Ga naar inhoud

2017 Audi RS4


fuxhound

Aanbevolen berichten

Inleveren die cilinders. Krijg je er een paar turbo's voor terug.

 

Eigenlijk is de Audi RS4 in geen enkel opzicht een verrassing meer. De RS5 is immers al een half jaartje op de markt en daar deelt de RS4 zijn techniek mee. Onder de kap huist namelijk dezelfde 2.9 TFSI als in de coupé met 450 pk en 600 Nm aan koppel. Stiekem waren die specs zelfs al vóór de introductie van de RS5 bekend.

Toch blijft de introductie van een nieuwe RS4 Avant iets bijzonders. De snelle Audi station heeft sinds de originele B5 generatie en eigenlijk al sinds de RS2 die daaraan vooraf ging een speciale plaats ingenomen in de autowereld. Cynische zouden kunnen opmerken dat dat komt omdat BMW geen M3 Touring maakt, maar die discussie laten we maar even voor wat het is.

 

Tijd om in detail te treden: waaraan herken je de RS4? Wel, feitelijk aan de bekende styling cues van Audi RS-producten. Aan de voorkant laten dikke luchthappers een een honingraat-grille geen twijfel bestaan over de intentie van de RS4: asfalt vreten en liefst zo snel mogelijk. Aan de achterkant zitten weer dikke ovalen stortkokers en de RS4 heeft een speciale spoiler. De carrosserie is ten opzichte van het basismodel 30 millimeter uitgeklopt en de auto staat standaard op gesmede 19-inchers. Velgen van een maatje groter zijn als optie beschikbaar. In het interieur wordt de sportieve ambiance vergroot door een g-force meter.

De RS4 schiet in 4,1 seconden naar de honderd, wat twee tienden langzamer is dan de RS5. De topsnelheid is begrenst op 250 kilomter per uur, of op 280 kilometer per uur met het RS Dynamic Package. De auto is met zijn 1.790 kilo zeker geen lichtgewicht maar aan de andere kant is dat nog altijd 80 kilo lichter dan het vorige model. Misschien is het gezien het gewicht verstandig voor de optionele keramische remmen te gaan als je van plan bent af en toe het circuit op te zoeken met je RS4.

De basisprijs van de RS4 bedraagt 79.800 Euro, maar daar moet je de nodige belastingen nog bijtellen.

Audi-RS4-2017-01.jpg

Audi-RS4-2017-32.jpg

Audi-RS4-2017-34.jpg

Audi-RS4-2017-31.jpg

Audi-RS4-2017-35.jpg

Audi-RS4-2017-18.jpg

Audi-RS4-2017-17.jpg

Audi-RS4-2017-19.jpg

Audi-RS4-2017-41.jpg

Audi-RS4-2017-44.jpg

Audi-RS4-2017-24.jpg

Audi-RS4-2017-43.jpg

Audi-RS4-2017-07.jpg

Audi-RS4-2017-11.jpg

Audi-RS4-2017-15.jpg

Audi-RS4-2017-14.jpg

Audi-RS4-2017-04.jpg

Audi-RS4-2017-06.jpg

Audi-RS4-2017-13.jpg

Audi-RS4-2017-10.jpg

Audi-RS4-2017-16.jpg

https://www.autoblog.nl/nieuws/tadaa-de-audi-rs4-levert-officieel-zijn-v8-in-102151

Link naar reactie
Delen op andere sites

Knappe auto, los van de afzichtelijke velgen.

2,9 liter ... dat klinkt alsof die dichte familie is van de V6-motoren die Porsche ook gebruikt, klopt dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei gTa:

Knappe auto, los van de afzichtelijke velgen.

2,9 liter ... dat klinkt alsof die dichte familie is van de V6-motoren die Porsche ook gebruikt, klopt dat?

Klopt, zijn zeer sterk verwant.

5 minuten geleden zei Titleist:

Alleen een break?

Waarschijnlijk wel.

 

Bij de RS6 is er geen sedan omwille van de RS7. 

Bij de RS4 zal dat hetzelfde zijn.

 Wil je een break: RS4

Coupe: RS5

Cabrio: RS5 cabrio mogelijks op termijn 

Sedan: Zijsprongetje naar de RS3

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei gTa:

Knappe auto, los van de afzichtelijke velgen.

2,9 liter ... dat klinkt alsof die dichte familie is van de V6-motoren die Porsche ook gebruikt, klopt dat?

Lelijke velgen idd. 

De motor is inderdaad die van de Panamera.

Mag ik zeggen dat ik zo'n RS4 wel als mogelijke opvolger voor mijn C450 zie. Ik ben er zeker van dat deze niet zal rammelen. Audi interieurafwerking. :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden zei BMWMB:

Mag ik zeggen dat ik zo'n RS4 wel als mogelijke opvolger voor mijn C450 zie. Ik ben er zeker van dat deze niet zal rammelen. Audi interieurafwerking. :inlove:

Daar durf ik als audi-rijder mijn hand niet voor in het vuur steken

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Stancke:

En 58l brandstoftank... B)

Dat is om de 450-500km tanken. Met 35.000km per jaar is dat bijna 2x per week tanken, en dat stoort mij geenszins.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid