Ga naar inhoud

Verkeersnieuws


Gast wooter

Aanbevolen berichten

Behalve dat Bellot het federaal beslist maar de gewesten natuurlijk afwijkend lagere snelheidslimieten kunnen opleggen, zoals ze 10 jaar lang gedaan hebben met borden 70 km/u te zetten waar de federale wet een snelheidslimiet van 90 km/u toeliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, Polygoon said:

Wie zouden jullie op verkeer zetten bij een nieuwe regering?

Bot gezegd vind ik Weyts dan nog de betere van zijn voorgangers. Hij heeft een beleid, een doel, en hij voert uit, zonder dat hij zich laat verleiden tot allerlei emo. Zolang uit statistieken blijkt dat trajectcontroles inderdaad ongevallen doet minderen en er geen doden meer vallen, spreken statistieken "onze" wens tegen om sneller te mogen rijden. Tegelijk worden er een hele hoop quick wins uitgewerkt door aangepaste belijning, spitsstroken uitgebreid etc wat de filedruk en leefbaarheid verbetert...

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, wooter zei:

Bot gezegd vind ik Weyts dan nog de betere van zijn voorgangers. Hij heeft een beleid, een doel, en hij voert uit, zonder dat hij zich laat verleiden tot allerlei emo. Zolang uit statistieken blijkt dat trajectcontroles inderdaad ongevallen doet minderen en er geen doden meer vallen, spreken statistieken "onze" wens tegen om sneller te mogen rijden. Tegelijk worden er een hele hoop quick wins uitgewerkt door aangepaste belijning, spitsstroken uitgebreid etc wat de filedruk en leefbaarheid verbetert...

Hij heeft helemaal geen beleid, zijn doel is om iedereen overal 30 te laten rijden en 24/7 te flitsen. Dat is geen verkeersbeleid maar een geldmachine.

Dus zet je Tesla bril even af en vraag eens aan de wooter van 5j geleden om te antwoorden.

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, dragonfly zei:

Hij heeft helemaal geen beleid, zijn doel is om iedereen overal 30 te laten rijden en 24/7 te flitsen. Dat is geen verkeersbeleid maar een geldmachine.

Dus zet je Tesla bril even af en vraag eens aan de wooter van 5j geleden om te antwoorden.

Sorry maar dat is een beleid . Ik vind dat het veel heeft van een hysterische hype, maar het sluit aan bij de publieke opinie .

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Le Capri Mauve zei:

Sorry maar dat is een beleid . Ik vind dat het veel heeft van een hysterische hype, maar het sluit aan bij de publieke opinie .

Bwa de HLN comments beginnen te veranderen, er zijn zelfs al Berlingo rijders die zijn beleid beu zijn :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Moesten ze nu maar eens het lef hebben om een paar heilige huisjes neer te halen ipv enkel maar focus te leggen op snelheid.

Ik zeg zo maar:
-> nultolerantie voor alcohol
-> rijopleiding en vervolg-rijopleiding

Ik ben eens benieuwd hoeveel verkeersdoden ge daarmee zou kunnen vermijden.
En misschien toch eindelijk eens werk maken van een deftige strategie rond openbaar vervoer.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, WoKe zei:

rijopleiding en vervolg-rijopleiding

Dit is het grootste probleem, de grootste oetlul kan zijn rijbewijs halen en 50 jaar een gevaar zijn op de baan zonder ergens te snel te rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn omgeving strookt toch niet met de publieke opinie.. :(  Zo'n opinie wordt waarschijnlijk gehaald uit een enquete bij 1000 vtm-kijkers en ne paardekop.   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wacht, ik mengdegede wel een paar zaken op.

- publieke opinie: wat deftige polls zouden kunnen uitvissen.

- wat politici denken dat publieke opinie is: wordt voor een stuk bepaald door media, en die kunnen nogal zwaar filteren, maar de politicus tracht in te spelen op wat hij denkt dat de publieke opinie is

- beleid: moet niet noodzakelijk populair zijn, het moet zelfs niet verstandig zijn, het can corrupt zijn, maar duwt de ontwikkelingen een duidelijke richting uit. Om maar te zeggen, Trump heeft ook een strategisch beleid in buitenlandpolitiek al gaan de meeste critici beweren van niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minutes ago, dragonfly said:

Hij heeft helemaal geen beleid, zijn doel is om iedereen overal 30 te laten rijden en 24/7 te flitsen. Dat is geen verkeersbeleid maar een geldmachine.

Dus zet je Tesla bril even af en vraag eens aan de wooter van 5j geleden om te antwoorden.

Hij heeft een beleid dat nog altijd beter is dan de andere partijen... 30/50/70/90 is wat links erdoor wil krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minutes ago, dragonfly said:

Dit is het grootste probleem, de grootste oetlul kan zijn rijbewijs halen en 50 jaar een gevaar zijn op de baan zonder ergens te snel te rijden.

Nog straffer ... die mag dan ook nog eens al zijn kennis mbt autorijden overdragen aan zijn kinderen.
Eenoog die de blinde leert rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

weyts voert uit wat zijn voorgangers in gang gezet hebben en zet nog meer in op de quick wins.

Bij mijn ex-werkgever zijn ze absoluut niet te spreken over zijn visie, of eerder het complete gebrek eraan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minutes ago, WoKe said:

Moesten ze nu maar eens het lef hebben om een paar heilige huisjes neer te halen ipv enkel maar focus te leggen op snelheid.

Ik zeg zo maar:
-> nultolerantie voor alcohol
-> rijopleiding en vervolg-rijopleiding

Ik ben eens benieuwd hoeveel verkeersdoden ge daarmee zou kunnen vermijden.
En misschien toch eindelijk eens werk maken van een deftige strategie rond openbaar vervoer.

5, 10, 15 jaar geleden was ik volledig akkoord met je.

Binnen 10 jaar zijn bovenstaande irrelevant.

Nultoleratie alcohol = verplichte alcoholtester in elke auto. Weet waarvoor je wenst.

Rijopleiding en vervolg-rijopleiding zal minder en minder relevant worden, wanneer de auto meer en meer taken gaat overnemen. Ja ik weet dat het hier vol zit met mensen die absoluut niet het stuur willen loslaten, maar binnen 10 jaar zijn we 10 jaar ouder en is het de tablet-generatie die in de auto zit en die liggen niet wakker van zelf met de auto willen rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, PJH said:

Gewoon PJH's verkeersregels invoeren, en alles komt goed.

Dat is er eentje die al heen lang speelt: een verfrissing van de wegcode. Heel wat federale ministers hebben zich hier al aan verbrand, gaande tot Schouppe bijna 10 jaar geleden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, wooter said:

5, 10, 15 jaar geleden was ik volledig akkoord met je.

Binnen 10 jaar zijn bovenstaande irrelevant.

Nultoleratie alcohol = verplichte alcoholtester in elke auto. Weet waarvoor je wenst.

Rijopleiding en vervolg-rijopleiding zal minder en minder relevant worden, wanneer de auto meer en meer taken gaat overnemen. Ja ik weet dat het hier vol zit met mensen die absoluut niet het stuur willen loslaten, maar binnen 10 jaar zijn we 10 jaar ouder en is het de tablet-generatie die in de auto zit en die liggen niet wakker van zelf met de auto willen rijden.

Helaas, ik ben niet zo'n de toekomst will automagically solve everything optimist als jij.
We zijn NU en niet over 10 jaar wat in termen van technologische ontwikkeling nog heel ver en heel onzeker is. Voor hetzelfde geld rijden we over 10j niet meer met auto's en worden we allemaal Star-Trek-gewijs overgebeamed. Moeten we daarom nu niks meer doen?

Wat betreft nultolerantie alcohol en verplichte alcohol tester in de auto.
Ik ben een liberaal en gruw van betutteling en "regeltjes".
Maak gewoon een logische en sociaal aanvaardbare regel -> drinken OF rijden, en enforce die.
Geen grijze zone ... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minutes ago, dragonfly said:

Dit is het grootste probleem, de grootste oetlul kan zijn rijbewijs halen en 50 jaar een gevaar zijn op de baan zonder ergens te snel te rijden.

Recent m'n BE gehaald, en ik moet zeggen, zelfs voor een actieve en bewuste chauffeur is een nieuw examen nuttig.

Ze kunnen dat niet verplicht maken zonder de samenleving te ontwrichten. Te veel mensen zouden op een gegeven moment niet meer slagen en 'zonder auto' zitten. Zich autonoom (pun intended) kunnen verplaatsen is een basisrecht, zo lijkt het wel. Dus het enige wat rest is alles strikt aan banden leggen. Iedereen strak in het gareel, om zo het aantal ongevallen te minimaliseren.

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, ICM zei:

Recent m'n BE gehaald, en ik moet zeggen, zelfs voor een actieve en bewuste chauffeur is een nieuw examen nuttig.

 

²²²

Idem met mijn BE en C. Zou iedereen regelmatig moeten doen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, Mazdastruction said:

²²²

Idem met mijn BE en C. Zou iedereen regelmatig moeten doen. 

En 't is pas als ge eens met iets groot en zwaar onder de baan zijt hoe hard het opvalt hoeveel sukkels er echt niet kunnen rijden. Hoeveel keer ik niet gewenst heb dat er vooraan op de camion een bullbar zat om die Berlingo die me al 5 keer ingehaald heeft aan 91 km/u om dan terug te vertragen naar 81 km/u gewoon het veld in te rammen :ninja:

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid