ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 11 juli 2025 Geplaatst: 11 juli 2025 13 uren geleden, SB-01 zei: Maar die komt niet met Michelins Geen idee. En ik ga er ook niet veel aan kunnen doen. Een beetje pushen zodat de winterbanden kwalitatief zijn, maar voor de rest overgeleverd aan BMW/leasingbedrijf 1 Quote
Fil 0 Geplaatst: 11 juli 2025 Geplaatst: 11 juli 2025 (aangepast) Ik wil mijn wiel van mijn Audi Q2 vervangen, nu hebben ze (tegenover vroeger) in het midden van het wiel achter het audi plaatje nog een grote bout gestoken. Wat een drama ? welk gereedschap heb ik hiervoor nodig (boutmaat) want ik heb wel zo'n repapratiesetje maar ik wil mijn band niet verpesten 11 juli 2025 aangepast door Fil Quote
SB-01 4.344 Geplaatst: 11 juli 2025 Geplaatst: 11 juli 2025 Moet die wel los om het wiel af te nemen? Lijkt me onwaarschijnlijk. Quote
Krikkie 9.829 Geplaatst: 11 juli 2025 Geplaatst: 11 juli 2025 20 minuten geleden, Fil zei: Ik wil mijn wiel van mijn Audi Q2 vervangen, nu hebben ze (tegenover vroeger) in het midden van het wiel achter het audi plaatje nog een grote bout gestoken. Wat een drama ? welk gereedschap heb ik hiervoor nodig (boutmaat) want ik heb wel zo'n repapratiesetje maar ik wil mijn band niet verpesten Is toch gewoon de asmoer? Foto? Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 18 augustus 2025 Geplaatst: 18 augustus 2025 Net nog nieuwe Yoko advan V105's gestoken. Die zijn een beetje wobbly in het begin en stability control grijpt dan nogal snel in. Quote
Jenkins 2.089 Geplaatst: 28 augustus 2025 Geplaatst: 28 augustus 2025 Net voor we naar Italië vertrokken zijn mijn zomerbanden vervangen, van Pirelli Cinturato (eerste generatie) naar Continental Premiumcontact 7. Ze voelen in elk aspect beter, behalve misschien in verbruik (al zal dat verschil over langere tijd en afstand wellicht minimaal zijn). Voorlopig zeer content dus; ik ben blij dat de leasing niet moeilijk heeft gedaan (nog 1,5 jaar te gaan binnen het contract). Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 28 augustus 2025 Geplaatst: 28 augustus 2025 als je nog een jaar of meer met je auto moet rijden, zou het al erg zijn dat je je versleten banden niet zou mogen laten vervangen. Quote
Jenkins 2.089 Geplaatst: 28 augustus 2025 Geplaatst: 28 augustus 2025 1 uur terug, ex-Mooseman zei: als je nog een jaar of meer met je auto moet rijden, zou het al erg zijn dat je je versleten banden niet zou mogen laten vervangen. Zeker; maar had verwacht dat ze eerder naar een B-merk zouden pushen. Aangenaam verrast dus . Quote
Jochen 6.085 Geplaatst: 16 september 2025 Geplaatst: 16 september 2025 Op 15/9/2025 om 12:50, mrbbs zei: Die mens verdient een medaille Ik ben toe aan nieuwe all seasons voorraan, die zitten op +-3mm momenteel. In het (warm) nat zijn die Crossclimate 2's al niet schitterend, met deze profieldiepte begint het toch wat riskant te worden heb ik de indruk. Deze gaan het dus niet meer worden en de 3 is nog niet beschikbaar in mijn maat zie ik. Aan de hand van bovenstaande conclusie zullen het dus waarschijnlijk de Conti's worden (1mm meer profiel tov Pirelli) of de Hankook's. Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 25 september 2025 Geplaatst: 25 september 2025 Op 16/9/2025 om 14:05, Jochen zei: Die mens verdient een medaille Ik ben toe aan nieuwe all seasons voorraan, die zitten op +-3mm momenteel. In het (warm) nat zijn die Crossclimate 2's al niet schitterend, met deze profieldiepte begint het toch wat riskant te worden heb ik de indruk. Deze gaan het dus niet meer worden en de 3 is nog niet beschikbaar in mijn maat zie ik. Aan de hand van bovenstaande conclusie zullen het dus waarschijnlijk de Conti's worden (1mm meer profiel tov Pirelli) of de Hankook's. Ik ben persoonlijk ook minder fan van de Michelin Crossclimate 2 (als winterband) dan van de Goodyears ervoor. De voorste op mijn madam haar auto (Continental) zijn eigenlijk ook al goed weg (vooral de buitenflanken, opmerking gekregen op de keuring). Als ik daar de 4 banden swap gaan 't ook iig geen Michelins zijn (tenzij er geen Goodyear of Conti beschikbaar zou zijn, dan misschien wel). Zij rijdt daar jaar in/uit mee, dus ook 's zomers. (Ik op mijn auto niet, ik heb een zomerset en een allseasonset voor de winter.) Quote
Jenkins 2.089 Geplaatst: 25 september 2025 Geplaatst: 25 september 2025 Ik heb deze morgen Pirelli Cinturato Allseason SF3’s besteld voor op mijn ouders hun Q3, als vervanging van de winterbanden die er nu op liggen. Benieuwd naar ‘t verschil. Quote
3000 1.080 Geplaatst: 29 september 2025 Geplaatst: 29 september 2025 (aangepast) 3 dezelfde wielen qua maat (19x10) en 3 keer dezelfde band. Maar 3 verschillende wielsets qua gewicht. Interessant! 29 september 2025 aangepast door 3000 2 Quote
SB-01 4.344 Geplaatst: 29 september 2025 Geplaatst: 29 september 2025 Op 16/9/2025 om 14:05, Jochen zei: Die mens verdient een medaille Ik ben toe aan nieuwe all seasons voorraan, die zitten op +-3mm momenteel. In het (warm) nat zijn die Crossclimate 2's al niet schitterend, met deze profieldiepte begint het toch wat riskant te worden heb ik de indruk. Deze gaan het dus niet meer worden en de 3 is nog niet beschikbaar in mijn maat zie ik. Aan de hand van bovenstaande conclusie zullen het dus waarschijnlijk de Conti's worden (1mm meer profiel tov Pirelli) of de Hankook's. En de 3 Sport? Ik zeg het maar even omdat ik zag dat de gewone 3 er voor de Focus ook niet is, maar de 3 Sport wel. Quote
Jochen 6.085 Geplaatst: 29 september 2025 Geplaatst: 29 september 2025 2 minuten geleden, SB-01 zei: En de 3 Sport? Ik zeg het maar even omdat ik zag dat de gewone 3 er voor de Focus ook niet is, maar de 3 Sport wel. Die wordt niet opgegeven op hun site als ik op mijn maat zoek dus ik vermoed van niet. Maar die valt sowieso af wegens maar 6mm profiel ofzo. Dan kan ik na 2mm opnieuw gaan shoppen Quote
Super95 412 Geplaatst: 20 oktober 2025 Geplaatst: 20 oktober 2025 Ze hebben Semperit speed grip 5 winterbanden op mijn wagen gelegd. Ik had nog nooit van dit merk gehoord. Zou dit enigszins kwalitatief moeten zijn? Iemand die dit kan positioneren tov zijn concurrenten? Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 20 oktober 2025 Geplaatst: 20 oktober 2025 Wat Klèber is voor Michelin, is Semperit voor Continental ? Is een Europees merk van oorsprong, Oostenrijk dacht ik. Quote
SB-01 4.344 Geplaatst: 20 oktober 2025 Geplaatst: 20 oktober 2025 Klopt, bestaat al meer dan 100 jaar. https://www.semperit.com/be/nl/about/brand/ Quote
Super95 412 Geplaatst: 20 oktober 2025 Geplaatst: 20 oktober 2025 Als je wilt dat je bmw 316i als een g power m5 door de bocht gaat zou ik deze banden sterk aanraden. Om elk ander doel te beoordelen wacht ik, met grote twijfels, op kouder weer. Quote
mrbbs 2.790 Geplaatst: 26 oktober 2025 Geplaatst: 26 oktober 2025 Ben op zoek naar nieuwe voorbanden voor mijn GR Yaris. Momenteel liggen er rondom Saliun ZSR op maar het beste is er ondertussen vanaf. Ook wil ik graag wat meer grip op de vooras vandaar dat ik uit kijk naar een premium band. Ik denk te gaan kiezen voor de Pirelli PZ4. Iemand praktijk ervaring met deze band? Quote
Krikkie 9.829 Geplaatst: 4 november 2025 Geplaatst: 4 november 2025 Iemand ervaring met de Maxxis Premitra HP5 band? In testen komt hij er heel goed uit. https://www.bandenleader.be/auto-band/maxxis/premitra-hp5/ Quote
mrbbs 2.790 Geplaatst: 4 november 2025 Geplaatst: 4 november 2025 11 minuten geleden, Krikkie zei: Iemand ervaring met de Maxxis Premitra HP5 band? In testen komt hij er heel goed uit. https://www.bandenleader.be/auto-band/maxxis/premitra-hp5/ Ik heb nog met de Maxxis Vectra Sport 5 gereden op mijn S2000, was best een ok band. De Premitra HP5 heb ik geen ervaring mee. Quote
Krikkie 9.829 Geplaatst: 4 november 2025 Geplaatst: 4 november 2025 1 minuut geleden, mrbbs zei: Ik heb nog met de Maxxis Vectra Sport 5 gereden op mijn S2000, was best een ok band. De Premitra HP5 heb ik geen ervaring mee. Zou voor op de Mini zijn, toch twee banden op die JCW velgen waar een hap uit is en een prop in steekt. Denk dat ik het erop ga wagen, zou prima grip geven in droog en nat. https://www.tyrereviews.com/Tyre/Maxxis/Premitra-HP5.htm Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.