Soul 6.060 Geplaatst: 28 juli 2017 Geplaatst: 28 juli 2017 Sommige van die dingen die hier passeren... Oh boy... Maar andere dingetjes... je zou zo ernaar op zoek gaan ! Wel opvallend dat er toch wel aardig wat leuke - enigszins aparte - wagens gebouwd zijn en dat die helemaal vergeten zijn. Behalve dan op zo'n forum als dit. 1 Quote
Gastje 157 Geplaatst: 28 juli 2017 Geplaatst: 28 juli 2017 (aangepast) 8 uur geleden zei Mich: Hogere compressie, 220pk... jammer genoeg teniet gedaan door de iets langere pont verhouding en voel je er irl niks van, integendeel Maar, een echt evolutiemodel puur voor mee te kunnen in de Dtm. Zo hebben we het graag! Eigenlijk ben ik niet versteld door deze wagen hoor enkel door jou stelling dat een m3 nu toch in deze topic thuishoort in tegenstelling tot je reaktie op mijn post ivm met die sierra cosworth rs 500 . Durf er veel op verwedden dat die sierra rs 500 ( waar er ook maar 500 zijn van gebouwd) momenteel veel zeldzamer en dus moeilijker vindbaar is dan deze m3 hoor . Dit had een rs500 meer tegenover een gewone cosworth , en was ook een evolutiemodel voor de autosport bedoeld. The Cosworth RS500 was announced in July 1987 and was homologated in August 1987. The main difference to the Sierra three-door Cosworth was the uprated Cosworth competition engine. Its new features were:[2] The engine had a thicker walled cylinder block to cope with the rigours of the track A larger Garrett T04 turbocharger A larger air-air intercooler A second set of four fuel injectors and a second fuel rail (unused in the roadgoing version) An uprated fuel pump A reworked induction system to allow higher power outputs to be realised An uprated oil and cooling system The rear semi-trailing arm beam had extended but unused mounting points The RS500 also had minor external cosmetic differences to its parent the Sierra three-door Cosworth: The rear tail gate had a lower spoiler in addition to the upper "whale tail", which had an added lip Discreet RS500 badges on the rear tail gate and front wings A redesigned front bumper and spoiler to aid cooling and air flow, including the removal of the fog lamps and their replacement with intake grilles to supplement brake cooling Exactly 500 RS500s were produced, all of them RHD for sale in the UK only - the biggest market for this kind of Ford car. It was originally intended that all 500 would be black, but in practice 56 white and 52 moonstone blue cars were produced .[1] 28 juli 2017 aangepast door Gastje Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 28 juli 2017 Geplaatst: 28 juli 2017 Helemaal waar. En helemaal mee eens. Maar we zijn er hier compleet over aan het gaan de laatste dagen en het woordje "vergeten" on de topictitel lijkt zijn waardigheid te hebben verloren. Je hebt volkomen gelijk mbt de rs500 in dit topic. Voor mensen die minder autosport minded of geen Ford kenner zijn kan het mooie en terechte aanvulling zijn [emoji6]Is daarmee uwe "pik" op mij dan ook vd baan [emoji51][emoji6] 1 Quote
Niko80 6.866 Geplaatst: 28 juli 2017 Geplaatst: 28 juli 2017 8 hours ago, Mich said: Hogere compressie, 220pk... jammer genoeg teniet gedaan door de iets langere pont verhouding en voel je er irl niks van, integendeel Maar, een echt evolutiemodel puur voor mee te kunnen in de Dtm. Zo hebben we het graag! Auto's die om een reden gebouwd zijn Quote
Gastje 157 Geplaatst: 28 juli 2017 Geplaatst: 28 juli 2017 1 minuut geleden zei Mich: Helemaal waar. En helemaal mee eens. Maar we zijn er hier compleet over aan het gaan de laatste dagen en het woordje "vergeten" on de topictitel lijkt zijn waardigheid te hebben verloren. Je hebt volkomen gelijk mbt de rs500 in dit topic. Voor mensen die minder autosport minded of geen Ford kenner zijn kan het mooie en terechte aanvulling zijn Is daarmee uwe "pik" op mij dan ook vd baan Er is nooit een pik geweest. 1 Quote
C_X 1.557 Geplaatst: 28 juli 2017 Geplaatst: 28 juli 2017 (aangepast) 11 uur geleden zei Mich: Evo2 ook nog wel iet speciaal Onbetaalbare dingen. Ik heb ooit nog gelachen toen de de 30 en 40K bereikten in prijs... Had beter die stomme lach voor mezelf gehouden en ook een 2.3-16 gekocht toen ik samen met ne maat 10 jaar geleden enen full option ging halen in Berlijn en we aan't afdingen waren op een prijs van 2500 euro Ding had airco en de vol instelbare nivellerende ophanging. edith zei me net dat ge het niet over ne Mercedes had 28 juli 2017 aangepast door C_X Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 28 juli 2017 Geplaatst: 28 juli 2017 Bij Mercedes is het voor mij de Evo1 die me het meest bekoort. Liefst de 220pk zonder kat. Bruno hier op forum id een wijs man [emoji8][emoji6] 1 Quote
Krikkie 9.830 Geplaatst: 28 juli 2017 Geplaatst: 28 juli 2017 29 minuten geleden zei Mich: Bij Mercedes is het voor mij de Evo1 die me het meest bekoort. Liefst de 220pk zonder kat. Bruno hier op forum id een wijs man Evo 2 is er dan weer over, moet wel zeggen dat een evo 1 niet sneller is dan de mijne, heb eens een autosnelwegsprintje gedaan en het verschil was nihil. Koppel is ook maar 5 Nm hoger en bij een 2.3 is het hoogste koppel ook sneller bereikt. Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 28 juli 2017 Geplaatst: 28 juli 2017 Evo 2 is er dan weer over, moet wel zeggen dat een evo 1 niet sneller is dan de mijne, heb eens een autosnelwegsprintje gedaan en het verschil was nihil. Koppel is ook maar 5 Nm hoger en bij een 2.3 is het hoogste koppel ook sneller bereikt.100% mee eens Quote
Krikkie 9.830 Geplaatst: 28 juli 2017 Geplaatst: 28 juli 2017 1 uur geleden zei C_X: Onbetaalbare dingen. Ik heb ooit nog gelachen toen de de 30 en 40K bereikten in prijs... Had beter die stomme lach voor mezelf gehouden en ook een 2.3-16 gekocht toen ik samen met ne maat 10 jaar geleden enen full option ging halen in Berlijn en we aan't afdingen waren op een prijs van 2500 euro Ding had airco en de vol instelbare nivellerende ophanging. edith zei me net dat ge het niet over ne Mercedes had Ik ken iemand die in de jaren '90 tientallen rotte gekocht heeft voor veel minder dan 100.000bef en verkocht heeft in onderdelen Quote
C_X 1.557 Geplaatst: 28 juli 2017 Geplaatst: 28 juli 2017 Ik hoop dat gij straks diaree krijgt dat nie normaal is om me zo slecht te laten voelen! En ik had mijn E32 750iA nooit mogen weg doen Quote
Vanni 1.628 Geplaatst: 28 juli 2017 Geplaatst: 28 juli 2017 IS deze al gepasseerd? De Kappa coupé, slechts 3200 stuks van gemaakt. Ik vind dit nog altijd een knappe wagen! 5 Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 28 juli 2017 Geplaatst: 28 juli 2017 Ik ken iemand die in de jaren '90 tientallen rotte gekocht heeft voor veel minder dan 100.000bef en verkocht heeft in onderdelen Ken hem ook [emoji6] Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 28 juli 2017 Geplaatst: 28 juli 2017 58 minuten geleden zei Vanni: IS deze al gepasseerd? De Kappa coupé, slechts 3200 stuks van gemaakt. Ik vind dit nog altijd een knappe wagen! @W201 en ik zien ze nog vaak Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 28 juli 2017 Geplaatst: 28 juli 2017 IS deze al gepasseerd? De Kappa coupé, slechts 3200 stuks van gemaakt. Ik vind dit nog altijd een knappe wagen! Een collega had zo 1, met rood alcantara interieur. Stijlvol zoals alleen Italianen een rood interieur stijlvol kunnen krijgen. Hij kreeg die aan de straatstenen niet meer kwijt. 1 Quote
Martini Racing 2.777 Geplaatst: 28 juli 2017 Geplaatst: 28 juli 2017 1 uur geleden zei CMon: BMW E32 750i Wat is daar speciaal en vergeten aan? Quote
C_X 1.557 Geplaatst: 28 juli 2017 Geplaatst: 28 juli 2017 De eerste Duitse auto na een 50-tal jaar met een V12, das al speciaal op zich. Eerste auto met elektronisch gestuurde ZF boite, eerste auto waar ge xenon op kon krijgen. Best toch een specialleke hoor. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 28 juli 2017 Geplaatst: 28 juli 2017 5 hours ago, C_X said: De eerste Duitse auto na een 50-tal jaar met een V12, das al speciaal op zich. Eerste auto met elektronisch gestuurde ZF boite, eerste auto waar ge xenon op kon krijgen. Best toch een specialleke hoor. Nee, Van Beeck. Klopt niet. Ge kunt gelijk de rest van dit forum geen titels lezen: er staat VERGETEN speciallekes. De 750, evenals die Evo-weet-ik-veel van de M3, is helemaal geen vergeten ding. Als ge vergeten specialekkes van de jaren 80 of 90 wilt als autoliefhebber, kijk naar de Nissan Sunny GTR, een Peugeot 405 T16, de Toyota Supra biturbo, de Celica GT-four, de Mitsubishi Galant VR4 (of een Dynamic 4), een Renault 25 V6 Turbo (die motor sleurde de voortrein vanonder uwen auto bij het hernemen en had als eerste een boordcomputer die tegen u klapte), of, als ge toch bij afgod BMW moet zijn, de E28 525e. 3 Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 28 juli 2017 Geplaatst: 28 juli 2017 6 hours ago, ex-Mooseman said: Een collega had zo 1, met rood alcantara interieur. Stijlvol zoals alleen Italianen een rood interieur stijlvol kunnen krijgen. Hij kreeg die aan de straatstenen niet meer kwijt. Heeft hij hem nog? Indien een V6, dan ben ik graag straatsteen Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 28 juli 2017 Geplaatst: 28 juli 2017 4 minuten geleden zei The Swede: Nee, Van Beeck. Klopt niet. Ge kunt gelijk de rest van dit forum geen titels lezen: er staat VERGETEN speciallekes. De 750, evenals die Evo-weet-ik-veel van de M3, is helemaal geen vergeten ding. Als ge vergeten specialekkes van de jaren 80 of 90 wilt als autoliefhebber, kijk naar de Nissan Sunny GTR, een Peugeot 405 T16, de Toyota Supra biturbo, de Celica GT-four, de Mitsubishi Galant VR4 (of een Dynamic 4), een Renault 25 V6 Turbo (die motor sleurde de voortrein vanonder uwen auto bij het hernemen en had als eerste een boordcomputer die tegen u klapte), of, als ge toch bij afgod BMW moet zijn, de E28 525e. Agreed, maar dit topic is al héél lang het verkeerde pad op gegaan. Hier staan weinig tot geen 'vergeten' dingen in, imo. Trouwens, de eta's van BMW zijn evenmin vergeten. Een beetje BMW-fan kent die dingen maar al te goed, al was het maar omdat die blokken vandaag de dag graag geziene dingen zijn om een HO 2.7 van te maken (rond de 200pk valt daar redelijk eenvoudig uit te halen). Quote
Krikkie 9.830 Geplaatst: 28 juli 2017 Geplaatst: 28 juli 2017 Dat is omdat we ze allemaal opgenoemd hebben, het gaat hier vanaf nu stilvallen Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 28 juli 2017 Geplaatst: 28 juli 2017 De Kappa Coupé vond ik b.v. een zeer terechte vermelding! 3 Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 28 juli 2017 Geplaatst: 28 juli 2017 2 minutes ago, Krikkie said: Dat is omdat we ze allemaal opgenoemd hebben, het gaat hier vanaf nu stilvallen Nee, dat is omdat er hier veel te veel wannabe autoliefhebbers zitten die denken dat een BMW van 2015 interessant is. (laat staan dat ze een ander merk kennen). Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.