binnenmuisarchitekt 13.813 Geplaatst: 23 oktober 2017 Geplaatst: 23 oktober 2017 Verdomme wanneer edde gulder hier allemaal tijd voor iets te schrijven hier? Eerst eens bijlezen. Quote
Jokke_vlo 16.909 Geplaatst: 23 oktober 2017 Geplaatst: 23 oktober 2017 Verdomme wanneer edde gulder hier allemaal tijd voor iets te schrijven hier? [emoji3]Wanneer ik in uw “sector” vertoef 1 Quote
ICM 24.869 Geplaatst: 23 oktober 2017 Geplaatst: 23 oktober 2017 Photoshop! Of draagt iedereen daar dezelfde schoenen?! 6 Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 23 oktober 2017 Geplaatst: 23 oktober 2017 2 hours ago, Jokke_vlo said: Van “wij” maar niet van uw eigen “ik” man man man ge zijt toch ne numero zenne Ik zal de eerste zijn om aan te geven dat een systeem van "wij" niet werkt gezien het basisprincipe dat elk de maximalisatie van zijn eigen welvaart nastreeft. De normale staatsvorm met inkomstenbelastingen maakt echter dat als de éne minder betaalt, de andere moet bijleggen. Daar kunt ge niet onderuit. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 23 oktober 2017 Geplaatst: 23 oktober 2017 1 hour ago, Jokke_vlo said: Fok man wat kraam je hier toch allemaal uit!!! Ik denk niet dat je dom bent dus speel je gewoon het klootzakske. Misschien kan je zorgen dat de mensen die in pakweg augustus hun hybride bestellen en hem na 1 januari 2018 geleverd krijgen “kostenloos” mogen annuleren ? Of is dat niet terugwerkende kracht ? @Jokke_vlo, je leest overal maar half wat ik schrijf. Ik zeg overal (op op deze fora al jaren) dat de belastingen lager moeten en het systeem van aftrekposten vereenvoudigd. Dat gaat de staat dezelfde inkomsten/uitgaven-balans geven. Alleen gaat dit topic NIET over de belastingen in Belgie, wel over deze ene specifieke nieuwe maatregel. En daarover zeg ik dat ik begrijp dat hij er komt gezien de huidige maatregelen 1. helemaal het beoogde doel niet halen en 2. dat ze zelfs tot excessen hebben geleid. Nu weet je zelf dat "excessen" de ogen van bepaalden uitgesteken (je noemde zelf de jaloezie) en dus krijg je een reactie. Da's spijtig genoeg wat men "politiek" noemt. Bij die terugwerkende kracht begrijp ik je punt van bestelbon. Maar wat is het alternatief? Ik vind dat ze nu nog erg redelijk zijn geweest. Je hebt tenminste nog even tijd om met je auto te rijden en ondertussen een alternatief te zoeken indien hij onbetaalbaar wordt wegens het plots gelijktrekken van de belastingen. In Belgie zullen de prijzen op de tweedehandsmarkt wat naar beneden gaan uiteraard wegens het groter aanbod, maar ook niet zo dramatisch: 1. de maatregel treft niet particulieren (die misschien wel nog een hybride willen), 2. de markt is Europees en voor een dure wagen gaan de mensen al gauw over de grens shoppen. Bovendien gaat de gebruiker zijn broek niet scheuren, noch het bedrijf, maar wel de leasefirma die voor de wagens waar nu een bestelbon voor bestaat hun restwaarde zal verkeerd berekend hebben. Vergelijk met 1992. Toen werd de rijtaks voor diesels van >14PK verdubbeld. Degene die bvb. met een Mercedes 300D reed in die tijd zag de taks van 21000 naar 42000,-Bef gaan. Dat was van redelijk naar "onbetaalbaar". De waarde van die diesels kelderden direct. Deze maatregel kwam er met onmiddelijke ingang, zonder dat je tijd had om je koopgedrag nog even aan te passen. Het enige wat je zou kunnen doen is nu zeggen dat je vanaf 1-1-2019 een nieuwe maatregel voor hybrides invoert. Al ga je er dan nog een pak hebben die gaan komen bleiten (just @gTa ?) want hun auto gaat daarna pas uit leasing en dus gaan ze toch gebeten zijn. Of ze hoopten op het eind van deze lease hun BMW 318d te upgraden naar een 330e en ze zien dat door hun neus geboord,... En zo kunt ge blijven doorgaan. Quote
Jokke_vlo 16.909 Geplaatst: 23 oktober 2017 Geplaatst: 23 oktober 2017 Nochtans simpel . Bestelbon laten gelden. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 23 oktober 2017 Geplaatst: 23 oktober 2017 54 minutes ago, Jokke_vlo said: Nochtans simpel . Bestelbon laten gelden. En dan zegt ge dat ik express me van den domme laat? HOE gaan ze dat practisch regelen? Belgen kennende gaan er in 2020 gasten staan wuiven met de bestelbon van "october 2017" voor hun Panamera die in augustus 2019 werd geleverd. Hand opsteken wie hier nooit ene document heeft geantedateerd. Of ge zoudt de bestelbon moeten laten "registeren"... Dan zijn we helemaal communistisch bezig: Met z'n allen voor 31-12-2017 naar de gemeente om de bestelbon voor m'n nieuwe auto te laten officieel opnemen. Ergens moet er een lijn getrokken worden. En op zich zijn ze nog redelijk geweest. Ze geven al een goeie voorzet tegenwoordig. Plus... ze schuiven de wetgeving ZO ver naar voor, dat de kans er dik inzit dat ze tegen 2020 weer wordt afgevoerd en veranderd. Quote
Jokke_vlo 16.909 Geplaatst: 23 oktober 2017 Geplaatst: 23 oktober 2017 Ik heb de bestelbon bevestigd via mail, geen idee hoe ik dat moet gaan anti dateren. Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 23 oktober 2017 Geplaatst: 23 oktober 2017 57 minuten geleden zei The Swede: En op zich zijn ze nog redelijk geweest. Ze geven al een goeie voorzet tegenwoordig. Vind je. De Jokke is er anders wel het slachtoffer van. 't Moest eens andersom zijn. 1 Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 23 oktober 2017 Geplaatst: 23 oktober 2017 18 minutes ago, Jokke_vlo said: Ik heb de bestelbon bevestigd via mail, geen idee hoe ik dat moet gaan anti dateren. Als ge wil stuur ik u nu efkes nen email die naar Mei 1945 is geantedateerd Tenzij je de headers gaat uitsnuffelen, gaat het echt lijken. Maar je ziet de bui toch ook wel hangen? Dit valt practisch niet te regelen. Ik kan nu trouwens naar een dealer gaan en zeggen dat ik nu een auto bestel, maar hem pas eind 2018 in ontvangst wil nemen. Ik betaal een klein voorschot... bestelbon geregeld. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 23 oktober 2017 Geplaatst: 23 oktober 2017 1 minute ago, Lotuzzz said: Vind je. De Jokke is er anders wel het slachtoffer van. 't Moest eens andersom zijn. Hoe is Jokke er slachtoffer van? Heeft 'em nen hybride besteld die in 2018 geleverd wordt? Zo ja, dan is hij 1 van de weinigen die inderdaad het kind van de rekening gaan zijn. Met mijn "redelijke voorzet", gaf ik aan dat ze hadden kunnen doen als in 1992: per direct voor iedereen invoeren. En dan zitten er veel meer met de gebakken peren. Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 23 oktober 2017 Geplaatst: 23 oktober 2017 Zojuist zei The Swede: Hoe is Jokke er slachtoffer van? Heeft 'em nen hybride besteld die in 2018 geleverd wordt? Zo ja, dan is hij 1 van de weinigen die inderdaad het kind van de rekening gaan zijn. Met mijn "redelijke voorzet", gaf ik aan dat ze hadden kunnen doen als in 1992: per direct voor iedereen invoeren. En dan zitten er veel meer met de gebakken peren. Zoals steeds is het trekken en sleuren voor je enige nuance aan de dag legt, maar bij deze is het weer gelukt 1 Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 23 oktober 2017 Geplaatst: 23 oktober 2017 Het voorbeeld van 1992 stond in post eerder vandaag al. Je moet eerst de boel lezen voor je dergelijke stellingen maakt. Elke mening die ik in dit topic zet, zet ik binnen een zeker kader. (tenzij ge zo onnozel doet dat ik er een sarcastische tussengooi zoals de 1600cc en 30K limiet). Quote
Jokke_vlo 16.909 Geplaatst: 23 oktober 2017 Geplaatst: 23 oktober 2017 Ik was ook een slachtoffer van de vorige VAA update . Soit er is geen enkele rechtszekerheid niet meer ! Catastrofaal. Wa ne zever over dat anti dateren ik heb voldoende en meer dan voldoende bewijs dat die al in bestelling stond. Misschien gaan ze bij Porsche ook nog meewerken in hun bestel systeem ? Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 23 oktober 2017 Geplaatst: 23 oktober 2017 Is dat omdat ge per accident het verkeerde lot trekt al twee keer of omdat ge vaak van auto verandert? Maar bestelbon opzeggen of veranderen is wellicht de vraag die je moet stellen. Jij geeft nu wel een voorbeeld waar je duidelijk dingen denkt te kunnen bewijzen. Maar hoeveel gaan er weer foefelen? Algemeen word je hier slachtoffer van die foefelaars. Eerst omdat ze de hybride voordelen misbruiken, dan omdat er zeker gaan prutsen met documenten en data. En dan sta je daar als eerlijke burger die zijn steentje wou bijdragen tot het milieu Quote
Jokke_vlo 16.909 Geplaatst: 23 oktober 2017 Geplaatst: 23 oktober 2017 Mijn ML is 5 jaar oud. Zo "snel" is dat niet. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 23 oktober 2017 Geplaatst: 23 oktober 2017 1 hour ago, Jokke_vlo said: Mijn ML is 5 jaar oud. Zo "snel" is dat niet. Ja, maar als ik mij niet vergis, had ge vorige keer net voor de verandering een E63 gekocht en waart ge dan gejost. Is dat al meer dan 5 jaar terug? Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 23 oktober 2017 Geplaatst: 23 oktober 2017 6 minutes ago, Jokke_vlo said: Ja 5 jaar geleden Hm. Getting old. En Porsche laat u niet toe iets anders te bestellen? Quote
Gast wooter Geplaatst: 23 oktober 2017 Geplaatst: 23 oktober 2017 Dus eigenlijk probeer je al 2 keer na mekaar fiscaal te profiteren net op het moment dat de wetgever merkt dat er van geprofiteerd wordt Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 23 oktober 2017 Geplaatst: 23 oktober 2017 Maar nee. Jokke wil milieubewust shoppen. Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 23 oktober 2017 Geplaatst: 23 oktober 2017 Op 10/20/2017 om 12:03 zei The Swede: In UK is het systeem simpel: op wat je krijgt als leasebedrag betaal je dezelfde belasting als op cash (regel is iets gecompliceerder, maar daar komt het op neer). Je krijgt ook geen tankkaart, etc Voor elke werkkilometer die je doet, krijg je dezelfde vergoeding dan als iemand met een particuliere wagen. Zo is er geen gezever van "jamaar, welk deel is prive, etcetc". @The Swede ik denk dat je toch al te lang weg bent uit België om zo'n discussies te voeren hoor. We betalen ons al blauw enja ook op een M4 of Porsche. Heb nu 2 vrienden die naar London verhuisd zijn en je vergeet er wel bij te zeggen dat hun loon een pak minder belast wordt. Verlaag de personenbelasting in BE naar 25%, schaf die idiote registratierechten af op huizen en ik zal met plezier op alles 25% betalen uit m'n eigen zak Als wij nu geld uit de zaak willen zijn we bijna 60% kwijt, dat is pas diefstal!! 3 Quote
Germinal 464 Geplaatst: 23 oktober 2017 Geplaatst: 23 oktober 2017 Inderdaad... ook niet vergeten dat de vennootschap ook nog eens 40% extra VAA betaalt.. wat daar toch weer de reden voor is begrijp ik niet.. Je betaalt zelf VAA voor privégebruik.. laat ons zeggen 10k aan 50% is 5000 euro én dan mag de vennootschap nog eens 33% van 4.000 euro betalen.. man man.. Heb zelf een tijd in het VK gewoond en gewerkt als werknemer en ik hield daar op jaarbasis het equivalent van een middenklasse auto extra over! De venn belasting is ook maar 20% Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 23 oktober 2017 Geplaatst: 23 oktober 2017 55 minutes ago, dragonfly said: @The Swede ik denk dat je toch al te lang weg bent uit België om zo'n discussies te voeren hoor. We betalen ons al blauw enja ook op een M4 of Porsche. Heb nu 2 vrienden die naar London verhuisd zijn en je vergeet er wel bij te zeggen dat hun loon een pak minder belast wordt. Verlaag de personenbelasting in BE naar 25%, schaf die idiote registratierechten af op huizen en ik zal met plezier op alles 25% betalen uit m'n eigen zak Als wij nu geld uit de zaak willen zijn we bijna 60% kwijt, dat is pas diefstal!! Ik geef overal aan dat belastingen te hoog zijn en dat het daarom is dat iedereen moord en brand schreeuwt als men 1 kleinigheid (negatief) verandert. Alleen is dat hier niet het onderwerp. Hier spreken we over een verandering in de fiscaliteit van hybride wagens. En die veranderen is logisch naar mijn mening want die zit schots en scheef nu. We kunnen de baby met het badwater niet buitengooien. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 23 oktober 2017 Geplaatst: 23 oktober 2017 42 minutes ago, Germinal said: Inderdaad... ook niet vergeten dat de vennootschap ook nog eens 40% extra VAA betaalt.. wat daar toch weer de reden voor is begrijp ik niet.. Je betaalt zelf VAA voor privégebruik.. laat ons zeggen 10k aan 50% is 5000 euro én dan mag de vennootschap nog eens 33% van 4.000 euro betalen.. man man.. Heb zelf een tijd in het VK gewoond en gewerkt als werknemer en ik hield daar op jaarbasis het equivalent van een middenklasse auto extra over! De venn belasting is ook maar 20% Waarom niet in UK gebleven, Germinal? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.