Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Tesla ging een auto maken voor 35K USD ex BTW aan basisprijs

Hoeveel leasewagens kosten als basisprijs 42K en worden kaal verkocht? Flikker er wat opties op en je zit aan 48K.

Geplaatst:
1 minute ago, dragonfly said:

... en verloren werkuren omdat de werknemer zijn auto aan het opladen is ipv na 5 minuten een volgetankte auto te hebben.

Ga jij tijdens de werkuren dan tanken?

Ik hoef in mijn privétijd niet meer te tanken ;).

En in plaats van 1,5€/liter aan 75% aftrekbaar te betalen, kan een bedrijf zijn energie goedkoper inkopen of zelfs zelf opwekken.

6a00e0099229e888330120a6186af1970b-800wi

Geplaatst: (aangepast)
9 minuten geleden, wooter zei:

Tesla ging een auto maken voor 35K USD ex BTW aan basisprijs

Hoeveel leasewagens kosten als basisprijs 42K en worden kaal verkocht? Flikker er wat opties op en je zit aan 48K.

En waar is deze? Minimaal nog 1 jaar wachten.En gelijk heeft tesla, money.... 

aangepast door Dirk75
Geplaatst:

De range van het basismodel zal beperkter zijn. Dus voor BMWMB zijn verkopers is dat volgens mij geen oplossing.

Voor mensen met een salariswagen die per dag maar 60km rijden uiteraard wel.

MAAR het basismodel is er nog altijd niet en elke maand zegt Elon hetzelfde. Binnen 6 maanden beginnen we eraan ?

Productieprijs 38.000

https://www.digitaltrends.com/cars/tesla-model-3-38000/

Geplaatst:

Wil je dan dat ze ze met verlies verkopen? Dan ga je weer janken dat ze failliet gaan. En zolang ze ze nog niet verkopen want nog niet break-even te produceren jank ze dat ze hun beloftes niet nakomen?

Geplaatst:

Het aandeel mensen dat meer dan 400km per dag rijdt is overigens maar een fractie van de autorijders.

Geplaatst:
9 minuten geleden, wooter zei:

En zolang ze ze nog niet verkopen want nog niet break-even te produceren jank ze dat ze hun beloftes niet nakomen?

Uiteraard, hoeveel Amerikanen zijn hun subsidies al kwijt? Die hebben 2 jaar gewacht op een wagen die er niet zal zijn.

Geplaatst:

Zo sympathiek dat je je daar zorgen om maakt. De tax credits verdwijnen pas in 2020 en worden pas in 2019 afgebouwd. Je was goedkoper af als je een mid range had gekocht met volledige tax credits.

Geplaatst:
7 minutes ago, dragonfly said:

Uiteraard, hoeveel Amerikanen zijn hun subsidies al kwijt? Die hebben 2 jaar gewacht op een wagen die er niet zal zijn.

Ach, die mensen doen gewoon "The Tesla stretch".

Probleem opgelost.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
3 minuten geleden, wooter zei:

Zo sympathiek dat je je daar zorgen om maakt. De tax credits verdwijnen pas in 2020 en worden pas in 2019 afgebouwd. Je was goedkoper af als je een mid range had gekocht met volledige tax credits.

Je vertelde maar de helft :) 

Tesla customers who take delivery of their cars — regardless of whether it’s a Model S, X, or 3 — between now and December 31st, 2018, will still be eligible for the full $7,500 credit from the IRS. Customers who take delivery of their cars between January 1st and June 30th, 2019, will only be eligible for a $3,750 credit. And customers who take delivery of their cars between July 1st and December 31st, 2019, will be offered just $1,875. After that, the incentive is dead.

Geplaatst:
53 minuten geleden, wooter zei:

Wil je dan dat ze ze met verlies verkopen? Dan ga je weer janken dat ze failliet gaan. En zolang ze ze nog niet verkopen want nog niet break-even te produceren jank ze dat ze hun beloftes niet nakomen?

Maken ze verlies op de onderdelen en uren of de afschrijving van hun gebouwen ea. Rekenkundig kan alles.

Als ze op de versie met de kleinere versie (goedkopere onderdelen)  verlies maken, vrees ik dat de eerste kopers vooral gebouwen, onderzoek ea afbetalen. 

Geplaatst:

Je kan zeggen wat je wil ook over de prijs. Ik zie dat de fabriek er op dit moment er 1000 stuks per dag uitspuugt. En dat ze nog steeds niet kunnen volgen om aan de vraag te voldoen. De toekomst zal het uitwijzen of iets te duur wordt bevonden of niet. Ik vind een gsm van +€1000 ook duur maar toch worden ze massaal verkocht. Als ik €5000/jaar kan uitsparen aan kosten dan is het prijs verschil rap terugverdiend.

Geplaatst:
10 minuten geleden, iceblue zei:

Je kan zeggen wat je wil ook over de prijs. Ik zie dat de fabriek er op dit moment er 1000 stuks per dag uitspuugt. En dat ze nog steeds niet kunnen volgen om aan de vraag te voldoen. De toekomst zal het uitwijzen of iets te duur wordt bevonden of niet. Ik vind een gsm van +€1000 ook duur maar toch worden ze massaal verkocht. Als ik €5000/jaar kan uitsparen aan kosten dan is het prijs verschil rap terugverdiend.

Daar gaat de discussie niet over. In tegenstelling tot wat Wooter hier zegt moet Tesla van mij niet failliet gaan.
Ze moeten alleen eens stoppen met lucht te verkopen.

In Amerika hebben mensen een reservatie genomen omdat het doel 35.000 - 7.500 (tax credit) = 27.500 was. Er zijn er ondertussen al veel van een kale reis teruggekeerd.

Maar goed, nu afwachten wanneer hij in België beschikbaar komt.

Geplaatst:
1 hour ago, dragonfly said:

Ze moeten alleen eens stoppen met lucht te verkopen.

Ik zal straks tevreden in mijn lucht stappen, en kijk er naar uit om in Q1 2019 mijn tweede lucht te ontvangen.

Er zijn er ondertussen al veel van een kale reis teruggekeerd.

Oh ja? Heb je daar cijfers van?

Geplaatst:

Gelukkig kunnen die kopers bij de concurrentie terecht, niet?

Geplaatst:

In Amerika hebben mensen een reservatie genomen omdat het doel 35.000 - 7.500 (tax credit) = 27.500 was.

Een prijs van een auto zonder BTW vergelijken met prijzen van auto's met BTW. Misschien is er nog een carrière als autoverkoper weggelegd voor je?

Geplaatst:
2 minutes ago, wooter said:

Een prijs van een auto zonder BTW vergelijken met prijzen van auto's met BTW. Misschien is er nog een carrière als autoverkoper weggelegd voor je?

Welk stuk van de zin die je quote is niet waar?

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:

Maar nog steeds geen prijzen. Zot eigenlijk, als je iets koopt of wil kopen is de prijs toch redelijk belangrijk. Belangrijker dan de afmetingen van de velgen, om maar iets te zeggen.

Geplaatst:

Hopelijk is die Performance ook met velgen van een normale grootte te bestellen.

Geplaatst:
1 hour ago, J3nkins said:

Maar nog steeds geen prijzen. Zot eigenlijk, als je iets koopt of wil kopen is de prijs toch redelijk belangrijk. Belangrijker dan de afmetingen van de velgen, om maar iets te zeggen.

In landen waar je nog niet kan bestellen, is prijs toch niet belangrijk? Je kan toch niet bestellen.

In landen waar je wel kan bestellen is de prijs voor reservatiehouders al beschikbaar.

NL site: https://www.tesla.com/nl_NL/model3?redirect=no

https://www.egear.be/tesla-model-3/

Geplaatst:

Dus Wooter zijn Model 3 zal 77.000 EURO kosten? :o 

Goe zot ja

Geplaatst:
Just now, dragonfly said:

Dus Wooter zijn Model 3 zal 77.000 EURO kosten? :o 

Goe zot ja

Ik heb zoveel voor een M2 betaald.

Een 2 reeks is aanzienlijk kleiner en heeft maar 2 deuren tegenover een 3 reeks. Wat voor M3 heb je voor 77K? Geen, momenteel :lolz:

Geplaatst:

58.8k, dat gaat niet lukken met mijn leasebudget ?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid