Ga naar inhoud

je geweldigste Testrit


flupke73

Aanbevolen berichten

Ferrari 16M: imho zijn dat circuit-auto's

Mercedes SLS: ik ben te klein om de deur dicht te kunnen trekken

MP412C: waow

 

in de jaren 90 NIET ingegaan op een uitnodiging om de Zonda te gaan testrijden :wacko:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk niks speciaal (hoewel ik ook wat dikke karren mocht testen oa de SLS en MP412C van hierboven).... maar de dag dat ik met mijn 997GT3RS naar de Lotus garage reed en daar het eerst met de Exige V6 reed en terug besefte waarom ik ooit voor Lotus "viel".

Ik herinner me die testrit nog met bijhorende smile van oor tot oor. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, wooter said:

Nummer 3, 5 en 6 zullen je met verstomming slaan!

Top 6:

  1. Porsche 911 GTS
  2. Porsche 911 C4S
  3. Tesla Model S P80D
  4. BMW K1600GT
  5. Tesla Model X 90D
  6. Tesla Roadster

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De GT86. Voelde gewoon 'juist' aan in vergelijking met die tuffer waar ik vandaan kwam.  Is achteraf bevestigd. Allez, grotendeels.

Verder niks van betekenis eigenlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik herinner me mijn testrit met een Clio RS nog levendig. Komende van diesels.

Ik had net een testrit achter de rug met een Mini Cooper S R56, en wist zeker dat het dat ging worden. Die Clio wilde ik nog eens proberen, puur omdat EVO zei dat dat zo'n geschift bakje was.

En geschift it waz :lol: Voelde me percies in een rally stage.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De testrit met de Ducati 916 zo'n 20j terug (ik was toen 21j), herinner ik me nog altijd.

Ik reed toen een schreeuwerige, weinig karaktervolle Kawasaki ZXR750.

Toen die 916 gestart werd, kreeg ik al rillingen, dat donkergrauw geluid. Bijna magisch toen :inlove:

Het motorgevoel van de 2-pitter, de looks en die testrit deden me niet langer twijfelen.

Ik moest en zou er 1 hebben. Wat enkele dagen later geschiedde!! :D

 

De testrit met mijn Delta Integrale en de Evo6 waren ook wel iets speciaals, maar die met de 916 springt er toch boven uit!

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Rabbit zei:

Ik herinner me mijn testrit met een Clio RS nog levendig. Komende van diesels.

Ik had net een testrit achter de rug met een Mini Cooper S R56, en wist zeker dat het dat ging worden. Die Clio wilde ik nog eens proberen, puur omdat EVO zei dat dat zo'n geschift bakje was.

En geschift it waz :lol: Voelde me percies in een rally stage.

Oh ik vergeet die raceversie van een peugeot 106 (gestript, rolkooi, wat electronica). Dat was plezant en overtuigde mij meteen dat ge niet perse RWD moet hebben om leuk te rijden.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De Exige V6 bij Verhiest dankzij @Jokke_vlo

Was echt een zalige testrit en opnieuw een bevestiging van Lotus als merk en de Exige als type alsook het feit dat ik dat MOEST hebben. 't toffe was ook dat Thierry er naast zat en me van geen haar of pluimen kende. In het begin wees hij me op de schadeclausule, waarna ik besliste het spel wat mee te spelen en in het begin wat slecht schakelde en "hoekig" stuurde en gas gaf :P hij zat duidelijk niet op zijn gemak en dacht dat ik een totale leek was. Daarna dan begonnen met heel&toe en de boel sloeg direct compleet om :D toch respect voor, ik zou niet durven naast jan en allemaal gaan zitten in zo'n kar. Die vermoordt u als je niet oplet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh ... moeilijke.

Een paar die indruk achterlieten omwille van de tijdsgeest en wat ik maar gewend was:

Was 18j en mocht met een Saab 900 turbo een ritje doen. Op dat moment was dat ... wow. Nu nog altijd wil ik nog eens een ritje met zo een. Vriendin van me rijdt met een Saab 900 2.0 en dat is al leuk, maar die turbo is toch nog zo veel meer. Bochtige weg van Oudenaarde naar Brakel (N8), was met de big smile, en ik had dan nog niet eens rijervaring.

Vanalles onder mijn voet gehad daarna, en in 1996 een 964 Carrera 4 in mijn pollen. Omdat dat de eerste Porsche was waar ik ooit mee reed, toch wel een immens blijvende indruk. Reed nog beter dan ik ervan verwachtte. Later nog met een Cayman S gereden (was wel op circuit), was fun, maar de 964 liet meer indruk na, toen. Mocht ik ze beiden na elkaar gereden hebben weet ik niet wat de bevindingen zouden zijn, er zat 20j tussen.

De Megane RS van zwoemba vond ik naast ander RS-geweld toch wel ook verbluffend speels, evenwichtig, en de ideale mix tussen geweldig en dagelijks inzetbaar.

En eigenlijk ... de Starlet van @Mayonaise: gewoon omdat een massaproductie wijvenkar die ik in mijn jeugd zo veel zag dat het banaal werd, meer dan 25j later toch zo down-to-earth fun kon geven. Idem de Lada van @CAS.

Maar mocht je me vragen, welke voor alle dagen, en continu big smile: S cabrio (was 63 AMG, maar ik denk dat een 500 ook wel ok zou zijn :D ). Wat een luxe, weelde zelfs. En daarbij nog eens wat power.

Er zitten er een pak tussen waar ik niet meer aan denk, maar dat wil zeggen dat ze dit topic niet waardig zijn.

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

VanHool Astomega tijdens de opendeurdag voor klanten een paar maand geleden, wat een super bus is me dat zeg. Dubbeldek die je kan uitrusten tot het oneindige... Beginprijs is rond de 420.000 euro, eindprijs is er niet maar de de duurste zou rond de 800.000 liggen.

Zalig ding om mee te rijden, met een testpiloot naast mij die er zich weinig van aantrok van wat ik uitstak :)


En ja sommige Italianen hebben coole namen voor hun modellen, maar ASTROMEGA?! Komaan, hoe cool kan een naam van een voertuig zijn :D

Voorbeeldpic van 1 vd 4 van het bedrijf waar ik voor werk.

20150620225831-67bbc69e.jpg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was 16. Zij was 21. Geweldige testrit. Sindsdien nog wel meer testritten gedaan. Ze kwam haar verwachtingen na. 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

de kings was de max van nen dancing, ma ge moest wel gene "spoi" meepakken of kopen, gewoon nekeer diep ademhalen in de toiletten en ge had genoeg binnen voor een ganse week :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Triumph Street Triple dealertest toen ik 2 weken m'n rijbewijs had in 2013. Eerste echte moto waar ik mee reed, behalve de rijschool-ER6 dus. Man man... 3-cylinder, hopen midrange en wat een geluid! Kan geloven dat je gemakkelijk de berm vind als je wat overmoedig bent als nieuweling. Ik dacht dat ik rap reed maar zag toen dat ik amper aan 6000 toeren kwam :lol:

Maar vooral: die sound. Echt. Wow. :inlove:

aangepast door 3000
Link naar reactie
Delen op andere sites

Triumph Street Triple dealertest toen ik 2 weken m'n rijbewijs had in 2013. Eerste echte moto waar ik mee reed, behalve de rijschool-ER6 dus. Man man... 3-cylinder, hopen midrange en wat een geluid! Kan geloven dat je gemakkelijk de berm vind als je wat overmoedig bent als nieuweling. Ik dacht dat ik rap reed maar zag toen dat ik amper aan 6000 toeren kwam default_laugh.png
Maar vooral: die sound. Echt. Wow. :inlove:
Heb die ook getest paar jaar geleden. Zeer leuke moto inderdaad. Was nochtans al een tijd dat ik toen geen moto meer had gereden en hij voelde direct zeer vertrouwd aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 7-12-2017 at 12:09 PM, Vanni said:

De testrit met de Ducati 916 zo'n 20j terug (ik was toen 21j), herinner ik me nog altijd.

Ik reed toen een schreeuwerige, weinig karaktervolle Kawasaki ZXR750.

Toen die 916 gestart werd, kreeg ik al rillingen, dat donkergrauw geluid. Bijna magisch toen :inlove:

Het motorgevoel van de 2-pitter, de looks en die testrit deden me niet langer twijfelen.

Ik moest en zou er 1 hebben. Wat enkele dagen later geschiedde!! :D

 

De testrit met mijn Delta Integrale en de Evo6 waren ook wel iets speciaals, maar die met de 916 springt er toch boven uit!

 

916 :inlove: Me want :noparty: 

17 hours ago, C_X said:

VanHool Astomega tijdens de opendeurdag voor klanten een paar maand geleden, wat een super bus is me dat zeg. Dubbeldek die je kan uitrusten tot het oneindige... Beginprijs is rond de 420.000 euro, eindprijs is er niet maar de de duurste zou rond de 800.000 liggen.

Zalig ding om mee te rijden, met een testpiloot naast mij die er zich weinig van aantrok van wat ik uitstak :)


En ja sommige Italianen hebben coole namen voor hun modellen, maar ASTROMEGA?! Komaan, hoe cool kan een naam van een voertuig zijn :D

Voorbeeldpic van 1 vd 4 van het bedrijf waar ik voor werk.

20150620225831-67bbc69e.jpg

Deze week zo 2 zien rijden op de Brusselse ring :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, utah zei:

Een buurmeisje. Ze werkte in The Kings in Aalst. Bij de Maurice. 

 

15 uren geleden, C_X zei:

de kings was de max van nen dancing, ma ge moest wel gene "spoi" meepakken of kopen, gewoon nekeer diep ademhalen in de toiletten en ge had genoeg binnen voor een ganse week :D

ik was een watje want durfde de kings niet binnen. had het misschien beter ook gedaan voor zo'n geweldige testrit. en neen c_x, :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid