Ga naar inhoud

Volvo polestar 1


tuscani

Aanbevolen berichten

Ik heb er een dag mee gereden, met de 1. Coole verschijning maar vond er eigenlijk niet veel speciaals aan. Vermogen was oké maar voelde niet 600 pk/1.000 Nm-ish  aan. 

159.000 vond ik er eigenlijk ook ver over, want zoals hierboven al aangehaald voelde het eigenlijk gewoon aan als een sportieve S90 (“Coupé” dan). 
 

 

AAC4915D-44BE-4B49-BE24-44C29DE7CD72.jpeg

DFEEA012-0C1D-458D-9E60-0DE0008F7079.jpeg

907FFEED-3713-40D1-BD92-F1867B530B5B.jpeg

F9A02A1B-289C-4F57-9CD1-B342AFB4FEDC.jpeg

E27388D0-F512-4B5B-92DB-9B2DA8ECAC46.jpeg

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar, ik zeg het nogmaals, een zeer mooie en speciale auto. Deze doet me qua exclusiviteit wat denken aan de 262C die mijn ouders ooit gehad hebben.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, korneeldebruyn zei:

Ik heb er een dag mee gereden, met de 1. Coole verschijning maar vond er eigenlijk niet veel speciaals aan. Vermogen was oké maar voelde niet 600 pk/1.000 Nm-ish  aan. 

159.000 vond ik er eigenlijk ook ver over, want zoals hierboven al aangehaald voelde het eigenlijk gewoon aan als een sportieve S90 (“Coupé” dan). 
 

 

AAC4915D-44BE-4B49-BE24-44C29DE7CD72.jpeg

DFEEA012-0C1D-458D-9E60-0DE0008F7079.jpeg

907FFEED-3713-40D1-BD92-F1867B530B5B.jpeg

F9A02A1B-289C-4F57-9CD1-B342AFB4FEDC.jpeg

E27388D0-F512-4B5B-92DB-9B2DA8ECAC46.jpeg

En het verbruik? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, The Swede zei:

En het verbruik? 

Rond de 5 liter als je er mee gaat zwijnen, bij normaal gebruik rond de 3 liter dacht ik. 

Volledig elektrisch rijbereik lag tussen de 120-130 km, dus best goed. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de prijs belange niet speciaal genoeg IMO.

Aja en dat ziet er praktischer uit dan een echte sportwagen, tot je beseft dat je over de gordels moet klauteren voor de achterbank en de koffer nihil is wegens batterijen :lolz: 

Dan koop ik wel een echte sportwagen ipv deze coupé.

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, korneeldebruyn zei:

Rond de 5 liter als je er mee gaat zwijnen, bij normaal gebruik rond de 3 liter dacht ik. 

Volledig elektrisch rijbereik lag tussen de 120-130 km, dus best goed. 

Hoe werkt zo een batterij op langere afstand? Is dat 200 km rijden met een auto van 600pk en 400km met één van 300pk?

23 minuten geleden, ir_fuel zei:

Voor de prijs belange niet speciaal genoeg IMO.

Aja en dat ziet er praktischer uit dan een echte sportwagen, tot je beseft dat je over de gordels moet klauteren voor de achterbank en de koffer nihil is wegens batterijen :lolz: 

Dan koop ik wel een echte sportwagen ipv deze coupé.

Helemaal akkoord dat de wagen te duur is. Het ziet er idd een gewone sportwagen uit en de koffer was idd klein, naar ik me herinner.

Maar dan komen we bij de fiscaliteit. Waarom koop jij een i4 en geen 6 cilinder opnieuw? Gezien de prijs van de i4, zou ik me toch direct weer een M340i of een M3 bestellen ipv een EV. 

Ik veronderstel dat de bedrijfswagenrijder een stuk minder duur uitkomt wanneer hij een Polestar 1 neemt ipv een 992 S. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, The Swede said:

Ik veronderstel dat de bedrijfswagenrijder een stuk minder duur uitkomt wanneer hij een Polestar 1 neemt ipv een 992 S. 

Een Polestar 1 is geen EV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ir_fuel zei:

Een Polestar 1 is geen EV.

Nee, maar hij heeft wel een CO2 van onder 50gr terwijl een 992 S op 230gr zit. Zal wel een verschil maken in aftrekbaarheid en VAA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18/1/2022 om 10:37, The Swede zei:

Maar dan komen we bij de fiscaliteit. Waarom koop jij een i4 en geen 6 cilinder opnieuw? Gezien de prijs van de i4, zou ik me toch direct weer een M340i of een M3 bestellen ipv een EV. 

Ik spreek nu even voor mezelf, maar natuurlijk speelt fiscaliteit een immens grote rol. Zo'n M3 is ten eerste al een pak duurder, en het rijplezier dat je er in België nog uithaalt is eerder beperkt. Als je dan alle cijfertjes naast elkaar legt moet je zo'n M3 toch echt wel heel mooi vinden voor je daar voor kiest. Als we dan de M340i bekijken, die is op dat vlak al wat interessanter dan de M3 natuurlijk. Maar ook daar tellen de cijfertjes heel stevig door in het voordeel van de i4. En dan niet alleen qua  fiscaliteit, maar ook restwaarde.

Het is dat mijn huidige renting nog 3 jaar en half loopt, of ik had mss toch ook al de i4 besteld. Ondanks de neus en de immense wachttijd. Maar ik heb nog de luxe om de kat nog wat uit de boom te kijken om te zien wat er op ons afkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Had hier bij Polestar een testrit aangevraagd. Dit is één van de weinige redelijk electrische autos die ik op dit ogenblik zou overwegen.

Zat al een aantal weken te wachten dat ze contact opnamen. Deze ochtend toch efkes op hun website weer gekeken.

"testrit aanvragen". OK, nog es invullen. Krijg ik een chat pop up "kunnen we u helpen".
Ik antwoord dus efkes dat ik het forumlier reeds had ingevuld en niemand me contacteerde.
"U kan gewoon een dag en tijd boeken, mijnheer". 
 :huh: Ik zie dat niet. Ik zie enkel "Kies model" en dan "eine Probefahrt anfragen". ... en dan gebeurt er nadien niets.

Vriendelijke kerel stelt me voor me te bellen... En dan komt het dovemansgesprek.

PS man: "Hallo mijnheer, ik stel u voor dat we er beiden samen even doorgaan. Bent u op de Polestar CH website? ... Goed, dan ziet u onderaan "testrit boeken"..."

Ikke: "Excuseer, maar ik zie dat hier niet."

PS Man: "Jawel hoor, kijkt u even onder Polestar 2..."

Ikke: "Moment, ik zit op de Polestar 1 bladzijde" 

PS Man: "Ha nee, u moet naar de Polestar 2 bladzijde gaan".

Ikke: "Jamaar, ik ben geïnteresseerd in een PS 1"

PS Man: "die is uitverkocht, daarom moet u naar PS 2 gaan".

Ikke: "OK, maar ik ben niet geïnteresseerd in een PS 2. Ik was in een PS 1 geïnteresseerd".

... En dan blijkt die kerel het dus niet door te hebben want hij is helemaal verwonderd en probeert gewoon verder te gaan :fp: 

Er zijn dus echt verkopers die denken dat je HUN merk wil kopen en als één model niet beschikbaar is, je dus maar wat anders gaat kopen dat van hun merk is. :roll: 

Het strafste is dat hij er dan nog aanhangt "jamaar, u weet toch dat de PS 1 een totaal andere auto is?" ... Ik had veel goesting om hem dan te vragen waarom hij dan in godsnaam dacht dat ik een PS2 ook wel goed zou vinden. Heb het maar zo gelaten. Hij ging uiteindelijk kijken wat hij kon doen.  

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sommige kopers ook.

want een 1 is geen ev maar een hybride, en bestaat al sinds 2017, dus is begrijpelijk al niet meer in productie/stock.

de verkoper dacht dus gewoon dat hij een 2 bedoelde, aangezien ze maar 1 model in productie hebben

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Polestar 1 is al enkele maanden niet meer te bestellen.

Productie is gestopt eind vorig jaar na een gouden eindereeks model waar er 25 van zijn gemaakt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, tuscani zei:

Sommige kopers ook.

want een 1 is geen ev maar een hybride, en bestaat al sinds 2017, dus is begrijpelijk al niet meer in productie/stock.

de verkoper dacht dus gewoon dat hij een 2 bedoelde, aangezien ze maar 1 model in productie hebben

Dan moet hij toch bij Hans Anders eens binnenlopen.

1. Als de wagen niet meer beschikbaar is, zet hem dan niet op de voorpagina van je website en laat hem dan ook niet toe als keuze wanneer je een testrit wil. Haal hem er gewoon af. Een bril kan hier helpen.

2. Als de klant zegt dat hij eigenlijk in de PS 1 geïnteresseerd is, hou het dan bij een eenvoudig bericht dat de wagen niet meer beschikbaar is en VRAAG hem of een PS 2 hem eventueel zou interesseren. Begin niet direct door te rammen dat hij met de PS 2 moet gaan rijden. Vooral als hij dan nog eens herhaalt dat hij geen PS 2 wil. Een hoorapparaat kan hier helpen.

En waar de logica is van "we gaan kijken wat we kunnen doen", is me ook een raadsel. Is hij nu uitverkocht of niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, The Swede zei:

Dan moet hij toch bij Hans Anders eens binnenlopen.

1. Als de wagen niet meer beschikbaar is, zet hem dan niet op de voorpagina van je website en laat hem dan ook niet toe als keuze wanneer je een testrit wil. Haal hem er gewoon af. Een bril kan hier helpen.

2. Als de klant zegt dat hij eigenlijk in de PS 1 geïnteresseerd is, hou het dan bij een eenvoudig bericht dat de wagen niet meer beschikbaar is en VRAAG hem of een PS 2 hem eventueel zou interesseren. Begin niet direct door te rammen dat hij met de PS 2 moet gaan rijden. Vooral als hij dan nog eens herhaalt dat hij geen PS 2 wil. Een hoorapparaat kan hier helpen.

En waar de logica is van "we gaan kijken wat we kunnen doen", is me ook een raadsel. Is hij nu uitverkocht of niet?

Staat toch niet op de homepage?

https://www.polestar.com/de-ch/

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, The Swede zei:

Had hier bij Polestar een testrit aangevraagd. Dit is één van de weinige redelijk electrische autos die ik op dit ogenblik zou overwegen.

Zat al een aantal weken te wachten dat ze contact opnamen. Deze ochtend toch efkes op hun website weer gekeken.

"testrit aanvragen". OK, nog es invullen. Krijg ik een chat pop up "kunnen we u helpen".
Ik antwoord dus efkes dat ik het forumlier reeds had ingevuld en niemand me contacteerde.
"U kan gewoon een dag en tijd boeken, mijnheer". 
 :huh: Ik zie dat niet. Ik zie enkel "Kies model" en dan "eine Probefahrt anfragen". ... en dan gebeurt er nadien niets.

Vriendelijke kerel stelt me voor me te bellen... En dan komt het dovemansgesprek.

PS man: "Hallo mijnheer, ik stel u voor dat we er beiden samen even doorgaan. Bent u op de Polestar CH website? ... Goed, dan ziet u onderaan "testrit boeken"..."

Ikke: "Excuseer, maar ik zie dat hier niet."

PS Man: "Jawel hoor, kijkt u even onder Polestar 2..."

Ikke: "Moment, ik zit op de Polestar 1 bladzijde" 

PS Man: "Ha nee, u moet naar de Polestar 2 bladzijde gaan".

Ikke: "Jamaar, ik ben geïnteresseerd in een PS 1"

PS Man: "die is uitverkocht, daarom moet u naar PS 2 gaan".

Ikke: "OK, maar ik ben niet geïnteresseerd in een PS 2. Ik was in een PS 1 geïnteresseerd".

... En dan blijkt die kerel het dus niet door te hebben want hij is helemaal verwonderd en probeert gewoon verder te gaan :fp: 

Er zijn dus echt verkopers die denken dat je HUN merk wil kopen en als één model niet beschikbaar is, je dus maar wat anders gaat kopen dat van hun merk is. :roll: 

Het strafste is dat hij er dan nog aanhangt "jamaar, u weet toch dat de PS 1 een totaal andere auto is?" ... Ik had veel goesting om hem dan te vragen waarom hij dan in godsnaam dacht dat ik een PS2 ook wel goed zou vinden. Heb het maar zo gelaten. Hij ging uiteindelijk kijken wat hij kon doen.  

 

 

 

 

Bladzijde :lolz:Made me chuckle!

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarnaast was het dovenmans deel niet of hij nu op de website staat, of de wagen uitverkocht is, maar wel dat, als je zegt dat je geïnteresseerd bent in de PS 1, ze gewoon veronderstellen dat je dus ook een PS 2 wil. 

Als je Porsche belt en naar een 911 GT3 vraagt, dan verwacht je toch ook niet dat, indien deze uitverkocht is, de verkoper zegt: "we doen enkel nog de Macan, dus u moet daarmee een testrit boeken".

En, als je hem zegt dat je eigenlijk enkel in de GT3 geïnteresseerd was, verwacht je nog minder dat hij doorgaat op zijn elan en je vraagt wanneer je vrij bent voor die testrit. :fp:  Het was dat doorgaan dat gewoon lollig was. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, The Swede zei:

Had hier bij Polestar een testrit aangevraagd. Dit is één van de weinige redelijk electrische autos die ik op dit ogenblik zou overwegen.

Zat al een aantal weken te wachten dat ze contact opnamen. Deze ochtend toch efkes op hun website weer gekeken.

"testrit aanvragen". OK, nog es invullen. Krijg ik een chat pop up "kunnen we u helpen".
Ik antwoord dus efkes dat ik het forumlier reeds had ingevuld en niemand me contacteerde.
"U kan gewoon een dag en tijd boeken, mijnheer". 
 :huh: Ik zie dat niet. Ik zie enkel "Kies model" en dan "eine Probefahrt anfragen". ... en dan gebeurt er nadien niets.

Vriendelijke kerel stelt me voor me te bellen... En dan komt het dovemansgesprek.

PS man: "Hallo mijnheer, ik stel u voor dat we er beiden samen even doorgaan. Bent u op de Polestar CH website? ... Goed, dan ziet u onderaan "testrit boeken"..."

Ikke: "Excuseer, maar ik zie dat hier niet."

PS Man: "Jawel hoor, kijkt u even onder Polestar 2..."

Ikke: "Moment, ik zit op de Polestar 1 bladzijde" 

PS Man: "Ha nee, u moet naar de Polestar 2 bladzijde gaan".

Ikke: "Jamaar, ik ben geïnteresseerd in een PS 1"

PS Man: "die is uitverkocht, daarom moet u naar PS 2 gaan".

Ikke: "OK, maar ik ben niet geïnteresseerd in een PS 2. Ik was in een PS 1 geïnteresseerd".

... En dan blijkt die kerel het dus niet door te hebben want hij is helemaal verwonderd en probeert gewoon verder te gaan :fp: 

Er zijn dus echt verkopers die denken dat je HUN merk wil kopen en als één model niet beschikbaar is, je dus maar wat anders gaat kopen dat van hun merk is. :roll: 

Het strafste is dat hij er dan nog aanhangt "jamaar, u weet toch dat de PS 1 een totaal andere auto is?" ... Ik had veel goesting om hem dan te vragen waarom hij dan in godsnaam dacht dat ik een PS2 ook wel goed zou vinden. Heb het maar zo gelaten. Hij ging uiteindelijk kijken wat hij kon doen.  

 

 

 

https://www.dct.be/nl/wagens/te-koop/3629/polestar-1-2-0-turbo-phev-launch-1-of-1500-world-wide-26gr-co2

aangepast door zeramed
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondanks dat ik dat wel een hele knappe wagen vind moet je wel stevig op je hoofd gevallen zijn om daar 140k aan te hangen 😬

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, zeramed zei:

Met dank. Alleen niet echt hier in de buurt. En het is ook geen kleurcombo die hem het best doen uitkomen.

7 uren geleden, Roger zei:

Ondanks dat ik dat wel een hele knappe wagen vind moet je wel stevig op je hoofd gevallen zijn om daar 140k aan te hangen 😬

Hangt ervan af. Kopen misschien niet, al weet ik niet of die wagen niet juist goed zijn waarde gaat behouden.

Ik dacht dit in leasing te nemen en daarvoor waren er hier redelijk goede voorwaarden. En ook hier krijgen EV's fiscale voordelen. ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid