Ga naar inhoud

je geweldigste Testrit


flupke73

Aanbevolen berichten

Een testritje met een Porsche 991 C2S denk ik. We spreken januari 2012 dus 1 van de eerste, ik was toen 21.
Effe in no time 250 aangetikt op de E19, ik voel de adrenaline nu nog een beetje.

Ik herinner me vooral hoe gemakkelijk het reed (is natuurlijk een zeer moderne Porsche) en hoe ik me direct thuis voelde achter het stuur.
De sound was ook fenomenaal, een atmo die bijna tot 8000 rpm ging en het intake geluid dat versterkt werd door gebruik van een membraan dat de motorruimte met het interieur verbindt.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf gereden: Alfa Romeo 4C. Niet de meest krachtige die ik al reed maar wel de spectaculairste beleving. Wat een ding is me dat zeg. Ik kreeg er zweethandjes van [emoji3]

Geweldigste rit als passagier: Carrera GT [emoji7] V10 [emoji7]

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Lotuzzz zei:

RX-8 denk ik. Had maar net m'n rijbewijs en m'n pa had die een halve dag geboekt op m'n verjaardag :D

Recenter op m'n vrijgezellen Cayman 987 2.9 manueel, was ook top.

 

Bij mij ook de rx8, blijft speciaal zo'n wankelmotor, gaat in toeren als een 2 takt.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als passagier: met een Corvette op de boerenbaantjes in Kortemark. Op circuit met iemand die jokke_vlo wel kent, en niet zo genegen is, Jimmy in zijn M235i. Rijdt tot het eind alles wat hij kan, gooit dan alles toe en zwiert hem, continu op de limiet. Niks geleidelijkheid, in mijn ogen weinig dosering. Wel sensatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, Bompa zei:

Rijdt tot het eind alles wat hij kan, gooit dan alles toe en zwiert hem, continu op de limiet. Niks geleidelijkheid, in mijn ogen weinig dosering. Wel sensatie.

Klinkt als het tegenovergestelde van op de limiet rijden. Maar ik snap het gedacht

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de limiet van tijd is het inderdaad zeker niet. Op de limiet van wat er uit gaspedaal, rempedaal en zijdelingse grip van de banden kan komen wel. :D

Maar was ook niet voor de tijd toen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als passagier: met een Corvette op de boerenbaantjes in Kortemark. Op circuit met iemand die jokke_vlo wel kent, en niet zo genegen is, Jimmy in zijn M235i. Rijdt tot het eind alles wat hij kan, gooit dan alles toe en zwiert hem, continu op de limiet. Niks geleidelijkheid, in mijn ogen weinig dosering. Wel sensatie.

Is dat die kerel die me ramde op de radillon ? Zal ik nooit vergeten. Te ijdel en te veel nek voor een gesprek of een sorry.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als bestuurder: de Westfield Sport Turbo op een semi natte baan. Dat ding heeft me een halve dag lang proberen te vermoorden. 

Als passagier: Donkervoort D8 op Zolder.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Meest memorabele testritje was met de S2000 van @BlackFox. Niet veel later had ik zelf een S2000 thuis staan. Na meer dan 4 jaar nog altijd tevreden van mijn aankoop :inlove: 

Hoop nog eens een dagje Caterham te kunnen rijden maar vrees dat het ook opnieuw duur gaat uitvallen :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Jokke_vlo zei:


Is dat die kerel die me ramde op de radillon ? Zal ik nooit vergeten. Te ijdel en te veel nek voor een gesprek of een sorry.

Klopt.

Je hebt me dan heel het verhaal ooit eens meegedeeld, en sindsdien ben ik toch wel wat meer op mijn hoede voor hem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 hours ago, DuDe said:

Als bestuurder: de Westfield Sport Turbo op een semi natte baan. Dat ding heeft me een halve dag lang proberen te vermoorden. 

Als passagier: Donkervoort D8 op Zolder.

Alhoewel de Radical op Spa ook wel een zekere indruk nagelaten heeft. Vooral op men nek dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf: de test vd Radical sr3 op Zandvoort. Toch wel kicken en memorabel.

Passagier: m’n eigen Gt3rs op Nordschleife maar bestuurd door een Manthey-piloot. Nog nooit zoveel schrik gehad, vooral stress dat hij em ni plooide.

Nog een self-memory die me steeds gaat bijblijven. Mijn eerste koers in 2013 met eigen 996cup. Het regende pijpestelen op Magny-cours en de eerste keer tussen de grote jongens. Stress vanaf ik de gordijnen open trok. Zal het nooit vergeten. Onze Fuel hier en Daggie waren er trouwens getuige van.
Was ook een grote “test” eigenlijk, vooral voor mezelf

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf:

Aston Martin N430 Vantage op Zandvoort

Een S8 Plus aan +300kmh op de autobahn

Passagier:

met een LFA op een kletsnatte Zolder naast Van Hooydonck. Wat een sound :inlove:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja lekker Frans vakantieweer :lol: 


Dat was wel half maart he... bij ons lag er nog sneeuw dat weekend. Ik herinner het me nog bij het binnenrijden van Belgie en het uitladen van de auto deed ferm pijn aan de vingers [emoji16][emoji6]
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorige zomer had ik een testrit met een mc Laren 570s
Iets wat me altijd zal bijblijven


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8/12/2017 om 18:56, C_X zei:

En den backstage! Meer razia's als dancing :D

Verstuurd vanaf mijn SM-G360F met Tapatalk
 

Binnenkort gaat er een sjiek spel open in de streek van Herzele. Nagelnieuwe villa. Wordt gerund door een makker. GM uit Geraardsbergen.  Alleen op invité kom je erin. Panamera als shuttlewagen. 

Waarschijnlijk gaat WT hier hem ook kennen, vermoed ik. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, utah zei:

Binnenkort gaat er een sjiek spel open in de streek van Herzele. Nagelnieuwe villa. Wordt gerund door een makker. GM uit Geraardsbergen.  Alleen op invité kom je erin. Panamera als shuttlewagen. 

Waarschijnlijk gaat WT hier hem ook kennen, vermoed ik. 

Ik hou niet van chique uitgaansdinges jong, geef mij maar den truweel of de witte hoeve in Sint Lievens Esse en die laatste draait nog elk weekend vollen bak met aparte parking voor de boeren hun trakteurs, zo zalig da spel :D

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Door de witte hoeve ga ik enkel nog naar fuiven met plastieken bekertjes ipv glazen.  Mijn gezicht kon daar niet tegen, en de andere zij hand ook niet. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid