Ga naar inhoud

Welke SUV (voor 70 jarige dame)


abtler

Aanbevolen berichten

Het heeft even geduurd maar de handtekening is gezet :) (helaas niet via de forumVWman aangezien dat niet direct om de hoek is. Toch bedankt voor de adviezen ;)  )

Tiguan 2.0TSI (180 pk), indium grey

met alles wat een 70 jarige nodig :) heeft (areaview, parkeersensoren, panoramisch dak, R-line, trekhaak + trailer assist, 19", leer, zwarte dakhemel, alle piepapo elektrisch etc etc etc)

Eind mei levering

(zoiets dus met het stuur aan de juiste kant)

d43864c90df075c94489ddbe4ca5ffe9fe942861

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, abtler zei:

Tiguan 2.0TSI (180 pk), indium grey

(areaview, parkeersensoren, panoramisch dak, R-line, trekhaak + trailer assist, 19", leer, zwarte dakhemel, alle piepapo elektrisch etc etc etc)

 

En dat allemaal binnen vooropgestelde budget? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn er wat overheen gegaan aangezien ze het R-line ext. pakket (en een paar kleinigheden waaronder de 180pk) toch wel zag zitten en dus mee aanvinkte. Voor de rest kan ik alleen zeggen dat er mooie voorwaarden op zaten dus zeker niet direct door de configurator laten leiden maar ook even binnenspringen bij de (bij voorkeur forum ;) ) verkoper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, dragonfly zei:

70+ die 180pk wil :D :up:

 

3 uren geleden, jvc zei:

En R-Line pakket :P

Beginnen met het moet geen dure zijn ..... 

testrit 150 pk .... aja maar dat gaat niet vooruit :) 

gaan zien voor de kleur naar een gewone en een met R line .... zeg, van die gelakte bumpers krijg ik toch ook ? Maar wel niet van die grote wielen (20”)

aja, en ik heb toch wel zo’n zwart dakje van binnen hé want dat heb ik nu ook :)

3 uren geleden, Bompa zei:

Blitse en mooie kar voor oma!

Tja, na lang wikken en wegen (eerste keer dat ze de keuze zelf c.q. zonder pa moest maken) heeft ze de keuze gemaakt voor deze degelijke Duitser. Blitser vond ze een Peugeot 3008 ;)

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

mooie aankoop. Al zou ik precies voor een T-Roc gaan. Lijkt kleiner en lichter. Eens ingereden chippen he, Je krijgt in stage 1 dezelfde waardes als van de 220pk versie. Dus opzich is die 180pk versie wel een goede keuze. Die 180pk went tenslotte snel voor een 70 jarige dame. :lol:

Enige spijtige is dat je altijd met 4Motion en automaat hebt. Al is dat laatste samen met de extra snufjes wel handig voor een oudere dame.

aangepast door Liquid Li0n
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Interessant topic

Hier ook op zoek voor mijn schoonouders (+70)

- SUV (achtig)

- 40k 

- benzine 

- moet nog 15j meegaan :lol:

- nieuw of jonge occasie 

 

Forester XT is geen optie meer.

Tiguan in R-Line vind ik echt geslaagd. Maar schoonmoeder is geen VW fan.

XC40 is leuk alternatief in de T4 versie. Zijdelings aanzicht vind ik nizt top en ik vrees dat model snel veroudert.

5008 kan je naar de 180pk in GT Line gaan full option. Alleen zelf met een 508 rijdend, vrees ik voor het rijgevoel met zo een boot..

X1/Q2/GLC es bekijken wat daar allemaal mogelijk is binnen dit budget

X3 past volgens mij niet in budget

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16/7/2018 om 14:08, Fr79 zei:

Lexus NX300h

Vinden ze minder geslaagd model...

20 uren geleden, Joske zei:

Waarom een 5008 en geen 3008?
Of hebben ze echt die 7 zitplaatsen nodig.

Nodig niet. Soms als de vijf kleinkinderen er zijn.

De vraag terug stellen: waarom de 3008 en niet de 5008? Budget van 40k laat 5008 zeker toe zonder compromissen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In wezen zijn ze t zelfde behalve de achterkant.
Persoonlijk vind ik de 5008 een beetje te lomp, maar ge moet die plaats voor die 2 extra zitplaatsen ergens halen hè. [emoji846]

Rijden ook ongeveer t zelfde. heb al met de 1.6 met 165pk gereden in de 3008 en met de 5008 gt-line diesel. De 150pk als ik mij nie vergis. Beide met automaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mazda cx-5 zijn knappe wagens, en heel goed uitgerust voor hun prijs. ik had mijn ouders dezelfde voorgesteld maar ze zijn naar RX300h gegaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hetgeen ik toevallig deze week gevraagd heb aan mijn vader.

-Verbruik van gemiddeld toch 9 a 10l.

-Kleinere koffer dan ze gewoon waren. ( Saab 9-3)

Voor de rest zal ik het eens goed vragen, aan mijn moeder. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

pfff .. ma kwam goed overeen met haar Tiguan (sinds eind april 5000 vlekkeloze km). Vanmorgen was haar aandacht even wat minder aangezien ze bezig is met de eerste jaardienst van pa te regelen (en ze de laatste tijd weer een dip heeft) en stond de achterdeur nog open terwijl ze de garage uitreed. Vanavond gaan zien wat de schade is; volgens haar de deur opnieuw erin zetten maar wat ik zie op haar foto nieuwe achterdeur (uitgescheurd / gedeukt / binnenbekleding), middenstijl, voordeur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, abtler zei:

haar foto nieuwe achterdeur (uitgescheurd / gedeukt / binnenbekleding), middenstijl, voordeur.

Middenstijl 😲 hoe herstel je dat ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schade valt ‘nog mee’. Scharnier is gebroken en heeft een kras op de B stijl gemaakt dat er op de foto uitzag als een scheur in het metaal. Wel 2 nieuwe deuren incl. 1x binnenbekleding nodig en het nodige spuitwerk.

Nu nog kijken waar te gaan. VW dealer (die tot 6.8 in verlof is) of bij een goede carrossier hier waar hij dinsdag binnenkan. Gezien de leeftijd neig ik toch maar naar de VW stealer ivm mogelijke garantiekwesties in de toekomst / geschiedenis bij verkoop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

En zo begint het. Mijn vader is even oud, en heeft na jaren ongeval vrij rijden, ook al een nieuwe voorbumper, licht en zijflank zitten op zijn 1maand oude Lexus. Wagen naast hem niet gezien en draaien maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid