ex-Mooseman 14.650 Geplaatst: 21 januari 2022 Geplaatst: 21 januari 2022 Ik ben aan het timen hoe lang het zal duren eer we hier een foto zien van een letterlijk moddervette Nissan Titan met vorkheftruck in de laadbak, aan het wonderschone provinciaal domein ‘Bergelen’. 1 Quote
CAS 8.074 Geplaatst: 21 januari 2022 Geplaatst: 21 januari 2022 1 uur terug, ex-Mooseman zei: Ik ben aan het timen hoe lang het zal duren eer we hier een foto zien van een letterlijk moddervette Nissan Titan met vorkheftruck in de laadbak, aan het wonderschone provinciaal domein ‘Bergelen’. Na het breken van mijn trailer ga ik toch even passen. 1 Quote
CAS 8.074 Geplaatst: 21 januari 2022 Geplaatst: 21 januari 2022 Alhoewel het eigenlijk het ideale excuus is 1 Quote
CAS 8.074 Geplaatst: 21 januari 2022 Geplaatst: 21 januari 2022 Als ik dat zo bekijk, heb ik zelfs geen trailer meer nodig! Quote
josenjef 436 Geplaatst: 22 januari 2022 Geplaatst: 22 januari 2022 20 uren geleden, CAS zei: Als ik dat zo bekijk, heb ik zelfs geen trailer meer nodig! Zolang de voorwielen de grond raken is het ok Quote
Polygoon 15.057 Geplaatst: 19 oktober 2022 Geplaatst: 19 oktober 2022 8 uren geleden, CAS zei: Upgrade kit voor de Titan: Ik dacht even dat het de jouwe was Quote
CAS 8.074 Geplaatst: 20 oktober 2022 Geplaatst: 20 oktober 2022 8 uren geleden, Polygoon zei: Ik dacht even dat het de jouwe was En dan met een poker face zo naar de keuring rijden. Quote
gewoon ik 8.374 Geplaatst: 24 oktober 2022 Geplaatst: 24 oktober 2022 Die met zijn houtstapel is goed om vervoerd te worden zoals je eerste foto. Frame is geknikt Quote
ex-Mooseman 14.650 Geplaatst: 24 oktober 2022 Geplaatst: 24 oktober 2022 niet alleen het frame, blijkbaar (bovenop is een rolstoel gebonden) 1 Quote
CAS 8.074 Geplaatst: 25 oktober 2022 Geplaatst: 25 oktober 2022 Op 24/10/2022 om 09:07, gewoon ik zei: Die met zijn houtstapel is goed om vervoerd te worden zoals je eerste foto. Frame is geknikt Nog eentje voor jou: En voor de oud ijzer verzamelaars: Quote
gewoon ik 8.374 Geplaatst: 25 oktober 2022 Geplaatst: 25 oktober 2022 Prachtig en direct ook nog een voorbeeld dat ze geen deftige kar kunnen bouwen. Ze kijken naar de remork van een trekker-oplegger combo en denken, zo moet dat bij een disselkar. Quote
CAS 8.074 Geplaatst: 25 oktober 2022 Geplaatst: 25 oktober 2022 1 uur geleden, gewoon ik zei: Prachtig en direct ook nog een voorbeeld dat ze geen deftige kar kunnen bouwen. Ze kijken naar de remork van een trekker-oplegger combo en denken, zo moet dat bij een disselkar. Wel volledig gestandaardiseerd systeem. Heeft toch zijn voordelen. Enige nadeel is dat bij maximum sleep, je kar zelf ook op zijn maximum zal zitten. Langs de andere kant is dat voor de mijne wel 4265kg. En das een enorme lichte klasse. Nu, met hun systeem is die 4265kg wel niks tov ons 3500kg, want de trailer weegt sowieso 765kg meer. Quote
gewoon ik 8.374 Geplaatst: 26 oktober 2022 Geplaatst: 26 oktober 2022 Ik versta je uitleg even niet volledig. Welk gestandaariseerd systeem? Dat gewicht klopt. Ik zie soms afbeeldingen van karren voorbij komen van vermoedelijk los over de 2000kg voor iets waar wij een kar van rond de helft zitten. En omdat ze met zo een rare lastverdeling zitten, plooien ze die nog ook. Handig dikwandige profielen gebruiken dan. Quote
CAS 8.074 Geplaatst: 26 oktober 2022 Geplaatst: 26 oktober 2022 5 minuten geleden, gewoon ik zei: Ik versta je uitleg even niet volledig. Welk gestandaariseerd systeem? Dat gewicht klopt. Ik zie soms afbeeldingen van karren voorbij komen van vermoedelijk los over de 2000kg voor iets waar wij een kar van rond de helft zitten. En omdat ze met zo een rare lastverdeling zitten, plooien ze die nog ook. Handig dikwandige profielen gebruiken dan. De "gewone" trekhaak die wij kennen is daar onderverdeeld in 6 klasses. https://hitchhousega.com/hitch-types/trailer-hitch-class-models/ Mijn trekhaak past dus ook op een ander (tenzij ik lichter ga). Mijn weighsafe is bvb gekeurd op 12ton, maar ik heb een 50mm ball er op en 50mm aansluiting dus ik zit op een limiet van 3628kg met die opstelling. Ze doen er hier wel soms lastig over dat die trekhaak "los" kan zitten. Maar al bij al is het wel handig dat wanneer je met een zware pickup toch een kleine trailer wil vervoeren je gewoon de trekhaak kan veranderen. Alles is daar toch iets meer georganiseerd gelijk op dat vlak. Hun systeem is ook niet zo slecht, het laat toe om sneller te rijden en dat de trailer door de passagier ruit te zien is ga je ook minder snel tegen komen. Ook, met dat ze minder beperkt zijn is er meestal ook al wat keuze tov hoe je voertuig te plaatsen. Das toch niet onbelangrijk. En zeker tov bij ons, kleinere trailers en een trekhaak die niet in de hoogte te regelen valt, begin dan maar om genoeg druk te hebben. Verschil is ook groter bij 25kg teveel of te weinig. Al is het bij ons wel simpel te houden met dat je veelal aan 150kg druk genoeg hebt, terwijl je daar al eens mag rekenen hoeveel je juist nodig hebt. Quote
CAS 8.074 Geplaatst: 26 oktober 2022 Geplaatst: 26 oktober 2022 Wat imo wel nog dwaas is, er is toch wel wat dat uitwisselbaar is, maar ieder bed op een pickup is een standaard maat. En dan beginnen die fabrikanten met andere laadkleppen te maken op zo een manier, dat mijn koffer afsluiting enkel op een Titan past. En dan nog niet eens op de facelift, want daar hebben ze de laadklep ook nog eens aangepast. Nu, die tri fold toestanden etc passen gelukkig wel allemaal. Quote
gewoon ik 8.374 Geplaatst: 26 oktober 2022 Geplaatst: 26 oktober 2022 Ah, ja dat is wel goed. Alleen durven trekhaken er wel nog eens uitvallen als er geen kar aanhangt. De borgclip roest weg. Met kar klemmen ze in die houder beter, net door de kogeldruk. Op een smeedforum is er een die ze verzameld langs de weg op weg naar zijn werkplaats. Heeft er een stuk of 30 liggen. Komen van pas blijkbaar bij het maken van harnassen. Quote
CAS 8.074 Geplaatst: 26 oktober 2022 Geplaatst: 26 oktober 2022 53 minuten geleden, gewoon ik zei: Ah, ja dat is wel goed. Alleen durven trekhaken er wel nog eens uitvallen als er geen kar aanhangt. De borgclip roest weg. Met kar klemmen ze in die houder beter, net door de kogeldruk. Op een smeedforum is er een die ze verzameld langs de weg op weg naar zijn werkplaats. Heeft er een stuk of 30 liggen. Komen van pas blijkbaar bij het maken van harnassen. Die borgpin is 1cm dik RVS. Lijkt mij straf dat ze dat verliezen. Zal wel eerder aan slecht onderhoud zijn. Mijne is zelfs volledig in alu. Zie ik niet direct roesten Quote
gewoon ik 8.374 Geplaatst: 27 oktober 2022 Geplaatst: 27 oktober 2022 12 uren geleden, CAS zei: Die borgpin is 1cm dik RVS. Lijkt mij straf dat ze dat verliezen. Zal wel eerder aan slecht onderhoud zijn. Mijne is zelfs volledig in alu. Zie ik niet direct roesten wil je foto's van corroderend alu zien? alu is meestal de slechtere keuze voor schuifkrachten. Zeker in combo met blank staal, vocht en zout. Die grote borgpin zit vast met een splitpen of een splitring of borghaak of bout en moer of ... Het is dat kleintje die vaak weg is, dan kan je borgpen eruit vallen en zo is de rest weg. Maar vooral als er geen last aanhangt, kan het allemaal wat meer rammelen. Quote
CAS 8.074 Geplaatst: 27 oktober 2022 Geplaatst: 27 oktober 2022 21 minuten geleden, gewoon ik zei: wil je foto's van corroderend alu zien? alu is meestal de slechtere keuze voor schuifkrachten. Zeker in combo met blank staal, vocht en zout. Die grote borgpin zit vast met een splitpen of een splitring of borghaak of bout en moer of ... Het is dat kleintje die vaak weg is, dan kan je borgpen eruit vallen en zo is de rest weg. Maar vooral als er geen last aanhangt, kan het allemaal wat meer rammelen. Wat je dus zegt is dat wanneer je een lege verhuisdoos op het dak van je auto zet, die er tijdens een rit wel eens kan afwaaien. Quote
gewoon ik 8.374 Geplaatst: 27 oktober 2022 Geplaatst: 27 oktober 2022 23 minuten geleden, CAS zei: Wat je dus zegt is dat wanneer je een lege verhuisdoos op het dak van je auto zet, die er tijdens een rit wel eens kan afwaaien. als je die niet vastmaakt wel. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 27 oktober 2022 Geplaatst: 27 oktober 2022 21 uren geleden, CAS zei: Die borgpin is 1cm dik RVS. Lijkt mij straf dat ze dat verliezen. Zal wel eerder aan slecht onderhoud zijn. Mijne is zelfs volledig in alu. Zie ik niet direct roesten Elektrolyse makker! Alu is in dit het zwakste materiaal. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.