Parsifal 4.575 Geplaatst: 23 mei 2018 Geplaatst: 23 mei 2018 2 minuten geleden, wooter zei: En vanaf 2020 niet meer 100% aftrekbaar, en je moet er diesel in gieten. En zelf rijden. En na 30km elektrisch is het ook dieselgeronk. Ik denk dat @tuscani zelden meer dan 30km per dag doet... 1 Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 23 mei 2018 Geplaatst: 23 mei 2018 29 minuten geleden, wooter zei: En vanaf 2020 niet meer 100% aftrekbaar, en je moet er diesel in gieten. En zelf rijden. En na 30km elektrisch is het ook dieselgeronk. na 2020 98% aftrekbaar. (miljaar zeg ben 2% kwijt) moet idd diesel in kappen maar het is dan ook geen zatlap zoals de X5, XC90 of anderen. korte afstanden rijden, dus veel optrekken en dergelijke resulteert in 35 tot 38km puur elektrisch. perfect voor onze dagelijkse verplaatsingen. 3 Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 23 mei 2018 Geplaatst: 23 mei 2018 Voor de mensen die met een bmw i3 naar het zuiden van Frankrijk willen voor hun jaarlijkse vakantie. Ja kan gedurende die periode een andere bmw gebruiken... was in de beginperiode toch zo... denk dat het ondertussen niet veranderd is. Quote
Gast wooter Geplaatst: 23 mei 2018 Geplaatst: 23 mei 2018 7 minutes ago, Dirk75 said: Voor de mensen die met een bmw i3 naar het zuiden van Frankrijk willen voor hun jaarlijkse vakantie. Ja kan gedurende die periode een andere bmw gebruiken... was in de beginperiode toch zo... denk dat het ondertussen niet veranderd is. Klopt. Met een Tesla kan je je eigen auto gebruiken. Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 23 mei 2018 Geplaatst: 23 mei 2018 1 uur terug, wooter zei: Klopt. Met een Tesla kan je je eigen auto gebruiken. Klopt, maar toch wel een ander prijskaartje... om met je eigen wagen te kunnen rijden. voor het prijsverschil wil ik wel met een 730d door Frankrijk... ? Is een stuk armzaliger dan een tesla s... ? ik neem meestal het vliegtuig, en huur op bestemming wel iets. wat mij tot de volgde vraagt brengt: Zijn er al Tesla’s te huur bij de verhuurbedrijven? Quote
Gast wooter Geplaatst: 23 mei 2018 Geplaatst: 23 mei 2018 Ik denk niet dat je met je i3 een 730d krijgt voor een paar weken. Ging eerder om 3 reeks tourings. Tesla's zitten nog niet vaak bij verhuurbedrijven, daarvoor moet je al geluk hebben qua vestiging of uitwijken naar een Turo. Quote
stijn82 117 Geplaatst: 23 mei 2018 Geplaatst: 23 mei 2018 Ik vind het mooi van BMW dat ze zo'n 3 reeks (of soortgelijk) aanbieden. Maar het toont wel aan dat hun i3 slechts beperkt inzetbaar is, in se is het gewoon een doekje voor het bloeden. Ik vermoed ook wel dat de meesten met een i3 nog een andere wagen hebben... Een tesla is wel perfect inzetbaar als eerste wagen, kennissen van mij hebben bv een Tesla model S als eerste wagen en een BMW 3 reeks cabrio als tweede wagen. Binnenkort wordt de cabrio vervangen door een model 3 (hebben als één van de eerste een aanbetaling gedaan), hopelijk komt die begin 2019. Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 23 mei 2018 Geplaatst: 23 mei 2018 De i3 is gewoon een stadswagen en woon werk... doekje tegen het bloeden... ? Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 23 mei 2018 Geplaatst: 23 mei 2018 Zo zal het zijn voor mij. De RangeRover van mijn vrouw voor vakanties en de Tesla als werkauto. En toch, toen we gingen skiën in Lech, 800km, zijn we met de kids ook 2x een half uur gestopt onderweg, en in Sankt Anton, op 10km van Lech, waren ook 4 superchargers. Eigenlijk had ik mij €250 diesel kunnen uitsparen!Vergeet wel niet dat het aantal keren op vol vermogen aan de sc hangen beperkt is, om de levensduur van de batterij niet in het gedrang te brengen. Daarna sta je er even lang als met een andere elektrische wagen. En voor de model 3 zal het gratis laden er hoogstwaarschijnlijk ook niet meer bij zijn. Hoeveel kWh/jaar krijg jij nog gratis? Quote
stijn82 117 Geplaatst: 23 mei 2018 Geplaatst: 23 mei 2018 Een stadswagen genre opel corsa is bruikbaar als enige wagen, je kan daar nog met 2 personen mee op reis gaan als je wil. Die i3 niet. Vandaar, doekje, bloeden... Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 23 mei 2018 Geplaatst: 23 mei 2018 1 uur geleden, Tjeu zei: Vergeet wel niet dat het aantal keren op vol vermogen aan de sc hangen beperkt is, om de levensduur van de batterij niet in het gedrang te brengen. Daarna sta je er even lang als met een andere elektrische wagen. En voor de model 3 zal het gratis laden er hoogstwaarschijnlijk ook niet meer bij zijn. Hoeveel kWh/jaar krijg jij nog gratis? Deze info is niet juist. Mensen die heel frequent laden aan de supercharger zullen op termijn meer tijd nodig hebben om de batterij te laden aan zo'n supercharger, maar zo heel veel langer zullen ze er niet staan. Zelf ga ik daar geen last van hebben, want ik ga 90% van mijn kilometers thuis laden, of aan het bedrijf. En als ik eens ga superchargen, dan zal het zelden een volledige lading zijn, maar eerder genoeg lading om terug thuis te geraken. Ik heb ongelimiteerde gratis supercharging zo lang ik de auto heb. The peak charging rate possible in a li-ion cell will slightly decline after a very large number of high-rate charging sessions. This is due to physical and chemical changes inside of the cells. Our fast-charge control technology is designed to keep the battery safe and to preserve the maximum amount of cell capacity (range capability) in all conditions. To maintain safety and retain maximum range, we need to slow down the charge rate when the cells are too cold, when the state of charge is nearly full, and also when the conditions of the cell change gradually with age and usage. This change due to age and usage may increase total Supercharge time by about 5 minutes and less than 1% of our customers experience this. Tast Supercharging mijn batterij aan? De hoogste oplaadsnelheid van de batterij kan enigszins afnemen na een groot aantal snelle oplaadsessies, zoals bij Superchargers. Om een maximaal bereik en de veiligheid van de batterij te garanderen, wordt de oplaadsnelheid van de batterij verlaagd wanneer deze te koud is, bijna vol is, of als de staat ervan verandert door gebruik en met de jaren. Door deze veranderingen van de staat van de batterij, kan de totale Supercharger-tijd in de loop der tijd met een paar minuten toenemen. Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 24 mei 2018 Geplaatst: 24 mei 2018 (aangepast) 8 uren geleden, stijn82 zei: Een stadswagen genre opel corsa is bruikbaar als enige wagen, je kan daar nog met 2 personen mee op reis gaan als je wil. Die i3 niet. Vandaar, doekje, bloeden... Met een beetje moeite wel. En je hebt een touring beschikbaar. Waarom dan dat doekje ? 24 mei 2018 aangepast door Dirk75 Quote
Gast wooter Geplaatst: 24 mei 2018 Geplaatst: 24 mei 2018 Vergeet wel niet dat het aantal keren op vol vermogen aan de sc hangen beperkt is, om de levensduur van de batterij niet in het gedrang te brengen. Daarna sta je er even lang als met een andere elektrische wagen. En voor de model 3 zal het gratis laden er hoogstwaarschijnlijk ook niet meer bij zijn. Hoeveel kWh/jaar krijg jij nog gratis? Pas na 300 keren laden aan een supercharger wordt het vermogen beperkt van 120kW naar 90kW, en dan nog niet bij alle batterijtypes.Er is momenteel geen EV op de markt die 90kW aan kan behalve alle Tesla’s en de Jaguar I-Pace, maar voor die laatste is er momenteel maar 1 laadpunt actief in Europa waar ie aan meer dan 50kW kan laden.Dus je argument dat je met die beperking even lang zou staan als met een andere elektrische wagen is onwaar.David heeft een referral code van een Tesla eigenaar gebruikt en krijgt daardoor altijd gratis stroom aan een supercharger met zijn bestelde Model S. Als hij zo geen code had, kreeg ie 400kWh gratis per jaar, goed voor 1600 tot 2000 km rijden. De rest zou ie dan moeten afrekenen aan de tarieven per land, tussen de 20 tot 25 cent per kWh, wat vaak iets onder het tarief is wat je zou betalen als je zelf een elektriciteitsssnsluiting zou hebben. Quote
Gast wooter Geplaatst: 24 mei 2018 Geplaatst: 24 mei 2018 Met een beetje moeite wel. En je hebt een touring beschikbaar. Waarom dan dat doekje ? Je moet je eigen wagen achterlaten en je moet terug brandstof tanken. Het zal wel hautain klinken maar brandstof tanken nadat je een EV hebt gekocht en dagelijks niet meer moet tanken omdat je thuis en/of op het werk kan laden voelt aan alsof je sigaretten hebt afgezworen en terug begint te roken, vermoed ik. Onderschat ook niet de impact van het gemak van een elektrische aandrijving tegenover de aparte quirks and features van rijden met een verbrandingsmotor met al dan niet automatische of manuele versnellingsbak. Het lineair accelereren wissel je in op onrustig accelereren omdat je doorheen de versnellingen moet, het motorgeluid en als je geen gas geeft, het spel blijft coasten in plaats van regeneratief remmen. Als je maanden met een EV rijdt en dan moet overschakelen naar een benzine of diesel, dan voelt dat echt stom aan. Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 24 mei 2018 Geplaatst: 24 mei 2018 Zouden ze geen Tesla kunnen regelen? ? Quote
stijn82 117 Geplaatst: 24 mei 2018 Geplaatst: 24 mei 2018 2 hours ago, Dirk75 said: Met een beetje moeite wel. En je hebt een touring beschikbaar. Waarom dan dat doekje ? Die touring is het doekje, dat ze bijna 'moeten' geven want anders ben je als eigenaar van zo'n i3 wel de klos als je toch eens wat verder wil rijden. Is met die corsa niet nodig. Zou natuurlijk ook wel graag een insignia meekrijgen maar Opel is geen liefdadigheidsinstelling. En BMW ook niet. Die touring zit mee in de aankoopprijs van de i3 verrekend. Het helpt wel om mensen over de streep te trekken om hun centen te steken in een wagen met kleine range. Gelukkig is de huidige i3 zijn range aanzienlijk beter dan de eerste versies. Blijft de beperkte ruimte achterin over... Quote
Jokke_vlo 16.913 Geplaatst: 24 mei 2018 Geplaatst: 24 mei 2018 Ik zou je het je graag willen aanraden, maar de realiteit is dat je de eerste 2 jaar gaat terecht komen in een wereld zoals Tesla eigenaars ze kende in 2012: nauwelijks laadplaatsen, en hopen dat de beschikbare laadpaal op bestemming of halverwege vrij is. Als je een BMW i3 blog gaat lezen van iemand die het aandurft om naar het zuiden van Frankrijk te reizen, dan kan ik totnogtoe zo een auto's niet anders dan afraden. Zolang het Ionity netwerk niet redelijk uitgerold is in Europa met 100kW+ laadpalen kan je met zo een Audi of Jaguar niet eenvoudig doorheen Europa rijden. Als dat acceptabel voor je is, ga je gang. Als je gewoon zorgeloos gemak wilt, en een degelijke autopilot: Model S. Laat je niet een rad voor de ogen draaien door doemdenkers en mensen/journalisten die leven van status quo en snoepreisjes op kosten van de importeur... Dit is het supercharger netwerk van Tesla: Ionity heeft er 1: Alle andere "snelladers" zijn 50kW maximum, en vaak maar 1 paal per locatie. Staat er dan een Leaf of i3 te laden, moet je wachten, en die dingen zelf hebben een half uur nodig om te laden want maar 50kW en jij gaat met je Jaguar makkelijk 40 minuten wachten waar je bij Tesla na een kwartiertje even veel range hebt geladen. En tarieven voorbij de 50 cent per kW, terwijl je thuis nog geen 30 cent per kW betaalt. Tesla? gratis.Op congé ga je met een fossiel omdat het een pak makkelijker en sneller is. Heden ten dage in deze moderne wereld toch iets dat veel mensen apprecieren.Wil je uitgerust en milieuvriendelijk reizen nee je de elentrieken trein en ter plaatse huur je een I3 of zo.Wil je het slechtste combinatie van deze twee werelden ga je met je Tesla Quote
Jokke_vlo 16.913 Geplaatst: 24 mei 2018 Geplaatst: 24 mei 2018 voor op congé liever iets met naft den electrieken zou echt voor woon-werk-verkeer zijnEen nuchtere mens ! Maar je kan dat ook met een twee in 1 he. Mijn woon werk doe ik full elentriek en voor al de rest steek ik het fossiel in brandt De volgende dagen: van hier naar Zandvoort zondag avond 19u naar Fribourg in CH (8u rijden) zoadat ik om 3u in bed lig. Daar tot vrijdag avond en van CH naar Spa (6u rijden) Stel u nu nog maar eens voor dat ik al die nachten nog 2 u later aankom ..... Quote
Jokke_vlo 16.913 Geplaatst: 24 mei 2018 Geplaatst: 24 mei 2018 Urbain heeft ook een interessant stukje over de autonoom rijdende auto. Die gast is echt geen kloten waard.Nochtans een heel genuanceerd artikel. Als ik jouw verdediging lees. Lees ik gewoon een blinde fanboy...... Quote
stijn82 117 Geplaatst: 24 mei 2018 Geplaatst: 24 mei 2018 (aangepast) Net twee artikels van Urbain gelezen, 1 over tesla en 1 over VW (dieselschandaal, Amerikaans aanhoudingsbevel voor Winterkorn etc) . Blijkbaar in beide artikels een zeer negatieve / kritische ondertoon - ik heb niet alles gelezen maar hij heeft niet echt een hoge pet op van elektrisch en autonoom rijden - maar in zijn conclusie over VW schrijft hij dan weer: Quote We hadden het hier liever gehad over de initiatieven van Volkswagen op het vlak van elektromobiliteit en autonoom rijden, want die zijn ze er. Spijtig genoeg verspilt het concern kostbare tijd en geld aan activiteiten die contraproductief zijn, en dat moet ook gezegd. Het is de hoogste tijd dat het management en de toezichthouders een propere lei ter hand nemen. Deze VW-saga heeft lang genoeg geduurd. Zo kan je alles de grond in sabelen natuurlijk. 24 mei 2018 aangepast door stijn82 Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 24 mei 2018 Geplaatst: 24 mei 2018 3 uren geleden, wooter zei: Onderschat ook niet de impact van het gemak van een elektrische aandrijving tegenover de aparte quirks and features van rijden met een verbrandingsmotor met al dan niet automatische of manuele versnellingsbak. Het lineair accelereren wissel je in op onrustig accelereren omdat je doorheen de versnellingen moet, het motorgeluid en als je geen gas geeft, het spel blijft coasten in plaats van regeneratief remmen. Als je maanden met een EV rijdt en dan moet overschakelen naar een benzine of diesel, dan voelt dat echt stom aan. hier moet ik je gelijk in geven. ik rij nu wat? ongeveer 2maand ev, en toen ik in die tijd zelfs wisselde tussen de allroad, leek die enorm lawaaierig. iets wat ik mij voorheen niet aan "stoorde". de stilte doet veel. al moet ik direct er bij schrijven dat ik met evenveel plezier (misschien zelfs meer tegenover vroeger?) in de abarth kruip om daar de hooligan mee uit te hangen. Gisteren trouwens de Q7 ook expres in dynamic gezet omdat ik de motor nog eens wou horen grommen. het is dus dubbel. alle gewone diesels lijken idd banaal geworden qua geluid, maar je kan des te meer genieten van een sportiever ding. Quote
Gast wooter Geplaatst: 24 mei 2018 Geplaatst: 24 mei 2018 Nochtans een heel genuanceerd artikel. Als ik jouw verdediging lees. Lees ik gewoon een blinde fanboy...... Ik heb net quasi zin per zin zijn leugens aangekaart. Quote
Jokke_vlo 16.913 Geplaatst: 24 mei 2018 Geplaatst: 24 mei 2018 Ik heb net quasi zin per zin zijn leugens aangekaart. Ja jij hebt de waarheid in pacht. Quote
stijn82 117 Geplaatst: 24 mei 2018 Geplaatst: 24 mei 2018 (aangepast) Quote De productie van de Tesla Model 3 loopt voor geen meter Al is de leugen nog zo snel ... 24 mei 2018 aangepast door stijn82 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.