Ga naar inhoud

Chevrolet Corvette C8


Monterey Jack

Aanbevolen berichten

Er zijn Corvette prototypes gespot met een middenmotor:

Quote

2019 Chevrolet Corvette C8: The Mid-Engined Beast Spied Testing!

The mid-engined dream is moving ever closer to reality.VIEW 35 PHOTOS

2019 Chevrolet Corvette C8: The Mid-Engined Beast Spied Testing!

What It Is: Even casual readers of this publication are no doubt aware of our particular multi-decade obsession with General Motors finally pulling the trigger and mounting the Corvette’s engine behind the driver and passenger, where God, Ferry Porsche, and Zora Arkus-Duntovintended it to be. First spied by us 18 months ago cosplaying as a DTM-grade Holden Ute, Chevy’s mid-engined mules have seemingly taken on a more conventional, disguised-supercar wardrobe.

Why It Matters: Why it matters? Why it matters? Have you not been reading our rantings about such a thing over the past five decades? As per our latest report on the car published just last month, expect the totally new machine to arrive at the 2018 Detroit auto show and go on sale later that year. It’ll be the most important fundamental change to the Chevrolet Corvette since GM dropped in an eight-cylinder engine in 1955.

VIEW 35 PHOTOS2019-chevrolet-corvette-spy-photo-inline

Platform: The C8 will ride on a new platform shared with nothing else in the GM portfolio, until Cadillac CEO Johan de Nysschen decides to bring back the XLR.

Powertrain: Expect the next Corvette to launch carrying a version of the venerable Chevrolet pushrod small-block engine behind the occupants. A year later, there should be a mid-engined revival of the original ZR-1 engine concept: a 32-valve V-8. And given that GM has trademarked “E-Ray,” we expect some form of hybrid powertrain option.

Competition: Audi R8, Ferrari 488GTB, Jaguar F-type, Lamborghini Huracán LP610-4, Porsche 718 Cayman, Porsche 911.

Estimated Arrival and Price: The car will arrive in 2018 as a 2019 model. Pricing is expected to start at $80,000 or so, rising quickly as more power is introduced.

https://www.caranddriver.com/news/2019-chevrolet-corvette-mid-engine-c8-spy-photos-news

tbaioo8sipbglinlsho4.jpg

xikn35zz2dfqc9544dqd.jpg

zym8vs55rc5lfyqdtujd.jpg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

ik ben Corvette-fan maar dit is toch even wennen, niet het minst door de looks..

zalig wel dat er gewoon weer een dikke atmosferische V8 in steekt, zonder OPF en die zever..

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Glenn-N zei:

Wtf, die middentunnel met die lange rij knoppen. :lolz:

zot hé, die mannen doen gewoon hun goesting

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 7/19/2019 at 2:29 PM, JanC said:

Dit is geen Corvette meer... Wel enorm goed afgewerkt naar Amerikaanse normen, voor zover persfoto's daar iets over zeggen. 

Doet mij wat aan die Honda NSX denken qua vormen (de neus?). 

Niet zo mijn ding maar denk wel dat ze er los op zitten in die markt en prijs. Heeft gewoon echte sportwagen looks a la een Ferrari spider. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op basis van die 3D-renders in de Configurator vind ik 't tot nu toe toch maar meh. Zit weinig power in 't design, 't lijkt eerder een wat dunne 488- of McLaren-kopie. Z06 en/of ZR1 met breder koetswerk (?) en muuug vettere stance gaan wel awesome zijn, denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Hoe meer ik 'm zie, hoe lelijker ik 'm vind. :oops:  Eigenlijk bijzonder jammer dat ze van het oude concept afgestapt zijn. As if een zoveelste front engine RWD Corvette niet z'n kopers zou vinden...

Nu is het plots een cheap-ass Ami kopie van een Ferrari 488 geworden.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, gTa zei:

Nu is het plots een cheap-ass Ami kopie van een Ferrari 488 geworden.

Als dat goed rijd vallen we daar niet over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Le Capri Mauve zei:

Als dat goed rijd vallen we daar niet over.

Tommie hierover wel. En ir_fuel. En Lotuzzz. En ik ook.

  • Thanks Friendly 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, gTa zei:

Tommie hierover wel. En ir_fuel. En Lotuzzz. En ik ook.

Maar ik spreek in koninklijk meervoud, en dat telt extra.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid