Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mja, ik ga hier geen Wooter'ke uithalen, maar Tesla communiceerde/t dat altijd op die manier hoor. ?‍♂️

Vanaf prijs NA deductie van EV specifieke voordelen (de kleine letters dus). Op de Belgische website doen ze iets gelijkaardigs, trekken ze EV specifieke voordelen reeds van de aankoopprijs, omdat 't per slot van rekening relevant is voor de consument. 

Geplaatst: (aangepast)

De belgische website is al correcter ondertussen. De besparing wordt wel weergegeven maar het is de echte prijs die geafficheerd wordt.

De 35k $ na besparingen, vind ik al wel sjiek trouwens. Is de prijs gedaald dan? Het gaat dan nog steeds om een mid range RWD versie (62 kwh), met premium interieur. 

Als ze die nog strippen tot 'short range' batterij en standaard interieur, komt de 35k werkelijke prijs in zicht. Zonder US tax'en dan wel. Maar wel overeenkomstig met de oorspronkelijke belofte, want in de US wordt altijd zonder tax (BTW) over prijzen gepraat.  Correct me if I'm wrong.

aangepast door stijn82
Geplaatst:

"Porsche en Audi zijn volgens ingewijden nogal onder de indruk van de Tesla Model 3. Een uitgebreide ‘reverse-engineering’, zoals dat heet, leverde naar verluidt interessante inzichten op." Het gaat daarbij vooral over het aandrijfgeheel, dat kostenefficiënt(er) gebouwd wordt door Tesla. 

Zie Autoweek.

Geplaatst:
"Porsche en Audi zijn volgens ingewijden nogal onder de indruk van de Tesla Model 3. Een uitgebreide ‘reverse-engineering’, zoals dat heet, leverde naar verluidt interessante inzichten op." Het gaat daarbij vooral over het aandrijfgeheel, dat kostenefficiënt(er) gebouwd wordt door Tesla. 

Zie Autoweek.

Verbaast mij absoluut niets.

De model 3 is even snel als de taycan. Heeft een kleinere batterij maar je zal er toch verder mee kunnen rijden ;)

Geplaatst:

Die "ingewijden" altijd interessant. Volgens "ingewijden" zijn er al 10 "de allerlaatste atmo Porsches" gelanceerd. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

ik zou wel eens een filmpje willen zien van Porsche ingenieurs die een Tesla uiteenvijzen :D

Geplaatst:

Je kan zeggen wat je wilt, maar Tesla heeft momenteel wel een technologische voorsprong tov al de rest.

DIe Sandy Munro vertelde onlangs in een podcast dat Tesla hun motoren momenteel een pak beter zijn dan de rest. Er zitten namelijk magneten in, die aan elkaar geplakt zijn met hun tegenpolen. Dit zou de motor meer vermorgen geven, zuiniger en toch compacter maken tov de concurrentie. 

Benieuwd of Porsche daar een antwoord op heeft. Ik ben ook geen super Tesla fan, maar "Vorsprung durch Technik" is bij hen als enige merk van toepassing.

Geplaatst:
48 minutes ago, Jokke_vlo said:

Die "ingewijden" altijd interessant. Volgens "ingewijden" zijn er al 10 "de allerlaatste atmo Porsches" gelanceerd. 

De motor van de Model 3 achteraan heeft geen enkele andere fabrikant ter beschikking. Die staat technologisch een pak verder dan de concurrentie.

Geplaatst:

Als tesla de rest van de wagen ook efficienter kan bouwen, dan pas zijn ze er. Dacht dat ze er ook al is ene uiteen gevezen hadden en tot de conclusie gekomen dat het 10k $ goedkoper kon door ander ontwerp van chassis e.d. Iets waar anders fabrikanten meer ervaring mee hebben.

Maar wel straf dat ze, ondanks dat gebrek, toch een concurrentieel product op de markt kunnen zetten, want idd het elektrisch aandrijfgeheel is top. 

Geplaatst:

Ze gaan ook wel wat meer ziel in hun producten moeten stoppen, om een deel van de markt voor zich te winnen. De Model S is op dat vlak nog OK, die Model 3 echter is (als ik op de reviews mag afgaan die 'k al zag) even gezellig om in te zitten als een onverwarmde bouwvallige treinstationswachtzaal op een gure koude wintermorgen.

De manier waarop die auto binnenin extreem ongezellig is vormgegeven (en blijkbaar ook zeer on-premium is gemaakt/ineengestoken) is voor mij een definitief breekpunt om dat in huis te halen. Zelfs moest een Performence met long range batterij maar 35k kosten (in plaats van 80k of hoeveel is het) zou 'k 'm alleen al daarvoor niet in huis willen halen.

Een Dacia Logan is verdorie gezelliger binnenin dan zo'n Model 3........

Geplaatst:
2 uren geleden, gTa zei:

Een Dacia Logan is verdorie gezelliger binnenin dan zo'n Model 3........

Ik hoor u graag fulmineren over dat interieur want ik vind dat ook poverello.be. Maar nu overdrijf je toch een beetje, dat te vergelijken met een Dacia. Wat mij zou weerhouden is vooral het gevoel alsof 'ie nog niet af is, alsof er elk moment een update gaat komen met -ik zeg maar iets- een head-up display, of meer personaliseringsmogelijkheden.

Het ergste vind ik die Performance uitvoering, dat zou per definitie de versie moeten zijn om mij te lokken, omwille van rijkwaliteiten en prestaties, ... maar gewoon amper te onderscheiden van een standaard 35K USD Model 3, met van die lamme stoelen en nergens een hint van sportiviteit te bespeuren in dat interieur. Op een Giulia Quadrifoglio kan je zo'n heerlijke kuipstoelen uit carbon nemen... ik mis dat hier echt. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
9 minuten geleden, Logic zei:

Ik hoor u graag fulmineren over dat interieur want ik vind dat ook poverello.be. Maar nu overdrijf je toch een beetje, dat te vergelijken met een Dacia. Wat mij zou weerhouden is vooral het gevoel alsof 'ie nog niet af is, alsof er elk moment een update gaat komen met -ik zeg maar iets- een head-up display, of meer personaliseringsmogelijkheden.

Het ergste vind ik die Performance uitvoering, dat zou per definitie de versie moeten zijn om mij te lokken, omwille van rijkwaliteiten en prestaties, ... maar gewoon amper te onderscheiden van een standaard 35K USD Model 3, met van die lamme stoelen en nergens een hint van sportiviteit te bespeuren in dat interieur. Op een Giulia Quadrifoglio kan je zo'n heerlijke kuipstoelen uit carbon nemen... ik mis dat hier echt. 

Heb je al eens tegoei in een Dacia gezeten? :D  (Ik heb het nu niet specifiek over de eerste Logan die ze brachten ... eerder op een recenter Dusterke.) 

Ik heb er nog niet in gezeten, in die Model 3, dus ik heb geen recht van spreken.

Maar als de materialen, bouwkwaliteit en afwerking inderdaad poverello.be is én dat wordt gecombineerd met die extreme goelag-vormgeving, dan: neen, ik overdrijf niet. :D  't Is dan wel ne goelag met een knoert van nen TV tegen de muur, akkoord ... maar ne goelag nontheless. :D 

Ik volg je compleet in je standpunt dat Tesla steeds meer de mogelijkheden mist om voldoende te gaan personaliseren. Amerikanen vinden dat minder belangrijk dan wij, denk ik. Maar toch... Stel je voor dat het productieproces van de Models S en 3 van die aard waren dat ze verregaande personalisatie toelieten :inlove:  Ik ben er zeker van dat hen dat al meer verkoop had opgeleverd ... maar onvoldoende om de gigantische meerkost ervan te dekken.

Geplaatst:

Is wel waar, je kan de performance niet van binnen het gevoel geven en hebben van dit is de top versie. Heb trouwens mijn bestelling geannuleerd.

Geplaatst:

Dat stuur alleen al ....

En 't is niet dat ze geen deftig stuur kunnen maken.

Personaliseren kost veel geld he @gTa. Alles om zoveel mogelijk dezelfde hardware uit te kakken en opties te verkopen die men puur in de software kan aanzetten, dat kost het minste. Kijk maar eens naar de waslijst aan kleuren en interieurmogelijkheden :fp: . Maarja, t is dat of verzuipen want ze moeten er genoeg kunnen bouwen elke week. 

Ze kunnen wel lachen met de dino's in Duitsland, maar op dat vlak hebben ze het daar wel voor mekaar, voor een schappelijke prijs en efficiënt.

Geplaatst:

Ja, I know.

I'm a sucker voor zo'n dingen. :inlove: (personalisatiemogelijkheden, bedoel ik)  Ik koop zelf wel niet nieuw wegens onvoldoende middelen :D maar toch!

Geplaatst:
Just now, gTa said:

Ja, I know.

I'm a sucker voor zo'n dingen. :inlove: (personalisatiemogelijkheden, bedoel ik)  Ik koop zelf wel niet nieuw wegens onvoldoende middelen :D maar toch!

Dat is altijd het probleem, op veel vlakken, in de autowereld. Degenen die er veel belang aan hechten (personalisatie, performance opties, bepaalde motorisaties/aandrijflijnen) zijn meestal niet degenen die ze op tafel leggen om nieuw te kopen, en daar stopt het.

Geplaatst:

Spot on. Ooit nog ergens één of andere bobo van een merk, in antwoord op een vraag waarom een bepaald model of motorisatie er niet meer kwam, nog letterlijk horen/lezen zeggen: "We maken onze auto's voor onze klanten, niet voor de daarop komende eigenaars ervan."

Geplaatst:
10 minuten geleden, gTa zei:

Heb je al eens tegoei in een Dacia gezeten? :D  (Ik heb het nu niet specifiek over de eerste Logan die ze brachten ... eerder op een recenter Dusterke.) 

Ik heb er nog niet in gezeten, in die Model 3, dus ik heb geen recht van spreken.

Maar als de materialen, bouwkwaliteit en afwerking inderdaad poverello.be is én dat wordt gecombineerd met die extreme goelag-vormgeving, dan: neen, ik overdrijf niet. :D  't Is dan wel ne goelag met een knoert van nen TV tegen de muur, akkoord ... maar ne goelag nontheless. :D 

Ik volg je compleet in je standpunt dat Tesla steeds meer de mogelijkheden mist om voldoende te gaan personaliseren. Amerikanen vinden dat minder belangrijk dan wij, denk ik. Maar toch... Stel je voor dat het productieproces van de Models S en 3 van die aard waren dat ze verregaande personalisatie toelieten :inlove:  Ik ben er zeker van dat hen dat al meer verkoop had opgeleverd ... maar onvoldoende om de gigantische meerkost ervan te dekken.

Uiteraard heb ik, toen de Model S op m'n radar stond, al z'n concurrenten uitvoerig getest. :) 

Nee, ik heb ook de moeite nog niet kunnen opbrengen om de Model 3 van dichtbij te bekijken, dat kan en zal tegen ons gebruikt worden. Maar wat ik al begrepen heb, zit dat best snor qua materialen en afwerking... (valt ook niet veel af te werken binnenin).

Ja, stel je voor dat ze tijdens 'production hell' ook verregaande personalisatie toelieten. Panelgaps die Guy Verhofstadt's gebit normaliseren, en ook nog eens moeten vrezen of het koetswerk in meerdere kleuren komt. Not to mention, de grootorde van dat tentenkamp rond hun productiefaciliteit. Musk is een verstandige mens.

Geplaatst:

over de schamele restwaarde van opties op de tweedehands markt moet ge u wel aan geen zorgen meer maken als tesla eigenaar.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
11 hours ago, stijn82 said:

over de schamele restwaarde van opties op de tweedehands markt moet ge u wel aan geen zorgen meer maken als tesla eigenaar.

In tegendeel.

Je auto wordt onverkoopbaar als je de 5K kostende Autopilot niet neemt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid