Ga naar inhoud

Mercedes-Benz CLS


William Blake

Aanbevolen berichten

Ik kijk uit naar volgende week vrijdag om ‘m irl te zien. Op foto ziet ‘m er alleszins zeer knap uit. Zeker de nieuwe neus kan ik smaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat voor een hybride behoorlijk veel, en dus zeker meer dan ik had verwacht. Zal wel volgens de nieuwe testprocedure zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, SpeedExceed zei:

Ik vind de CO2 eigenlijk vrij hoog, zeker als ik vergelijk met een C63 AMG ?

Hoeveel heeft een C63 dan volgens WLTP?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, BMWMB zei:

Website van Mercedes geeft 192-200gr voor de C63. Als ik deze vandaag koop, dan heb ik voordeel voor de berekening van het VAA.

Is dat zo?

http://febiac.be/public/content.aspx?FID=713

Quote

De berekening van de fiscale lasten op je auto moeten rekening houden met de invoering van de nieuwe testcyclus en daaraan aangepast worden. 

Het is immers ondenkbaar en onaanvaardbaar dat je plots veel meer belasting zou gaan betalen omdat je auto door de nieuwe testmethode andere meet-resultaten laat optekenen, ook al is er onder de motorkap niks veranderd.

Gelukkig kan dat. Er is een omrekeningsmodule voorzien om de WLTP-waarden om te zetten in geëxtrapoleerde NEDC waarden.

Die moeten dan ook de basis blijven voor de fiscale berekeningen. Dat is logisch, en eerlijk. 

De overheid mag de omschakeling naar WLTP niet zomaar aangrijpen om een verdoken belasting-verhoging door te voeren, en al zeker niet om autokopers te bestraffen die voor een auto kiezen waarvan de CO2-uitstoot volgens de nieuwe en betere WLTP-test werd bepaald. 

Dat zou bijzonder krom en contraproductief zijn.

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, William Blake zei:

Hoe knap, en eindelijk terug naar 4 pijpjes! :inlove:

 

Effectief een pak knapper dan die trapeziums. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Als ik het dus goed begrijp komt er een omrekeningsmodule die ervoor zorgt dat de WLTP waarden terug dalen naar de NEDC waarden. Klopt dat?
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minutes ago, BMWMB said:

Eigenlijk is er vandaag maar 1 goede oplossing als je weinig VAA wil betalen in deze klasse van auto’s:

Privé kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, flupke73 zei:

vraag is alleen; wat gaat de overheid doen

Dit

In tegenstelling tot Frankrijk, waar de malus-belasting op 1 januari met gemiddeld 15 procent stijgt, gaat België de nieuwe WLTP-norm die de NEDC vervangt nog niet toepassen. De Belgische autofiscaliteit blijft nog even gebaseerd op de oude norm. Maar vanaf januari 2018 moeten de constructeurs al wel de WLTP-norm aangeven voor het verbruik en de uitstoot, zij het parallel met de NEDC-cyclus, en dat nog zeker tot 1 september 2019. Deze dubbele normering zou klanten kunnen verwarren, maar het zou eenvoudig worden gemaakt. De komende 18 maand wordt het meest gunstige cijfer als basis gebruikt voor de belastingen en de fiscale aftrekbaarheid, terwijl de slechtere een duidelijker beeld zal geven van het echte verbruik van de auto. In 2019 verandert dit en wordt WLTP de enige berekeningsbasis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid