Ga naar inhoud

Volvo polestar 1


tuscani

Aanbevolen berichten

1 uur terug, The Swede zei:

Met dank. Alleen niet echt hier in de buurt. En het is ook geen kleurcombo die hem het best doen uitkomen.

Hangt ervan af. Kopen misschien niet, al weet ik niet of die wagen niet juist goed zijn waarde gaat behouden.

Ik dacht dit in leasing te nemen en daarvoor waren er hier redelijk goede voorwaarden. En ook hier krijgen EV's fiscale voordelen. ;) 

Tis geen EV he, dat weet je toch veronderstel ik? :D

Maar echt een heel knappe kar wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Polygoon zei:

Tis geen EV he, dat weet je toch veronderstel ik? :D

Maar echt een heel knappe kar wel.

Knappe kar, maar koffiemolen en dies meer... ik denk gevoelsmatig dat een 545e beter rijdt? Maar ik meen het he :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Knappe kar, maar koffiemolen en dies meer... ik denk gevoelsmatig dat een 545e beter rijdt? Maar ik meen het he :D 

Ik ben er zeker van. Die 4-cilinder verpest het. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Polygoon zei:

Tis geen EV he, dat weet je toch veronderstel ik? :D

Maar echt een heel knappe kar wel.

Dat weet ik. Maar je weet dat ik van den antieke stempel ben en dit is al erg EV voor mij.

Voor de lease en de fiscus is het ook een “groene” auto die bevoordeeld wordt. De aankoopprijs is wel dezelfde als een 911, maar de maandelijkse kost helemaal niet.

1 uur terug, Lotuzzz zei:

Knappe kar, maar koffiemolen en dies meer... ik denk gevoelsmatig dat een 545e beter rijdt? Maar ik meen het he :D 

Daar durf ik u volgen. Met geen van beiden gereden. Enkel met de 540i en das een top wagen. Je hebt het geluid van een 6 cilinder er ook nog bij. 
De Polestar is echter een auto die je om totaal andere reden koopt. In dit geval looks en de lol dat je af en toe es een 0-100 in 4” kan doen. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soit, zoals gezegd, stelt het probleem zich niet. 
Mijn post was vooral om even de rare redenering van de PS vertegenwoordiger naar voor te brengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat je er ook te veel achter zoekt. Wellicht is dat gewoon een callcenter medewerker die als enige target heeft om zo veel mogelijk mensen die bellen effectief in te plannen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enorm fan van het concept. Tot ik de prijs zag. En de motor. In een gewone Volvo vind ik die viercilinders al "allé, we zullen het er maar bij nemen zeker...". Maar in deze auto hoort iets met karakter.

Een goede zescilinder minstens.

En ok, wordt misschien iets dat zijn waarde zal behouden, maar dan nog ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22/2/2022 om 09:54, The Swede zei:

Had hier bij Polestar een testrit aangevraagd. Dit is één van de weinige redelijk electrische autos die ik op dit ogenblik zou overwegen.

Zat al een aantal weken te wachten dat ze contact opnamen. Deze ochtend toch efkes op hun website weer gekeken.

"testrit aanvragen". OK, nog es invullen. Krijg ik een chat pop up "kunnen we u helpen".
Ik antwoord dus efkes dat ik het forumlier reeds had ingevuld en niemand me contacteerde.
"U kan gewoon een dag en tijd boeken, mijnheer". 
 :huh: Ik zie dat niet. Ik zie enkel "Kies model" en dan "eine Probefahrt anfragen". ... en dan gebeurt er nadien niets.

Vriendelijke kerel stelt me voor me te bellen... En dan komt het dovemansgesprek.

PS man: "Hallo mijnheer, ik stel u voor dat we er beiden samen even doorgaan. Bent u op de Polestar CH website? ... Goed, dan ziet u onderaan "testrit boeken"..."

Ikke: "Excuseer, maar ik zie dat hier niet."

PS Man: "Jawel hoor, kijkt u even onder Polestar 2..."

Ikke: "Moment, ik zit op de Polestar 1 bladzijde" 

PS Man: "Ha nee, u moet naar de Polestar 2 bladzijde gaan".

Ikke: "Jamaar, ik ben geïnteresseerd in een PS 1"

PS Man: "die is uitverkocht, daarom moet u naar PS 2 gaan".

Ikke: "OK, maar ik ben niet geïnteresseerd in een PS 2. Ik was in een PS 1 geïnteresseerd".

... En dan blijkt die kerel het dus niet door te hebben want hij is helemaal verwonderd en probeert gewoon verder te gaan :fp: 

Er zijn dus echt verkopers die denken dat je HUN merk wil kopen en als één model niet beschikbaar is, je dus maar wat anders gaat kopen dat van hun merk is. :roll: 

Het strafste is dat hij er dan nog aanhangt "jamaar, u weet toch dat de PS 1 een totaal andere auto is?" ... Ik had veel goesting om hem dan te vragen waarom hij dan in godsnaam dacht dat ik een PS2 ook wel goed zou vinden. Heb het maar zo gelaten. Hij ging uiteindelijk kijken wat hij kon doen.  

 

 

 

 

Opzich nog sympathiek dat hij Nederlands sprak! Niet evident voor een Zwitser. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 2/24/2022 at 10:23 PM, fuxhound said:

Vandaag precies nog een nieuwe voorbij zien komen. 🙂

20220224_122934.jpg

Is dat die voor The Swede?

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23/2/2022 om 19:36, Lotuzzz zei:

Wat is ook de kans dat er iemand achter een Polestar 1 vraagt :lol: 

Per Polestar 1 werden er honderden van de 2 verkocht.

1 op 101 blijkbaar dan.

Ik blijf het alvast echt een prachtige auto vinden. Eenvoud siert en alles is doordacht aan dat spel.

Ik zou het echter niet kopen, want ik kan daar niks mee doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17/1/2022 om 19:03, BMWMB zei:

Ik vind de Polestar 1 een bloedmooie auto, maar de aandrijving is niet mijn ding. Als het een EV zou geweest zijn, dan had ik ‘m wel overwogen als opvolger voor mijn Model S. 

Zelf met die koffer? Kan je toch echt niets mee aanvangen... 

Op 22/2/2022 om 16:09, The Swede zei:

Daarnaast was het dovenmans deel niet of hij nu op de website staat, of de wagen uitverkocht is, maar wel dat, als je zegt dat je geïnteresseerd bent in de PS 1, ze gewoon veronderstellen dat je dus ook een PS 2 wil. 

Als je Porsche belt en naar een 911 GT3 vraagt, dan verwacht je toch ook niet dat, indien deze uitverkocht is, de verkoper zegt: "we doen enkel nog de Macan, dus u moet daarmee een testrit boeken".

En, als je hem zegt dat je eigenlijk enkel in de GT3 geïnteresseerd was, verwacht je nog minder dat hij doorgaat op zijn elan en je vraagt wanneer je vrij bent voor die testrit. :fp:  Het was dat doorgaan dat gewoon lollig was. 

Allé, wat verwacht je nu dat die gast deed? 

"Oh, de 1? Die is er niet meer. Ja, dan is het hier gedaan. Fijne dag nog! *klik*"

Het is toch niet meer dan normaal dat hij u dan naar een ander product van hen probeert te begeleiden ipv je weg te sturen of naar een ander te sturen? 
Die kerel zou het eens gedaan moeten hebben, wat epistel zou hier dan wel niet gestaan hebben over hoe weinig interesse ze bij Polestar in een potentiële klant hebben. 🙄 
Zoals altijd is het ook maar zagen om te zagen. Er wordt hier meerdere keren duidelijk gezegd dat de polestar 1 uitverkocht is. En wat doe jij, bellen om een testrit aan te vragen... En dan ben je verwonderd dat je niet serieus genomen wordt? Nou, hoe zou het komen... 

Op 24/2/2022 om 22:23, fuxhound zei:

Vandaag precies nog een nieuwe voorbij zien komen. 🙂

20220224_122934.jpg

Amai, wel pakken mooier in dat kleur dan in het wit 😮 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hadden er gewoon  de vervanger van de c70 moeten van maken. Qua lijn is dat top, maar de prijs en kofferbak was hilarisch. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Tjeu said:

Zelf met die koffer? Kan je toch echt niets mee aanvangen... 

't Is zelfs meer dan dat. Je moet over de gordels van de voorzetels klauteren om er vanachter in te geraken. Zelfs al is het enkel voor kinderen is dat onhandig. 

Een 911 is zowaar een praktische auto in vergelijking met dit. Dan is de keuze snel gemaakt IMO.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, ir_fuel zei:

't Is zelfs meer dan dat. Je moet over de gordels van de voorzetels klauteren om er vanachter in te geraken. Zelfs al is het enkel voor kinderen is dat onhandig. 

Een 911 is zowaar een praktische auto in vergelijking met dit. Dan is de keuze snel gemaakt IMO.

Ik zou het graag tegenspreken, maar met ouder te worden steeds meer en meer fan van de 911. Allemaal de schuld van @binnenmuisarchitekt, is begonnen toen hij zijn zoektocht actief startte.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid