Ugeken 9.896 Geplaatst: 27 september 2017 Delen Geplaatst: 27 september 2017 Beter niet mengen omdat je dan de eigenschappen gaat mixen. Let ook op: als een motor gans zijn leven op minerale olie gelopen heeft, kan je olieverbruik krijgen bij overschakeling naar volsynthetisch product. De detergerende functie van de olie kan verder ook verstoppingen opleveren. Eigenlijk best bij het product blijven... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Simoni 5.610 Geplaatst: 27 september 2017 Auteur Delen Geplaatst: 27 september 2017 1 minute ago, Ugeken said: Beter niet mengen omdat je dan de eigenschappen gaat mixen. Let ook op: als een motor gans zijn leven op minerale olie gelopen heeft, kan je olieverbruik krijgen bij overschakeling naar volsynthetisch product. De detergerende functie van de olie kan verder ook verstoppingen opleveren. Eigenlijk best bij het product blijven... Wat ik hierover begrepen had was dat wanneer je naar synthetische gaat de detergenten meer reinigen en dus oude ophopingen of verstoppingen vrijmaken en hierdoor een olieverbruik kan ontstaan. Omdat een probleem eigenlijk jaar niet gekend was doordat het toe zat door vuil. Dat een synthetische dus an sich het olieverbuik niet veroorzaakt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ugeken 9.896 Geplaatst: 27 september 2017 Delen Geplaatst: 27 september 2017 Dat bedoel ik. Maar bij oudere motoren kan het ook zijn dat een synthetische olie helemaal niet voorgeschreven is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ceke 2.257 Geplaatst: 27 september 2017 Delen Geplaatst: 27 september 2017 16 minutes ago, Simoni said: Wat ik hierover begrepen had was dat wanneer je naar synthetische gaat de detergenten meer reinigen en dus oude ophopingen of verstoppingen vrijmaken en hierdoor een olieverbruik kan ontstaan. Omdat een probleem eigenlijk jaar niet gekend was doordat het toe zat door vuil. Dat een synthetische dus an sich het olieverbuik niet veroorzaakt. Dat is ook wat ik had gevonden Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Krikkie 7.648 Geplaatst: 27 september 2017 Delen Geplaatst: 27 september 2017 Sinds ik overgeschakeld ben van minerale naar synthetische olie heb ik inderdaad wat olieverbruik, zelfs na 3 motorspoelingen vooraf. Volgens mijn garagist duurt het +-3 oliewissels eer het verbruik daalt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Le Capri Mauve 917 Geplaatst: 27 september 2017 Delen Geplaatst: 27 september 2017 1 minuut geleden zei Krikkie: Sinds ik overgeschakeld ben van minerale naar synthetische olie heb ik inderdaad wat olieverbruik, zelfs na 3 motorspoelingen vooraf. Volgens mijn garagist duurt het +-3 oliewissels eer het verbruik daalt. Waarom zou dat nadien weer dalen? Ik verwachtte dat als een lek vrijgemaakt is door de synthetisch, dat dat niet meer vanzelf toegaat. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Krikkie 7.648 Geplaatst: 27 september 2017 Delen Geplaatst: 27 september 2017 Mijn blok is zo goed als 100% lekvrij en daar komt het olieverbruik niet van. En een lek wordt niet vrijgemaakt door de soort olie, het lek ga je gewoon sneller opmerken als je dunnere olie gebruikt. Waarom ze de eerste oliebeurten meer verbruiken is me ook een raadsel, heb het nog gehoord en zal wel ergens een waarheid inzitten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bompa 16.005 Geplaatst: 3 december 2017 Delen Geplaatst: 3 december 2017 @Ugeken, graag even uw mening. Ik heb momenteel in mijn 940 Elf Evolution 700 turbo diesel 10W-40. Volgens mij is dat half-synthetische olie. Ik heb hier gelezen dat voor auto's die sporadisch gestart worden, Magnatec van Castrol wel goede olie is. Ik lees ook dat overgaan op volsynthetisch techniesch gezien het beste is, maar dat er - zeker bij de 24D-blokken - wel eens extra olieverbruik zou kunnen ontstaan. Ik heb dat momenteel niet en wens dat toch wel zo te houden. De bouw van de motor is oerdegelijk, maar de pompinstallatie ervan is wat minder: een lange aanzuigleiding, waardoor de olie zeker als ze wat dikker is moeilijk snel genoeg rond geraakt. Vandaar dat die blokken kilometers vreten bij lange afstanden, maar bij vele korte afstanden tegen hun tanden krijgen. Ik twijfel dus: overschakelen op volsynthetisch? Maar hij rijdt wel ok nu. Is Magnatec volsynthetisch of half synthetisch? En kan ik overschakelen op een 5W-40 of is dat geen goed idee? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ugeken 9.896 Geplaatst: 3 december 2017 Delen Geplaatst: 3 december 2017 Geen ervaring met Castrol . Als de Volvo al gans zijn leven op half synthetische 10w40 rijdt en je hebt geen olieverbruik, dan zou ik daar niks aan veranderen. Moeilijk te voorspellen of dit wel zo zou zijn na overschakeling naar vol synthetisch product, maar de kans bestaat altijd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bompa 16.005 Geplaatst: 3 december 2017 Delen Geplaatst: 3 december 2017 Thx! Wat zou jij als goede olie aanraden, vanuit uwe winkel? 10w40, turbodisel, slechts 1x per week gebruik gemiddeld. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ugeken 9.896 Geplaatst: 4 december 2017 Delen Geplaatst: 4 december 2017 Total Quartz 7000 energy 10w40, een gewone half syntheet @Bompa. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
walter 3.982 Geplaatst: 4 december 2017 Delen Geplaatst: 4 december 2017 21 uren geleden, Bompa zei: @Ugeken, graag even uw mening. Ik heb momenteel in mijn 940 Elf Evolution 700 turbo diesel 10W-40. Volgens mij is dat half-synthetische olie. Ik heb hier gelezen dat voor auto's die sporadisch gestart worden, Magnatec van Castrol wel goede olie is. Ik lees ook dat overgaan op volsynthetisch techniesch gezien het beste is, maar dat er - zeker bij de 24D-blokken - wel eens extra olieverbruik zou kunnen ontstaan. Ik heb dat momenteel niet en wens dat toch wel zo te houden. De bouw van de motor is oerdegelijk, maar de pompinstallatie ervan is wat minder: een lange aanzuigleiding, waardoor de olie zeker als ze wat dikker is moeilijk snel genoeg rond geraakt. Vandaar dat die blokken kilometers vreten bij lange afstanden, maar bij vele korte afstanden tegen hun tanden krijgen. Ik twijfel dus: overschakelen op volsynthetisch? Maar hij rijdt wel ok nu. Is Magnatec volsynthetisch of half synthetisch? En kan ik overschakelen op een 5W-40 of is dat geen goed idee? Ik goot de laatste jaren Castrol Magnatec in mijn 900. Geen idee wat ze voorheen in de garage gebruikten, @Ugeken weet dat misschien. Maar in elk geval blok deed gewoon verder zijn ding zoals de 200.000km ervoor. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ugeken 9.896 Geplaatst: 4 december 2017 Delen Geplaatst: 4 december 2017 Net nog even gekeken in onze smeervoorschriften ook. Voor jouw model is een 15w40 ook goed (mineraal) en een volsynthetische 5w30 zou ook kunnen. Keuze genoeg dus, maar zoals ik al zei zou ik in dat geval gewoon blijven bij hetgeen er op is als daarmee geen problemen zijn. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Krikkie 7.648 Geplaatst: 4 december 2017 Delen Geplaatst: 4 december 2017 21 uren geleden, Ugeken zei: Geen ervaring met Castrol . Als de Volvo al gans zijn leven op half synthetische 10w40 rijdt en je hebt geen olieverbruik, dan zou ik daar niks aan veranderen. Moeilijk te voorspellen of dit wel zo zou zijn na overschakeling naar vol synthetisch product, maar de kans bestaat altijd. Ik heb ook meer olieverbruik bij de 190 na overgeschakeld te zijn op vol synt. maar verbazend genoeg is er wel een kleine olielekkage verdwenen en is hij nu kurkdroog. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ugeken 9.896 Geplaatst: 4 december 2017 Delen Geplaatst: 4 december 2017 2 minuten geleden, walter zei: Ik goot de laatste jaren Castrol Magnatec in mijn 900. Geen idee wat ze voorheen in de garage gebruikten, @Ugeken weet dat misschien. Maar in elk geval blok deed gewoon verder zijn ding zoals de 200.000km ervoor. Ik weet dat , fantastisch goed spul . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ugeken 9.896 Geplaatst: 4 december 2017 Delen Geplaatst: 4 december 2017 En @Bompa, je hebt een liter of 6 nodig. Interval 7500kms of alle 6 maanden zie ik hier. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bompa 16.005 Geplaatst: 4 december 2017 Delen Geplaatst: 4 december 2017 22 minuten geleden, Ugeken zei: En @Bompa, je hebt een liter of 6 nodig. Interval 7500kms of alle 6 maanden zie ik hier. Elke 5 000 km, een literke of 6 idd. Maar handleiding is niet éénduidig. Dus neem ik geen risico. Met m'n eerste ging ik om de 5 000, en met deze de vorige eigenaar ook, en ik houd dat aan. 37 minuten geleden, Ugeken zei: Total Quartz 7000 energy 10w40, een gewone half syntheet @Bompa. Lever jij aan Autolux in Torhout? Kost een pak minder dan de magnatec. Waarom zou ik - buiten de kostprijs - Total kopen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ugeken 9.896 Geplaatst: 4 december 2017 Delen Geplaatst: 4 december 2017 Ik mag niet in Torhout komen . En wat een vraag: het beste uiteraard! en dan nog goedkoper af zijn... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bompa 16.005 Geplaatst: 4 december 2017 Delen Geplaatst: 4 december 2017 Allé, dan doe ik je er geen plezier mee Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bompa 16.005 Geplaatst: 6 december 2021 Delen Geplaatst: 6 december 2021 @Ugeken wij zijn op zoek naar hydraulische olie GA12. Kunnen jullie dat leveren? Dan kunnen we eindelijk eens zaken doen met mekaar Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ugeken 9.896 Geplaatst: 6 december 2021 Delen Geplaatst: 6 december 2021 @Bompa Claas-materiaal dus . De Total-variant hiervan is Dynatrans MPWB - Claas-producten verkopen we enkel via de dealers. Product is hetzelfde, enkel andere verpakking. Verkrijgbaar in 20/60/208l. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bompa 16.005 Geplaatst: 6 december 2021 Delen Geplaatst: 6 december 2021 2 uren geleden, Ugeken zei: @Bompa Claas-materiaal dus . De Total-variant hiervan is Dynatrans MPWB - Claas-producten verkopen we enkel via de dealers. Product is hetzelfde, enkel andere verpakking. Verkrijgbaar in 20/60/208l. Merci. Is Ieper uwe sector? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ugeken 9.896 Geplaatst: 7 december 2021 Delen Geplaatst: 7 december 2021 Nope, mijn leiband is zo lang niet. Kan je wel in contact brengen met mijn collega van de streek als je wil. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bompa 16.005 Geplaatst: 7 december 2021 Delen Geplaatst: 7 december 2021 Wij zijn uiteraard geen grootafnemers. Maar je mag zijn gegevens wel eens pm'en als je wil. We hebben wel een redelijk arsenaal in eigen onderhoud. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.