Ga naar inhoud

BMW G05 X5


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

12 uren geleden, tuscani zei:

Ik zal de onnozelaar zijn die zijn wagens nog steeds koopt ipv te renten.  En er max een 300euro/maand wil voor betalen. 1300euro afbetalen doe ik liever voor iets van vastgoed dan.

Hoeveel heb je afgeschreven op de Q7?

40K? Op 40 maanden is dat dan 1000 euro per maand. En dan heb je nog geen onderhoud/tax/verzekering, etc.

Je betaalt dus net zoveel 😉 

  • Vind ik leuk 4
  • Thanks Friendly 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Tommie zei:

Je moet ‘t net wel doen voor de wendbaarheid en manoeuvreerbaarheid. Must have optie.

Die snedigheid in bochten, wat verwacht jij van een PHEV SUV van 2.4t? :D 

Datte. Heerlijk hoe klein die aanvoelen wordt met Integral Active Sterling

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, msxx zei:

Hoeveel heb je afgeschreven op de Q7?

40K? Op 40 maanden is dat dan 1000 euro per maand. En dan heb je nog geen onderhoud/tax/verzekering, etc.

Je betaalt dus net zoveel 😉 

zo had ik het nog niet bekeken.  74K gekocht en verkocht voor 48K op 4j. onderhoud was peanuts (2keer een onderhoud ofzo van 400€), tax en inschrijving was 0, verzekering was ook iets natuurlijk en alle andere kosten waren garanties. :D

maar ik "voel" het minder in mijn gedachten, omdat ik nu ook bv de Y voor 73K gekocht heb, waarvan dus 48K met de restwaarde en de rest zo. (ik heb dus geen maandelijkse last meer)

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, tuscani zei:

zo had ik het nog niet bekeken.  74K gekocht en verkocht voor 48K op 4j. onderhoud was peanuts (2keer een onderhoud ofzo van 400€), tax en inschrijving was 0, verzekering was ook iets natuurlijk en alle andere kosten waren garanties. :D

maar ik "voel" het minder in mijn gedachten, omdat ik nu ook bv de Y voor 73K gekocht heb, waarvan dus 48K met de restwaarde en de rest zo. (ik heb dus geen maandelijkse last meer)

Zet het voor jezelf eens in excel en wees dan eerlijk naar jezelf toe, geloof me... je gaat het thuis er niet over (willen) hebben wat een auto feitelijk per maand kost 😄 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, msxx zei:

Zet het voor jezelf eens in excel en wees dan eerlijk naar jezelf toe, geloof me... je gaat het thuis er niet over (willen) hebben wat een auto feitelijk per maand kost 😄 

Dit dus.

Het is een beetje zoals met de voorschotten op energie. Ik zie mensen posten dat ze maar 150 EURO/maand betalen en het bij een andere leverancier 300 EURO/maand zou zijn. Dan besef je hoe "dom" sommige mensen zijn 😞 

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, tuscani zei:

zo had ik het nog niet bekeken.  74K gekocht en verkocht voor 48K op 4j. onderhoud was peanuts (2keer een onderhoud ofzo van 400€), tax en inschrijving was 0, verzekering was ook iets natuurlijk en alle andere kosten waren garanties. :D

maar ik "voel" het minder in mijn gedachten, omdat ik nu ook bv de Y voor 73K gekocht heb, waarvan dus 48K met de restwaarde en de rest zo. (ik heb dus geen maandelijkse last meer)

Je hebt de Y cash afgetikt? of toch iets van lening/renting?

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, Challazer zei:

Je hebt de Y cash afgetikt? of toch iets van lening/renting?

cash

 

maar we gaan offtopic :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, tuscani zei:

ik "voel" het minder in mijn gedachten, omdat ik nu ook bv de Y voor 73K gekocht heb, waarvan dus 48K met de restwaarde en de rest zo. (ik heb dus geen maandelijkse last meer)

73k voor een kale auto. Elk z'n ding maar een Model Y kan je nu niet vergelijken met een goed uitgeruste X5.

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, dragonfly zei:

73k voor een kale auto. Elk z'n ding maar een Model Y kan je nu niet vergelijken met een goed uitgeruste X5.

We blijven offtopic gaan. Maar ik maak ook nergens de vergelijking tussen een y of een x5. 😉 het ging hem over de maandelijkse afbetaling.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden, Challazer zei:

Bij Tesla zullen ze dat nog niet veel tegengekomen zijn :D 

eerlijk? ze keken idd raar, toen ze vroegen voor een renting. :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3/1/2023 om 21:03, Tommie zei:

Je moet ‘t net wel doen voor de wendbaarheid en manoeuvreerbaarheid. Must have optie.

Die snedigheid in bochten, wat verwacht jij van een PHEV SUV van 2.4t? :D 

Meer “redden wat er te redden valt” 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Rabbit zei:

Meer “redden wat er te redden valt” 😂

Luxe kar hé. Moet je niet kopen als je sportief wil rijden 🙂 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lap, best nog even wachten met bestellen 😮 

https://www.bmwblog.com/2023/01/04/bmw-x1-idrive-9/

Quote

BMW iDrive 9 Coming to BMW X1 in Two Months, iDrive 8.5 to others

IMG 4384 scaled
 

At CES 2023, BMW broke some big news regarding the future of its technology. The current iDrive 8 used in every new BMW is going to be short-lived, as it’s going to be replaced in two months, starting with the BMW X1. The BMW X1 will get an all-new iDrive 9, replacing the old iDrive 8, and it will bring with it an all new user interface, new functionality, and even an app store.

During a recent interview with Stephen Durach, Head of Connected and Digital car experience, we learned that the upcoming BMW X2 and new MINI models will launch with iDrive 9 from the factory and will have all of the same new interface and functionality. Although, the MINI might get its own visual interface, as MINIs often do.

 

As for the rest of BMW’s new lineup, such as the 7 Series and upcoming 5 Series, there’s going to be an iDrive 8.5 that replaces the current iDrive 8. But don’t fret. The user of interface of iDrive 8.5 is identical to iDrive 9. Why do the flagship models only get iDrive 8.5, while the entry-level X1 and X2 get iDrive 9? It has to do with the basic coding platforms each car uses.

 
bmw idrive 9 00 830x623
BMW iDrive 9

Cars like the BMW 7 Series, 5 Series, and most other BMW models have Linux-based systems, while the new X1, X2, and future MINIs have Android-based systems. So the updated iDrive systems have to be slightly different to work with each system. However, both iDrive 8.5 and iDrive 9 will look identical and have the same user interface. The only differences between the two will be functionality, as iDrive 8.5 will lack some of the features that are available on iDrive 9. For instance, iDrive 9 will get an app store, while iDrive 8.5 won’t.

While BMW is heavily updating its iDrive for this new generation, it’s still going to be mostly touchscreen base. In the case of the X1, it’s entirely touchscreen-based, which is sure to upset some fans (myself included). However, BMW plans on advanced voice recognition bcoming the main form of interaction with iDrive, for better or worse.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom wachten in het geval van de X5? Ik dacht gelezen te hebben dat ze de goedkopere wagens (Mini, (X)1, (X)2) als proefkonijn gingen gebruiken voor iDrive 9.

Door de grote achterliggende migratie zal er geen gebrek zijn al plooien die gladgestreken moeten worden. En dat krijg je iets beter uitgelegd bij een X1 dan bij een klant met een X7.

Met andere woorden gaat het volgens mij nog jaren duren eerst de duurdere reeksen iDrive 9 gaan krijgen.

Een andere reden dat de X1 het zo snel krijgt, is omdat die geen klassieke iDrive Controller meer heeft. Als dit de toekomst is, dan lijkt me dat ook het nekschot van dat ding? Jammere evolutie in dat geval...

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Goesting zei:

Waarom wachten in het geval van de X5? Ik dacht gelezen te hebben dat ze de goedkopere wagens (Mini, (X)1, (X)2) als proefkonijn gingen gebruiken voor iDrive 9.

Door de grote achterliggende migratie zal er geen gebrek zijn al plooien die gladgestreken moeten worden. En dat krijg je iets beter uitgelegd bij een X1 dan bij een klant met een X7.

Met andere woorden gaat het volgens mij nog jaren duren eerst de duurdere reeksen iDrive 9 gaan krijgen.

Een andere reden dat de X1 het zo snel krijgt, is omdat die geen klassieke iDrive Controller meer heeft. Als dit de toekomst is, dan lijkt me dat ook het nekschot van dat ding? Jammere evolutie in dat geval...

Het gaat niet over v9 maar over v8.5 😉 

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, dragonfly zei:

Het gaat niet over v9 maar over v8.5 😉 

Is het absoluut uitgesloten dat iDrive 8.5 mee met de LCI komt volgende maand?

iDrive 8 is immers ook al 2 jaar oud, dus het zou me logisch lijken dat de X5 LCI meteen iDrive 8.5 krijgt. Nu ja, logica is soms ver zoek met die refresh cycles van infotainment.

Edit: tussen de lijnen van dit artikel lees ik dat de sprong naar 8.5 enkel softwarematig is: https://www.bmwblog.com/2023/01/04/2024-bmw-5-series-idrive-8-5/

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, dragonfly zei:

Het gaat niet over v9 maar over v8.5 😉 

De 3 LCI gaat update naar 8.5 krijgen, dus hoogstwaarschijnlijk de X5 ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3/1/2023 om 21:25, BMWMB zei:

Dat weet je als je auto's wil rijden die een stuk boven de 100k euro kosten. Mijn etron GT gaat ook 1400k ex BTW kosten, over 60 maanden, en met een restwaarde van 35%. 

En dan begrijp ik die restwaarde zelfs niet, waarom niet gewoon zakelijk het maximale afbetalen (in het geval van renting dus 16% minimum) ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, SpeedExceed zei:

En dan begrijp ik die restwaarde zelfs niet, waarom niet gewoon zakelijk het maximale afbetalen (in het geval van renting dus 16% minimum) ?

Ik ook nog niet...  Ik ben momenteel sterk aan het overwegen een gewone financiering te nemen of hem gewoon te betalen. Want ik zie de meerwaarde niet van die rentings.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid