Ga naar inhoud

Citroen Lovers


tuscani

Aanbevolen berichten

Was een dame alleen.  Zowel de auto als ee dame zagen er uit alsof ze wat liefde konden gebruiken 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...
image
image
image
image

Citroën SMA “Proto Michelin,” 1972. An experimental short wheelbase racing version of the SM fitted with a 3.0 litre Maserati V6 that produced 300hp

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

 
image
image
image
image

Citroën CX2400 GTi Rally, 1981. The CX replaced the DS and SM as Citroën’s rally campaigner in 1976. Its métier was long distance endurance rallies including the 1981 Paris Dakar driven by Jacky Ickx together with actor Claude Brasseur.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 4 weken later...
  • 2 maanden later...
  • 4 weken later...
  • 2 weken later...
image
image
image
image
image

Citroën 2CV Super Prototype, 1974.

In 1974, in an attempt to rejuvenate the 2CV, a project called 2CV Super was developed. 

Styling was retro - inspired by the Traction and despite appearances, the roof was metal and could not be opened. Power source was the flat four from the GS.

The 2CV Super was never put into production.

https://www.citroenet.org.uk/prototypes/2cv/2cvretro.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

met andere woorden: we behouden al het lelijke van de 2CV, verkakken de verhoudingen,  al het inventieve smijten we er uit,  en we  vervangen die goedkope tweecilinder door de mottige motor uit de GS (die van mijn ouders heeft meer in de garage geweest, dan dat ze ermee gereden hebben).

Gelukkig is het bij eentje gebleven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Amai da's lang geleden. Je had een LN en LNA, nooit goed het verschil geweten. Een van de lieven van mijn oudste zus had ooit een rode Peugeot 104 ZL, dat was onderhuids dezelfde wagen als deze LN denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt.  Eerst was er de LN en daarna de LNA. Dit moest de 2pk vervangen. Maar de 2CV heeft de LN/LNA overleefd.

Dit werd dan de basis voor de Visa.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid