Ga naar inhoud

Chevrolet Corvette C8

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

En ja, je kan 'em ook iets discreter hebben ๐Ÿ™‚

ย 

d845dadea4b7ff7aba98bd02441ef2ec.jpeg

Geplaatst: (aangepast)

Er komt ook nog een Corvette Zora, een ZR1 in combinatie met op de vooras het electrische gedeelte van een E-Ray. Samen wellicht goed voor een goei 1200 pk ๐Ÿ˜„๐Ÿ‡บ๐Ÿ‡ธ๐Ÿฆ…

aangepast door 3000
  • 3 weken later...
Geplaatst:

Bonkers. En dat zal vermoedelijk nog betrouwbaar zijn ook?

That said ... ik kwam een kleine 2 weken geleden een oranje Corvette (met een enorme vleugel en best prominent gespoilerte rondom, dus ik vermoed een ZR1 met track pack?) tegen hier in 't Gentse op de openbare weg, kwam me (ik per moto) tegemoet gereden. Miljaar, dat is toch een absurd extraverte foorkramersbak, echt nul finesse/verfijning/stijl. :oops:ย ย 

Geplaatst:
27 minuten geleden, gTa zei:

That said ... ik kwam een kleine 2 weken geleden een oranje Corvette (met een enorme vleugel en best prominent gespoilerte rondom, dus ik vermoed een ZR1 met track pack?) tegen hier in 't Gentse op de openbare weg, kwam me (ik per moto) tegemoet gereden. Miljaar, dat is toch een absurd extraverte foorkramersbak, echt nul finesse/verfijning/stijl. :oops:ย ย 

Want de vorige generaties waren wel een streling voor het oog? Zeker op de Belgische wegen? :Dย 

ย 

Geplaatst:
3 minuten geleden, Monterey Jack zei:

Want de vorige generaties waren wel een streling voor het oog? Zeker op de Belgische wegen? :Dย 

Da's dan weer te veel doorslaan naar de andere kant, maar een C7 of C6 indertijd, zeker de Z06 en ZR1, waren toch minder Space Invader dan de ZR1 C8.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik kan maar niet gewend raken aan die 4 uitlaten achteraan....

Geplaatst:
1 uur terug, gTa zei:

Da's dan weer te veel doorslaan naar de andere kant, maar een C7 of C6 indertijd, zeker de Z06 en ZR1, waren toch minder Space Invader dan de ZR1 C8.

Maar is dat niet ook wat โ€˜vroeger was alles beterโ€™. Als je nu kijkt wat er gemaakt wordt in Europa, dan wint dat ook geen schoonheidsprijs natuurlijk. De Corvette is dan een exponent .ย 

Geplaatst:
7 minuten geleden, Monterey Jack zei:

Maar is dat niet ook wat โ€˜vroeger was alles beterโ€™. Als je nu kijkt wat er gemaakt wordt in Europa, dan wint dat ook geen schoonheidsprijs natuurlijk. De Corvette is dan een exponent .ย 

Okรฉ, ik volg wel, elke Corvette was in zijn tijd wel een wat minder smaakvolle contender in zijn categorie, agreed.
Vandaag de dag is alles al 3 keer zo "kermis" als voorheen (kijk gewoon naar een M3 en M5, vergeleken met vroeger) en dus ook de top tier Corvette doet dat.

Niettemin, voor mijn smaak, die NIET 3fold mee geรซvolueerd is met de kermistrend, is dat er nu gigantisch veel mรฉรฉr "over" dan vroeger.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Denk niet dat je hier al een ZR1 gespot kan hebben, was 't geen C7? Daarvan was de ZR1 ook niet meteen subtiel te noemen...

Geplaatst:

ย 

6 minuten geleden, gTa zei:

Okรฉ, ik volg wel, elke Corvette was in zijn tijd wel een wat minder smaakvolle contender in zijn categorie, agreed.
Vandaag de dag is alles al 3 keer zo "kermis" als voorheen (kijk gewoon naar een M3 en M5, vergeleken met vroeger) en dus ook de top tier Corvette doet dat.

Niettemin, voor mijn smaak, die NIET 3fold mee geรซvolueerd is met de kermistrend, is dat er nu gigantisch veel mรฉรฉr "over" dan vroeger.

Absoluut. Ooit was de C6 RS6 overstyled. Die is nu eerder ingetogen en bescheiden imo. De C6 Zr1 en Z06 vind ik anders, ook destijds, wel een erg knappe auto.ย 

Geplaatst:

C6 en C7 vind ik machtig, nu. Toch de bredere versies.

Ik wist niet dat de C7 zo denderend hard op z'n tandvlees zat qua grip & derhalve driveability.
Allezja, bedoelende: 't zal wel zijn dat negenduusd pk op de achterwielekes stevig veel is, maar ...ย 

Ofwel is het marketing talk om de swap richting middenmotor en flat plane en whatnot te (blijven) verkopen?

Geplaatst:
2 hours ago, gTa said:

Gelukkig is een 992 GT3 RS dat wel :Dย 

Geplaatst:
15 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ja kijk da's (visueel) ook allerminst mijn smaak. :Dย ย 1.000 keer liever een gewone GT3 en 10.000 keer liever een touring

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
9 uren geleden, gTa zei:

ย 

8 uren geleden, ir_fuel zei:

ย 

8 uren geleden, gTa zei:

Ja kijk da's (visueel) ook allerminst mijn smaak. :Dย ย 1.000 keer liever een gewone GT3 en 10.000 keer liever een touring

Moesten die dingen dan nog gebruikt worden op trackdays dan ok maar denk dat de meeste gewoon "for show" zijn.ย 
Enigste nut dat die spoilers hebben is om u kinderen hun Mc meal te laten eten of om u pint op te zetten.ย 

Ik vind er ook niets aan.ย  Zijn precies de ingenieurs die allemaal groot zijn geworden met de Fast & Furious.ย 

BMW was zooo goed in knappe stijlvolle M's te maken. Mercedes ook met de AMG's.ย  ย 

Geplaatst:
15 uren geleden, JanC zei:

Denk niet dat je hier al een ZR1 gespot kan hebben, was 't geen C7? Daarvan was de ZR1 ook niet meteen subtiel te noemen...

Nu je dat zo zegt ... effe spieken naar hoe een convertible C7 met vรฉรฉl spoilers er uit ziet.

image.thumb.png.4063d5c374ad6195857473ed7907ad7d.png

Hmnee, dat was het toch niet. Was veel meer cab forward, dus middenmotor.

Maar misschien was het een gewone C8 die getjoend werd?

Geplaatst:
1 uur geleden, gTa zei:

Nu je dat zo zegt ... effe spieken naar hoe een convertible C7 met vรฉรฉl spoilers er uit ziet.

image.thumb.png.4063d5c374ad6195857473ed7907ad7d.png

Hmnee, dat was het toch niet. Was veel meer cab forward, dus middenmotor.

Maar misschien was het een gewone C8 die getjoend werd?

C8 Z06?

First Drive: Chevy's C8 Corvette Z06 is a Phenomenal Track-Oriented Street  Car | Out Motorsports

Geplaatst:

Ja, 't was zeker een C8 ... maar ik kon niet tegoei kijken dus of het een Z06 was, of een gewone met nageplaatste spoilers en lipjes en whatnot, weet ik niet.

• 8 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

ร—
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid