Ga naar inhoud

Nieuwe Gezinswagen (Maverick)


Maverick

Aanbevolen berichten

Op 4/3/2018 om 16:40, Maverick zei:

Graag jullie ongezouten mening, en of bod op de A6 :D

Je bent bang voor de restwaarde van de A6, maar kijkt ondertussen wel naar een c63. :P 

Als je't allemaal gaat becijferen zal je uitkomen bij modellen die fiscaal voordeliger zijn dan andere. Uiteindelijk zal het nooit volledig je goesting zijn, en wil je daar dan zoveel geld aan uitgeven? Langs de andere kant is iets beter dan niks, het is uw plezier en je rijdt ook heel veel kilometers.

Ik vind het voorstel van ST TCDI nog niet zo slecht, maar ik denk ook wel het uw ding niet is.

Verder is iets van Alpina misschien wel goed? Maar dan zit je met een diesel, een oud model en geen idee hoe de VAA is daarop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil iedereen alvast bedanken voor de feedback, 1 ding staat vast het zal niet evident zijn om mijn goesting te vinden... en ook al is het am onwaardig ik heb echt moeite met die vaa regeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Maverick said:

Wil iedereen alvast bedanken voor de feedback, 1 ding staat vast het zal niet evident zijn om mijn goesting te vinden... en ook al is het am onwaardig ik heb echt moeite met die vaa regeling.

BMW M140i dan maar :P 

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat is duidelijk ja :lol: 

Neen echt, ik vind dat totaal zijn prijs niet waard. Voor mij is dat net iets beter of standaard maar totaal niet in vergelijking met de meerprijs.

33 minuten geleden, ir_fuel zei:

BMW M140i dan maar :P 

Graag, maar ben ik jammer genoeg niets mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18.000 VAA [emoji33] en dat zuipt dan ook nog eens 15L/100 km ! Wat is dan de meerwaarde (behalve de grotere aftrekbaarheid) om zoiets te kopen in plaats van een E63AMG of RS6 ? Ondanks dat het in dit geval goeie elektroshit is, blijft het elektroshit en dan zou ik het toch wel weten.


Dat is met de nieuwe regels.. ( aankoop na 01.01.18 )

aankoop voor 01.01.18 en je zit met een VAA van 4 a 5k en 100% aftrekbaarheid ! Biv 40 euro en verkeerstaks 500..

Met een rs6 heb je 50% aftrekbaarheid, biv van een paar 1000 euro’s en verkeersbelasting idem dito
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minutes ago, Maverick said:

Neen echt, ik vind dat totaal zijn prijs niet waard. Voor mij is dat net iets beter of standaard maar totaal niet in vergelijking met de meerprijs.

RRRAAAAAHHHHHH

 

Wat noem jij dan "standaard"? Een 330d?

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Germinal said:

Met een rs6 heb je 50% aftrekbaarheid, biv van een paar 1000 euro’s en verkeersbelasting idem dito

 

Is dat nog geen 40% ondertussen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, DDke zei:

Filiaal in lux opzetten?

Geen idee hoe zoiets zit, al denk ik wel dat te kunnen aangezien ik van enkele merken distributeur ben en ik dat dan daar zou kunnen plaatsen.

Anderzijds denk ik met de winstjes dat ik maak de kost hoger is om zoiets op te zetten dan wat ik er ooit zou kunnen uithalen.

Conclusie, dringend meer geld verdienen... en starten met mijn offertes beter te gaan opvolgen :ninja:

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, ir_fuel zei:

Wat noem jij dan "standaard"? Een 330d?

 

Jep, wat kost dat dan meer zo een Alpina 20K?

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Maverick zei:

Neen echt, ik vind dat totaal zijn prijs niet waard. Voor mij is dat net iets beter of standaard maar totaal niet in vergelijking met de meerprijs.

Je moet daar dringend eens mee rijden. Er zit zoveel meer ziel in zo'n auto dan de zoveelste BMW/Audi.
Alpina is een merk dat nog bestuurd (qua management) wordt door echte autoliefhebbers, getuige onderstaande video. Aan de top van BMW en Audi zitten gewoon wat zakkenvullers, die zich bezighouden met cijfertjes. Vooral bij BMW heb ik de indruk dat ze de BMW liefhebber van weleer keihard in de steek laten.

Nee serieus, je stelling is echt véél te kort door de bocht. Ik moest er vroeger ook niks van hebben, ik vind de wielen nog altijd dubieus, maar dat rijdt oprecht schitterend. 
De balans tussen dagelijkse bruikbaarheid en sportiviteit vind je zo goed als nergens. De grote 3 slagen erin een sportieve wagen te creëren, maar die is dan altijd 'compromised' op  andere vlakken.

Maar toegegeven: zeker aan een D3 zou ik toch ook geen 80.000 kunnen hangen, voor mij blijft dat een diesel ( lees:gebruiksvoorwerp ) Voor mij waren er 2 opties in dit geval: renting of tweedehands. De rest vond ik te duur. Echter het surplus van een B/D5 of B7 lijken het me dan wel weer waard.
Ik heb echter een wagen in huis gehaald, die me de volle 40.000 gekost heeft, en waar ik serieus geen gelijke in kan vinden. En ik rij vaak met serieus leuke auto's, maar ik vind ze de opleg nooit waard in running costs en aankoop. Ik durf gerust stellen dat mijn Alpina minsten 80% kan van wat ik in een C63 al ervaren heb, met een fractie van de running costs.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Maverick zei:

Jep, wat kost dat dan meer zo een Alpina 20K?

Als we echte appelen met appelen gaan vergelijken?

330 Touring + M Sport ' wegens sportzetels, remmen' + adaptieve ophanging: 56.855

Alpina D3 touring ( standaard adaptieve ophanging, standaard 4 pots remmen ): 60.400,00

Toegegeven de korting zal bij Alpina een pak lager liggen, en de wachttijd een pak hoger.

 

En ohja, Steven Sutcliffe rijdt er eentje, en Chris Harris is er weg van, maar again, zelfs die sedan vind ik lelijk achteraan met die spoiler :lol:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voordeel van de Alpina's tov het std bmw model is wel de hogere restwaarde nee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, -krikke- zei:

Voordeel van de Alpina's tov het std bmw model is wel de hogere restwaarde nee?

Soms lijkt dat te kloppen, soms ook weer niet. Mijn indruk is dat ze maar zeer moeilijk verkocht geraken tweedehands. Getuige het geld waar ik de mijne voor gekocht heb. De helft van de nieuwwaarde :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, jvc zei:

89.700€ basisprijs en vaa daarop is rond de 11k per jaar ;)

De mijne zat aan een nieuwprijs van tegen de 110k en is goed uitgerust maar verre van full option.

VAA geen idee van.

@Maverick als ik jou was zou ik toch de Alpinapiste eens grondig bekijken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Rabbit said:

Soms lijkt dat te kloppen, soms ook weer niet. Mijn indruk is dat ze maar zeer moeilijk verkocht geraken tweedehands. Getuige het geld waar ik de mijne voor gekocht heb. De helft van de nieuwwaarde :lol:

Allez? Hoeveel kms?

Ik vraag me af wat zo'n ding kost aan BIV, Taxen en VAA in Wallonië :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minutes ago, DDke said:

Allez? Hoeveel kms?

Ik vraag me af wat zo'n ding kost aan BIV, Taxen en VAA in Wallonië :D

VAA is toch niks specifiek voor Wallonië?

BIV = 5000 euro min 10% per jaar

Taks = 900 euro

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Maverick eindelijk eens tijd gehad om hier bij te lezen. 

Al eens aan een nieuwe SQ5 gedacht ? Wij krijgen binnenkort exemplaren binnen met een hele mooie korting er op. Prijs van uw A6 schat ik rond de 18-19 verkoopprijs all-in met max 150.000 km. 

Verder vind ik C43 ook een leuk voorstel maar de binnenruimte is wel een stuk minder als je van dit model A6 komt met toch een ruime koffer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Challazer said:

Verder vind ik C43 ook een leuk voorstel maar de binnenruimte is wel een stuk minder als je van dit model A6 komt met toch een ruime koffer...

Je gaat ergens een compromis moeten sluiten he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minutes ago, ir_fuel said:

VAA is toch niks specifiek voor Wallonië?

BIV = 5000 euro min 10% per jaar

Taks = 900 euro

Nee klopt, verkeerd geformuleerd.. Merci..

Blijf dat wel heel sjiek vinden zo'n Alpina :inlove:

Vind het wel knap dat jij er één gevonden hebt voor 40K @Rabbit, tenzij hij 100000 kms heeft. De goedkoopste die ik kan vinden in DE is bijna 50k.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, DDke zei:

Nee klopt, verkeerd geformuleerd.. Merci..

Blijf dat wel heel sjiek vinden zo'n Alpina :inlove:

Vind het wel knap dat jij er één gevonden hebt voor 40K @Rabbit, tenzij hij 100000 kms heeft. De goedkoopste die ik kan vinden in DE is bijna 50k.

Ik weet het ... bargain of the century. Niemand geloof het en toch: 65.000 km :) 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid