Ga naar inhoud

Fiscale afstraffing hybrides bijna een feit


Rabbit

Aanbevolen berichten

Ik kwam dit artikel tegen ... Wat een randdebielen in Brussel.

Dat er sommige afgestraft moeten worden, dat begrijp ik (zoals de aangehaalde Panamera), maar dat ze al die toyota's e.d. ook aanpakken dat is waanzin.

https://www.autogids.be/autonieuws/ontcijferd/regering-michel-nekschot-hybrides-2020.html

Allemaal aan de niet hybride ontploffingsmotor graag !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kwam dit artikel tegen ... Wat een randdebielen in Brussel.
Dat er sommige afgestraft moeten worden, dat begrijp ik (zoals de aangehaalde Panamera), maar dat ze al die toyota's e.d. ook aanpakken dat is waanzin.
https://www.autogids.be/autonieuws/ontcijferd/regering-michel-nekschot-hybrides-2020.html
Allemaal aan de niet hybride ontploffingsmotor graag !


Dus wagen ingeschreven voor 01.01.18 zouden 'ontsnappen' ?? Die regel zal het wel niet halen in de wet vermoed ik.

Quote

Een schoolvoorbeeld: de nieuwe Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid ziet zijn fiscale aftrekbaarheid kelderen van 90 naar 50 procent, terwijl het VAA explosief toeneemt van 544,43 naar 2.204 euro per maand.

/Quote

Moet 100% zijn ipv 90 [emoji23]
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kwam dit artikel tegen ... Wat een randdebielen in Brussel.
Dat er sommige afgestraft moeten worden, dat begrijp ik (zoals de aangehaalde Panamera), maar dat ze al die toyota's e.d. ook aanpakken dat is waanzin.
https://www.autogids.be/autonieuws/ontcijferd/regering-michel-nekschot-hybrides-2020.html
Allemaal aan de niet hybride ontploffingsmotor graag !


Waarom zou dat afgestraft moeten worden ?

Je kan daar effectief 40km op battterij mee rijden en wanneer je veel korte ritten doet en vaak oplaadt een zeer laag verbruik halen.. 2-3 liter is niet vergezocht. Anderzijds kan je inderdaad ook de hooligan uithangen, niet opladen en 20+ liter verbruiken.

Ofwel tref je alle hybrides ( zo goed als ) gelijk ofwel geen enkele.
Link naar reactie
Delen op andere sites

ze zouden beter een systeem uitdokteren dat rekening gaat houden met je reël ge/verbruik.

ik zou perfect met een hybride puur elektrisch kunnen rijden in de week, wegens de korte afstanden. maar als je dit alles leest ben je er toch aan voor de moeite.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zorg er meestal voor dat mijn batterij leeg is als ik aankom. Dus als ik bvb rechtstreeks naar het werk rij, dan rij ik 100% electrisch. Als ik de kleine naar school breng, dan hybride.

Ik heb nu op ong 14500 km 4000 vol electrisch gereden (reken daarbij dat ik de rodage vol benzine gereden heb) en heb een gemiddeld verbruik van ong 6L. Die 6L, daar zit bvb ook de vakantie in, op de snelweg, zonder bijladen.

Doordeweeks zit ik tussen de 4 en de 5,5L

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei DDke:

Ik zorg er meestal voor dat mijn batterij leeg is als ik aankom. Dus als ik bvb rechtstreeks naar het werk rij, dan rij ik 100% electrisch. Als ik de kleine naar school breng, dan hybride.

Ik heb nu op ong 14500 km 4000 vol electrisch gereden (reken daarbij dat ik de rodage vol benzine gereden heb) en heb een gemiddeld verbruik van ong 6L. Die 6L, daar zit bvb ook de vakantie in, op de snelweg, zonder bijladen.

Doordeweeks zit ik tussen de 4 en de 5,5L

Dat is echt top, ik laad ook altijd consequent op als ik hybride/i3 rijd, dat is zelfs een obsessie dan om zo laag mogelijk verbruik te hebben :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie in dat artikel eigenlijk geen gekke dingen... De Prius haalt inderdaad +5 liter volgens NEDC maar blijkbaar volgens de nieuwe normen heel wat meer, dus is het wel degelijk een nep hybride en moet je dat ding aan het reëele verbruik belasten ipv het fantasie verbruik.

Hetzelfde met al die hybride X5en, Volvo XC90's en Cayennes... 30km op batterijen is daar niks mee, dus het reële verbruik is ook navenant, en op dat verbruik zal men dus belast worden.

Een plugin VW GT-E komt er heel wat beter vanaf, en dat is ook logisch want het aandeel batterijen en hybride, en bijgevolg het lagere verbruik, is aanzienlijk positiever.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is ook dat de overheid had beloofd de CO2-uitstoot aanzienlijk te doen dalen, maar door allerlei gefoefel van constructeurs en de voordelige NEDC-cyclus staat men nog altijd nergens. Dus gaat de tang erop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei DDke:

Ik zorg er meestal voor dat mijn batterij leeg is als ik aankom. Dus als ik bvb rechtstreeks naar het werk rij, dan rij ik 100% electrisch. Als ik de kleine naar school breng, dan hybride.

Ik heb nu op ong 14500 km 4000 vol electrisch gereden (reken daarbij dat ik de rodage vol benzine gereden heb) en heb een gemiddeld verbruik van ong 6L. Die 6L, daar zit bvb ook de vakantie in, op de snelweg, zonder bijladen.

Doordeweeks zit ik tussen de 4 en de 5,5L

en toch gaat het geen zak uitmaken, en zal je afgestraft worden?

 

ze hebben weer een manier gevonden om wat taksen binnen te halen.

jaren geleden lpg aanprijzen om nadien er een extra taks bij te smijten, als er genoeg mensen overgeschakeld zijn.

idem met de zonnepanelen., veel volk springt er op, dus smijten ze er een taks tegen.

nu dus idem met de hybride. ben benieuwd wat het voor de markt gaan geven?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, tuscani said:

en toch gaat het geen zak uitmaken, en zal je afgestraft worden?

 

 

normaal gezien niet, want de mijne is ingeschreven voor 2018.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, Stancke said:

Dat is echt top, ik laad ook altijd consequent op als ik hybride/i3 rijd, dat is zelfs een obsessie dan om zo laag mogelijk verbruik te hebben :D

Ik weet precies waar ik ongeveer mijn knopje "vol-elektrisch" moet indrukken om nog juist met 1% batterij hier op de parking aan te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei wooter:

Ik zie in dat artikel eigenlijk geen gekke dingen... De Prius haalt inderdaad +5 liter volgens NEDC maar blijkbaar volgens de nieuwe normen heel wat meer, dus is het wel degelijk een nep hybride en moet je dat ding aan het reëele verbruik belasten ipv het fantasie verbruik.

Hetzelfde met al die hybride X5en, Volvo XC90's en Cayennes... 30km op batterijen is daar niks mee, dus het reële verbruik is ook navenant, en op dat verbruik zal men dus belast worden.

Een plugin VW GT-E komt er heel wat beter vanaf, en dat is ook logisch want het aandeel batterijen en hybride, en bijgevolg het lagere verbruik, is aanzienlijk positiever.

en dat doen ze dus niet? ze nemen gewoon weer een test erbij. maar zoals Tommie en ik al schreef, kan je wel degelijk volledig puur elektrisch rijden met die wagens, voor korte afstanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, tuscani said:

nu dus idem met de hybride. ben benieuwd wat het voor de markt gaan geven?

Hybride is maar een tussenfase... En het was ook een excuus voor vele constructeurs om te temporiseren op hun elektrische initiatieven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei wooter:

Het probleem is ook dat de overheid had beloofd de CO2-uitstoot aanzienlijk te doen dalen, maar door allerlei gefoefel van constructeurs en de voordelige NEDC-cyclus staat men nog altijd nergens. Dus gaat de tang erop.

De nieuwe WLTP?

https://www.autogids.be/autonieuws/ontcijferd/nieuwe-wltp-verbruiksnorm-uitgelegd.html

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden zei Germinal:

 

 


Dus wagen ingeschreven voor 01.01.18 zouden 'ontsnappen' ?? Die regel zal het wel niet halen in de wet vermoed ik.

Quote

Een schoolvoorbeeld: de nieuwe Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid ziet zijn fiscale aftrekbaarheid kelderen van 90 naar 50 procent, terwijl het VAA explosief toeneemt van 544,43 naar 2.204 euro per maand.

/Quote

Moet 100% zijn ipv 90 emoji23.png

 

Neen, 90%

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, tuscani said:

en dat doen ze dus niet? ze nemen gewoon weer een test erbij. maar zoals Tommie en ik al schreef, kan je wel degelijk volledig puur elektrisch rijden met die wagens, voor korte afstanden.

Ja, jij doet dat, maar hoeveel klanten van Alexanderr zouden hun Cayenne gewoon nooit insteken?

Hoeveel particuliere en zakelijke rijders hier, exclusief autoverkopers, steken hun hybride dagelijks in? DDke heeft een laadbox geïnstalleerd, maar ik verdenk dat de rest gewoon op het werk het spel laat laden, of gewoon thuis in het stopcontact. En eens 30-40 km op is blijft iedereen ook vrolijk rijden tot de brandstoftank leeg is...

Om je een idee te geven: zelfs DDke, goeie leerling van de klas, komt nog niet aan 1/3e elektrisch van zijn totale afstanden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn pa rijdt X5 40e, auto gaat iedere avond mooi in de stekker. Gaat ook laadpaal installeren aan bedrijf normaal, maar ook voor hem is het een sport zo efficiënt mogelijk te rijden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei wooter:

Hybride is maar een tussenfase... En het was ook een excuus voor vele constructeurs om te temporiseren op hun elektrische initiatieven.

Ik zou opletten met uw blind geloof......... als men de werkelijke vervuiling van electrische wagens gaat beginnen rekenen...... en daarnaast ook nog eens met de mensen met het GROTE geld (aka Tesla kopers) die hun zo een auto's kunnen veroorloven zou aan dat sprookje heel snel een einde kunnen komen....... 

Feit is dat wanneer er voldoende rondrijden ge er sowieso gaat aanhangen op de ene of ander manier. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De werkelijke vervuiling is me bekend, en kan ik elke dag ruiken.

De EV zal pas belast worden als benzine en diesel stevig op hun retour zijn, en dan zal die belasting er wel komen door rekeningrijden. Ik denk dat je met een EV nog makkelijk 4 jaar veilig gaat zitten qua fiscaliteit, al was het maar omdat de meeste merken nog altijd niet meerdere modellen EV's uitbrengen, en vaak eerder een enkel excuus-EV hebben (BMW i3, Fiat 500e, Nissan Leaf, Ford Focus Electric, VW Golf E, ...)

In dat opzicht drijft de regering het wel op de spits want als je je Panamera of Cayenne wil inwisselen op een EV kan je nog bij Tesla shoppen, maar wat moet een koper doen van een BMW 330e? Nu al een Model 3 bestellen en hopen dat ie tegen 2 jaar nog een prijs voor zijn 330e terug krijgt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden zei Tommie:

Same here. Ik doe met mijn 530e al mijn woon-werkverkeer puur elektrisch.

Mijn ma tankt +/- 1 keer om de anderhalve maand met haar GLC350e.

Woon-werk zuiver elektrisch. gemiddeld verbruik 3.5l / 100 km

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minutes ago, wooter said:

Om je een idee te geven: zelfs DDke, goeie leerling van de klas, komt nog niet aan 1/3e elektrisch van zijn totale afstanden...

Is logisch he. Range is te laag, en je kan niet meer dan 120/u op elentriek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei William Blake:

Mijn ma tankt +/- 1 keer om de anderhalve maand met haar GLC350e.

Woon-werk zuiver elektrisch. gemiddeld verbruik 3.5l / 100 km

Ik tank met onze GLC ongeveer om de 2 weken en gemiddeld verbruik is gewoon 15,4 :lolz:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid