dragonfly 14.973 Geplaatst: 6 januari 2018 Geplaatst: 6 januari 2018 17 minuten geleden, wooter zei: Zoals het er nu voor staat rollen er Model 3’s van de band die concurreren met de BMW 330i Doe eens normaal hé, een Model 3 staat nog zeer ver van een BMW 330i. Shit man, nu begin je m'n steun toch ook wel te verliezen. Alex Roy zijn review was met een halve paardenbril, lees ze anders nog eens aub 1 Quote
Gast wooter Geplaatst: 6 januari 2018 Geplaatst: 6 januari 2018 Dus als de review niet is wat je ervan dacht is de review fout. Uhu. Quote
Gast wooter Geplaatst: 6 januari 2018 Geplaatst: 6 januari 2018 Tis dat jij al de auto gezien hebt... Quote
Gast wooter Geplaatst: 6 januari 2018 Geplaatst: 6 januari 2018 Tis dat jij al de auto gezien hebt en weet dat de review fout is. Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 6 januari 2018 Geplaatst: 6 januari 2018 55.000 USD dollar = 45.700 EURO + BTW voor een spuuglelijk interieur en AP die niet vlot werkt. Ik zou al een stijve nek krijgen van altijd naar rechts te moeten kijken. Ze hebben nog wat werk denk ik vooraleer mensen daarvoor hun gewone auto gaan laten staan Quote
Gast wooter Geplaatst: 6 januari 2018 Geplaatst: 6 januari 2018 Goed koop wat anders en bol het af Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 6 januari 2018 Geplaatst: 6 januari 2018 Oei, denk dat Wooter niet tevreden is van z'n aandelen. Maar we gaan het in 2019 inderdaad wel weten als ze in Europa geleverd worden hoe goed zo'n Model 3 echt rijdt en hoeveel hij nu zal kosten. Quote
NA_T 6 Geplaatst: 6 januari 2018 Geplaatst: 6 januari 2018 Oei, denk dat Wooter niet tevreden is van z'n aandelen. Maar we gaan het in 2019 inderdaad wel weten als ze in Europa geleverd worden hoe goed zo'n Model 3 echt rijdt en hoeveel hij nu zal kosten.Als hij ze 4j geleden heeft gekocht is er toch geen probleem? Ik ben nog steeds tevreden. Quote
ir_fuel 58.278 Geplaatst: 7 januari 2018 Geplaatst: 7 januari 2018 57 minutes ago, dragonfly said: 55.000 USD dollar = 45.700 EURO + BTW voor een spuuglelijk interieur en AP die niet vlot werkt. Ik zou al een stijve nek krijgen van altijd naar rechts te moeten kijken. Ze hebben nog wat werk denk ik vooraleer mensen daarvoor hun gewone auto gaan laten staan Welk interieur? Ik zie een plank en een iPad pro? 2 Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 7 januari 2018 Geplaatst: 7 januari 2018 55.000 USD dollar = 45.700 EURO + BTW voor een spuuglelijk interieur en AP die niet vlot werkt. Ik zou al een stijve nek krijgen van altijd naar rechts te moeten kijken. Ze hebben nog wat werk denk ik vooraleer mensen daarvoor hun gewone auto gaan laten staan [emoji6] Zo werkt het niet qua prijs. Een M3 kost hier 81.000 euro en in de us 76.000$. wagens kosten daar een stuk minder. Een Amerikaanse auto is hier gauw 10% duurder. Quote
BMWMB 12.348 Geplaatst: 7 januari 2018 Geplaatst: 7 januari 2018 Het interieur van deze Model 3 is idd om te janken. Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 7 januari 2018 Geplaatst: 7 januari 2018 1 uur terug, Tjeu zei: 8 uren geleden, dragonfly zei: 55.000 USD dollar = 45.700 EURO + BTW voor een spuuglelijk interieur en AP die niet vlot werkt. Ik zou al een stijve nek krijgen van altijd naar rechts te moeten kijken. Ze hebben nog wat werk denk ik vooraleer mensen daarvoor hun gewone auto gaan laten staan Zo werkt het niet qua prijs. Een M3 kost hier 81.000 euro en in de us 76.000$. wagens kosten daar een stuk minder. Een Amerikaanse auto is hier gauw 10% duurder. Dat weet ik maar ik wilde Wooter niet helemaal ontgoochelen. Die 35k is uit de lucht gegrepen maar goed, we zien het wel in 2019! Quote
msxx 7.823 Geplaatst: 7 januari 2018 Geplaatst: 7 januari 2018 4 uren geleden, dragonfly zei: Dat weet ik maar ik wilde Wooter niet helemaal ontgoochelen. Die 35k is uit de lucht gegrepen maar goed, we zien het wel in 2019! Ze zullen wel een optie aanbieden waardoor hij net zo snel van 0-100km/h gaat als zijn M2, dus dat budget is al verantwoord Quote
Gast wooter Geplaatst: 8 januari 2018 Geplaatst: 8 januari 2018 https://www.autoblog.nl/nieuws/de-tesla-model-3-rijdt-als-een-bmw-e46-m3-105568 Quote
Gast wooter Geplaatst: 8 januari 2018 Geplaatst: 8 januari 2018 Ik vrees voor jou dat ik helemaal niet ontgoocheld ga zijn Quote
ICM 24.869 Geplaatst: 8 januari 2018 Geplaatst: 8 januari 2018 Ze concurreren dus al met de Europese top van 15 jaar terug. Is dat echt een hoera? Quote
Gast wooter Geplaatst: 8 januari 2018 Geplaatst: 8 januari 2018 27 minutes ago, ICM said: Ze concurreren dus al met de Europese top van 15 jaar terug. Is dat echt een hoera? Als het hier gaat over goed rijgedrag is iedereen lovend over de E46 M3. Als het hier gaat over rijgedrag van een concurrent die overeen komt met dat van een E46 M3 is het plots verouderd . Misschien ook even de Motortrend lezen waar men het rijgedrag vergelijkt met dat van een Porsche Cayman en Boxster. Misschien ga je dan neuten over hoe een 718 geen echte Porsche meer is. http://www.motortrend.com/cars/tesla/model-3/2018/exclusive-tesla-model-3-long-range-first-test-review/ Quote
ICM 24.869 Geplaatst: 8 januari 2018 Geplaatst: 8 januari 2018 1 minute ago, wooter said: Als het hier gaat over goed rijgedrag is iedereen lovend over de E46 M3. Als het hier gaat over rijgedrag van een concurrent die overeen komt met dat van een E46 M3 is het plots verouderd . Misschien ook even de Motortrend lezen waar men het rijgedrag vergelijkt met dat van een Porsche Cayman en Boxster. Misschien ga je dan neuten over hoe een 718 geen echte Porsche meer is. http://www.motortrend.com/cars/tesla/model-3/2018/exclusive-tesla-model-3-long-range-first-test-review/ Je werpt je wel op als de beschermer van Tesla's reputatie hé. E46 M3 rijdt goed. Ondertussen zijn we al wat verder, en zijn er betere dingen verschenen. Nee? Prachtig getekend door een 12 jarige, maar dat maakt het geen Monet. Quote
WoKe 308 Geplaatst: 8 januari 2018 Geplaatst: 8 januari 2018 Allez, to round it up ... Een beetje aangekleed zal die ongeveer even veel kosten als een beetje aangeklede 3-reeks, en hij zal ook ongeveer rijden als een 3-reeks. In het huidige fiscale klimaat lijkt me dat de perfecte firmawagen voor een hele hoop consulting bedrijven. Salariswagen voor de consultant met 2 kinderen en een huisje op den buiten (lees oprit met een stopcontact) Als de fiscaliteit niet veranderd is tegen dat ze vlot leverbaar zijn, en als de andere merken tegen dan geen vergelijkbaar model aanbieden dan gaat dat hier verkopen voor zot. (En ongeveer 4j later stromen ze door naar de particulier via de 2dehandsmarkt) Ik ben echt eens benieuwd ... Grootste uitdaging voor electrisch rijden om echt door te breken gaat hem volgens mij de laadinfrastructuur zijn. We gaan in de toekomst waarschijnlijk sneller kunnen laden, maar dat vermogen moet wel tot aan die laadpunten geraken. En aangezien ons electriciteitsnet momenteel eerder een ster of waterval topologie gebruikt zullen we om hoge vermogens op het eindpunt te krijgen alle tussenstops ervoor ook moeten aanpakken (upgraden). Distributie, transformatorhuizen, ... enz ... Voor een naftepomp is het simpel he, wilt ge meer auto's servicen, of wilt ge sneller de auto vullen ... zet dan een paar pompen bij of installeer snellere pompen en een grotere opslagtank. Voor een electrische snellader langs de snelweg (toekomst?) gaat het niet zo makkelijk zijn om de capaciteit (aantal laadpalen) of het vermogen te verdubbelen. En aangezien electrisch nog in volle ontwikkeling is lijkt zo'n scenario wel reeel. Nuja, voor hetzelfde geld hebben we over 2j batterijen van 500kwh, en kan je er 2000 km mee rijden, of verbeteren ze de efficientie nog wat ... Quote
Gast wooter Geplaatst: 8 januari 2018 Geplaatst: 8 januari 2018 Just now, ICM said: Je werpt je wel op als de beschermer van Tesla's reputatie hé. E46 M3 rijdt goed. Ondertussen zijn we al wat verder, en zijn er betere dingen verschenen. Nee? Noem dan wat? Just now, ICM said: Prachtig getekend door een 12 jarige, maar dat maakt het geen Monet. Relevantie? Dat een jonge autobouwer geen goede auto kan bouwen? Quote
ICM 24.869 Geplaatst: 8 januari 2018 Geplaatst: 8 januari 2018 Vraag wedervraag. Ik vroeg je of jij overtuigd was dat er niets beter was? Relevantie? Het is niet omdat er iets beters en nieuwers bestaat, dat een eerste of eerdere versie niet goed of mooi kan zijn. Met andere woorden, waarom zou het een probleem zijn toe te geven dat er nog groei mogelijk is. Omgekeerd, zeggen dat er groei mogelijk is, is niet gelijk aan het afbranden van de huidige stand van zaken. Quote
Gast wooter Geplaatst: 8 januari 2018 Geplaatst: 8 januari 2018 1 minute ago, WoKe said: Allez, to round it up ... Een beetje aangekleed zal die ongeveer even veel kosten als een beetje aangeklede 3-reeks, en hij zal ook ongeveer rijden als een 3-reeks. In het huidige fiscale klimaat lijkt me dat de perfecte firmawagen voor een hele hoop consulting bedrijven. Salariswagen voor de consultant met 2 kinderen en een huisje op den buiten (lees oprit met een stopcontact) Als de fiscaliteit niet veranderd is tegen dat ze vlot leverbaar zijn, en als de andere merken tegen dan geen vergelijkbaar model aanbieden dan gaat dat hier verkopen voor zot. (En ongeveer 4j later stromen ze door naar de particulier via de 2dehandsmarkt) Klopt. In se is er niks speciaals aan om een auto in dat segment te bouwen, maar blijkbaar kan de concurrentie, ondanks de vele aankondigingen, hier nog niets volledig elektrisch in beloven tegen vroeger dan 2020. Die aankondigingen zijn dan ook maar voor 1 ding bedoeld: klanten ervan te weerhouden om bij Tesla te gaan kijken, en ze aan te zetten om te wachten om een nieuwe auto te kopen tegen dat ze zelf eentje in het gamma hebben. 1 minute ago, WoKe said: Ik ben echt eens benieuwd ... Grootste uitdaging voor electrisch rijden om echt door te breken gaat hem volgens mij de laadinfrastructuur zijn. We gaan in de toekomst waarschijnlijk sneller kunnen laden, maar dat vermogen moet wel tot aan die laadpunten geraken. En aangezien ons electriciteitsnet momenteel eerder een ster of waterval topologie gebruikt zullen we om hoge vermogens op het eindpunt te krijgen alle tussenstops ervoor ook moeten aanpakken (upgraden). Distributie, transformatorhuizen, ... enz ... Voor een naftepomp is het simpel he, wilt ge meer auto's servicen, of wilt ge sneller de auto vullen ... zet dan een paar pompen bij of installeer snellere pompen en een grotere opslagtank. Voor een electrische snellader langs de snelweg (toekomst?) gaat het niet zo makkelijk zijn om de capaciteit (aantal laadpalen) of het vermogen te verdubbelen. En aangezien electrisch nog in volle ontwikkeling is lijkt zo'n scenario wel reeel. Nuja, voor hetzelfde geld hebben we over 2j batterijen van 500kwh, en kan je er 2000 km mee rijden, of verbeteren ze de efficientie nog wat ... Op zich valt dit allemaal wel mee. Het is makkelijker en goedkoper laadpalen te plaatsen dan een tankstation neer te zetten. Er zijn genoeg ondergrondse en bovengrondse leidingen waaraan je een hoop superchargers kunt plaatsen. Over het elektriciteitsnet zelf moet men er over na gaan denken om terugdraaiende tellers af te schaffen, en mensen aan te zetten om de energie die ze zelf opwekken, ook zelf op te slaan en te verbruiken. Je gaat in België nooit genoeg energie zelf kunnen voorzien als particulier dat je je van het netwerk kan loskoppelen, maar met een eigen batterij kan je wel de pieken in energieverbruik op het netwerk nivelleren. Quote
Gast wooter Geplaatst: 8 januari 2018 Geplaatst: 8 januari 2018 3 minutes ago, ICM said: Vraag wedervraag. Ik vroeg je of jij overtuigd was dat er niets beter was? Relevantie? Het is niet omdat er iets beters en nieuwers bestaat, dat een eerste of eerdere versie niet goed of mooi kan zijn. Met andere woorden, waarom zou het een probleem zijn toe te geven dat er nog groei mogelijk is. Omgekeerd, zeggen dat er groei mogelijk is, is niet gelijk aan het afbranden van de huidige stand van zaken. Er kan zeker iets beter zijn, maar ik vind de commentaren over het rijgedrag lovend, ook al gaat dat dan over een E46 M3 die door velen als heel goed wordt omschreven, en de Porsche 718 Boxster en Cayman die door vele mensen ook als heel goed wordt omschreven. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.