Ga naar inhoud

Sportieve, betaalbare break


Daggie

Pick one  

44 leden hebben gestemd

  1. 1. Pick one

    • Skoda Octavia RS 
      17
    • Ford Focus ST Estate
      4
    • Seat Leon Cupra ST
      23


Aanbevolen berichten

Voor 35 000 - 40 000 Eur heb je:

- Skoda Octavia RS 

Skoda-Octavia-RS-wagon-2016-white.jpg

skoda-octavia-rs-wagon-rear.jpg

- Ford Focus ST2 Estate (Clipper)

fordfocusst_23_0.jpg?itok=xEo8zNOW

 

fordfocusst_22_0.jpg?itok=Y0OzDATP

 

- Seat Leon ST Cupra

new_seat_leon_cupra_300_-006h.jpg?itok=L

 

dsc_1397.jpg?itok=DmDNwBWU

 

Audi RS4, Golf R, ... zijn duurder.

aangepast door Daggie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het valt te zien wat je ermee wil gaan doen. Wat sportief voor jou betekent, etc. Moet het nieuw zijn of mag jong tweedehands ook?

Mijn keuze staat in mijn onderschrift :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles mag voorgesteld worden, binnen dat budget. Lichte voorkeur voor benzine.

Een 3 Touring nieuw met rond de 250pk is al snel wat duurder dan die eerste 3. Dus nieuw vallen die niet binnen budget.

Doel van de aankoop is een goeie vraag. Ik heb altijd een firmawagen gehad (momenteel 318 Touring), maar ik start binnenkort een eigen bedrijf en moet dus een auto kopen (het bedrijf that is). Ik doe ongeveer 25 000 km per jaar en de auto moet eigenlijk voor alles dienen: woon-werk, kids rondvoeren, vakantie, ... Het is niet de bedoeling om er mee op circuit te gaan of rondritten oid te doen.  Een sportieve look en interieur met "dynamische" rij-eigenschappen en een leuke sound verdienen pluspunten :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eens een Skoda en een Seat (snel-snel) geconfigureerd en het prijsverschil is 400 Eur .. De Seat heeft wel 300pk en de Skoda 245pk. VAA ia 50 Eur minder in het voordeel van de Skoda. Volgende week heb ik een testrit geboekt met de Skoda, maar de Seat wordt precies snel interessanter.

De configurator van Skoda is wel echt slecht, dus mogelijk heb ik daar wat opties te veel aangeduid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een tijd geleden een weekend met een Focus ST Estate gereden en dat heeft vrij veel torquesteer in vergelijking met de Megane RS, en alleen al voor de touchscreen/navi zou ik de Focus ook niet nemen.

Mijn keuze zou gaan voor de Leon ST Cupra, de snelste van de drie en hoog sleepergehalte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cupra.

Iets helemaal anders, maar is een tweedehands vorig generatie C63 AMG Break geen leukere optie? Zit in dezelfde prijsklasse dacht ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal leuke wagens, maar geen een waar ik echt warm van krijg. Als het echt moet dan toch de Cupra.
Mijn keuze zou zijn om wat door te sparen voor een Golf Variant R of eventueel een jonge tweedehands. Zoals Jan al terecht aanhaalde zou als je wat toegeeft op ruimte een M140I ook een mogelijkheid zijn, of een Golf GTI Clubsport. Auto's die voor mij toch al mijn hartje wat sneller doen slaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, McLovin zei:

Cupra.

Iets helemaal anders, maar is een tweedehands vorig generatie C63 AMG Break geen leukere optie? Zit in dezelfde prijsklasse dacht ik.

Denk aan de kinderen (LV)  tenzij hij de tax wil betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, janvkn zei:

Overtollige kinderen opgeven voor adoptie zodat je geen break meer nodig hebt en dan een M140i kopen.

peoplejoyfulmanpraisejpg.jpg?h=318

Wat Jan zegt. Kofferruimte opofferen en een M140i kopen.

Ik heb drie kinderen en toegegeven, af en toe is het een beetje wringen, maar als het moet kan iedereen mee. Je zit meestal toch maar alleen in de auto, en dan is het rijplezier dat de 1 biedt toch wel zwaar in zijn voordeel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn kleinste is nog maar 1 jaar. Ik moet dus nog minstens 2 jaar een buggy, bedje, ... edm kunnen meepakken. Aangezien ik niet voor elke uitstap een skibox op het dak wil zetten, is de M140i te klein. Bovendien begint die aan 42K, wat toch nog 7K duurder is als de Seat en dan heb je nog geen enkele optie aangevinkt. Waarmee ik niks slecht zeg over de kwaliteiten van de  M140i.

Ik heb nog even rondgekeken op Seat / Skoda forums en blijkbaar is de Seat Leon Cupra ST interessanter geprijsd dan de Skoda. Qua looks heb ik het misschien iets meer voor de Skoda; de Leon is nogal "generiek" en diens interieur is ook maar flauw. Vooral de achterkant van de Skoda vind ik leuker. De Skoda heeft ook meer kofferinhoud. Maar de motor spreekt natuurlijk aan. Ik zal nog wat feedback posten als ik volgende week met de Skoda Octavia RS gereden heb.

@flupke73 Op 5 januari moet ik mijn 318 Touring afgeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben voor de Cupra gegaan.

 

De Focus is een erg plezante auto, maar ziet er wat verouderd uit. Gaat ook al een tijdje mee. De Skoda vind ik sinds de facelift wat minder mooi, en zou ook niet heel spannend zijn qua rijden. De Cupra ziet er leuk uit, en rijdt ook goed. Heb zelf eens met een hatchback gereden en was erg onder de indruk. :) 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, Denniske zei:

De Focus is een erg plezante auto, maar ziet er wat verouderd uit. Gaat ook al een tijdje mee. De Skoda vind ik sinds de facelift wat minder mooi, en zou ook niet heel spannend zijn qua rijden. De Cupra ziet er leuk uit, en rijdt ook goed. Heb zelf eens met een hatchback gereden en was erg onder de indruk. :) 

Hier ben ik het helemaal mee eens. Ondanks dat ik de pre-facelift Octavia ook iets mooier vond heb ik uit deze 3 toch voor de Octavia gekozen. Die haalt het net voor de Leon Cupra omdat ik iets liever de iets ouderwetse styling van de Skoda zie. De Ford komt als laatste, die zegt me het minste. Ook omdat voor mij een trekhaak een must is en je daar met die domme  uitlaat in het midden zit. 
 

Dus de Octavia RS met stage 1 tuning naar 310pk/445nm voor mij :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet niet welke trajecten je gaat doen, maar ik zou echt geen "sportieve daily" meer kopen :(

meerwaarde is zo miniem in 't huidige drukte/files/dash-cam/flitscam verkeer

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Joske zei:

Peugeot 308 GT ?

Dat was mijn keuze dus. Beetje softer dan de andere 3 maar in het huidige verkeer prima en indien nodig/mogelijk best nog potent op achterafweggetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die heeft 180pk als ik het goed heb? Dat verschilt toch stevig van 245 bij de Skoda en 300 bij de Seat. 

Dat getal op zich vind ik niet zo extreem belangrijk, maar een kuipstoel, wat leuke sound (al dan niet "echt") en stoere looks maken toch een verschil in de dagelijkse beleving. Zelf al is dat in de file. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid