Ga naar inhoud

Vergeten speciallekes door de jaren heen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Opel Calibra

Opel-Calibra.jpg

50h3zs.jpg

Geplaatst:

Fiat 131

Fiat-131-Abarth-02-e1436873823249.jpg

fiat_131_abarth_stradale_quot_sold_to_ir

• Vind ik leuk 7
Geplaatst:
7 minuten geleden zei Gastje:

Datsun 1600 sss

IMG_0098.JPG

Repost aangezien dat eigenlijk ook een (RHD en JDM-only) 510 is :D

En de achterkant is hetgeen de SSS typeert, die achterlichten :inlove: Op retrorides zit eentje met een ex-racer die hij zelf uit Japan geïmporteerd heeft, geschift dik ding (maar het project gaat helaas totaal niet vooruit...)
130_0902_12_z+1971_datsun_bluebird_coupe

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
4 uur geleden zei The Swede:

Klopt. Al heeft hij die bekendheid niet verworven in een Kadett GTE. In 1982 heeft Audi ook meer het kampioenschap verloren dan dat hij het won. 

Rohrl heeft zijn adelbrieven echter meer verdient met de Fiat 131 abarth, de Lancia 037 en vooral de Audi Quattro.

Vergeten dat hij wereldkampioen werd in een opel ?

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Zijn er eigenlijk Opels die nog niet vernoemd zijn? Mensen zien de titel en denken ah een Opel-thread.

En heeft er iemand ervaring met die spiegels die naar voren op de motorkap staan? Qua blinde hoek en zo.

Geplaatst:
1 uur geleden zei Soul:

Fiat 131

Abart versie. Mirafiori.

Geplaatst:
15 uur geleden zei Alexanderr:

TOYOTAPrevia-3607_3.jpg

De voorloper vind ik veel interessanter, Toyota Model F. Sloeg niet aan, maar na de Talbot / Matra Ranchero vond ik deze ubercool. Straalde comfort uit en gaf toch het gevoel van een beetje vrijheid te hebben. En toen vond ik zijn lijnen ook niet mis. Zeker zijn front. Jammer genoeg weinig verkocht hier. Ik was er toch wel een beetje fan van.

d910a14s-960.jpg

Je had ze in 4x4, met caravan-striping, met supra-velgen, ...

14 uur geleden zei Gastje:

Triumph Acclaim

IMG_0090.JPG

Aka Honda Civic bij ons in die tijd ;)

3 uur geleden zei Soul:

Fiat 131

Dat was de tuning die in die tijd mode was. breeeeeeeeed. 

3 uur geleden zei Le Capri Mauve:

Zijn er eigenlijk Opels die nog niet vernoemd zijn? Mensen zien de titel en denken ah een Opel-thread.

En heeft er iemand ervaring met die spiegels die naar voren op de motorkap staan? Qua blinde hoek en zo.

Fender mirrors. 

Standaard op vele japanse auto's. Omwille van beter zichtveld, idd ook minder dode hoek (pure fysica) en staken door deze opstelling ook niet buiten de carosserie, wat in Japan toch wel nuttig was. Later verdwenen ze, door export / import, standaardisering enz, wilden de japanners dat niet meer. Behalve taxi's bleven nog lang hiermee uitgerust, zoals de Datsun Cedric. Veel taxichauffeurs vonden het handig dat ze minder hun hoofd moesten draaien als ze in de spiegel langs de kant van de passagier moesten kijken, zodat ze die passagier - hetzij vooraan of achteraan - niet het gevoel moesten geven dat naar hen gekeken werd.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Uit een brochure/CD van Brabus. De ultieme sleeper. 

Zou die prijslijsten etc nog eens moeten terugzoeken.

brabusE12.jpg.d181df97c15ec9080673ab6eac0d9898.jpg

BrabusE12_2.jpg.84440aff225d882b92625522c5fc6eef.jpg

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Op die CD stond ook een filmpje van die kar.

Check dat geluid :blink:

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:
11 uur geleden zei Le Capri Mauve:

Ja, nog veel. Maar ik mag niet van @Timo.

Geplaatst:
17 uur geleden zei The Swede:

Jawel, wil niet geassocieerd worden met toogracers, gasten die hoger schijten dan hun gat is, Hollanders, Antwerpenaren (ganse provincie), cruisers, sjonnies, chav's, gasten voor wie uiterlijk belangrijker is dan inhoud, Italianen, Spanjaarden, Amerikanen, gasten die niet nadenken, gasten met gel in hun haar, metrosexuelen, ...

Blij dat ik in lijstje voorkom. :party:

Geplaatst:

'k Heb zelf nog geen auto gepost in dit topic.

Want telkens ik denk "die misschien" moet ik aan mezelf toegeven dat ik 'm niet vergeten ben. :D

Geplaatst:
Fender mirrors. 
Standaard op vele japanse auto's. Omwille van beter zichtveld, idd ook minder dode hoek (pure fysica) en staken door deze opstelling ook niet buiten de carosserie, wat in Japan toch wel nuttig was. Later verdwenen ze, door export / import, standaardisering enz, wilden de japanners dat niet meer. Behalve taxi's bleven nog lang hiermee uitgerust, zoals de Datsun Cedric. Veel taxichauffeurs vonden het handig dat ze minder hun hoofd moesten draaien als ze in de spiegel langs de kant van de passagier moesten kijken, zodat ze die passagier - hetzij vooraan of achteraan - niet het gevoel moesten geven dat naar hen gekeken werd.

Mooie uitleg. Heerlijk [emoji106][emoji108]
  • Vind ik leuk 1
Geplaatst:
15 hours ago, Gastje said:

Vergeten dat hij wereldkampioen werd in een opel ?

@Gastje, je moet de post die je quote nog es goed lezen. Wat zeg ik van het wereldkampioenschap dat hij "won"?

(En dat was trouwens in een Ascona 400 Gr.4 , niet met de Kadett GT/E)

Geplaatst:
16 uur geleden zei Soul:

Opel Calibra

Opel-Calibra.jpg

50h3zs.jpg

Mijn buurman verkoopt zijne, een 2.0 8v, volledig gerestaureerd, 9k euro.

Geplaatst:

De Calibra zijn we toch nog niet vergeten? Was (en is) één van de mooiste autos die er waren.

Geplaatst:
3 minuten geleden zei The Swede:

De Calibra zijn we toch nog niet vergeten? Was (en is) één van de mooiste autos die er waren.

Jammer genoeg verkeerd aangedreven en ondergemotoriseerd.

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in