quadrifoglio 3.641 Geplaatst: 29 juli 2017 Geplaatst: 29 juli 2017 7 minuten geleden zei Gastje: Datsun 1600 sss Repost aangezien dat eigenlijk ook een (RHD en JDM-only) 510 is En de achterkant is hetgeen de SSS typeert, die achterlichten Op retrorides zit eentje met een ex-racer die hij zelf uit Japan geïmporteerd heeft, geschift dik ding (maar het project gaat helaas totaal niet vooruit...) 1 Quote
Gastje 157 Geplaatst: 29 juli 2017 Geplaatst: 29 juli 2017 4 uur geleden zei The Swede: Klopt. Al heeft hij die bekendheid niet verworven in een Kadett GTE. In 1982 heeft Audi ook meer het kampioenschap verloren dan dat hij het won. Rohrl heeft zijn adelbrieven echter meer verdient met de Fiat 131 abarth, de Lancia 037 en vooral de Audi Quattro. Vergeten dat hij wereldkampioen werd in een opel ? 1 Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 29 juli 2017 Geplaatst: 29 juli 2017 Zijn er eigenlijk Opels die nog niet vernoemd zijn? Mensen zien de titel en denken ah een Opel-thread. En heeft er iemand ervaring met die spiegels die naar voren op de motorkap staan? Qua blinde hoek en zo. Quote
utah 552 Geplaatst: 29 juli 2017 Geplaatst: 29 juli 2017 1 uur geleden zei Soul: Fiat 131 Abart versie. Mirafiori. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 29 juli 2017 Geplaatst: 29 juli 2017 15 uur geleden zei Alexanderr: De voorloper vind ik veel interessanter, Toyota Model F. Sloeg niet aan, maar na de Talbot / Matra Ranchero vond ik deze ubercool. Straalde comfort uit en gaf toch het gevoel van een beetje vrijheid te hebben. En toen vond ik zijn lijnen ook niet mis. Zeker zijn front. Jammer genoeg weinig verkocht hier. Ik was er toch wel een beetje fan van. Je had ze in 4x4, met caravan-striping, met supra-velgen, ... 14 uur geleden zei Gastje: Triumph Acclaim Aka Honda Civic bij ons in die tijd 3 uur geleden zei Soul: Fiat 131 Dat was de tuning die in die tijd mode was. breeeeeeeeed. 3 uur geleden zei Le Capri Mauve: Zijn er eigenlijk Opels die nog niet vernoemd zijn? Mensen zien de titel en denken ah een Opel-thread. En heeft er iemand ervaring met die spiegels die naar voren op de motorkap staan? Qua blinde hoek en zo. Fender mirrors. Standaard op vele japanse auto's. Omwille van beter zichtveld, idd ook minder dode hoek (pure fysica) en staken door deze opstelling ook niet buiten de carosserie, wat in Japan toch wel nuttig was. Later verdwenen ze, door export / import, standaardisering enz, wilden de japanners dat niet meer. Behalve taxi's bleven nog lang hiermee uitgerust, zoals de Datsun Cedric. Veel taxichauffeurs vonden het handig dat ze minder hun hoofd moesten draaien als ze in de spiegel langs de kant van de passagier moesten kijken, zodat ze die passagier - hetzij vooraan of achteraan - niet het gevoel moesten geven dat naar hen gekeken werd. 2 Quote
ICM 24.869 Geplaatst: 30 juli 2017 Geplaatst: 30 juli 2017 Uit een brochure/CD van Brabus. De ultieme sleeper. Zou die prijslijsten etc nog eens moeten terugzoeken. 2 Quote
ICM 24.869 Geplaatst: 30 juli 2017 Geplaatst: 30 juli 2017 Op die CD stond ook een filmpje van die kar. Check dat geluid 3 Quote
TCT 6.310 Geplaatst: 30 juli 2017 Geplaatst: 30 juli 2017 11 uur geleden zei Le Capri Mauve: Zijn er eigenlijk Opels die nog niet vernoemd zijn? Mensen zien de titel en denken ah een Opel-thread. Ja, nog veel. Maar ik mag niet van @Timo. Quote
Framfy 559 Geplaatst: 30 juli 2017 Geplaatst: 30 juli 2017 17 uur geleden zei The Swede: Jawel, wil niet geassocieerd worden met toogracers, gasten die hoger schijten dan hun gat is, Hollanders, Antwerpenaren (ganse provincie), cruisers, sjonnies, chav's, gasten voor wie uiterlijk belangrijker is dan inhoud, Italianen, Spanjaarden, Amerikanen, gasten die niet nadenken, gasten met gel in hun haar, metrosexuelen, ... Blij dat ik in lijstje voorkom. Quote
Framfy 559 Geplaatst: 30 juli 2017 Geplaatst: 30 juli 2017 'k Heb zelf nog geen auto gepost in dit topic. Want telkens ik denk "die misschien" moet ik aan mezelf toegeven dat ik 'm niet vergeten ben. Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 30 juli 2017 Geplaatst: 30 juli 2017 Fender mirrors. Standaard op vele japanse auto's. Omwille van beter zichtveld, idd ook minder dode hoek (pure fysica) en staken door deze opstelling ook niet buiten de carosserie, wat in Japan toch wel nuttig was. Later verdwenen ze, door export / import, standaardisering enz, wilden de japanners dat niet meer. Behalve taxi's bleven nog lang hiermee uitgerust, zoals de Datsun Cedric. Veel taxichauffeurs vonden het handig dat ze minder hun hoofd moesten draaien als ze in de spiegel langs de kant van de passagier moesten kijken, zodat ze die passagier - hetzij vooraan of achteraan - niet het gevoel moesten geven dat naar hen gekeken werd.Mooie uitleg. Heerlijk [emoji106][emoji108] 1 Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 30 juli 2017 Geplaatst: 30 juli 2017 15 hours ago, Gastje said: Vergeten dat hij wereldkampioen werd in een opel ? @Gastje, je moet de post die je quote nog es goed lezen. Wat zeg ik van het wereldkampioenschap dat hij "won"? (En dat was trouwens in een Ascona 400 Gr.4 , niet met de Kadett GT/E) Quote
BMWMB 12.350 Geplaatst: 30 juli 2017 Geplaatst: 30 juli 2017 16 uur geleden zei Soul: Opel Calibra Mijn buurman verkoopt zijne, een 2.0 8v, volledig gerestaureerd, 9k euro. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 30 juli 2017 Geplaatst: 30 juli 2017 De Calibra zijn we toch nog niet vergeten? Was (en is) één van de mooiste autos die er waren. Quote
TCT 6.310 Geplaatst: 30 juli 2017 Geplaatst: 30 juli 2017 3 minuten geleden zei The Swede: De Calibra zijn we toch nog niet vergeten? Was (en is) één van de mooiste autos die er waren. Jammer genoeg verkeerd aangedreven en ondergemotoriseerd. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.