William Blake 2.716 Geplaatst: 4 december 2017 Delen Geplaatst: 4 december 2017 Hij zou beter op deze meneer zijn Tweet reageren: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 4 december 2017 Delen Geplaatst: 4 december 2017 19 minutes ago, William Blake said: Dus enkel een sterkere batterij en zotte power. Hetzelfde recept van de laatste jaren. Een dubbel zo grote batterij van mijn X, in het koetswerk van een roadster. Heb je mijn walvis al eens gezien? 19 minutes ago, William Blake said: Kunnen ze dat niet in een facelift versie van de S of X steken? Draadloos laden had tof geweest, of kan die dat al? Misschien. Maar aangezien ze nu nog de plooien uit de batterijproductie van de Model 3 aan het strijken zijn (je weet wel, die andere groep die zegt dat Tesla zich niet moet focussen op roadsters en vrachtwagens, maar op productie van de Model 3) zal dat moeten wachten zeker? Draadloos laden, waar kan je nu draadloos laden? En waarom zou ik draadloos willen laden aan 40wh terwijl ik nu aan superchargers aan 120kWh kan laden? Omdat ik liever een paar dagen in mijn auto wil zitten dan een half uur uit mijn auto moet komen? 19 minutes ago, William Blake said: Rimac is ze dan al enkele jaren voor. De Rimac Concept One is een concept. Nog altijd niet te koop. Een Model S is te koop sinds 2012. Of is je argument dat als een concurrent iets beters bouwt, de competitie maar moet stoppen? Wanneer stopt Mercedes dan met hun plannen voor de Project One, aangezien die door Rimac en Tesla al voorbijgestreefd is als concepten meetellen? De Rimac en de Tesla Roadster 2 hebben mensen al kunnen testrijden, maar van de Project One enkel nog maar promo 3d renders. 19 minutes ago, William Blake said: Als Elon Musk ons milieuvriendelijke en autonome mobiliteit wilt brengen, waarom dan extreem veel power en gadgets waar 7-jarigen vrolijk van worden? Waarom geen betaalbare wagen? Steek daar een range in van 300-400 km plus hun super veiligheidsfeatures en Tesla stijgt in mijn achting want dan doen ze iets voor een veel breder publiek. Case in point het mega succes van de Model 3. Helaas zijn ze in de VS niet gek van hatchbacks. En pas op, binnen enkele jaren komen de klassieke merken met hun antwoorden, in alle prijsklasses. Mercedes EQ A is een hatchback en zal rond de 35k kosten wordt gefluisterd. Waarom komt mercedes dan niet met een sub 30K EV uit? Waarom zou Tesla dat wel moeten? Mercedes EQ A staat nog nergens. Mercedes en de competitie is nu nog maar huidige Tesla's uit mekaar aan het vijzen om te achterhalen hoe ze het doen, terwijl Tesla al 6 jaar verder is. Pas op, ik wil graag dat elk merk EV's bouwt, maar van de competitie zie ik momenteel enkel maar aankondigingspolitiek. Het meest concrete model is momenteel de Mission E van Porsche, en ook dat model gaat tegen 2019 concurreren tegen een Model 3 van nu maar wel tegen een prijs van +70k. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjeu 3.648 Geplaatst: 4 december 2017 Delen Geplaatst: 4 december 2017 Een dubbel zo grote batterij in een wagen die half zo groot is, maar niet eens het dubbele van range halen?! Ik vind dat eerder een zwakke prestatie. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 4 december 2017 Delen Geplaatst: 4 december 2017 3 minutes ago, Tjeu said: Een dubbel zo grote batterij in een wagen die half zo groot is, maar niet eens het dubbele van range halen?! Ik vind dat eerder een zwakke prestatie. Ik moet jou toch geen fysica uitleggen? Extra vermogen is nodig voor de prestaties. De elektromotoren in dat ding zullen meer vermogen vragen dan de elektromotoren in een huidige Tesla, wat de 'beperkte' range verklaart. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 4 december 2017 Delen Geplaatst: 4 december 2017 Ik bedoel, enkele weken terug was je wel nog zo pienter om uit te wijzen dat een Hyundai zuiniger is dan een Tesla, maar ik denk dat jij ook wel weet dat die Hyundai er geen Tesla zal uit trekken. En dat is OK, maar een roadster met de prestaties van een Hyundai Ioniq zal niemand kopen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Germinal 448 Geplaatst: 4 december 2017 Delen Geplaatst: 4 december 2017 Ge weet het nog niet, maar 't is uw toekomst.Haha.. inderdaad zo lijkt een HUD zelfs essentieel in een volledig autonoom voertuig.. heb je iets om naar te kijken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjeu 3.648 Geplaatst: 4 december 2017 Delen Geplaatst: 4 december 2017 Nou, als elektrische wagen expert mag jij mij dan eens uitleggen waarom een grotere elektromotor zoveel meer energie vraagt dan een kleinere. Ik ben alvast benieuwd! Komt het doordat de grotere cilinders niet optimaal gevuld worden op deellast? Anee, geen cilinders... Dat het grotere blok meer energie vraagt om op bedrijfstemeratuur te komen? Anee, wacht, de motoren moeten niet warm staan... Omdat er gewoon mee cilinders zijn? Onee, er zijn geen cilinders. Eum... Omdat een groter blok dikkere kabels nodig heeft? Onee, dat is net een optimalisatie... Benieuwd waar dit enorme verschil in zit! 600km met 200kWh = 333Wh/km. Dat is bijna 100Wh meer dan een model S100D. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 4 december 2017 Delen Geplaatst: 4 december 2017 Wel, leg mij uit waarom een Hyundai het met minder doet Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjeu 3.648 Geplaatst: 4 december 2017 Delen Geplaatst: 4 december 2017 8 minuten geleden, wooter zei: Wel, leg mij uit waarom een Hyundai het met minder doet Minder brede banden, minder comfort functies, minder gewicht (door ondermeer kleinere batterij) en veel kleiner frontaal oppervlak. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 4 december 2017 Delen Geplaatst: 4 december 2017 Model 3 in het grijs met de grote wielen: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 4 december 2017 Delen Geplaatst: 4 december 2017 En Motor Trend test de Model 3 tegen de Chevy Bolt en Nissan Leaf: http://www.motortrend.com/cars/tesla/model-3/2017/the-automobile-2-0-chevrolet-bolt-ev-premier-vs-nissan-leaf-sl-vs-tesla-model-3-long-range/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gewoon ik 6.807 Geplaatst: 4 december 2017 Delen Geplaatst: 4 december 2017 welke motoren gebruiken de Hyundai en Tesla? En welke manier van controller? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjeu 3.648 Geplaatst: 4 december 2017 Delen Geplaatst: 4 december 2017 welke motoren gebruiken de Hyundai en Tesla? En welke manier van controller?Geen idee, maar ze verbruiken maar een 140Wh, te opzichtig van 330 voor de Tesla Roadster. Dus ofwel is een Tesla buitengewoon gulzig/inefficiënt, ofwel zijn de batterijen helemaal niet zo groot als ze beweren, ofwel maken ze verkeerde hardware keuzes (wat resulteert in inefficiënt energie gebruik). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.716 Geplaatst: 4 december 2017 Delen Geplaatst: 4 december 2017 3 uren geleden, wooter zei: Een dubbel zo grote batterij van mijn X, in het koetswerk van een roadster. Heb je mijn walvis al eens gezien? Misschien. Maar aangezien ze nu nog de plooien uit de batterijproductie van de Model 3 aan het strijken zijn (je weet wel, die andere groep die zegt dat Tesla zich niet moet focussen op roadsters en vrachtwagens, maar op productie van de Model 3) zal dat moeten wachten zeker? Draadloos laden, waar kan je nu draadloos laden? En waarom zou ik draadloos willen laden aan 40wh terwijl ik nu aan superchargers aan 120kWh kan laden? Omdat ik liever een paar dagen in mijn auto wil zitten dan een half uur uit mijn auto moet komen? De Rimac Concept One is een concept. Nog altijd niet te koop. Een Model S is te koop sinds 2012. Of is je argument dat als een concurrent iets beters bouwt, de competitie maar moet stoppen? Wanneer stopt Mercedes dan met hun plannen voor de Project One, aangezien die door Rimac en Tesla al voorbijgestreefd is als concepten meetellen? De Rimac en de Tesla Roadster 2 hebben mensen al kunnen testrijden, maar van de Project One enkel nog maar promo 3d renders. Waarom komt mercedes dan niet met een sub 30K EV uit? Waarom zou Tesla dat wel moeten? Mercedes EQ A staat nog nergens. Mercedes en de competitie is nu nog maar huidige Tesla's uit mekaar aan het vijzen om te achterhalen hoe ze het doen, terwijl Tesla al 6 jaar verder is. Pas op, ik wil graag dat elk merk EV's bouwt, maar van de competitie zie ik momenteel enkel maar aankondigingspolitiek. Het meest concrete model is momenteel de Mission E van Porsche, en ook dat model gaat tegen 2019 concurreren tegen een Model 3 van nu maar wel tegen een prijs van +70k. Draadloos laden is toch handig? Gewoon thuis komen en over een plaat parkeren (oid), laden gebeurt automatisch. Lijkt me comfortabeler dan telkens inpluggen. Kleine details, maar het komt wel. Recent iets gelijkaardig van BMW gezien. Uw vergelijking met de ProjectOne is irrelevant, het doel van die hypercar is net iets anders dan een hele snelle Roadster van Tesla. Bovendien bestaat en rijdt de auto al echt, en zijn ze alle 275 stuks verkocht aan 2,3 miljoen euro per stuk. Dat de wagen nog niet finaal afgewerkt is en dat er nog een heleboel tests moeten worden gedaan, spreekt voor zich. Is de Tesla Roadster dan al af? Prestatiesgewijs, Tesla beweert 0-160 km/u te kunnen doen in 4,2s. De AMG 0-200 km/u in onder 6s. Toch een klein verschil? Pas op, ik hoop dat Tesla slaagt in hun opzet, men spreekt van een range van 1000 km... Dát is indrukwekkend. Rimac is inderdaad nog een concept maar ook dat is niet mijn punt. Ze hadden een sportwagen met meer dan 1000 pk en absurde prestaties. Je doet alsof Tesla met alles de eerste en de beste is, het is gewoon niet altijd correct. Bovendien weten we niet hoeveel pk de Roadster eigenlijk heeft. Wat betreft de rest; wacht nog een jaar, misschien 2 jaar, dan komen alle grote merken met een antwoord, en zie hoe het staat met de sales en toekomst van Tesla. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 4 december 2017 Delen Geplaatst: 4 december 2017 53 minutes ago, William Blake said: Draadloos laden is toch handig? Gewoon thuis komen en over een plaat parkeren (oid), laden gebeurt automatisch. Lijkt me comfortabeler dan telkens inpluggen. Kleine details, maar het komt wel. Recent iets gelijkaardig van BMW gezien. Ik heb het ook gezien, van Qualcomm. Probleem met dat systeem is dat kosten-baten het goedkoper is om gewoon een stekker te voorzien dan een laadplaat. Ook al rijdende bestaat het systeem, maar daar zit je met het probleem dat dat kostelijk is om op lange afstanden te installeren, en je niet eenvoudig kan gaan bepalen wie wel of niet mag laden. Met een publieke laadpaal werkt het met een app of een RFID pasje dat met een account is gelinkt. Dat moet je ook voorzien voor zo een infrastructuur, maar die infrastructuur bestaat nog niet, en gaat heel duur zijn. En weeral: tegen dat kan doorbreken doordat het critical mass bereikt, zit je op een punt dat de huidige laadinfra met stekker en laadpalen ook beter aan kan. 53 minutes ago, William Blake said: Uw vergelijking met de ProjectOne is irrelevant, het doel van die hypercar is net iets anders dan een hele snelle Roadster van Tesla. Bovendien bestaat en rijdt de auto al echt, en zijn ze alle 275 stuks verkocht aan 2,3 miljoen euro per stuk. Dat de wagen nog niet finaal afgewerkt is en dat er nog een heleboel tests moeten worden gedaan, spreekt voor zich. Is de Tesla Roadster dan al af? De Roadster is niet af, maar er zijn wel al filmpjes van mensen die erin hebben meegereden. Ik vind zo geen filmpjes van de ProjectOne. 53 minutes ago, William Blake said: Prestatiesgewijs, Tesla beweert 0-160 km/u te kunnen doen in 4,2s. De AMG 0-200 km/u in onder 6s. Toch een klein verschil? Pas op, ik hoop dat Tesla slaagt in hun opzet, men spreekt van een range van 1000 km... Dát is indrukwekkend. Rimac is inderdaad nog een concept maar ook dat is niet mijn punt. Ze hadden een sportwagen met meer dan 1000 pk en absurde prestaties. Je doet alsof Tesla met alles de eerste en de beste is, het is gewoon niet altijd correct. Bovendien weten we niet hoeveel pk de Roadster eigenlijk heeft. Nadeel van Rimac is dat ze tegenover Tesla een niche zijn. Tesla doet nog geen bulk aantallen maar het is ook geen club vol amateurs meer. Maar het is treffend dat een kerel die het motorblok van zijn E30 opblies een EV concept kan maken die Porsche e.a. stevig op zijn kloten kan geven. 53 minutes ago, William Blake said: Wat betreft de rest; wacht nog een jaar, misschien 2 jaar, dan komen alle grote merken met een antwoord, en zie hoe het staat met de sales en toekomst van Tesla. Zover ik het zie komen alle merken pas na 2 jaar met antwoorden op Tesla's van nu al 3 jaar oud. Je zit dus de facto met 5 jaar achterstand op een merk dat nu beweert dat zij binnen 2 jaar met auto's komen waarop de concurrentie nu geen antwoord op heeft. En dat is mijn punt: als andere merken nu eens zouden stoppen met verbrandingsmotoren te proberen verder ontwikkelen en gewoon voluit op EV's gaan, zouden ze heel wat meer budget en energie vrij hebben om Tesla op hun kloten te geven. Ik weet dat we nog erg vroeg op de S curve zitten qua EV's, maar zover ik kan zien hebben enkel Tesla en de Chinezen hun huiswerk op orde, en is de rest deels niet overtuigd dat ze irrelevant dreigen te worden, en deels met aankondigingspolitiek proberen ze niet de boot te missen. Vanuit je recente diesel lijkt dit allemaal ongelofelijk, maar als EV's daadwerkelijk even duur worden als auto's met verbrandingsmotoren en een range van 600km kunnen halen zullen overheden niet twijfelen om stadscentra verboden terrein te maken voor alles wat diesel is want fijnstof en luchtkwaliteit. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.716 Geplaatst: 4 december 2017 Delen Geplaatst: 4 december 2017 On verra Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gewoon ik 6.807 Geplaatst: 4 december 2017 Delen Geplaatst: 4 december 2017 2 uren geleden, Tjeu zei: 2 uren geleden, gewoon ik zei: welke motoren gebruiken de Hyundai en Tesla? En welke manier van controller? Geen idee, maar ze verbruiken maar een 140Wh, te opzichtig van 330 voor de Tesla Roadster. Dus ofwel is een Tesla buitengewoon gulzig/inefficiënt, ofwel zijn de batterijen helemaal niet zo groot als ze beweren, ofwel maken ze verkeerde hardware keuzes (wat resulteert in inefficiënt energie gebruik). Ik weet dat amerikanen vaak rare keuzes maken op vlak van elektriciteit. Vandaar dus mijn vraag Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jvc 543 Geplaatst: 4 december 2017 Delen Geplaatst: 4 december 2017 De aandrijving van de Tesla van mijn schoonbroer zijn baas is defect, gaat hem 10.000€ kosten om te herstellen, het ergste is dat de nieuwe aandrijving niet in stock is en nog moet geproduceerd worden in Amerika... Als er iets aan uw Model 3 zal zijn ga je denk ik momenteel een jaar mogen wachten op een nieuw stuk... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 4 december 2017 Delen Geplaatst: 4 december 2017 Tesla geeft 8 jaar garantie op batterij en aandrijving. Wat is er defect dat de garantie niet van toepassing is? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jvc 543 Geplaatst: 4 december 2017 Delen Geplaatst: 4 december 2017 Zojuist, wooter zei: Tesla geeft 8 jaar garantie op batterij en aandrijving. Wat is er defect dat de garantie niet van toepassing is? Had ik nog niet aan gedacht, ik zal het vragen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.410 Geplaatst: 4 december 2017 Delen Geplaatst: 4 december 2017 15 hours ago, wooter said: Waarom een HUD? Het spel is gemaakt om vanzelf te rijden. Hier gaan we weer. Features beloven, en ondertussen niet geven wat je wilt. "Jamaar binnen X jaar .... misschien ... " Wat een nonsens. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.410 Geplaatst: 4 december 2017 Delen Geplaatst: 4 december 2017 3 hours ago, gewoon ik said: Ik weet dat amerikanen vaak rare keuzes maken op vlak van elektriciteit. Vandaar dus mijn vraag Die Tesla zal op 110V rijden, de Hyundai op 230 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 4 december 2017 Delen Geplaatst: 4 december 2017 7 minutes ago, ir_fuel said: Hier gaan we weer. Features beloven, en ondertussen niet geven wat je wilt. "Jamaar binnen X jaar .... misschien ... " Wat een nonsens. Tesla heeft nooit een HUD beloofd. Elon Musk vind het niet nodig :). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 7 december 2017 Delen Geplaatst: 7 december 2017 Waar zijn we deze week... https://electrek.co/2017/12/07/tesla-model-3-customer-deliveries-starting-next-week/ https://electrek.co/2017/12/07/tesla-model-3-orders-open-more-reservation-holders/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Timo 15.285 Geplaatst: 7 december 2017 Delen Geplaatst: 7 december 2017 On 12/4/2017 at 5:09 PM, wooter said: Model 3 in het grijs met de grote wielen: Waarom oogt dit zo klein. Lijkt kleiner dan een BMW 3. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.