Ga naar inhoud

Olie


Simoni

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei Ice_Ken:

Héél weinig mensen met dit soort auto's geraakt zelfs maar in de buurt van een 2min5, laat staan 2min. Ik snap je punt wel over je 120d...maar ik denk dat je het in het verkeerde topic aan het maken bent.

Klopt, 2 minuten rond op Zolder met een Clio RS is met het mes tussen de tanden rijden en een volledig standaard exemplaar klaart dat niet, denk ik (tenzij in de handen van echte toppers).

Verkeerd topic: ik trek me daar niet te veel van aan, ik reageer daar waar iets ter sprake komt. Als 't te hard offtopic is zullen de mods dat wel opkuisen of verplaatsen. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei Jokke_vlo:

euh? :D

Jij bent geen doorsnee, hé. 't Ferme tegendeel, zelfs.

Heb anderzijds best wel wat AMG-drivers gefrustreerd in het feit dat ze met hun paarden en logo's een stom 120d'tje niet bij konden houden. :D  Neenee, 'k overdrijf, gefrustreerd is men niet echt maar heb toch met een een gast of 3 op trackdays Zolder gepraat omdat die me kwamen aanspreken. Eerst vragen of het een race-model was, maar dan m'n posh lichtgekleurd lederen interieur, houten interieurlijsten en chroom raamomlijsting zien... Dan vragen of het stiekem geen opgedreven zescilinder was, maar dan m'n ratelende 4-pitter diesel horen nadraaien met de motorkap open... :D  Toch een beetje priceless. :inlove: 
Soms ook slechte verliezers, zoals die peet op Spa met z'n Gallardo die maar niet kon verkroppen dat ik op 't einde van elke bochtencombinatie weer in z'n gat zat te koteren. (Op de rechte stukken reed 'ie uiteraard hard weg.) Totdat 'ie er niks beter op vond om m'n pitbox te blokkeren met z'n kar en toen ik 'm daar op aansprak me tussen z'n tanden door liet horen dat het een trackday voor sportwagens was, geen stadsauto's. :lolz: 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooit met de E AMG rwd op Zolder gaan knallen, ook mijn RACB licentie mee gereden (in de kletsende regen). 

Man dat was zalig. Denk dat @Denniske daar toen nog foto's van heeft genomen.......

Maar goed we dwalen af.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot ik moe werd, ja. Ik kan (ook bij karten) niet lang genoeg concentratie houden. De eerste stint ging perfect 50-55 minuten, maar de 2e stint was 't de frisheid in 't koppeke vaak al na een half uur weg. Dan ging ik slordig rijden en gingen de tijden omhoog. Bij 't karten is dat gecombineerd met m'n fysieke conditie (die ik sterk onvoldoende heb): ik ga hangen (buitenkant bocht), verzuur, aandacht verslapt en dan gaan de tijden enorm naar boven...

Maar 't klopt wel, ja. Langere stints (+30 minuten) Zolder met verkeer klokte ik geen 2 seconden verschil reed tussen traagste en snelste ronde en 80% van de laps zat binnen een half secondje. Ooit een stint Spa van dik 30 minuten waar elk rondje tussen de 3:07,5 en 3:08 zat.

Ik denk dat dat ook kwam omdat ik met mijn kunnen het maximaal haalbare uit mijn auto haalde. Meer ging enkel met meer talent of meer gooi- en breekwerk en dat laatste deed ik liever niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minutes ago, Jokke_vlo said:

Jij was ook zo een @ir_fuel mans metronoom op circuit dacht ik? Altijd (snel) exact dezelfde tijden? Of vergis ik me?

Zoals van 't weekend in de quali? Opeenvolgende rondjes:

1:17.216

1:17.197 

1:17.060

1:17.840  

1:17.142  

1:17.054 

1:17.161

1:17.309

(en daarna verkeer + binnenrijden)

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat waren de tijden die gereden werden met de GT3's toen ik begon te rijden :D (ik weet nog hoe geweldig onder de indruk was als passagier bij Tuurbo en dat was in die tijden). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, gTa said:

Klopt, 2 minuten rond op Zolder met een Clio RS is met het mes tussen de tanden rijden en een volledig standaard exemplaar klaart dat niet, denk ik (tenzij in de handen van echte toppers).

Verkeerd topic: ik trek me daar niet te veel van aan, ik reageer daar waar iets ter sprake komt. Als 't te hard offtopic is zullen de mods dat wel opkuisen of verplaatsen. :D 

Nee standaad haalt een clio dat niet, de mijne bijna...2min3 is mijn snelste, met 8 kromme kleppen. Ik denk dat de mijne nu enkel nog een goeie band nodig heeft en wat vrije rondjes...2min rond zonder semi's is zowat mijn doel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Ice_Ken:

Héél weinig mensen met dit soort auto's geraakt zelfs maar in de buurt van een 2min5, laat staan 2min. Ik snap je punt wel over je 120d...maar ik denk dat je het in het verkeerde topic aan het maken bent.

Ik heb ook even met een 120d op Zolder gereden, remmen gaven inderdaad geen krimp en je kon de meeste gewone auto's wel volgen maar de emotie van een benzinemotor was er niet. 

 

 

 

FB_IMG_1506439416158.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht eigenlijk dat uw filter de vuiligheid moest afvangen en dat de samenstelling van de olie en de detergenten erin ervoor moesten zorgen dat het vuil niet bezonk/loskwam. Die discussie doet me wat denken aan de discussie olie aflaten of opzuigen.  Ik vraag me af of ge daar echt een algemene regel voor kunt opmaken die voldoende gewicht in de schaal legt om rekening mee te houden (als het effect veel kleiner is dan het verschil in olien van hetzelfde type moet ge er u niet mee bezig houden).

Maar misschien als ge begint van een concreet geval , zeg motortype A die op organische 10W40 draait. Zonder meteen te veralgemenen naar motortype B op 0W20. Organische olie gaf afzettingen die ge niet hebt bij synthetisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 9/25/2017 at 5:46 PM, Ceke said:

hoe zit het met additieven?

werkt dat echt ? ik heb gezien dat de motor van m'n mx5 vrij vuil was binnenin, zijn er additieven die dit kunnen reinigen? 

 

11 hours ago, teus_ said:

meeste additieven zijn zever. tijdens een oliewissel een reinigingsproduct gebruiken, af en toe, kan je wel eens doen. elke 50 000km of 100 000km ofzo. versnellingsbakolie (voor een manuele) moet je in principe ook "nooit" doen, maar laten we zeggen dat elke 100 000km toch wel geen slecht idee is.
https://products.liqui-moly.com/engine-flush-plus-3.html

 

Dit vond ik oa hierover heel interessant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minutes ago, Simoni said:

 

 

Dit vond ik oa hierover heel interessant.

En dat is waarom ik mijn clio al 4 keer een oliewissel gegeven heb op 15000km.

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minutes ago, Simoni said:

Welk deel exact? :)

sludge, voorgeschreven onderhoudsinterval op de clio is 20 000km. Dat is te lang voor zo'n kar, olie is er al 4 keer potzwart uitgekomen. Stilaan betert het wel.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 9/26/2017 at 3:29 PM, gTa said:

Soms ook slechte verliezers, zoals die peet op Spa met z'n Gallardo die maar niet kon verkroppen dat ik op 't einde van elke bochtencombinatie weer in z'n gat zat te koteren. (Op de rechte stukken reed 'ie uiteraard hard weg.) Totdat 'ie er niks beter op vond om m'n pitbox te blokkeren met z'n kar en toen ik 'm daar op aansprak me tussen z'n tanden door liet horen dat het een trackday voor sportwagens was, geen stadsauto's. :lolz: 

mooi mooi
met mijn brakke C-klasse CDI  ga ik nog best snel over de leuke mooie stukken, bvb lange opritten, afritten of waar een autostrade verbindt met een ringweg. genoeg van die rond Gent. kan niet zeggen dat er veel mensen ginder wat snelheid maken. wel veel cowboys die 160 vlammen over de autostrade en dan vertragen tot 70 voor de bochten, terwijl ik er vaak vlot door kan aan 110-120.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden zei Ceke:

Wat met wisselen van mineraal of semi-synthetisch naar synthetisch?

Goede vraag :) 

Wat ik doe: mineraal naar synthetisch, verversen uiteraard met oliefilter, na 1000km terug een wissel met filter. Dan ben je bijna zeker dat al de minerale eruit is. Mengen mag nooit. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid