Ga naar inhoud

Audi A6 (C8)


JanC

Aanbevolen berichten

38 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Jij hebt dat ook zeker op de Benz. Welja, ik ook, en dat ziet er inderdaad altijd OK uit :D

dat is een benzine ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, flupke73 zei:

dat is een benzine ;)

Al eens de uitlaat van een BMW 335i gezien ofzo? Is een benzine en wordt ferm zwart ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Al eens de uitlaat van een BMW 335i gezien ofzo? Is een benzine en wordt ferm zwart ;)

benzine = pijpjes gaan niet omlaag maar rechtdoor, 't gas vliegt dan door een gat in de bumper dat idd ook wel wat verkleurd

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich weinig mis met het totaalpakket, maar de badge verdient 'ie niet.
Van benzine naar diesel, 2 cilinders en 100 pk minder...
Dan hadden ze het beter aangepakt zoals met de C7 destijds, die 3.0 BiTDI Competition.

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus waarom is dat? We zijn toch niet meer midden 2000 met de E60 535d etc. 

En triest dat ze dan aan die S naam blijven vasthouden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had begin dit jaar es met Audi gepraat over de A8 (welke ik een prachtige wagen vind) en of er een V8 kwam. Jawel, in S8 vanaf deze zomer. 

Nu begin ik toch wel erg bang voor te worden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus waarom is dat? We zijn toch niet meer midden 2000 met de E60 535d etc. 
En triest dat ze dan aan die S naam blijven vasthouden. 
WLTP shit?
Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minutes ago, Stancke said:
3 hours ago, Timo said:
Dus waarom is dat? We zijn toch niet meer midden 2000 met de E60 535d etc. 
En triest dat ze dan aan die S naam blijven vasthouden. 

WLTP shit?

En Porsche stopt met al die diesels en Audi blijft verder doen? 

Maar het publiek dat zo'n S6 koopt, willen die wel een diesel? Lijkt mij zo'n klein percentage, zeker vandaag de dag. En zeker in de VS/Azie/... en waar al die auto's nog rijden en men benzine prefereert. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Timo said:

Dus waarom is dat?

Imago van de diesel terug wat opkrikken?

Vind het ook erg dat ze dat S noemen hoor (gezien het vermogen).

Maar 't is wel een heel leuk totaalpakket. Zeker als S5 SB of S4/S6 Avant moet dat heerlijk zijn als daily als je veel rijdt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En Porsche stopt met al die diesels en Audi blijft verder doen? 
Maar het publiek dat zo'n S6 koopt, willen die wel een diesel? Lijkt mij zo'n klein percentage, zeker vandaag de dag. En zeker in de VS/Azie/... en waar al die auto's nog rijden en men benzine prefereert. 
Daar krijgen ze ook gewoon een benzineversie. Zie hogerop in de thread.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het worden inderdaad alleen diesels in Europa. Op de S3 na zie je die S modellen ook wel zelden rondrijden, ze zullen iets moeten ondernemen waarschijnlijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kwam dit net tegen:


                             

                             Nieuws                             Tests                             Prijzen en packs                             Technische gegevens                             Tweedehands                             Stock                             Beoordelingen eigenaars                             Video's                             Dealers                         

Nieuws

                             

                                                             Abarth                                                             Alfa Romeo                                                             Alpine                                                             Artega                                                             Aston Martin                                                             Audi                                                             Bentley                                                             BMW                                                             Bmw Alpina                                                             Cadillac                                                             Caterham                                                             Chevrolet                                                             Chrysler                                                             Citroën                                                             Cupra                                                             Dacia                                                             Daihatsu                                                             Dodge                                                             Donkervoort                                                             DS                                                             Ferrari                                                             Fiat                                                             Ford                                                             Genesis                                                             Honda                                                             Hummer                                                             Hyundai                                                             Infiniti                                                             Isuzu                                                             Jaguar                                                             Jeep                                                             KIA                                                             KTM                                                             Lada                                                             Lamborghini                                                             Lancia                                                             Land Rover                                                             Lexus                                                             Lotus                                                             Maserati                                                             Mazda                                                             McLaren                                                             Mercedes-Benz                                                             MINI                                                             Mitsubishi                                                             Nissan                                                             Opel                                                             Peugeot                                                             Polestar                                                             Porsche                                                             Renault                                                             Rolls-Royce                                                             Saab                                                             Seat                                                             Skoda                                                             Smart                                                             Ssangyong                                                             Subaru                                                             Suzuki                                                             Tesla                                                             Toyota                                                             Volkswagen                                                             Volvo                                                     

Merken*

                             

                                                     

Modellen

AANMELDEN

NIEUWS

Toekomstige modellen

Video's

Innovatie

Autosalons

Ecologie

Evenementen

TESTS

MERKEN

NIEUWE AUTO'S

TWEEDEHANDS&STOCK

ADVIES & DIENSTEN

ABO

MAGAZINE

Gratis inschrijven

Waarom inschrijven?

Innovatie / Dit is Audi’s ‘Cold Exhaust Solution’

Nee, het is geen truukje met de temperatuur in de uitlaatlijn om de gassen properder te maken. Het zijn simpelweg valse uitlaatpijpen die dus geen warme uitlaatgassen uitstoten. Maar waarom?

[https://static]

6 foto's

Overzicht :

Lees het artikel

Bekijk de fotogalerij

We wisten al dat de Audi S6 en S7 (en ook de S4 en S5) in Europa aan de TDI gaan. Om CO2-redenen, want tegen 2021 moeten alle constructeurs in Europa een vlootgemiddelde van 95 g/km halen. Op uiterlijk vlak merk je er op het eerste gezicht niet zo veel van. De S6 en S7 hebben nog steeds 4 uitlaatpijpen, zoals het een S-model betaamt. Maar tijdens de testrit in Frankfurt viel er ons iets op: de uitlaatpijpen zijn helemaal niet echt! De echte pijpjes (het zijn er twee) zitten links verstopt, net voor de sierpijpen. Een beetje uitleg, beste vrienden van Audi?

[https://gcm]

Cold Exhaust Solution

We gingen verhaal halen bij de aanwezige ingenieurs en designverantwoordelijken van Audi. Wat blijkt: die overstap naar een dieselmotor bracht ook een AdBlue-tank met zich mee, eentje die zelfs tot 22(!) liter groot is. Broodnodig in tijden van Euro 6d-TEMP en dergelijke. En er was maar één plek over voor die tank: de ruimte rechts achteraan, net waar de uitlaatlijn zou moeten zitten.

[https://gcm]

Dan blijven er nog maar weinig opties over. Alleen maar pijpjes links of helemaal geen zichtbare uitlaatpijpen kon niet, want klanten willen dat hun S-model zich visueel onderscheidt van een banale A6. Dan maar deze Cold Exhaust Solution, naar het feit dat de pijpen niet warm worden. Een beetje jammer, maar goed: binnenkort hebben de meeste auto’s toch geen uitlaat meer. Dan zijn we ineens af van deze truukjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9/6/2019 om 11:17, Timo zei:

Dus waarom is dat? We zijn toch niet meer midden 2000 met de E60 535d etc. 

En triest dat ze dan aan die S naam blijven vasthouden. 

Heb het al eens geschreven. Ze willen de s reeks in europa  (was begonnen  met de sq5) meer als kilometervreter met koppel positioneren en de rs reeks af scheiden daarmee als benzinemonster. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen hoor, is gewoon omdat ze in Europa aan hun CO2 gemiddelde moeten geraken. Tuurlijk wouden ze hier een benzine in, maar dat lukt niet als ze dat gemiddelde willen halen.



Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minutes ago, Luv4DLM said:

Neen hoor, is gewoon omdat ze in Europa aan hun CO2 gemiddelde moeten geraken. Tuurlijk wouden ze hier een benzine in, maar dat lukt niet als ze dat gemiddelde willen halen.



Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
 

De vraag is of ze het gemiddelde moeten halen met de afgeleverde hoeveelheden of is het gewoon het gemiddelde van het aanbod?

Want de S6 wordt in zulk een kleine aantallen verkocht, dat die het gemiddelde haast niet omhooghaalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10/6/2019 om 14:01, The Swede zei:

De vraag is of ze het gemiddelde moeten halen met de afgeleverde hoeveelheden of is het gewoon het gemiddelde van het aanbod?

Want de S6 wordt in zulk een kleine aantallen verkocht, dat die het gemiddelde haast niet omhooghaalt.

Ooit eens opgezocht (en hier screenshots van de EU-richtlijn gezet) en dat leek me dus effectief te gaan over de effectief verkochte aantallen, niet het "aangeboden gamma".

Maakt het idd vreemd dat een model als de S6, die je in Europa quasi nooit ziet (buiten enkele in D, A en CH) dan toch diesel worden.

Ik vermoed dat Audi gewoon wéét dat klanten die nog geen elektrische auto willen en een (equivalent van) 100k catalogusprijs aan budget hebben voor een snelle kilometervreter, eigenlijk toch quasi altijd voor diesel gaan, in West-Europa. Lijkt me ook de reden waarom Benz alsnog met de nieuwe 6-in-lijn diesels is gekomen (de 400 CDI schijnt magistraal), waarom BMW (ook) een M550 aanbiedt met diesel (de M550d, maar ze bieden ook de M550i aan met benzine V8), en waarom Alpina zelfs nog (naast die M550d) de D5 Allrad in 't aanbod heeft ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Iemand die kan staven (met cijfers) of dit een beetje verkoopt, of niet? 't Is maar dat ik er bijzonder weinig lijk tegen te komen op baan... of klopt dat niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid