Ga naar inhoud

je geweldigste Testrit


flupke73

Aanbevolen berichten

Ik heb met nog niet zo veel gereden infeite, allé das relatief natuurlijk.

De dingen die het meest indruk hebben gemaakt:

-Ducati monster 600; ik was toen 16 jaar en enkel een opgefokte Aprilia RS gewoon.
-BMW F800R; testrit bij BMW, de enige die mij toen als beginneling een testrit wou geven(behalve nog een fazer 8 nog bij lammens). Koppel viel mij erg op aan deze moto. Die moto gekocht.

Op mijn vorig werk alle Audi RS modellen gereden, de RS6 was de meest indrukwekkende vond ik,  maar ik heb niet zo voor wagens die het enkel van de rechte lijn moeten hebben.

Ik kan mij eigelijk niets herrinneren dat ik leuker rijden vind dan mijn eigen clio, maar ik zeg het met echte sportwagens heb ik nog niet gereden.

De meest indrukwekkende testrit was met een S1000R, en die heb ik dan maar gekocht. Hooligan van een moto dat.

Als iemand iets in de aanbieding heeft om mee te rijden...ik ben altijd kandidaat hoor :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, C_X zei:

Ik hou niet van chique uitgaansdinges jong, geef mij maar den truweel of de witte hoeve in Sint Lievens Esse en die laatste draait nog elk weekend vollen bak met aparte parking voor de boeren hun trakteurs, zo zalig da spel :D

 

Witte Hoeve nog steeds ja? :) leuke herinneringen aan

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen Alpina, dat reed allemaal vrij civiel. Wel leuk uiteraard, maar niks ongelooflijks.

Wat wel -toen, voor mij- mindblowing was, was een testrit met de V8 Vantage. Ik reed niets zelf (dus weinig test aan), ik was te jong, maar de zoon van Michiels nam me mee. Die motor, zó schreeuwen en optrekken, in een bochtig industrieterrein :silly:

DBS enkele jaren later (van dat ijzig blauw binnen en dieprood binnen, super knap) was ook de moeite. Toen zelf gereden maar zodanig onder de indruk dat ik weinig durfde te duwen.

Bentley Continental GT Speed was leuk, maar zonder meer. Veel macht, maar te civiel en te easy. In no-time zat je aan 200km/u, maar je voelde het niet.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12/8/2017 om 18:27, Lotuzzz zei:

RX-8 denk ik. Had maar net m'n rijbewijs en m'n pa had die een halve dag geboekt op m'n verjaardag :D

Recenter op m'n vrijgezellen Cayman 987 2.9 manueel, was ook top.

 

Ik zie dat iedereen hier z'n geweldigste passagiersritje ook post dus even aanvullen:

 

4 rondjes Zolder met Matt Becker in een Lotus 340R, ik heb er zelfs beelden van :) (die intakesound van de VHPD, het dansen in de chicanes, visceraal gevoel in het algemeen :inlove:)

 

Ook op Zolder maar dan volledig uitgeregend: Met Fred Vervisch in zo'n VW Academy proto. Die reed toendertijd de Superleague Formula ook. Die regenlijnen en car control :o Wel rechtdoor gegaan aan de Rea na een lock-up, heerlijk.

foto van Thomas Nys.

 

 

En uiteraard weer op Zolder met @Jokke_vlorustigaan als zijn eerste passagier ooit :D

 

 

 

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

M-days op Paul-Ricard bij de lancering van de e92 M3. Dagje met de vlieger op en af als jonge snotaap, vader was ziek die dag :lol: In de namiddag de omgeving verkennen met een 550i, 635d, 730d, x5. Memorabel. 

Onlangs met een C63AMG op Mettet, ik aan het stuur, Nico V. ernaast. Tractiecontrol moest op de bomma-stand blijven. Saaiste testrit ooit! :roll: 

Nee zeggen tegen een testrit met een Zonda wtf :silly: 

  

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Waky zei:

Nee zeggen tegen een testrit met een Zonda wtf :silly: 

  

ondanks de chique uitnodiging kwam dat toen nog over als een 'kitcar'-gebeuren, we hadden er nog nooit van gehoord, laat staan iets over gelezen...jaren 90tig

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Waky zei:

Ah nu je het zegt, Pagani bestaat nog maar sinds de jaren negentig :blink:. Direct boenk erop dan. 

probeer dat fabriekje eens te bezoeken, allé, als je het kan; in mei roadtrip Wales en Morgan bezoeken, in juni dan door de bergen naar Modena en Pagani bezoeken

telkens 'handwerk', klein verschil kwa materialen/kwaliteit/... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-12-2017 om 22:42, 3000 zei:

Witte Hoeve nog steeds ja? :) leuke herinneringen aan

Still gooing strong da spel :D en nog steeds klakskes a volonte :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-12-2017 om 16:29, flupke73 zei:

probeer dat fabriekje eens te bezoeken, allé, als je het kan; in mei roadtrip Wales en Morgan bezoeken, in juni dan door de bergen naar Modena en Pagani bezoeken

telkens 'handwerk', klein verschil kwa materialen/kwaliteit/... :D

Reeds gedaan en de moeite makker, nen aanrader om die lokale autobedrijfkes daar te bezoeken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vrijdag, dankzij@Phil , een testrit kunnen maken met een 330e. Ik was vooral benieuwd naar hoe de transmissie zou aanvoelen (ik had enkel ervaring met enkele manuele BMW’s), hoe dat hybride verhaal zou passeren en vooral hoe het geheel zou overkomen. Ik vond ‘m vooral comfortabeler dan ik had verwacht, ondanks z’n 19 inch velgen in combinatie met het M Pack en het daar bijhorende onderstel. Het Glaciersilber zorgt dat de lijnen zeer knap uitkomen.

Qua rijden vond ik het een zeer aangename ervaring: snel, comfortabel, ruim en de aandrijfgeheel werkte naar mijn gevoel erg harmonisch en soepel. Zou ik erg snel aan kunnen wennen, topkar.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Zelf gereden:
- Lambo Gallardo mk1 op circuit Zandvoort toen ik 20 was in 2009 met raceplanet
- Seat Leon 1P Cupra R op Mettet en openbare weg
- Renault Clio 3 RS 200 op openbare weg

Passagier:
- Porsche 997 GT3R van Teichmann naast Alex Autumn op de Nordschleife [emoji33]
- Suzuki Swift Sport van rent4ring naast Kris Cools op de Nordschleife


Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als passagier meegereden met Freddy Loix in zijn WRC Mitsubishi. Was op een afgesloten rallycross circuit in de buurt van Porto. De dag na de rally van Portugal. Was vooral onder de indruk van de acceleratie en wegligging. De verbindingsritten op de openbare weg met de autosportjournalisten aan het stuur waren veel gevaarlijker. Wijlen Peter Baert en Francois Duval waren ook van de partij. 

De ritjes die ik als passagier mocht doen in de M6 en M5 tijdens een incentive van BMW blijven ook een mooie herinnering. De veldwegjes verkend in Wallonië en de limieten opgezocht op de lange afritten van de autostrade. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb die is met mijne trophy/r laten rijden , ocharme mijn karreke dacht ik wel bij momenten , maar dan besef je pas ondanks dat je denkt van met ne oto te kunnen rijden wat voor ne prulleman ik was
Was wel een geweldige rit op de ns

Amai, en me da swiftje was het al indrukwekkend [emoji14][emoji13]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

4 uitersten bij mij ...

Allereerst een lichtgewicht, M. Biddle zijn Caterham in Dubai ... RST V8 motor met 380pk. Daar is mijn 1.8K series niets tegen. Om te laten zien hoe klein de wereld is stond hij enkele jaren nadien op mijn oprit in België nadat hij in de Ardennen een ongeval had ermee.

Diesel ... Tiguan 240pk TDI getuned tot 282pk, 580Nm. Dagelijkse wagen waarmee je niet alleen je trailer trekt maar ook reuzeveel plezier maakt.

Aston Martin Vantage GT3 van mijn distributeur. Hmmmmm, Nice!

Meest ogen opentrekkend van hoe snel dat gaat en hoeveel "G" je wel kan trekken ... een 160pk jetski in de US. Dat was leuk voor even en toen braaf aan de kant gezet, als je je daar niet zelf intoomt dan gaat het gegarandeerd mis




Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met @CAS zijn E30 316, was denk ik mijn eerste BMW ervaring.

Erna op 19 jarige leeftijd met de e60M5 van een totaal onbekende meermaals 250 aantikken..

 

@Jokke_vlo zijn eerste Exige, ook al was dat alleen maar autosnelweg, zalig kistje!

 

En dan nog met de 930sc van @CAS zijn pa eens mogen rijden ook :inlove:. Nu wil ik dat

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid