Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
6 minutes ago, ir_fuel said:

In tegendeel.

Je auto wordt onverkoopbaar als je de 5K kostende Autopilot niet neemt.

die kan je toch achteraf nog nemen? kost iets meer maar het kan wel. 

Geplaatst:
2 minuten geleden, ir_fuel zei:

In tegendeel.

Ik zou dat zelfs niet aanvinken, maar wie ben ik? ?‍♂️ 't Is eerder omdat ze daar ook nog andere features aan verbinden, dat het pakket een must have is of zou kunnen zijn.

Geplaatst:

Autopilot. Als je dat éénmaal gewoon bent, kan je er niet meer zonder.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
28 minuten geleden, BMWMB zei:

Autopilot. Als je dat éénmaal gewoon bent, kan je er niet meer zonder.

Ik kan me daar wel iets bij voorstellen, moest ik alle dagen in de file staan.

't Is mijn leefwereld gelukkig niet, gewoon door op andere plaatsen/tijden te rijden, dat ik nauwelijks in de file sta. Dus ik sjees gemiddeld genomen op een autosnelweg van 120 naar 200 naar 160 naar 120, nooit op cruise control, nooit gehaast maar gewoon voor m'n plezier. Binnen een half uurtje op kantoor, ideaal. >5000 euro is dan veel geld om apathisch achter een stuurwiel te zitten... 'k zou echt 'm'n kas opfretten'. Wél dagelijks in de files staan, agreed, dan zou ik het ook aanvinken.

Geplaatst:
2 uren geleden, ir_fuel zei:

In tegendeel.

Niet overdrijven hè, een Tesla zonder autopilot gaat is echt nog wel verkoopbaar. Genoeg volk wat boven zijn stand wil leven en met plezier wat minder betaalt dan de gemiddelde 2dehands waarde.

Geplaatst:

Kan je dat van buiten aan de auto zien, of ie autopilot heeft of niet? :D 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Het is niet dat "Autopilot" een USP is voor Tesla, toch. Je kan voor de belangrijkste functionaliteit (automatische snelheidsaanpassing, volgen van bochten, wisselen van rijstrook) net zo goed bij Mercedes terecht vanaf de A-klasse, en er zullen geleidelijk aan nog wel merken zijn die dat beginnen aan te bieden. 

En wat betreft die restwaarde: als de batterijprijzen blijven zakken en de goedkope EV er aankomt, zoals zo vaak gezegd wordt, gaan de prijzen van de tweedehandse EV's dan niet ineen zakken? Wie koopt er nog een tweedehands als hij voor dezelfde prijs of iets meer een nieuwe kan kopen? 

Geplaatst:

Er zal toch een markt voor zijn anders was de prijs lager. Leveringstermijn/beschikbaarheid is volgens mij vrij belangrijk in die prijssetting.

Geplaatst:
27 minutes ago, Kartfreak said:

Er zal toch een markt voor zijn anders was de prijs lager. Leveringstermijn/beschikbaarheid is volgens mij vrij belangrijk in die prijssetting.

Op dit moment wel, inderdaad. Maar als je nu een nieuwe EV koopt, kan het alweer een ander verhaal zijn als je die bijvoorbeeld over vier jaar weer probeert te verkopen. 

Nou ja, dat is hypothese. 

Geplaatst:
25 minutes ago, Marvin said:

Op dit moment wel, inderdaad. Maar als je nu een nieuwe EV koopt, kan het alweer een ander verhaal zijn als je die bijvoorbeeld over vier jaar weer probeert te verkopen. 

Nou ja, dat is hypothese. 

Ja maar dat vertelde men al toen de eerste Model S op de markt kwam 4 jaar geleden.

We staan nu 4 jaar verder, en waar zijn al die efficiëntere en goedkopere EV's met betere range?

Geplaatst:
13 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ja maar dat vertelde men al toen de eerste Model S op de markt kwam 4 jaar geleden.

We staan nu 4 jaar verder, en waar zijn al die efficiëntere en goedkopere EV's met betere range?

De Model 3 is er nu toch? :D 

Geplaatst:

De collega die mijn reservatie heeft overgekocht heeft de zijne sinds gisteren:

image.png.5b2656e7a043cb35c15c02a2148b0f48.png

image.png.dbcefc6ec94b7623f6ef530d5618ac3a.png

Zijn net aangeschafte Alpina D3 vindt hij wel leuker rijden zegt ie. Voorts wordt de model 3 opgeladen  met grijze stroom ?

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
4 minuten geleden, Rabbit zei:

Spijt, ondertussen? (jij of jouw collega :D

Geplaatst:
3 minuten geleden, Framfy zei:

Spijt, ondertussen? (jij of jouw collega :D

Goh, soms wel. Omdat het waarschijnlijk toch wel een geschift kraam is qua performance. Maar ik ging er gewoon mijn ding niet mee kunnen doen. Die kleine koffer ging ik na een tijd weer een ergerpunt vinden. En ik vind hem ook nog altijd niet supermooi. Een Model S staat me veel meer aan: die 5e deur, de looks, ...
Ik zou dat nog overwegen als volgende auto, als ze net een beetje goedkoper zouden zijn. Nu vind ik het iets te duur voor een rationele keuze te zijn.

Wat ik vooral miste was dat ik niet meer mee surfte op de hype. De berichten op fb als die boot toekwam in zeebrugge enz ? Boys and their toys.

Geplaatst:

Vandaag mijn eerste model 3 in Kleine-Brogel (aan de luchtmachtbasis) gezien. Knap, dat wel, maar had verwacht dat die kar IRL toch wat moderner zou ogen. Zag er al wat gedateerd uit eerlijk gezegd.

Geplaatst:
2 uren geleden, Rabbit zei:

Zijn net aangeschafte Alpina D3 vindt hij wel leuker rijden zegt ie. Voorts wordt de model 3 opgeladen  met grijze stroom ?

Cava nog van looks maar ik zou er geen 60k kunnen aan uitgeven

Geplaatst:
Het is niet dat "Autopilot" een USP is voor Tesla, toch. Je kan voor de belangrijkste functionaliteit (automatische snelheidsaanpassing, volgen van bochten, wisselen van rijstrook) net zo goed bij Mercedes terecht vanaf de A-klasse, en er zullen geleidelijk aan nog wel merken zijn die dat beginnen aan te bieden. 
En wat betreft die restwaarde: als de batterijprijzen blijven zakken en de goedkope EV er aankomt, zoals zo vaak gezegd wordt, gaan de prijzen van de tweedehandse EV's dan niet ineen zakken? Wie koopt er nog een tweedehands als hij voor dezelfde prijs of iets meer een nieuwe kan kopen? 

Mm in mijn ogen is de AP van tesla wel een USP..

Met Mercedes heb ik geen ervaring maar wel met andere merken ( oa Volvo ) en dat is toch geheel iets anders.

Met de AP van tesla zou ik het aandurven om op de snelweg gewoon achteraan te gaan zitten en niemand achter het stuur. Zo goed is dat ding op de snelweg.

Alleen bij hevige regen laat de AP t wel afweten.

Geplaatst:

Zijn net aangeschafte Alpina D3 vindt hij wel leuker rijden zegt ie. Voorts wordt de model 3 opgeladen  met grijze stroom [emoji23]

Heeft die ook zoveel torque steer als een model s ? Mijn voorste bandjes zijn bijna versleten.. achterste nog bijna nieuw (20k km)
Geplaatst:
3 uren geleden, dragonfly zei:

Cava nog van looks maar ik zou er geen 60k kunnen aan uitgeven

Tis een performance versie. Ik denk dat ie tegen de 80 kost

• Whut?! 1
Geplaatst:
48 minuten geleden, Germinal zei:

Heeft die ook zoveel torque steer als een model s ? Mijn voorste bandjes zijn bijna versleten.. achterste nog bijna nieuw (20k km)

Ik zal hem binnenkort eens testrijden. Ik laat t u weten 

Geplaatst:
5 minuten geleden, Rabbit zei:

Tis een performance versie. Ik denk dat ie tegen de 80 kost

Oei, dan begrijp ik de eerdere opmerking. Ziet er een 35k versie uit ? 

Geplaatst:

Wat wooter hier ook kwam vertellen ... de range is blijkbaar toch echt wel een probleem. Mijn collega/maat met de D3 performance heeft er dit weekend zijn eerste rit opzitten. Enkele quotes:

Gisteren nacht wa zitten vlammen. Range is wel ma matig ze als ge gas geeft. 
Khad 360 toen ik vertrok. Ben na 140km naar de supercharger moeten gaan me nog 20km over.
Redelijk gewoon ze. 160 op cruise control, maar wel eens 5 minuten top speed run geprobeerd. Harder dan 232 gaat hij blijkbaar niet. 
Naar rotterdam en terug zal hij goed vol mogen zitten, vanuit Lommel.

Het is leuk rond de kerk, maar een volwaardige vervanger van de D3 vindt hij het niet.

Geplaatst:

En dan is de winterprik al voorbij ? 

Geplaatst:
18 hours ago, Rabbit said:

Het is leuk rond de kerk, maar een volwaardige vervanger van de D3 vindt hij het niet.

Ja no shit.

5 minuten vmax, en daarna 160 gaan bollen. Wat verwacht je :lolz: 

360km range, dat is zoals wij met een tank van 36 liter zouden moeten rijden @dragonfly. Ga daar eens 5 minuten mee vmaxen en weet me te zeggen hoe ver je nog geraakt.

Geplaatst:
1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Ja no shit.

5 minuten vmax, en daarna 160 gaan bollen. Wat verwacht je :lolz: 

360km range, dat is zoals wij met een tank van 36 liter zouden moeten rijden @dragonfly. Ga daar eens 5 minuten mee vmaxen en weet me te zeggen hoe ver je nog geraakt.

Het toeval wil dat ik dat al gedaan heb ? 

Verbruik over heel de tank was 11,8L

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid