Titleist 230 Geplaatst: 12 december 2018 Geplaatst: 12 december 2018 8 minuten geleden, BMWMB zei: Je moet er eerst uitgebreid mee gereden hebben om echt te kunnen oordelen. De meesten hier hebben nog nooit met een Tesla gereden, dus dan kan je niet oordelen. Ik kijk er echt naar uit om de Model 3 te kunnen testrijden. Dat een 3 meer rijplezier geeft dan een 5 en zeker 7 weet jij ook wel. Los van de aandrijving. Quote
dragonfly 14.974 Geplaatst: 12 december 2018 Geplaatst: 12 december 2018 Zojuist, wooter zei: Enkele maanden terug was er op Reddit toch iemand die aan het twijfelen was tussen een M2 en Model 3, en na een testrit in beiden voor de Model 3 ging. Blijkbaar twijfelen mensen wel? En met zo een filmpje waar iemand zegt dat de Model 3 erg kort de M2 benadert - behalve het motorgeluid - is het dus blijkbaar wel een vergelijking die leeft. En oh, wij vervangen onze M2 door een Model 3. Dat wil toch niets zeggen? Er zijn ook mensen die een Tesla verkiezen boven een GT3 En er zijn ook mensen die vinden dat een Peugeot Partner goed rijdt Quote
Gast wooter Geplaatst: 12 december 2018 Geplaatst: 12 december 2018 1 minute ago, dragonfly said: Dat wil toch niets zeggen? Er werd geopperd dat de vergelijking in het filmpje onlogisch was en niemand interesse heeft in hoe een Model 3 zich verhoud tot de M2. Ik bied enkel voorbeelden aan waarin dat standpunt fout is. Wilt dat wat zeggen? Ja, dat dat standpunt fout is, en dat er effectief mensen zijn die de twee wel vergelijken. Dat je persoonlijk de vergelijking op niks vind slaan, da's dan toch echt jouw probleem. Quote
Jenkins 2.089 Geplaatst: 12 december 2018 Geplaatst: 12 december 2018 Met alle respect, maar ik zie jou niet meteen als referentiepunt @wooter. En wat je Reddit-voorbeeld betreft; die uitzondeingen zullen er altijd zijn. Echt een logisch twijfelgeval is het toch niet. Een echte rijdserskar vs een futuristische, efficiënte kar. Dat is geen kwestie van beter of slechter, imo, maar van kiezen voor wat je het belangrijkste vindt. Quote
Logic 538 Geplaatst: 12 december 2018 Geplaatst: 12 december 2018 5 minuten geleden, dragonfly zei: Dat wil toch niets zeggen? Er zijn ook mensen die een Tesla verkiezen boven een GT3 En er zijn ook mensen die vinden dat een Peugeot Partner goed rijdt "Wanneer Wooter kiest voor X, zegt al de rest 'em niks" T-shirts en stickers verkrijgbaar in de webshop, geen dank. 2 Quote
Gast wooter Geplaatst: 12 december 2018 Geplaatst: 12 december 2018 2 minutes ago, J3nkins said: Met alle respect, maar ik zie jou niet meteen als referentiepunt @wooter. En wat je Reddit-voorbeeld betreft; die uitzondeingen zullen er altijd zijn. Echt een logisch twijfelgeval is het toch niet. Een echte rijdserskar vs een futuristische, efficiënte kar. Dat is geen kwestie van beter of slechter, imo, maar van kiezen voor wat je het belangrijkste vindt. Ga volgend jaar eens testrijden. De reviews zijn eensluidend dat de Model 3 een rijderskar is, die daarnaast ook nog futuristisch en efficient is. Kijk, dan kan je nog van mening zijn dat al die blaadjes en publicaties een PR machine napraten (die in tegenstelling tot de andere merken hun niet op het vliegtuig zetten naar allerlei exotische locaties) maar ga dan zelf testen. En eerlijk: ik heb de Model 3 ook nog niet getest. Maar ik heb de Model S en Model X getest, en ik heb er een 911 en een Z4M voor laten staan, net omdat ik vond dat ik nog voldoende rijderskar kreeg en een hele hoop futuristische efficiëntie. Quote
Gast wooter Geplaatst: 12 december 2018 Geplaatst: 12 december 2018 3 minutes ago, Logic said: "Wanneer Wooter kiest voor X, zegt al de rest 'em niks" T-shirts en stickers verkrijgbaar in de webshop, geen dank. Ik hoop ook dat jij kiest voor dingen waar je 100% achter staat. Het is nogal dom voor dingen te kiezen waarvan je maar deels van overtuigd bent. Quote
Jenkins 2.089 Geplaatst: 12 december 2018 Geplaatst: 12 december 2018 3 minuten geleden, wooter zei: Ga volgend jaar eens testrijden. De reviews zijn eensluidend dat de Model 3 een rijderskar is, die daarnaast ook nog futuristisch en efficient is. Kijk, dan kan je nog van mening zijn dat al die blaadjes en publicaties een PR machine napraten (die in tegenstelling tot de andere merken hun niet op het vliegtuig zetten naar allerlei exotische locaties) maar ga dan zelf testen. En eerlijk: ik heb de Model 3 ook nog niet getest. Maar ik heb de Model S en Model X getest, en ik heb er een 911 en een Z4M voor laten staan, net omdat ik vond dat ik nog voldoende rijderskar kreeg en een hele hoop futuristische efficiëntie. Wil ik zeker doen, want qua concept vind ik wat Tesla doet geniaal. Quote
Logic 538 Geplaatst: 12 december 2018 Geplaatst: 12 december 2018 Ik verschiet helemaal niet van het resultaat, al van bij de lancering waren de Amerikanen vol lof en vonden ze 'em beter sturen dan een Alfa Giulia (bijvoorbeeld). Ik ben ook vertrouwd met het concept, ook daar geen enkele verrassing voor mij. Maar... die ene kerel had duidelijk de grootste smile op z'n gezicht toen 'ie met de M2 reed (ik zit in dat kamp). Jan Modaal gaat voor een Model 3. Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 12 december 2018 Geplaatst: 12 december 2018 34 minuten geleden, dragonfly zei: Dat wil toch niets zeggen? Er zijn ook mensen die een Tesla verkiezen boven een GT3 En er zijn ook mensen die vinden dat een Peugeot Partner goed rijdt Alles hangt af waarvoor je een auto wil gebruiken. Voor mijn dagdagelijkse verplaatsingen, 40k km per jaar, door het drukke Belgische verkeer, verkies ik een Tesla ver boven een GT3 of eender welke andere sportwagen. Als ik echter in de weekends een plezierrit wil doen, dan is het andersom. Zo denk ik er ook over in de vergelijking tussen een Model 3 en een M2. 1 Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 12 december 2018 Geplaatst: 12 december 2018 26 minuten geleden, wooter zei: En eerlijk: ik heb de Model 3 ook nog niet getest. Maar ik heb de Model S en Model X getest, en ik heb er een 911 en een Z4M voor laten staan, net omdat ik vond dat ik nog voldoende rijderskar kreeg en een hele hoop futuristische efficiëntie. Daar ben ik het dan weer niet mee eens. Voor mij is de Tesla een efficiënte, comfortabele en snelle kilometervreter, maar qua sportiviteit is het toch niet veel. Het klinkt niet, het schakelt niet, het stuurt kunstmatig, heeft veel koppelreacties in het stuur, het houdt niet van hogere snelheden, ... en zo kan ik nog wel even doorgaan. Neen, een Porsche heeft 10x meer ziel dan een Tesla voor sportievere ritten. Neem nu de Ardennenrit... geen haar op mijn hoofd die eraan zou denken om dit met mijn Tesla te doen. Met een 911 of Z4 daarentegen... 3 Quote
Gast wooter Geplaatst: 12 december 2018 Geplaatst: 12 december 2018 Ja mijne kan geen 2 auto’s rekken dus ik ben blij dat ik uit mijn Model X nog genoeg kan halen wat ik vroeger uit mijn Z4 haalde. En 250; ik heb dat gedaan maar ook in de Z4 vroeg ik me af hoelang dat goed ging blijven gaan. Ik doe meer normale kilometers dan dat ik ardennenritten doe dus de ardennenrit is voor mij niet doorslaggevend. Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 12 december 2018 Geplaatst: 12 december 2018 Moest ik in uw geval zijn, dan deed ik de M2 toch niet weg voor een Model 3. Maar, ik denk niet dat jij veel rijdt met die M2, of vergis ik mij? Quote
Gast wooter Geplaatst: 12 december 2018 Geplaatst: 12 december 2018 Ik rij echt niet graag met die M2. De boite is te traag en wispelturig. Op het binnenbaantje hier schakelt dat ding continu tussen 2 en 4, omdat dat wisselt tussen 2e om te accelereren uit de bocht, en dan 3 en dan 4 omdat je natuurlijk niet onnozel hard kan/mag rijden over dat dunne baantje omdat je zover niet kan zien. En dan rem je voor de bocht en eens in de bocht heeft dat ding door dat je weer vermogen nodig hebt dus gaat het terug naar 3, en dan merkt het dat er nog niet genoeg vermogen is en dan naar 2, maar dan ben je de bocht al uit en dan gaat dat terug naar 3 en dan naar 4. Dan kom je op de grote baan, wil je invoegen en zit die boite weer een kwart seconde te twijfelen wat je nu echt wil doen als je op het gas duwt... Voor de rest rammelt dat, is dat krap, en dom. Nee, ik haal 0% plezier uit de M2. Ik rij er ook veel te hard en te gevaarlijk mee. En het trekt dubieuze figuren aan die eens willen racen, of het niet kunnen hebben dat ze door een aso in een M2 worden voorbijgestoken. Quote
Alexx 3.766 Geplaatst: 12 december 2018 Geplaatst: 12 december 2018 Als je deftig remt voor de bocht schakelt die bak eigenlijk best goed terug uit zichzelf en blijft lang genoeg in zijn versnelling hangen... soms zelfs te lang. Maar zo’n DKG moet je manueel rijden als je sportief rijdt. Liefst DSC uit. En alles besturen met je gaspedaal. Wie dat niet leuk vindt.... Quote
Gast wooter Geplaatst: 12 december 2018 Geplaatst: 12 december 2018 Daar zijn de openbare wegen hier niet voor gemaakt. Manueel was die DKG ook klote, heb het nooit wat gevonden. Had je maar moeten leren rijden, ja fuck that, EV heeft al die problemen niet en instant koppel. Met mijn Model X durf ik de weg op te rijden in situaties waar ik mijn M2 gewoon niet in vertrouw. Misschien was ik positiever met een handbak er in, maar dan nog is zo een Model X, en bijgevolg ook de Model 3, gigantisch verder dan een M2 waar je alle opties die je op de 3 reeks kan krijgen moet missen omdat de bumpers er niet voor gemaakt zijn of omdat BMW het niet opportuun acht om adaptieve cruise control op een 2 reeks te zetten. Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 12 december 2018 Geplaatst: 12 december 2018 Eén van mijn vrienden heeft ook een M2, waarmee ik al heb kunnen rijden, en moet toch zeggen dat dat heel lekker rijdt en klinkt. Wij zijn nu natuurlijk een zeer directe Tesla gewoon, zonder versnellingsbak, met geen enkel moment van vertraging of twijfel, gas erop en dat gaat... Maar dat zorgt er ook net voor dat het geen karakter heeft, en zoals Alexx zegt kan je dat toch ook manueel schakelen. Misschien dat ik net daarom zo graag met een manuele rijd. Onze 964 bijvoorbeeld is een droom om mee te rijden, waarbij je echt nog moet werken met dat stugge koppelingspedaal en de wat stroevere versnellingsbak. Zalig toch... Quote
Logic 538 Geplaatst: 12 december 2018 Geplaatst: 12 december 2018 6 minuten geleden, wooter zei: De boite is te traag en wispelturig. Op het binnenbaantje hier schakelt dat ding continu tussen 2 en 4, omdat dat wisselt tussen 2e om te accelereren uit de bocht, en dan 3 en dan 4 omdat je natuurlijk niet onnozel hard kan/mag rijden over dat dunne baantje omdat je zover niet kan zien. En dan rem je voor de bocht en eens in de bocht heeft dat ding door dat je weer vermogen nodig hebt dus gaat het terug naar 3, en dan merkt het dat er nog niet genoeg vermogen is en dan naar 2, maar dan ben je de bocht al uit en dan gaat dat terug naar 3 en dan naar 4. Dan kom je op de grote baan, wil je invoegen en zit die boite weer een kwart seconde te twijfelen wat je nu echt wil doen als je op het gas duwt... Voor de rest rammelt dat, is dat krap, en dom. haha ... en nog niet de moeite opbrengen om zelf een versnelling te kiezen, dan houdt het snel op. Je kijkt waarschijnlijk heel hard uit naar de dag dat je echt niks meer moet doen, maar je denkt toch niet dat "autominded" voor "automatisch minded" staat hé? 3 Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 12 december 2018 Geplaatst: 12 december 2018 1 minuut geleden, Logic zei: maar je denkt toch niet dat "autominded" voor "automatisch minded" staat hé? Ik wist het! Quote
Gast wooter Geplaatst: 12 december 2018 Geplaatst: 12 december 2018 Moet je van versnellingen houden om autominded te zijn? Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 12 december 2018 Geplaatst: 12 december 2018 Ik hou wel nog van versnellingen, en van sound, en van de geur van benzine. Maar ik hou ook van mijn Tesla. Quote
Alexx 3.766 Geplaatst: 12 december 2018 Geplaatst: 12 december 2018 1 uur geleden, wooter zei: maar dan nog is zo een Model X, en bijgevolg ook de Model 3, gigantisch verder dan een M2 waar je alle opties die je op de 3 reeks kan krijgen moet missen omdat de bumpers er niet voor gemaakt zijn of omdat BMW het niet opportuun acht om adaptieve cruise control op een 2 reeks te zetten. Ja want al die rommel heb je wel nodig in een funkar als de M2... Quote
tsmetjen 353 Geplaatst: 12 december 2018 Geplaatst: 12 december 2018 Ik hoop ook dat jij kiest voor dingen waar je 100% achter staat. Het is nogal dom voor dingen te kiezen waarvan je maar deels van overtuigd bent. Ik rij echt niet graag met die M2. De boite is te traag en wispelturig. Op het binnenbaantje hier schakelt dat ding continu tussen 2 en 4, omdat dat wisselt tussen 2e om te accelereren uit de bocht, en dan 3 en dan 4 omdat je natuurlijk niet onnozel hard kan/mag rijden over dat dunne baantje omdat je zover niet kan zien. En dan rem je voor de bocht en eens in de bocht heeft dat ding door dat je weer vermogen nodig hebt dus gaat het terug naar 3, en dan merkt het dat er nog niet genoeg vermogen is en dan naar 2, maar dan ben je de bocht al uit en dan gaat dat terug naar 3 en dan naar 4. Dan kom je op de grote baan, wil je invoegen en zit die boite weer een kwart seconde te twijfelen wat je nu echt wil doen als je op het gas duwt... Voor de rest rammelt dat, is dat krap, en dom. Nee, ik haal 0% plezier uit de M2. Ik rij er ook veel te hard en te gevaarlijk mee. En het trekt dubieuze figuren aan die eens willen racen, of het niet kunnen hebben dat ze door een aso in een M2 worden voorbijgestoken.Kijk , dat is nu exact de reden waarom ik sommige van uw post vrij arrogant voel overkomen....we maken allemaal al wel eens domme keuzes, maar laat het de mensen zelf ontdekken aub…Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro 1 1 Quote
Greg 3.576 Geplaatst: 12 december 2018 Geplaatst: 12 december 2018 Die wooter Jij spoort echt niet kerel. Zet de M2 hier maar af, heeft ie tenminste een baasje die hem verdient. En slaapwel, wifi zal er ongetwijfeld ook wel inzitten: 1 Quote
toere 16.927 Geplaatst: 13 december 2018 Geplaatst: 13 december 2018 Dat wil toch niets zeggen? Er zijn ook mensen die een Tesla verkiezen boven een GT3 [emoji4] En er zijn ook mensen die vinden dat een Peugeot Partner goed rijdt [emoji1] Ik heb een Peugeot Partner gehad, en die reed niet slecht[emoji16] Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.