Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
1 minuut geleden, BMWMB zei:

Ik zou dat ook niet fijn vinden, en zou sowieso willen dat ze het oplossen. Maar, deze problemen bij de Model 3 waren wel te verwachten, en dat blijft mijn punt.

Ik wil het echt niet op de man spelen maar onvoorstelbaar dat een ondernemer zoals jij zoiets zegt.

Dat is net ICM zijn punt maar je negeert het compleet.

Geplaatst:
Mijn vraag wordt niet beantwoord.
Ik zou er de laatste cijfers op moeten naslaan, maar het heeft hier al gestaan, als Tesla de productie van de model 3 op orde heeft, dan halen ze ongeveer 7% marktaandeel van alle wereldwijd verkochte elektrische wagens. Denk je nu echt dat er in die 93 andere procenten geen concurrentie zit voor de model 3?

Ok, hier bij ons is het aanbod beperkt, maar de vraag ook. Kijk alleen maar al eens naar deze topics, hoeveel mensen willen overschakelen?
Waarom zouden die andere fabrikanten dan nu al de moeite doen om naar hier te komen?

En denk je nu zelf echt dat die andere fabrikanten er ook allemaal zo een soepje van maken?

Het zijn ook niet de conventionele merken die een bedreiging vormen voor Tesla, het zijn al die andere nieuwe ev producenten. Maar daar zijn wij blijven blind voor, dankzij onze cookies en google voorkeuren.
Geplaatst:
Idd, dat is godverdikke simpel plaatwerk, spuitwerk,...

Ja, wij hebben problemen gehad bij onze eerste architecturale projecten, en dat heeft ons leergeld gekost. En zelfs vandaag, nu we al heel wat meer ervaring hebben, wordt er nog steeds gezocht naar kwaliteitsverbetering. En firma’s die bandwerk leveren, zoals Tesla, zullen sneller kwaliteitsproblemen opgelost krijgen dan een bedrijf als ons dat steeds maatwerk bouwt. Ik ben er zeker van dat de Model 3 snel zal verbeteren, want dat ze het kunnen merk ik aan mijn Model S.

Simpel plaatwerk, spuitwerk. Tja, in mijn C was het voor Mercedes het xmiljardste simpel interieur...
Geplaatst:
2 minuten geleden, dragonfly zei:

Ik wil het echt niet op de man spelen maar onvoorstelbaar dat een ondernemer zoals jij zoiets zegt.

Dat is net ICM zijn punt maar je negeert het compleet.

²²²²²²²

Identiek mijn idee... 

Precies of het normaal is om bvb een toonzaal af te leveren met de melding:

* De ramen zitten niet perfect recht

* Hier en daar wat lakfouten

* ...

Maar meneer de klant, geen probleem volgende week komt Gerard de klusser met een spuitbus wat bijwerken...

Als je dan van ver kijkt gaat je dat niet meer zien en eigenlijk als je nu van ver kijkt zie je dat toch ook niet???

Dat raam gaan we bijregelen meneer, geen probleem... Ja je gaat wel voelen dat het een beetje spant en niet is zoals het hoort, maar niemand anders gaat dat zien of horen...

Net als iedereen hier die zijn auto met de hand wast perfect kan zeggen waar hij krasjes heeft, een diepe steenslag,... die anders niemand anders zou zien...

Geplaatst:
Ik zou er de laatste cijfers op moeten naslaan, maar het heeft hier al gestaan, als Tesla de productie van de model 3 op orde heeft, dan halen ze ongeveer 7% marktaandeel van alle wereldwijd verkochte elektrische wagens. Denk je nu echt dat er in die 93 andere procenten geen concurrentie zit voor de model 3?

Ok, hier bij ons is het aanbod beperkt, maar de vraag ook. Kijk alleen maar al eens naar deze topics, hoeveel mensen willen overschakelen?
Waarom zouden die andere fabrikanten dan nu al de moeite doen om naar hier te komen?

En denk je nu zelf echt dat die andere fabrikanten er ook allemaal zo een soepje van maken?

Het zijn ook niet de conventionele merken die een bedreiging vormen voor Tesla, het zijn al die andere nieuwe ev producenten. Maar daar zijn wij blijven blind voor, dankzij onze cookies en google voorkeuren.

Ik stel mijn vraag opnieuw? Noem mij 1 concurrent van de Model 3? Vandaag! Een EV uit de klasse van de BMW 3, waarmee je 400km rijbereik hebt, en waarmee je in heel Europa om de 50km kan snelladen?
Geplaatst:
Kan verschillende oorzaken hebben:
* Eerste keer dat ze die specifieke kleur spuiten
* Afwijkende omstandigheden
* Slechte serie verf

Duizenden redenen en ik heb met allemaal geen probleem... 
Het probleem zit hem in het feit dat zoiets door Quality Control raakt en tot bij de klant... Er zijn verdikke X stappen waar zoiets moet gemerkt worden en het proces gestopt worden... En niet afleveren aan de klant.
Tenzij je van oordeel bent dat je een 70k kar kan afleveren met al die fouten en bij aflevering ze allemaal overlopen met de klant en dan vermelden dat ze gaan opgelost worden...

Hier heb je wel gelijk. Er is een verschil tussen zichtbare en verborgen gebreken. Voor de verborgen gebreken heb je een garantie, maar de zichtbare gebreken moeten bij aflevering gemeld en opgelost worden.
Geplaatst:

Kan je VANDAAG een model 3 op uw oprit hebben staan misschien?

Geplaatst:
5 minuten geleden, BMWMB zei:

Ik stel mijn vraag opnieuw? Noem mij 1 concurrent van de Model 3? Vandaag! Een EV uit de klasse van de BMW 3, waarmee je 400km rijbereik hebt, en waarmee je in heel Europa om de 50km kan snelladen?

Tja... Zo kan je voor niks concurrent vinden...

Noem mij een conccurent voor een sportwagen met minstens 400pk waarin een achterbank zit en waarop een porsche logo hangt.

1 minuut geleden, BMWMB zei:

Hier heb je wel gelijk. Er is een verschil tussen zichtbare en verborgen gebreken. Voor de verborgen gebreken heb je een garantie, maar de zichtbare gebreken moeten bij aflevering gemeld en opgelost worden.

Agree to disagree...

Als je een goeie kwaliteit aflevert, dan worden die problemen opgelost VOOR je de aflevering doet!

In jou geval kan er nog uitzondering gemaakt worden voor bvb een kras als gevolg van transportschade, dan kan je bijna niet anders dan ter plaatse herstellen.

Geplaatst:
²²²²²²²

Identiek mijn idee... 

Precies of het normaal is om bvb een toonzaal af te leveren met de melding:

* De ramen zitten niet perfect recht

* Hier en daar wat lakfouten

* ...

Maar meneer de klant, geen probleem volgende week komt Gerard de klusser met een spuitbus wat bijwerken...

Als je dan van ver kijkt gaat je dat niet meer zien en eigenlijk als je nu van ver kijkt zie je dat toch ook niet???

Dat raam gaan we bijregelen meneer, geen probleem... Ja je gaat wel voelen dat het een beetje spant en niet is zoals het hoort, maar niemand anders gaat dat zien of horen...

Net als iedereen hier die zijn auto met de hand wast perfect kan zeggen waar hij krasjes heeft, een diepe steenslag,... die anders niemand anders zou zien...

Wij zitten in het vastgoed, en laten heel wat industriële gebouwen plaatsen die we verhuren en verkopen. Ik kan je verzekeren dat we de nodige problemen hebben bij sommige gebouwen, die ook zichtbaar waren bij oplevering, en die moeilijk opgelost geraken. En dat gaat ook over ramen of poorten die niet goed afgesteld zijn, of een vloertegel die wat scheef ligt, of... Dikwijls kan je het ook niet meer oplossen zonder dat je er nog iets van ziet.

Geplaatst:
Agree to disagree...

Als je een goeie kwaliteit aflevert, dan worden die problemen opgelost VOOR je de aflevering doet!

In jou geval kan er nog uitzondering gemaakt worden voor bvb een kras als gevolg van transportschade, dan kan je bijna niet anders dan ter plaatse herstellen.

Alweer geen antwoord op mijn vraag. Steeds antwoorden naast de kwestie, en met deze zelfs een flauw antwoord.

Ik ken zelfs merken die al 100 jaar auto’s bouwen, een probleem erkennen, en het niet opgelost krijgen.

(Mijn ipad quote enkel de laatste reactie van een multiquote [emoji3])

Geplaatst:

Staat die info in je brochure of op je website :ninja:

Vandaar mijn relativering dat in jou geval er altijd dingen zijn die je mogelijks ter plaatse zal moeten oplossen..

Geplaatst:
2 minuten geleden, BMWMB zei:

Alweer geen antwoord op mijn vraag. Steeds antwoorden naast de kwestie, en met deze zelfs een flauw antwoord.

Ik ken zelfs merken die al 100 jaar auto’s bouwen, een probleem erkennen, en het niet opgelost krijgen.

(Mijn ipad quote enkel de laatste reactie van een multiquote emoji3.png)

Ik ga ervan uit dat je eerste reactie op die concurrent slaat... Is volledig juist dat je met een reeks van beperkingen altijd kan zorgen dat je geen mogelijke concurrent vindt.

Dat van die laadpunten zou voor mij bvb een non issue zijn bij een Tesla... Als ik ooit met een EV ga moeten rijden, dan moet die mijn dagelijks rijbereik aankunnen en moet hij in max 8 uur volledig kunnen geladen worden in mijn garage. Met andere woorden zijn de laadpunten van Tesla voor mij geen concurrentieel voordeel.

En je geklaag over je krakende interieur... Dat wist dat merk die al 100 jaar auto's bouwt niet VOOR aflevering... Dat is achteraf uitgekomen en ik spreek me niet uit over het feit of het al dan niet kan opgelost worden. Ik herinner me namelijk vanuit meerdere bronnen hier op het forum (met kennis ter zake) dat er wel een oplossing mogelijk kon zijn die jij echter niet wou overwegen. Zoals je kar binnenbrengen bij @Carlito 

Geplaatst:

Weet je wat ik vreemd vind?

Dat die reeks foto's van allerlei fouten in de lak niet eens gepost staan in sociale media waar het over Tesla gaat. En de Teslamotors subreddit en het teslamotors forum enzo zijn echt niet zo selectief dat ze enkel het goede nieuws laten zien.

Geplaatst:

Is er een firma die dat wel op z’n website zet? Neen toch.
Je moet als klant zelf weten wat je koopt, en hoe groot het risico is op fouten. Stel vandaag volgende vragen aan 1000 mensen:
Hoe groot schatten jullie de kans op productiefouten bij de Tesla Model 3?
Hoe groot schatten jullie de kans op productiefouten bij de Mercedes C-klasse?

Wat zouden de antwoorden zijn volgens jullie?

Geplaatst:
2 minutes ago, Naish said:

Dat van die laadpunten zou voor mij bvb een non issue zijn bij een Tesla... Als ik ooit met een EV ga moeten rijden, dan moet die mijn dagelijks rijbereik aankunnen en moet hij in max 8 uur volledig kunnen geladen worden in mijn garage. Met andere woorden zijn de laadpunten van Tesla voor mij geen concurrentieel voordeel.

Het netwerk van Tesla Superchargers zorgt er wel voor dat een Tesla perfect een benzine- of dieselauto kan vervangen, ook op autoreizen. Gezien dat er nog geen ander Europees netwerk is van snelladers van +100kW is dat nu nog een concurrentieel voordeel tegenover pakweg Jaguar, waarvan de eigenaars van een I-Pace moeten terugvallen op 50kW laders, en thuis ook niet 's nachts kunnen volladen.

Geplaatst:
5 minutes ago, BMWMB said:

Is er een firma die dat wel op z’n website zet? Neen toch.
Je moet als klant zelf weten wat je koopt, en hoe groot het risico is op fouten. Stel vandaag volgende vragen aan 1000 mensen:
Hoe groot schatten jullie de kans op productiefouten bij de Tesla Model 3?
Hoe groot schatten jullie de kans op productiefouten bij de Mercedes C-klasse?

Wat zouden de antwoorden zijn volgens jullie?

Ik zou de kans op productiefouten bij de C-klasse aanzienlijk kleiner verwachten dan bij de Model 3, maar ik vraag me af hoeveel problemen er echt nog bij de Model 3 zijn.

Bovendien vraag ik me af hoeveel mensen er echt door gestoord zijn, in die mate dat ze een andere auto zouden verkiezen. Die man met zijn rode Model 3 heeft nl een hele youtube reeks gewijd aan het zoeken naar het kopen van de beste EV, en wat staat er na al zijn testen in de garage? Een Model 3. Hij zal zeker ontevreden zijn over de lakdefecten, maar dat zijn allemaal dingen die op te lossen zijn. Dat het moet opgelost worden levert zeker irritatie op, maar het eindproduct is momenteel nog altijd beter dan de concurrentie.

In de Teslamotors subreddit op Reddit.com zijn er regelmatig mensen die hun nieuwe Model 3 showen, en aangeven dat ze daarvoor hun 3 reeks, 4 reeks of iets anders hebben op gewisseld, en hoe geavanceerd en vooruitstrevend hun nieuwe Model 3 wel is en hoe achterop hun BMW loopt. Dat zijn mensen, net zoals ik, die geproefd hebben van wat kan, en geen interesse meer hebben in naar wat was.

Geplaatst:
20 minuten geleden, Tjeu zei:

Kan je VANDAAG een model 3 op uw oprit hebben staan misschien?

12 minuten geleden, BMWMB zei:

En tegen dat je HIER een model 3 op uw oprit hebt staan is dat ontwerp ook al dik drie jaar oud, wat een kleine eeuwigheid is in deze technologische evolutie. 

Geplaatst:
1 minute ago, Tjeu said:

En tegen dat je HIER een model 3 op uw oprit hebt staan is dat ontwerp ook al dik drie jaar oud, wat een kleine eeuwigheid is in deze technologische evolutie. 

Tesla belooft ons een levering in februari of maart.

Geplaatst:
1 minuut geleden, wooter zei:

Ik zou de kans op productiefouten bij de C-klasse aanzienlijk kleiner verwachten dan bij de Model 3, maar ik vraag me af hoeveel problemen er echt nog bij de Model 3 zijn.

Bovendien vraag ik me af hoeveel mensen er echt door gestoord zijn, in die mate dat ze een andere auto zouden verkiezen. Die man met zijn rode Model 3 heeft nl een hele youtube reeks gewijd aan het zoeken naar het kopen van de beste EV, en wat staat er na al zijn testen in de garage? Een Model 3. Hij zal zeker ontevreden zijn over de lakdefecten, maar dat zijn allemaal dingen die op te lossen zijn. Dat het moet opgelost worden levert zeker irritatie op, maar het eindproduct is momenteel nog altijd beter dan de concurrentie.

Hoeveel man die een Model 3 koopt koopt deze omdat ze die echt willen? 

Een groot deel lijkt het als puur geldgewin te doen. Om zichzelf mee te promoten, om hip te zijn of om hopen filmpjes over te maken en zo geld binnen te halen. 

Een ander deel lijkt het puur uit Tesla liefde te doen. Vinden die dat dan erg? In deze fase niet. Alles onder de mantel des liefde. Daar is op zich ook niets mis mee. Ik denk dat je dus zeker een punt hebt dat velen er niet om malen. Ze hebben immers eindelijk hun speeltje. 

Het cliënteel die deze auto wou en echt als alternatief zag voor een ICE auto, zal vrij klein zijn. En ja, die zullen zich storen aan al die fouten. Maar dat is maar een klein deel. Ook hier lijkt het me niet onmogelijk dat Tesla de 80/20 balans haalt. 80 procent die tevreden is met een 80 procent afgewerkt product. De meesten zijn ook Amerikanen en het is nu niet dat Amerikaanse wagens bekend staan voor hun voorname afwerkingskwaliteit. Dus de verwachtingen liggen daar sowieso anders. Tegen dat de Model 3 naar hier komt is er wel nog wat tijd om orde op zaken te stellen. 

Geplaatst:
6 minuten geleden, wooter zei:

Tesla belooft ons een levering in februari of maart.

Na een wachtperiode van 2 jaar :) 

Geplaatst:
Just now, dragonfly said:

Na een wachtperiode van 2 jaar :) 

Wat is de wachtperiode op de Audi e-tron quattro? Porsche Taycan?

Geplaatst:
3 minutes ago, Tjeu said:

Hoeveel man die een Model 3 koopt koopt deze omdat ze die echt willen? 

Een groot deel lijkt het als puur geldgewin te doen. Om zichzelf mee te promoten, om hip te zijn of om hopen filmpjes over te maken en zo geld binnen te halen. 

Een ander deel lijkt het puur uit Tesla liefde te doen. Vinden die dat dan erg? In deze fase niet. Alles onder de mantel des liefde. Daar is op zich ook niets mis mee. Ik denk dat je dus zeker een punt hebt dat velen er niet om malen. Ze hebben immers eindelijk hun speeltje. 

Het cliënteel die deze auto wou en echt als alternatief zag voor een ICE auto, zal vrij klein zijn. En ja, die zullen zich storen aan al die fouten. Maar dat is maar een klein deel. Ook hier lijkt het me niet onmogelijk dat Tesla de 80/20 balans haalt. 80 procent die tevreden is met een 80 procent afgewerkt product. De meesten zijn ook Amerikanen en het is nu niet dat Amerikaanse wagens bekend staan voor hun voorname afwerkingskwaliteit. Dus de verwachtingen liggen daar sowieso anders. Tegen dat de Model 3 naar hier komt is er wel nog wat tijd om orde op zaken te stellen. 

Je bent gek als je denkt dat er 5000 mensen per week een auto kopen om zich op Youtube te profileren.

Het cliënteel dat deze auto wil en als echt alternatief ziet, blijken kopers van de BMW 3 reeks, Honda Accord en Civic, Nissan Leaf en de Toyota Prius te zijn.

https://www.autoblog.com/2018/08/03/tesla-model-3-sales-top-10/?guccounter=1

En dat was dan nog voor Q2.

Geplaatst:
3 minuten geleden, wooter zei:

Wat is de wachtperiode op de Audi e-tron quattro? Porsche Taycan?

Vermoedelijk even lang maar ik zie die mensen niet posten dat je hem binnen 2 maanden kan hebben zonder reservatie

Geplaatst:
6 minuten geleden, BMWMB zei:

Welke concurrentie?

Welke Model 3? 

Wooter de zijne is al hoelang besteld? Meer dan een jaar? anderhalf jaar? 

De vraag die je moet stellen is dus wat je binnen die termijn als alternatief hebt. En tegen dan zal er wel wat aanbod zijn. Al die wagens die nu de 93% uitmaken van de EV markt zullen ook niet allemaal wegblijven. De kans dat er zo eentje binnen het jaar hier staat is best reëel, al zien we toch dat bijvoorbeeld Lynk & Co voorlopig in Azië blijft, gezien ze daar veel meer auto's af kunnen zetten. Veel meer dan hier mogelijk zou zijn, waardoor ze zich liever op die markt concentreren. Europa is geen interessante markt meer. Wij vallen uit de boot. Dat maakt inderdaad dat concurrenten voor de Model 3 ook langer uitblijven dan verwacht. Maar het kan erg snel keren. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid