Ga naar inhoud

Welke SUV (voor 70 jarige dame)


abtler

Aanbevolen berichten

14 uur geleden zei abtler:

Tiguan staat nog op lijstje om te bekijken. T-roc en Q2 denk ik toch te klein. E pace eens bekijken / XC40 vind ik persoonlijk niet mooi.

T Roc is inderdaad zeer klein hoor. Gezien in Frankfurt, en dat is amper groter dan een Polo had ik de indruk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden zei Parsifal:

Toyota C-HR?

Is beschikbaar in hybride ook, en niet kapot te krijgen...

Een best een coole ketel voor een 70-jarige! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komende van een 2005 X3: is een huidige X1 niet de beste optie? Zal vertrouwd aanvoelen (toch niet onbelangrijk op die leeftijd), ok qua grootte, er zijn binnen budget goed uitgeruste wagens te vinden...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-10-2017 om 22:32 zei abtler:

Vandaag naast CX5, CX3, Quashqai ook de GLA (vond ze saai), GLC (vond ze wel iets maar vroeg zich terecht af waarom ze dan de ML zou wegdoen) en 3008 bekeken. De laatste vond ze prachtig maar ontbreken 4WD (al denkt ze nu dat ze mogelijk ook zonder zou kunnen) en waardeloze garage/verkoper zetten hem niet hoog op de lijst.

Cool interieur in de 3008 hè. Peugeot kan je via 't forum verkrijgen ook, topverkoperd :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tiguan 1.4TSI 150pk 4MOTION met alle vereisten koop je nieuw voor ongeveer 39k.

 

Dan heb je zelfs al adaptieve ledkoplampen, active info display, 18", panodak, lane assist, adaptieve CC, area view,... allemaal erbij bovenop de opties die voorop waren gesteld...

2.0 TSI 180pk 4MOTION komt 1.600eur duurder uit.

 

220pk kom je nog eens 3000eur duurder uit (standaard Dynamic Chassis Control dan), maar lijkt me wat overdreven voor je moeder.

 

Levertermijn is een maand of 4.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Merci Tom!

Komende  week eens gaan proefzitten. Is wel een kanshebber (mocht het zijn geef ik een seintje ;) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanaf maart komen er andere motorisaties in, waardoor de XC60 goedkoper gaat zijn. 40k gaat echter niet lukken. De XC40 komt er ook met verschillende motoren, basisversie vanaf 31k cataloogprijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koleos zou er moeten in passen... Als je de 2.0 dCi 175 neemt heb je een zeer betrouwbare motor. Heb zo al 4 motorisaties gehad in vorige wagens (Espaces, Latitude).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-10-2017 om 01:01 zei rouquin:

Komende van een 2005 X3: is een huidige X1 niet de beste optie? Zal vertrouwd aanvoelen (toch niet onbelangrijk op die leeftijd), ok qua grootte, er zijn binnen budget goed uitgeruste wagens te vinden...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hmmm .... laat ze dan maar eerst eens rijden met een X1.

Ik heb ermee gereden, en staat toch wel een stuk verwijderd van bv een XC60. Met een X3 nog niet gereden, wel meegereden, die auto voelt zelfs dan al een stuk volwassener dan een X1. Geen misse auto, maar het verschil zit er wel in. En eigenlijk is dat logisch en ook goed, want anders heb je juist een verschaling van afmetingen tussen de verschillende modellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden zei thor:

Is wel een zuipschuit als je de testen leest, de koleos met die motor.

Ja, is ook al een oudere motor. Merk je ook aan het vermogen en de wijze waarop dit vrijkomt. Ze hebben die terug boven gehaald omdat ze geen alternatief hebben. Anderzijds is het wel een motor waarvan je weet dat hij goed is...

Heb nog geen testen gelezen, maar afgaande op mijn ervaring in Espace schat ik het verbruik rond de 9 liter ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een wagen van dat gewicht en vermogen , lijkt me dat erg redelijk. Dit is geen Golf of Megane. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden zei The Swede:

Voor een wagen van dat gewicht en vermogen , lijkt me dat erg redelijk. Dit is geen Golf of Megane. 

Klopt, maar als je dan vergelijkt met de jongere 1.6 dCi is er wel een vrij groot verschil. Maar vele liever die 2.0 dCi dan die 1.6 dCi hoor.

1.6 Test gereden in een Espace V en kon me toch niet bekoren. Groot voordeel is dat ze die 2.0 dCi aan een automaat hangen in de Koleos. Eigenlijk een CVT maar met 'ingebouwde' versnellingen. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10/8/2017 om 10:19 zei The Swede:

Die Renault Koleos, past die in 40k? Ziet ge best wat rijden en is een knappe wagen.

Is ook al quasi ML/GLE formaat he... Beter een Kadjar dan. Veel lichter, wel met de 1.6

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden zei Lotuzzz:

Is ook al quasi ML/GLE formaat he... Beter een Kadjar dan. Veel lichter, wel met de 1.6

Bijlange niet zo groot hoor... Lijkt misschien groot op foto. 4.65 meter ongeveer, dus niet zo'n grote auto.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nog geen enkele gezien behalve die in en rond de Renaultgarage... Zou wel graag is ene rijden, enorm nieuwsgierig naar die combi CVT-dCi motor... 

Ik vergelijk hem altijd met de nieuwe Espace en dan zit die toch een stukje goedkoper. Zou eerder daar naartoe gaan dan terug een Espace. (Heb zo een nieuwe Espace gehad en die was wel ontgoochelend... Was wel een benzineversie met veel te weinig koppel)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Geen tijd gehad afgelopen week om nog ergens te gaan zien. Komende week nog eens bij wat merken binnenspringen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid