Ga naar inhoud

BMW G05 X5

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
5 uren geleden, William Blake zei:

't is nu ook geen groot mysterie hé :D

Pff partycrasher 

Geplaatst:
14 uren geleden, Rabbit zei:

Nieuwe render die wel dicht bij de waarheid zal zitten ...

2024-bmw-x5m-facelift-render-830x424.jpeg

Renders van een auto die god en Klein pierke “exclusief” hebben mogen zien in Brussel :lolz: 

• Grappig 2
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Here you go, the first official picture. Think Switzerland posted it by accident. However I ordered the M version, I think this looks very good. Love the clean design of the front... makes it's a much more modern car in my opinion.

IMG_1176.JPG

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ze hadden precies nog wat lichtarmaturen op het schap liggen van de X7 pré-LCI?

Geplaatst:

Weeral zo een mottige exemplaren…

image.thumb.png.ac05f0782524645af402523e4d0d8178.png

image.thumb.png.6c6847de1643b1c94f33319f1e691b87.png

Geplaatst:

Dit lijkt me trouwens wel een serieuze verbetering:

The drive system for the plug-in hybrid variant of the SAV has also been completely reworked, and the updated model carries the designation BMW X5 xDrive50e. A latest-generation six-cylinder in-line petrol engine and a similarly new electric motor team up to develop system output of 360 kW/490 hp (including temporary boost effect) – an increase of 70 kW/96 hp over the outgoing model – and combined torque of 700 Nm (516 lb-ft), which is a rise of 100 Nm (74 lb-ft). The petrol engine’s nominal output of 230 kW/313 hp represents an increase of 20 kW/27 hp on the unit it replaces. The compact electric motor integrated into the eight-speed Steptronic Sport transmission produces a nominal output of 145 kW/197 hp (+62 kW/84 hp). In addition, an innovative pre-gearing stage – used to increase the effective torque produced by the electric motor to a maximum 450 Nm (332 lb-ft) at the transmission input for the motor – helps to provide even sharper power delivery. The BMW X5 xDrive50e accelerates from rest to 100 km/h (62 mph) in 4.8 seconds.

Geplaatst:

Het design van de voorkant is acceptabel, maar ik vind de achterkant en de achterlichten van de pre-LCI zoveel geslaagder.

Geplaatst:
3 minuten geleden, Rabbit zei:

490 hp 

700 Nm

The BMW X5 xDrive50e accelerates from rest to 100 km/h (62 mph) in 4.8 seconds.

Geplaatst:
1 minuut geleden, Audi S8 zei:

Het design van de voorkant is acceptabel, maar ik vind de achterkant en de achterlichten van de pre-LCI zoveel geslaagder.

Is ook mijn grootste twijfelpunt ... ik heb een beetje het gevoel van "veranderen om te veranderen".

Geplaatst:
1 minuut geleden, ICM zei:

Tis niet flitsend rap he, maar het is en blijft ne zeecontainer 

Geplaatst:
1 uur geleden, Rabbit zei:

niet flitsend rap he

:lolz: 

Zot eigenlijk hoe niet alleen technologie maar ook referentiekader verandert (niet op jou persoonlijk), ooit waren dat tijden van echte sportwagens zoals een Corvette C5, Maseratie 3200 GT, Boxster S of "powerhouses" zoals een Impreza WRC, E92 M3 of een RS6 C5.
Nu is dat een tijd voor een enorm bakbeest waar ze waarschijnlijk de straatstenen mee gaan kunnen leggen wegens fiscaal interessant.

• Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Geplaatst:
3 uren geleden, Rabbit zei:

image.png.199558e10e19dad2b1866f718ce4cd9a.png

Alweer heel knap!

1 uur geleden, Rabbit zei:

Tis niet flitsend rap he, maar het is en blijft ne zeecontainer 

Elaba, geen slecht woord over containers hé.

• Grappig 3
Geplaatst:
8 uren geleden, Rabbit zei:

Wat is dat met die verticaal-vormige stijlelementen in de voorbumpers bij nieuwe BMW's? Echt niet geslaagd...
Veel te zwaar, veel te veel koetswerk tussen de lichten en de luchtinlaten onderaan vind ik. 

BMW X1 Review 2023 | Top Gear

BMW 2 Reeks Active Tourer: de laatste der monovolu... | Gocar.be

BMW 7-serie en BMW i7 gelijktijdig onthuld - AutoWeek

(Bij de laatste is er natuurlijk weinig geslaagd qua design )

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
4 uren geleden, ICM zei:

sub 5 in zo'n kist, machtig toch?

Geplaatst:

De configurator is aangepast.

X5-LCI-M-Pack-back.jpg

X5-LCI-M-Pack.jpg

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
7 minuten geleden, William Blake zei:

sub 5 in zo'n kist, machtig toch?

490 hp, 700 Nm , 4,8 seconden

4,8 seconden is traag voor die cijfers. Dat gecumuleerd vermogen is marketing BS, lijkt het.

Cayenne turbo, zonder die elektrische shizzle: 550 pk, 770 Nm, 4,1 seconden. De coupé in 3,9.

De G80 M3 Competition, geen SUV bakbeest dan, 510 pk, 650 Nm, 3,5 seconden in vierwiel aangedreven versie.

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Ik heb er net eens eentje geconfigureerd naar mijn zin, vergelijkbaar qua uitrusting met de Rangerover Sport P440e die we in bestelling hebben, en dan kom ik op een €20.000 lagere prijs voor de BMW. Toch een serieus verschil.

Geplaatst:
4 minuten geleden, ICM zei:

490 hp, 700 Nm , 4,8 seconden

4,8 seconden is traag voor die cijfers. Dat gecumuleerd vermogen is marketing BS, lijkt het.

Cayenne turbo, zonder die elektrische shizzle: 550 pk, 770 Nm, 4,1 seconden. De coupé in 3,9.

De G80 M3 Competition, geen SUV bakbeest dan, 510 pk, 650 Nm, 3,5 seconden in vierwiel aangedreven versie.

Je zit gewoon met een berg aan extra gewicht. Als je snelheid wil moet je de XM kopen.

Make It Rain Money GIF by Tim and Eric

Geplaatst:
11 uren geleden, Rabbit zei:

image.thumb.png.6c6847de1643b1c94f33319f1e691b87.png

Valt toch heel goed mee? Mooier dan de zoveelste zwarte

4 uren geleden, Audi S8 zei:

Hier net omgekeerd. het gat en de achterlichten was net hetgeen waar ik moeilijk aan kon wennen. Bij deze klopt het precies beter. Ik ben best fan.

Geplaatst:
Zojuist, dragonfly zei:

Je zit gewoon met een berg aan extra gewicht. Als je snelheid wil moet je de XM kopen.

Make It Rain Money GIF by Tim and Eric

Uiteraard het gewicht. Maar wat krijg je in de plaats? Fiscaliteit en een groene pluim om op je hoed te steken.

Geplaatst:

Alles draait om geld, dus de fiscale voordelen zorgen voor het succes van deze zware hybrides. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid