Ga naar inhoud

Mercedes-Benz CLS


William Blake

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, William Blake zei:

Ik begin hem knapper te vinden, en eigenlijk kudos voor dat ding. Het heeft weer wat identiteit tov de rest.

Ik had gelijk de indruk dat benz echt alles aan het egaliseren was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel nog geen AMG versie. <_< Ik had echt gehoopt dat de 53 AMG ook voorgesteld zou worden. 

Ik verschrik wel dat de CLS 450 een CO2-uitstoot heeft van 178gr, terwijl de S met dezelfde motor 159gr heeft. Is dat omdat de CLS al getest is volgens de nieuwe normering? Dat belooft alleszins niet veel goeds voor de 53 AMG, die hoogstwaarschijnlijk nog meer zal uitstoten. Ik zie dan echt niet het voordeel van die 'mild-hybrides', buiten wat extra koppel door die electromotor.

Ik vind het wel een zeer mooie wagen.

2merccls.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit vind ik wel een leuk detail, de spoilerlip die nog een stuk omhoog loopt in de wielboog.

8merccls.jpg

Op deze foto zie je dat ook heel duidelijk.

17c831_013.jpg?itok=Cie5-q6_

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, Rabbit zei:

Ik begin hem knapper te vinden, en eigenlijk kudos voor dat ding. Het heeft weer wat identiteit tov de rest.

Ik had gelijk de indruk dat benz echt alles aan het egaliseren was.

Daarom dat ik er wat aan moet wennen. Mijn collega heeft hem al live gezien en vond hem 'stunning'.

Ik weet het nog niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, BMWMB zei:

Wel nog geen AMG versie. <_< Ik had echt gehoopt dat de 53 AMG ook voorgesteld zou worden. 

Ik verschrik wel dat de CLS 450 een CO2-uitstoot heeft van 178gr, terwijl de S met dezelfde motor 159gr heeft. Is dat omdat de CLS al getest is volgens de nieuwe normering? Dat belooft alleszins niet veel goeds voor de 53 AMG, die hoogstwaarschijnlijk nog meer zal uitstoten. Ik zie dan echt niet het voordeel van die 'mild-hybrides', buiten wat extra koppel door die electromotor.

Die zal pas begin volgend jaar worden voorgesteld.

WLTP gooit veel roet in het eten.

Het is wel wat meer dan alleen wat extra koppel :D 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na wat google werk, lees ik dat de 53 AMG zal voorgesteld worden op het Salon van Detroit. Deze zal ook de 367 pk 6 in lijn motor krijgen, gecombineerd met een 48V electromotor van 50kW, waardoor het vermogen zal stranden op 435pk! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, BMWMB zei:

Na wat google werk, lees ik dat de 53 AMG zal voorgesteld worden op het Salon van Detroit. Deze zal ook de 367 pk 6 in lijn motor krijgen, gecombineerd met een 48V electromotor van 50kW, waardoor het vermogen zal stranden op 435pk! 

S500 motor dus, met elektrische turbo er bovenop.

En dan AMG uitlaat en afstelling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, William Blake zei:

Die zal pas begin volgend jaar worden voorgesteld.

WLTP gooit veel roet in het eten.

Het is wel wat meer dan alleen wat extra koppel :D 

 

Als die C hybrides maar goed scoren ;) met die nieuwe testen

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, William Blake zei:

Er komt ook een 300d 4-cil in, 231 pk.

Pff 4 cilinder in zo'n auto. na mijn 5 toch niet zo overtuigd van, al steken ze daar nog 300 pk in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die nieuwe 4-cil is best een aangename krachtbron, veel stiller en verfijnder dan de oude OM651 2.1 diesel.

Maar ja, die nieuwe R6 diesel is wel de shit :inlove:  Superstil, zacht, diep geluid, krachtig,...  m.i. beste 6-cilinder diesel van het moment.

Eindelijk een waardig alternatief tov de topdiesels van BMW.

Prestaties zijn ook ferm; zie hieronder:

257daten.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, William Blake zei:

Die nieuwe 4-cil is best een aangename krachtbron, veel stiller en verfijnder dan de oude OM651 2.1 diesel.

Maar ja, die nieuwe R6 diesel is wel de shit :inlove:  Superstil, zacht, diep geluid, krachtig,...  m.i. beste 6-cilinder diesel van het moment.

Eindelijk een waardig alternatief tov de topdiesels van BMW.

Prestaties zijn ook ferm; zie hieronder:

257daten.jpg

Dat in de C, thanks :) 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, tuscani zei:

is dat dezelfde als in het prototypetopic (CLE)?

 

Neen, er komt nog een CLE en een CLC, die een beetje kleiner zijn, maar er wel hetzelfde uitzien.

Je moet gewoon genoeg wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

2 minuten geleden, Rabbit zei:

Neen, er komt nog een CLE en een CLC, die een beetje kleiner zijn, maar er wel hetzelfde uitzien.

Je moet gewoon genoeg wachten.

Is toch dezelfde?  

Als het een grapje is, moet je er een smiley bijzetten, anders heb ik dat niet door. :D

Op 19-11-2017 om 22:16, William Blake zei:

zal toch CLS zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Framfy zei:

 

Is toch dezelfde?  

Als het een grapje is, moet je er een smiley bijzetten, anders heb ik dat niet door. :D

Het was een beetje lachen met "den optieker" en de designrichting van Mercedes.
Ik vind de C break en deze CLS zowat een van de enige modellen die nog van ver te onderscheiden. Aja en de V klasse :P 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

1 uur geleden, William Blake zei:

Zo is hij wel :inlove:

257-1.jpg

257-3.jpg

 

Ik denk dat je mijn nieuwe wel mooi gaat vinden als hij geleverd wordt. Heb jij een idee wat het zou kosten om de voorspoiler en raamlijsten van het nightpack na te laten plaatsen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Kakker Scheef zei:

Ik denk dat je mijn nieuwe wel mooi gaat vinden als hij geleverd wordt. Heb jij een idee wat het zou kosten om de voorspoiler en raamlijsten van het nightpack na te laten plaatsen?

Geen idee, sorry. Maar stuur uw chassisnummer eens en dan kan ik het bekijken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid