Ga naar inhoud

Citroen Lovers


tuscani

Aanbevolen berichten

Iemand die de serie '13 geboden' volgt? Één van de hoofdpersonages tuft daar ook rond in een GS. Doet me zin krijgen om ook zoiets te kopen. [emoji38] (ondanks dat ik dat vroeger nooit echt knap gevonden heb)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand die de serie '13 geboden' volgt? Één van de hoofdpersonages tuft daar ook rond in een GS. Doet me zin krijgen om ook zoiets te kopen. [emoji38] (ondanks dat ik dat vroeger nooit echt knap gevonden heb)

Is wel een CX, hé
Link naar reactie
Delen op andere sites

De vergeten Citroën met 11 (!) wielen

 

Voor alle duidelijkheid: deze 11-wielige Citroën is nooit in productie gegaan. Officieel gaat het zelfs niet om een auto van André maar om een Michelin, toen nog aandeelhouder van het Franse merk. Maar waarom kwam hij er in godsnaam?
michelin_plr_2.jpg

Begin jaren ’70 was bandenproducent Michelin op zoek naar een manier om banden voor vrachtwagens aan hoge snelheden te testen. Omdat ze vreesden voor een risico op klapbanden, werd een Citroën DS zwaar verbouwd.

michelin_plr_3.jpg

Officieel heet het gevaarte Poids Lourd Rapide, al kreeg hij al snel de bijnaam ‘milles-pattes’ of duizendpoot in het Nederlands. De meeste carrosserie-onderdelen kwamen van een DS Safari, de wielen van een Citroën type H bestelwagen.

michelin_plr_4.jpg

De Michelin PLR was niet voorzien van een Citroën-motor maar wel van twee (!) 5.7 liter V8-motoren van Chevrolet. Een van die blokken zorgde voor de aandrijving van de achterste zes wielen, de andere gaf kracht aan het testwiel dat zich in het midden van de PLR bevond. De vier voorste wielen werden niet gevoed. Topsnelheid? Bijna 179 km/u.

 

Bron : https://gocar.be/nl/autonieuws/buzz/de-vergeten-citroen-met-11-wielen

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Hallo ik ben Bernd Geysens 

ik zelf rijdt ook met een super prachtige ds ik rijdt namelijk met een donkere blauwe DS5 het kleur noemt blue encre echt supermooie kleur soms is hij zelfs paars hangt ervan af hoe het licht erop schijnt dan veranderd die van kleur dan blauw dan paars dan zwart echt super mooie prachtige kleur ik heb een blue hdi 180 pk business executive eat6 6 trapsautomaat met zwarte leren zetels in full full option buiten acherruitrijcamera en die led vision kop lampen heb ik ook niet voor de rest alles voor de rest is hij full full option echt super zalige auto om mee te rijden echt waar rijdt echt super en gaat goed voorruit he die 180 pk en die eat6 6 trapsautomaat rijdt gewoon zalig echt schakelt echt super echt waar de beste auto dat ik al gehad heb echt waar zou geen Andere Niemeer willen echt super tevreden van he had hiervoor een C5 exclusive en toch rijdt deze DS5 vele beter en zaliger dan mijne C5 ik heb deze auto echt vele liever rijdt hier liever mee als met mijne C5 exclusive echt waar top wagen die DS5  !!!!!!!! 🙂 

  

341569F5-B81B-45A2-982D-1CB519733719.jpeg

75A9BF23-43F4-4114-935E-B3109F54F851.jpeg

aangepast door ds5ke3
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ds5ke3 zei:
Hallo ik ben Bernd Geysens 

ik zelf rijdt ook met een super prachtige ds ik rijdt namelijk met een donkere blauwe DS5 het kleur noemt blue encre echt supermooie kleur soms is hij zelfs paars hangt ervan af hoe het licht erop schijnt dan veranderd die van kleur dan blauw dan paars dan zwart echt super mooie prachtige kleur ik heb een blue hdi 180 pk business executive eat6 6 trapsautomaat met zwarte leren zetels in full full option buiten acherruitrijcamera en die led vision kop lampen heb ik ook niet voor de rest alles voor de rest is hij full full option echt super zalige auto om mee te rijden echt waar rijdt echt super en gaat goed voorruit he die 180 pk en die eat6 6 trapsautomaat rijdt gewoon zalig echt schakelt echt super echt waar de beste auto dat ik al gehad heb echt waar zou geen Andere Niemeer willen echt super tevreden van he had hiervoor een C5 exclusive en toch rijdt deze DS5 vele beter en zaliger dan mijne C5 ik heb deze auto echt vele liever rijdt hier liever mee als met mijne C5 exclusive echt waar top wagen die DS5  !!!!!!!! 🙂 

  

341569F5-B81B-45A2-982D-1CB519733719.jpeg

75A9BF23-43F4-4114-935E-B3109F54F851.jpeg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 1 maand later...
Op 10/2/2019 om 15:17, Soul zei:

 

 

 

Citroën 2CV ðð«ð·â¤ #citroën #citroen #2cv #autocitroen #dscitroen #ds #citroenfanphoto #paris #france #haveaniceday ððð³ð´

 

WTF :lolz: 

Striptekenaars tekenen auto's zo, van de grond af, extreem overdreven door een bocht gaand.

:lolz: 

  • Vind ik leuk 3
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid