gehoord had. Kudo's to you, mister gTa. Het zijn dan ook vergeten en niet onbekende speciallekes. Ik kende het ook niet, echter niet veel gemist precies. Quote
Simoni 6.175 Geplaatst: 29 juli 2017 Geplaatst: 29 juli 2017 Er staan er toch ook veel bij niet speciaal en terecht vergeten zijn! Quote
flupke73 10.916 Geplaatst: 29 juli 2017 Geplaatst: 29 juli 2017 16 uur geleden zei utah: Den deze dan. De Europese versie van de Corvette. Allez, dat dachten ze toen toch... dat kreeg ik voor mijn 17de verjaardag, nostalgie-aankoop van pa peinz'k wss heeft ooit iemand destijds daarmee een mieke van onder onze pa zijne neus mee weggepikt anyway: reed voor geen meter, we hebben er geen 3000km mee gereden en dat in de schuur geduwd jaren later verkocht op 3u tijd voor wat wij ervoor betaald hadden: peanuts 1 Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 29 juli 2017 Geplaatst: 29 juli 2017 2 hours ago, Gastje said: Fiat Croma 2 hours ago, Gastje said: Hyundai Stellar 2 hours ago, Gastje said: Alfa Romeo Arna 2 hours ago, Gastje said: Triumph Acclaim @Gastje, bedoeling is niet enkel "vergeten", maar ook "speciaal" Met vergeten autos kunt ge paginas vullen. 2 hours ago, W201 said: Merkur XR4Ti Nu DIT is een specialleke. Wel nooit in Europa verkocht en ook spijtig dat het geen turboversie van de 2.8 V6 was van de standaard XR4i. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 29 juli 2017 Geplaatst: 29 juli 2017 On 7/22/2017 at 2:08 PM, Ambi said: BX GTI 16V Mijn vader heeft indertijd op het punt gestaan eentje te kopen, die kar ging erg hard maar toch voor een E30 gekozen uiteindelijk... 160pk, 1043kg, 0-100 in 7.9 seconden (sneller dan een 325i) Dit was een zalig beestje. Een koekendoos met supercomfortabele ophanging en een echt stuk venijn van een motor (de 1905cc XU dan, niet de latere 2.0 versie). Quote
C_X 1.557 Geplaatst: 29 juli 2017 Geplaatst: 29 juli 2017 (aangepast) 't Past hier niet helemaal maar ik denk wel vergeten door de meeste, ik had er geen weet van tot een paar jaar geleden, voor de tunnels van de kleine ring in Brussel was er dus blijkbaar een gigantisch viaduct. (gelijk dat het bruggencomplex van Groot Bijgaarden een gigantische rotonde was, stel u da nu voor daar ) 29 juli 2017 aangepast door C_X 2 Quote
Gastje 157 Geplaatst: 29 juli 2017 Geplaatst: 29 juli 2017 21 minuten geleden zei The Swede: @Gastje, bedoeling is niet enkel "vergeten", maar ook "speciaal" Met vergeten autos kunt ge paginas vullen. BMW 2002 turbo Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 29 juli 2017 Geplaatst: 29 juli 2017 Dat spel hebben ze zelfs gedemonteerd en verhuisd naar Vietnam (dacht ik) Quote
C_X 1.557 Geplaatst: 29 juli 2017 Geplaatst: 29 juli 2017 Zojuist zei ex-Mooseman: Dat spel hebben ze zelfs gedemonteerd en verhuisd naar Vietnam (dacht ik) Ja toch een land in die contreien inderdaad en ik dacht dat het redelijk recent zelfs gerenoveerd is en een naam draagt dat naar hier verwijst. Quote
C_X 1.557 Geplaatst: 29 juli 2017 Geplaatst: 29 juli 2017 bankok dushttp://www.bruzz.be/nl/nieuws/viaduct-van-koekelberg-wordt-gerenoveerd-bangkok 1 Quote
ICM 24.869 Geplaatst: 29 juli 2017 Geplaatst: 29 juli 2017 15 hours ago, gTa said: Ik kan me niet weerhouden door ook den dezen te vermelden: de R170 SLK 6.5 door Brabus. De eerste generatie SLK was eigenlijk een razend knappe auto, best een succes te noemen. Helaas: 2 stuks echt amechtige moteurkes (de atmosferische 200 was om dood van te vallen van verveling en de geblazen 230 had dan wel wat pit en liet dat karakteristieke compressorgehuil horen, maar edel was die motor ook allerminst). Later stuurde Benz bij en legde een V6 in dat model (een gewone en een AMG-versie) ... ... maar Brabus vond het voordien al niet meer kunnen en lepelde er een 6.5 in met dik 450 pk. Kistje werd subtiel gehouden: de typische 2 schuin uitmondende Brabus-pijpen van weleer en een setje magnifieke (nu nog steeds, vind ik) 3-delige monoblocs eronder. Binnenin alles nappaleder wat de klok sloeg. En, niet te vergeten: Brabus zette een trend met die chroom rollbars, die prompt nadien via catalogi van D&W en andere tunermerken voor élke roadster werden gemaakt. Ik was toen compleet gek van die auto en eigenlijk nu nog. Wat een kist. Zal later nog iets leuks posten van Brabus. Quote
3000 1.080 Geplaatst: 29 juli 2017 Geplaatst: 29 juli 2017 Geweldig voor op z'n tijd: de Honda Insight. Zou beter verkopen nu dan in 1999... Mooie review alweer van RCR 1 Quote
Gastje 157 Geplaatst: 29 juli 2017 Geplaatst: 29 juli 2017 Je hebt gelijk zweed, was eigenlijk door mijn jeugdig enthousiasme een beetje uit het oog verloren dat er nog iets speciaals moest knn aan verbonden worden. Ga nu een beetje slapen en probeer dan speciallekes te voorschijn te toveren. Ford Capri rs Quote
C_X 1.557 Geplaatst: 29 juli 2017 Geplaatst: 29 juli 2017 26 minuten geleden zei ICM: Zal later nog iets leuks posten van Brabus. Is er dan iets dat nie leuk is van Brabus? Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 29 juli 2017 Geplaatst: 29 juli 2017 1 minute ago, C_X said: Is er dan iets dat nie leuk is van Brabus? De Smart. Maat van mij heeft er ééntje (coupé) en da's toch niet bijster. Nu dacht ik niet dat Brabussen ooit vergeten waren. 1 Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 29 juli 2017 Geplaatst: 29 juli 2017 Als ge een vergeten AMG wilt daarentegen ... 1 Quote
utah 552 Geplaatst: 29 juli 2017 Geplaatst: 29 juli 2017 Ooit maar ene gezien in BE. Bij een handelaar in Zelzate. Quote
CAS 8.067 Geplaatst: 29 juli 2017 Geplaatst: 29 juli 2017 Toyota MR2 mk1 Zie er mij eigenlijk nog een kopen. Toen ik mijn rijbewijs wou halen wou ik die wagen hebben. Mijn vader vond dat geen goed idee en heeft mij dan in een BMW E30 gestoken. Of dat echter een goed idee was... Wel zonder T-roof. Nooit een gezien die niet lekte Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.