Ga naar inhoud

Welke SUV (voor 70 jarige dame)


abtler

Aanbevolen berichten

Mijn ma (70) rijdt tot op heden een 2005 X3 diesel (met de belangrijkste opties volgens menige post hier; manueel, zwarte hemel en navi :) ) waar ze ongeveer 15.000 km p.j. mee doet / deed. 

Aangezien ze al langer aan het kijken waren om deze te vervangen (laatste idee was na een Evoque een full option Tucson), de ML250 van mijn overleden pa te groot voor haar is en ze waarschijnlijk niet nog twintig jaar auto rijdt hebben we besloten de oprit op te ruimen en er iets jong tweedehands (evt uit DE) / demo / nieuws neer te zetten.

wensen .. SUV / 4wd (zit grotendeels tussen haar oren ... maar ze gaat nog 2-3 per jaar de winterse bergen in) / niet te groot / automaat / min. 150 pk / leer / navi / elektr. achterklep / budget max. 40k

Gezien de te verwachten kilometers (20.000 per jaar) en tax gedoe lijkt me een benzine (hybride staat nog niet in haar woordenboek) aan te raden. Toch ??

Nu ben ik niet echt thuis in deze (benzine) markt dus zoek info (betrouwbaarheid / benzinemotor - automaat combinatie / etc). Waar denk ik bv. aan ..

Mini Countryman

BMW X1 of X3

Audi Q3 (bv. 2.0 tfsi)

Volkswagen Tiguan

Mercedes GLA

... (welke vergeet ik ?)

 

Ervaringen ? Aanraders ? Afraders ?

Evt. iets staan ?

@TomT @Tommie @Stancke @RRD en de rest

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een heerlijke X3 2.0 xDrive staan van een jaar oud met alle must haves.

Ik zou met 15k / jaar en 4x4 SUV diesel niet meteen afschrijven. Weet dat je met een benzine in zo'n geval steevast 10-11 liter gaat verbruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden zei Mazdastruction:

Niet met een CX-5 benzine. :D

Kan best, maar hoogstwaarschijnlijk gaat ze zeggen dat die kar niet vooruit gaat. Gewoon omdat die dieselrijstijl er zo hard inzit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben je daar nu weer? 

Voor 95% van die rijders maakt dit niets uit. Voor de 4% bij wie het wel iets uitmaakt, vindt de kostprijs ed dan nog belangrijker dan het leuk rijden. Dat deze 70-jarige dame deel uitmaakt van de 1% die kost wat kost een diesel wil omwille van het koppel kan natuurlijk, maar ze zou toch bij de uitzonderingen behoren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn ouders zijn ook op zoek. (en ook 72j)

voor hun is het momenteel X1, GLA, Q3  of XC40

in benzine en automaat.

als de verkopers dus zo iets staan hebben....:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier zelf vandaag een CR_V 1.6 diesel 120 pk lifestyle gekocht voor de vrouw, 7500 euro korting!!

Rijdt superstil, dacht eerst dat het een benzine was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Ritsuke:

In Brugge rijdt er eentje met nummerplaat "TAXI MAMA". :inlove: 

Ook al gezien, maar was wel een Evoque... :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei Ritsuke:

In Brugge rijdt er eentje met nummerplaat "TAXI MAMA". :inlove: 

Regelmatig in Knock Ahn Zey te spotten ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden zei dane:

Mazda CX-5 ?

Vandaag bekeken. Gevoelsmatig vond ze hem wat te groot al is hij nog niet van het lijstje gestreept.

12 uur geleden zei Vanni:

Mazda CX-3

(Voorlopig) te klein bevonden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nieuwe Tiguan met R-Line (denk ik? ken er niet bijster veel van) vind ik eigenlijk verrassend knap.
Moet wel met de 2.0 TSI te krijgen zijn, schat ik? Al zou ik RRD z'n opmerking over diesel niet in de wind slaan.

Modelletjes kleiner: T-Roc en Q2 zijn ook niet mis?

En de nieuwkes E-Pace en XC40?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei DDke:

Defender!

Reed ze regelmatig mee toen ze een pak jonger was ... en het nog geen defender heette (o.a. Series III 109 van mijn oom)

13 uur geleden zei Riskitalltowin:

Dacia Duster

No way

12 uur geleden zei RRD:

Ik heb een heerlijke X3 2.0 xDrive staan van een jaar oud met alle must haves.

Ik zou met 15k / jaar en 4x4 SUV diesel niet meteen afschrijven. Weet dat je met een benzine in zo'n geval steevast 10-11 liter gaat verbruiken.

Stuur eens link / info door. Verbruik speelt minder een rol dan bv veranderingen in tax etc. maar misschien toch nog eens bekijken.

11 uur geleden zei ST TDCi:

Kan best, maar hoogstwaarschijnlijk gaat ze zeggen dat die kar niet vooruit gaat. Gewoon omdat die dieselrijstijl er zo hard inzit.

Mijn moeder heeft al met alles gereden. Diesel / benzine / suv, sportwagen, compact, groot (goede opvoeding van huis uit gehad ;) Opgegroeid met bv. 190 SL )

10 uur geleden zei Stancke:

Let the games begin :D

Bij Countryman zit je direct met een Cooper S (192pk), wil gerust eens iets uitwerken hoor. E-mailadres via PM, @abtler?

Komende week eens gaan bekijken en dan meld ik me. Staat hoog op het lijstje (1ste eigen wagentje; de eerste Mini clubman, voor de X3 een Mini cooper)

8 uur geleden zei Niko80:

Q3 ?

Staat nog op het lijstje om te bekijken ;)

8 uur geleden zei Niko80:

Of Q2

Denk te klein

7 uur geleden zei Parsifal:

Toyota C-HR?

Is beschikbaar in hybride ook, en niet kapot te krijgen...

Hybride (en model) zegt haar niks. 

6 uur geleden zei Timo:

Nissan Qashqai/X-trail is in benzine alleen beschikbaar als 2wd, anders wel een mooie auto.

Met name interieur valt tegen (verouderd)

3 uur geleden zei thor:

Hier zelf vandaag een CR_V 1.6 diesel 120 pk lifestyle gekocht voor de vrouw, 7500 euro korting!!

Rijdt superstil, dacht eerst dat het een benzine was.

Eens bekijken maar geen favoriet.

3 uur geleden zei zeramed:

Ook al gezien, maar was wel een Evoque... :) 

Evoque blijft ook op het lijstje maar ze heeft wat problemen met de kleine achterruit (anders was het twee jaar geleden al een goudkleurige speciale editie geworden die hier te koop stond)

2 uur geleden zei Riskitalltowin:

Gewoon rijbewijs afpakken

Rijdt beter (en sneller) dan menig jongere bestuurder dus nog geen reden toe :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei gTa:

De nieuwe Tiguan met R-Line (denk ik? ken er niet bijster veel van) vind ik eigenlijk verrassend knap.
Moet wel met de 2.0 TSI te krijgen zijn, schat ik? Al zou ik RRD z'n opmerking over diesel niet in de wind slaan.

Modelletjes kleiner: T-Roc en Q2 zijn ook niet mis?

En de nieuwkes E-Pace en XC40?

 

Tiguan staat nog op lijstje om te bekijken. T-roc en Q2 denk ik toch te klein. E pace eens bekijken / XC40 vind ik persoonlijk niet mooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag naast CX5, CX3, Quashqai ook de GLA (vond ze saai), GLC (vond ze wel iets maar vroeg zich terecht af waarom ze dan de ML zou wegdoen) en 3008 bekeken. De laatste vond ze prachtig maar ontbreken 4WD (al denkt ze nu dat ze mogelijk ook zonder zou kunnen) en waardeloze garage/verkoper zetten hem niet hoog op de lijst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid