Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
1 minute ago, ICM said:

Dat de ene 'Performance' heet, begrijp ik, maar waarom heet de andere 'Long range', voor die -wat is het- 15km meer?

Omdat die een betere range heeft dan het model eronder.

Je weet wel, dat model dat je nog niet kan kopen.

Geplaatst:

In beide auto's zit dezelfde batterij. Long Range slaat op de batterij, van om en beide 75kWh.

De Performance heeft een achterste motor die (softwarematig?) meer vermogen levert.

Gek genoeg heeft Tesla bij testen gemerkt dat deze Performance versie dus iets minder range heeft, misschien omdat de achterste motor door het grotere beschikbare vermogen iets sneller op de snelheden komt van de EPA/WLTP testen, maar dus iets meer verbruikt.

Geplaatst:
Just now, ir_fuel said:

Omdat die een betere range heeft dan het model eronder.

Je weet wel, dat model dat je nog niet kan kopen.

Ahzo.

Wel frappant dat die website zo uitgebreid is, maar niet eens de prijs vermeldt. Toch niet zo onbelangrijk, of blijkbaar wel.

Geplaatst:

De prijs is enkel relevant voor de mensen die nu kunnen bestellen :P

Geplaatst:
Just now, wooter said:

In beide auto's zit dezelfde batterij. Long Range slaat op de batterij, van om en beide 75kWh.

De Performance heeft een achterste motor die (softwarematig?) meer vermogen levert.

Gek genoeg heeft Tesla bij testen gemerkt dat deze Performance versie dus iets minder range heeft, misschien omdat de achterste motor door het grotere beschikbare vermogen iets sneller op de snelheden komt van de EPA/WLTP testen, maar dus iets meer verbruikt.

Ok, dus ze zijn eigenlijk alletwee de Long Range versie, waarvan de een 'en plus' de Performance?

Geplaatst:
Just now, ICM said:

Ok, dus ze zijn eigenlijk alletwee de Long Range versie, waarvan de een 'en plus' de Performance?

Yup.

Geplaatst:
Just now, wooter said:

Dat bedoelde ik.

En blijkbaar ook enkel publiek voor die mensen.

Geplaatst:

Ik ben nochtans dé potentiële klant, m'n M4 is al 4 jaar :) 

• Vind ik leuk 1
  • Grappig 3
Geplaatst:
Just now, ICM said:

Dat bedoelde ik.

En blijkbaar ook enkel publiek voor die mensen.

En waarschijnlijk zelfs dan nog verstopt achter eerst "in financiering" en daarna "met voordelen", zoals bij de Model S :D 

Geplaatst:
Zojuist, ICM zei:

?

Geplaatst:
Just now, ICM said:

De potentiële klant heeft een reservatie ? De rest mag later.

Geplaatst:
1 minute ago, ICM said:

Reserveer eentje voor 1000€ (refundable) en dan zal je ook kunnen bestellen.

Ik verwacht dat de Performance versie als eerste zal geleverd worden want daar zit natuurlijk meer marge op dan op de rest.

Geplaatst:
1 minute ago, ir_fuel said:

En waarschijnlijk zelfs dan nog verstopt achter eerst "in financiering" en daarna "met voordelen", zoals bij de Model S :D 

Kijk hierboven naar de screenshots van de configurator.

Geplaatst:
Just now, wooter said:

Kijk hierboven naar de screenshots van de configurator.

De vraag is of je eerst "contant" hebt moeten selecteren ? 

Geplaatst:

60k..

Voorlopig dus geen Tesla voor de gewone mens.

Geplaatst:
3 minuten geleden, wooter zei:

viel mij op bij de S ook. dat ze hun aankoopprijs wat verbloemen. in het groot zetten ze een bedrag, maar de aankoopprijs staat er in het klein onder en is gemakkelijk 10K meer. ja besparingen tegenover een gewone motor, maar je moet hem wel eerst betalen natuurlijk.

Geplaatst:

Je bent wel rap uitgeconfigureerd precies.

Kan je velgen kiezen?

Geplaatst:
Just now, ir_fuel said:

De vraag is of je eerst "contant" hebt moeten selecteren ? 

Ik heb niks moeten selecteren. Contant stond standaard aan, Financial Lease kan je pas op laatste pagina kiezen.

Geplaatst:
2 minutes ago, Jan said:

60k..

Voorlopig dus geen Tesla voor de gewone mens.

Wel voor de mens die een 330d kan betalen.

Geplaatst:
2 minutes ago, ir_fuel said:

Je bent wel rap uitgeconfigureerd precies.

Kan je velgen kiezen?

Je hebt 3 velgen; de 18" Aero, 19" Sport en 20" Performance.

Geplaatst:
3 minuten geleden, wooter zei:

Wel voor de mens die een 330d kan betalen.

En hoeveel privé personen kunnen dat nieuw betalen?

Want volgens mij hebben we een jaar zitten luisteren naar de komst van de middenklasse Tesla die het gewone volk ging overtuigen..

Niet aanvallend hé, enkel jammer dat er nog steeds geen echte keus is voor EV’s als “normale” loontrekkende

Geplaatst:

Ik vind het ook jammer, maar zolang iedereen long range en performance blijft kopen waarop Tesla meer marge kan houden, zou het financieel dom zijn om met de goedkoopste Model 3 te beginnen leveren.

Sowieso zal die goedkoopste ook niet echt binnen het budget van een normale loontrekkende vallen. 35000$ is de prijs exclusief taksen, en dus moet je voor Europa rekenen op 21% BTW en 10% importtaks, en de kosten van transport ook nog bij rekenen.

35000 USD is 30993 EUR.

10% importtaks daarbij is 34092,71€

21% BTW daarop is 38217,93€ voor een kaal model zonder enige optie, en dan staat die nog niet op de boot naar Europa.

Ter vergelijking, de goedkoopste BMW 3 reeks op de BMW configurator is een 320d en die begint vanaf 40020€.

Voor echt betaalbare EV's ga je eerder naar Hyundai en Kia moeten kijken, voor modellen die nu beschikbaar en betaalbaar zijn. Of een tweedehands BMW i3 of Nissan Leaf van het vorige model.

Geplaatst:
4 minutes ago, wooter said:

21% BTW daarop is 38217,93€ voor een kaal model zonder enige optie, en dan staat die nog niet op de boot naar Europa.

+5300 euro voor AP.

Geplaatst:
En hoeveel privé personen kunnen dat nieuw betalen?
Want volgens mij hebben we een jaar zitten luisteren naar de komst van de middenklasse Tesla die het gewone volk ging overtuigen..

Niet aanvallend hé, enkel jammer dat er nog steeds geen echte keus is voor EV’s als “normale” loontrekkende

Het betekend wel dat er binnen 3 - 4 jaar wel een interessante 2de hands markt komt voor de "normale" loontrekkende

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid