Ga naar inhoud

Nieuwe Gezinswagen (Maverick)


Maverick

Aanbevolen berichten

Aangezien de Audi volgende maand 4 jaar is en deze op 147k km zit denk ik er aan te verkopen en iets nieuws aan te kopen.

Eigenlijk loopt mijn leasing nog  1 jaar, maar heb schrik voor de restwaarde,. Wetende dat de auto dan snel +180k km zal hebben en dat het nieuwe model ook volop in omloop zal zijn.

Dan stel ik me enkel de vraag wat is zoiets nog waard als ik die vandaag zou verkopen ?  @Matthi @Challazer

En als die verkocht is wat komt er in de plaats?

Ik wil eigenlijk al lang iets sportiefs (moet snel zijn en lawaai maken) en aangezien ik zowel ruimte nodig heb voor werk en gezin dacht ik direct aan de nieuwe rs4 avant. Tot ik begon te configureren... en 100K voor een A4 is me echt teveel en dan heb ik het vaa/verbruik verhaal nog niet berekend. :s

Maar zijn er alternatieven? Het enige alternatief wat ik nog zie is een C63 AMG. ( https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/mercedes-benz-c-63-amg-s-break-comand-burmester-hud-pano-dakk-benzine-zilver-bb746b57-b932-5258-e053-e350040a7e74?cldtidx=2 )

Goedkoper in aankoop maar ik vrees ook hier voor verbruik en VAA. (kan ik VAA ergens eenvoudig berekenen? )

 

Nu aangezien bovenstaande niet evident is, en ik al altijd eens een jeep zou willen kijk ik ook in die richting. 

En daar is er voor mij momenteel maar 1 referentie en das de RRS:

https://www.mobile.de/nl/Auto/Land-Rover-Range-Rover-Sport-SDV6-HSE-Dynamic/vhc:car,ms1:14800_6_,frn:2018,prx:100000,ful:diesel,pwn:223,dmg:false/pg:vipcar/257680619.html

Wat een auto :inlove:

Maar net wat ik mis in de A6 (vermogen) zal ik hier nog veel erger voelen?

 

Graag jullie ongezouten mening, en of bod op de A6 :D

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, ir_fuel zei:

450 netto in de maand pakt, voor die AMG.

 

Ga je het verbruik willen betalen als je zoveel km's doet?

Screen Shot 2018-03-04 at 15.57.51.png

Ik zit momenteel zelf nog veel bij klanten, maar het is de bedoeling dat mijn nieuwe systeembeheerder dit zal doen waardoor ik minder kilometers zal afleggen.

Blijft wel de vraag of je zoiets nog met plezier betaald na 2jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

No brainer: Panamera ST Hybrid [emoji4][emoji4][emoji4]

 

Enfin nog beter natuurlijk : Tesla ! De TCO kampioen, en geef maar toe: Je bent een stiekeme fanboy !

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Jokke_vlo zei:
No brainer: Panamera ST Hybrid [emoji4][emoji4][emoji4]
 
Enfin nog beter natuurlijk : Tesla ! De TCO kampioen, en geef maar toe: Je bent een stiekeme fanboy !


Als ik een porsche koop zal het eerst een 911 zijn, heb daarnet nog stiekem zitten zien naar u ex bolide [emoji7].
Maar dan moet ik privé kopen en daar hebben we de centen niet voor. (Ruilen voor een stuk grond van 3300m2? [emoji13]

Tesla?? Never! Ik rij nog liever met mijn berlingo van 2015 das pas tco!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een rrs is idd de referentie. Ook een F-pace valt nog goed mee. Heb ze ook zitten bekijken. Maar vaa is toch de moeite vond ik. Ik zou zeggen kom binnen een week of 2 eens langs? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dan aan wagens die (onterecht?) minder populair zijn, maar prijs/kwaliteit best veel te bieden hebben.

De Focus ST Clipper (2.0 250pk) is zo'n voorbeeld. Zeer snedig chassis (weliswaar FWD) en discreet sportief, zeker in het speciale grijs met zwarte velgen.
Bovendien is het binnen Ford ook niet het populairste model (je ziet zelfs meer RS'en rijden dan ST's) plus de nieuwe Focus komt eraan dus er zal wel een degelijke korting te scoren zijn.

 

FocusST250.jpg

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Guilia/Stelvio QV, maar die gaan volgens mij nog duurder uitvallen dan de c63. 

Plus, het blijft een Alfa, je weet nooit of je zonder brokken op je bestemming komt :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, tuscani zei:

Een rrs is idd de referentie. Ook een F-pace valt nog goed mee. Heb ze ook zitten bekijken. Maar vaa is toch de moeite vond ik. Ik zou zeggen kom binnen een week of 2 eens langs? 

Als ik in de buurt ben spring ik zeker even binnen!
Probleem is inderdaad de VAA, al heeft de rrs nu ook een hybride met een co2 van 65gram. Al heb ik geen idee hoe het met die verandering zit vanaf 2020.

30 minuten geleden, ST TDCi zei:

Ik denk dan aan wagens die (onterecht?) minder populair zijn, maar prijs/kwaliteit best veel te bieden hebben.

De Focus ST Clipper (2.0 250pk) is zo'n voorbeeld. Zeer snedig chassis (weliswaar FWD) en discreet sportief, zeker in het speciale grijs met zwarte velgen.
Bovendien is het binnen Ford ook niet het populairste model (je ziet zelfs meer RS'en rijden dan ST's) plus de nieuwe Focus komt eraan dus er zal wel een degelijke korting te scoren zijn.

 

FocusST250.jpg

Ik heb daar nog niet met gereden, maar als ik naar iets sportiefs ga dan wil ik achterwielaandrijving.

17 minuten geleden, Monterey Jack zei:

Guilia/Stelvio QV, maar die gaan volgens mij nog duurder uitvallen dan de c63. 

Plus, het blijft een Alfa, je weet nooit of je zonder brokken op je bestemming komt :D

Bedankt voor de tip, die Stelvio QV ziet er inderdaad wel vet uit :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met die pana hybrid zit je aan een VAA van 18.000 euro.. lijkt me een No-go.. zelfs 10.000 VAA vind ik een No-go.. dan koop je beter privé.. hetgeen je wint verneuk je door VAA... op een zaak is een tesla zowat het enige wat je kan doen als veel vermogen en lage VAA wil maar die maakt weinig geluid natuurlijk :)) een 911 lijkt me ook niet echt een gezinswagen.. rest nog zoiets als een 530e maar is noch vlees noch vis.

Privé kopen dus ?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik naar de rrs kijk ( niet de hybride ) zit ik bruto ook op 12k per jaar wat me ook teveel is. Rrs hybride zit op 3k dacht ik (maar geen idee vanaf 2020)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Maverick zei:

Als ik naar de rrs kijk ( niet de hybride ) zit ik bruto ook op 12k per jaar wat me ook teveel is. Rrs hybride zit op 3k dacht ik (maar geen idee vanaf 2020)

De q7 komt ook op een 3500€ (Nieuwprijs Duitsland) , maar blijft wel 98% aftrekbaar, ook na 2020 blijft hij die waardes behouden en ook geen biv en taks.  

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De q7 komt ook op een 3500€ (Nieuwprijs Duitsland) , maar blijft wel 98% aftrekbaar, ook na 2020 blijft hij die waardes behouden en ook geen biv en taks.  
 
 

Hoe zit die berekening nu weer? Gewicht en batterijen ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

De q7 komt ook op een 3500€ (Nieuwprijs Duitsland) , maar blijft wel 98% aftrekbaar, ook na 2020 blijft hij die waardes behouden en ook geen biv en taks.  
 
 


Inderdaad.. de regering die diesel wil ontraden mar dan wel diesel plug-ins gaat bevoordelen.. begrijpende begrijpe kan.

Q7 e tron lijkt met dan een heel goede keuze
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Quill zei:

In plaats van een C63, is een C43 geen optie? Met performance uitlaat uiteraard... @William Blake

Absoluut!

ofwel zoek je nu nog een einde reeks aan 20% korting, ofwel wacht je nog even op facelift

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou vooral goed gaan testrijden, want computers vervoeren of op uitstap gaan met de kinderen, gaat wel aanpassen worden als je van een A6 naar een A4 (C) gaat. je bent ook niet van de kleinste dus bekijk ook nog de plaats achter u.  ik vond het toch een nogal groot verschil  (mondeo naar A4)

Link naar reactie
Delen op andere sites

C63S break of de C43 break...

Wel oppassen voor het verbruik... Onze glc zit gemiddeld op 16 of meer schat ik. Rit naar wintersport in druk verkeer en cruisesnelheid 165 is 15 gemiddeld geworden op die 900km...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heb ik dus erg veel schrik voor,
- Verbruik
- Ruimte

Als ik mijn verstand gebruik besef ik dat een jeep de betere keuze zal zijn.
 

@tuscani kan jij me even uitleggen waarop ik moet leggen met hybrid wagens vanaf 2020?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de parameters die ge daar opgeeft en de mogelijke wagens die ge zelf voorstelt zit ge toch elke keer in het segment 100k (of meer), hoge VAA, hoog verbruik ...
Als ge geluid laat vallen kunt ge misschien naar iets hybride wat qua VAA beter zal meevallen.
Als ik u was reed ik nog een jaar met de Audi en keek ik tegen dan eens wat de opties zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Maverick zei:

- Ruimte

Als ik mijn verstand gebruik besef ik dat een jeep de betere keuze zal zijn

Let dan wel op dat de kofferbak van de gemiddelde jeep vaak kleiner (vaak minder diep, minder hoog) is dan die van een gemiddelde break.

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, WoKe zei:

Met de parameters die ge daar opgeeft en de mogelijke wagens die ge zelf voorstelt zit ge toch elke keer in het segment 100k (of meer), hoge VAA, hoog verbruik ...
Als ge geluid laat vallen kunt ge misschien naar iets hybride wat qua VAA beter zal meevallen.
Als ik u was reed ik nog een jaar met de Audi en keek ik tegen dan eens wat de opties zijn.

Moest ik er nog met verder rijden, dan denk ik eerder om hem volledig op te rijden. (of ik moet er voldoende voor krijgen dat het te gek is om hem bij te houden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid