Ga naar inhoud

Pagani Lovers


GinoV

Aanbevolen berichten

13087233_1356188054408330_25309215435165

 

 

 

Pagani has announced that a new dynamic pack for its Huayra Coupe is now available to order. It’s called the ‘Pacchetto Tempesta’, and will set you back €160,000 - or just over £126k.

It’s a lot of money, true, but there’s some cool kit on offer. The new Tempesta pack - named because the Huayra derives its name from ‘God of the winds’ - was developed in collaboration with Dallara. They know a thing or two about handling, and so this pack offers up superior airflow under the chassis and more downforce.

So, you get new lightweight composite components developed in line with those built for the hardcore Huayra ‘BC’. Things like the, um, entire underbody, as well as a new front splitter and rear diffuser. You’ll spot it’s got a new set of wheels, too; at 20in up front and 21in at the back, they’re bigger yet lighter than the standard Huayra Coupe’s rims, each forged and machined from aeronautic grade aluminium. Also, they sport a fancy new design.

The suspension has also been modified. The aero changes and increase in downforce as a result meant new four-way adjustable Ohlins shocks were required (developed specifically for the Huayra).

Finally, we get to perhaps quite literally the best note: a new exhaust system. The hand-welded, titanium system weighs in at just 7kg - 3kg less than standard - and gives off “an exclusive sound that can be enjoyed by the occupants as well as by those who hear the sound of the twin-turbo V12 AMG from outside”. Yep, you’re welcome, world.

There’s no power increase mentioned, but with a 6.0-litre V12, 730bhp and a 0-62mph time of 3.2secs, it’s not exactly wanting for power. The harder cored BC, remember, pumps that up to a whopping 789bhp, if you’re wondering.

No, the aim of all this is superior handling. “This translates to an even more responsive behavior compared to the Huayra Coupè, further reducing the roll and pitch for a sporty yet comfortable driving experience,” explains Pagani.

All in, this pack - available as an option or retrofit to your existing Huayra Coupe - will cost as much as a McLaren 540C or a Porsche 911 Turbo. So here’s the choice: upgrade your Huayra, or add another supercar to your fleet? It’s a difficult one, granted…

 

huayra-kit-pista-0011-cc.jpg?itok=1ySOz4

 

huayra-kit-pista-0012-cc.jpg?itok=WxR7Em

 

huayra-kit-pista-0013-cc.jpg?itok=kXMkGm

 

huayra-kit-pista-0014-cc.jpg?itok=pB8vV7

 

huayra-kit-pista-0016.jpg?itok=SOY0vnCJ

 

huayra-kit-pista-0018.jpg?itok=_nwHkT41

 

huayra-kit-pista-0025-black.jpg?itok=ME5

 

huayra-kit-pista-0025-gold.jpg?itok=VCyl

 

http://www.topgear.com/car-news/introducing-pagani-huayra-tempesta#1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net wat de gemiddelde eigenaar zoekt zeker. "Improved handling". Altijd belangrijk als je voor je jacht gaat parkeren in Monaco :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
  • 4 maanden later...
  • 1 maand later...
  • 2 weken later...
  • 1 maand later...
Op ‎14‎/‎08‎/‎2016 om 10:48 zei Bouncing Bullet:

Net gelezen dat Pagani bezig is met het ontwikkelen van een manuele bak. :o

@PJH z'n tepels worden reeds stijf.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...
  • 2 maanden later...

:inlove:

Pfff , stuur aan de juiste kant en die rode , witte en groene strepen weg .

En een beige interieur met carbon .

Thats it , beter kan het niet meer .

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
3 minutes ago, gTa said:

Het zal wel aan mij liggen maar ik vind dat op geen hol trekken. :sick: 

Ben er overtuigd van dat je dat niet zou zeggen wanneer je er eentje in het echt ziet.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond een Zonda ook nooit mooi tot ze hem stopten met maken.

Zonda Land

Ineens klopte het gewoon.

Misschien is dat bij de nieuwe ook zo.

Denk dat Horacio gewoon ergens 10-20 jaar in de toekomst vertoeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minutes ago, Timo said:

Denk ook dat je traag was, amigo.

Motor was altijd een pareltje.

De looks daarentegen...

Kijk hoeveel strakker bv de Murcielago is vormgegeven.

Vind vooral het zijaanzicht van een Zonda nog altijd niet optimaal. 

Precies een uitvergroting van de reden waarom ik front-engined cars altijd mooier heb gevonden, ziet er nl imo niet gebalanceerd uit. 

Maar heb het design ondertussen wel leren appreciëren. Zou em alleen niet plaatsen in de hall of fame van mooiste auto's ooit ofzo. Gewoon een hele dikke bak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid