Ga naar inhoud

Laadpalen voor thuis.


Gast Dirk75

Aanbevolen berichten

Gast Dirk75

Plaats hier de laadpalen voor thuis met bronvermelding.

https://charging.bmwgroup.com/web/360electric-nl/home-charging

BMW i WALLBOX CONNECT

Het thuislaadstation voor laadprofessionals – incl. gebruik van alle BMW Digital Charging Service-functies. 

  • Oplaadvermogen, van 10 tot 32 A  (éénfasestroom tot 7,4 kW, driefasenstroom tot 22 kW)
  • Oplaadtijd: afhankelijk van model en oplaadvermogen, ca. 5 uur
  • Led-scherm en kabelopbergsysteem
  • 5 m kabel

 

  • RFID-authenticatie voor het opladen van verschillende auto's
  • Laadhistorie bijhouden via Digital Charging Service
  • Overspanningsbeveiliging door de toevoeging van een extra energiemeter
  • Tarief geoptimaliseerd laden op basis van dag/nachttarief via BMW Digital Charging Service
  • Slim Laden via Jedlix (alleen met Eneco Contract)

 

 

@wooterNeem jij de tesla voor je rekening?

 

Nb: universele laders zijn hier ook welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dirk75

https://www.flowcharging.com/product/laadpaal-thuis-smart-22/

LAADPAAL THUIS SMART 22 KW

De Laadpaal Thuis smart 22 kW is speciaal ontworpen als ideale oplossing voor het veilig opladen van uw plug-in hybride auto op uw thuislocatie waarbij het stroomverbruik automatisch geregistreerd en/of afgerekend kan worden. Doordat de laadpaal alleen bediend kan worden met een geregistreerde laadpas is ongewenst gebruik van het laadpunt niet mogelijk. Indien u dit wenst is het ook mogelijk om uw laadpaal te publiceren zodat deze als semi-openbare laadpaal zichtbaar wordt in de navigatiesystemen en laadpaal apps. Het gastverbruik wordt dan automatisch door ons belast bij de gastgebruiker en maandelijks aan u uitbetaald.

BEHEER

Als u gebruik maakt van het abonnement op ons klantportaal my.flowcharging.com kunt u de laadpaal van afstand bedienen en u kunt ook gebruik maken van onze 24/7 helpdesk.

In het  klantportaal kunt u o.a. de volgende instellingen wijzigen:

  • Uw laadpaal semi-openbaar publiceren in navigatiesystemen en laadpaal apps
  • Het verbruik van uw laadpaal automatisch doorbelasten aan uw werkgever of gastgebruikers*
  • Overzichten van laadtransacties exporteren naar Excel
  • Automatische software updates zodat uw laadpaal up-to-date
  • Remote start en stoppen van laadtransacties
  • Blokkeren gastgebruikers
  • LED ring instellen
  • Smart charging
  • VEILIGHEID

    Uw auto laadt tot 9x sneller dan met een normaal stopcontact. Daarnaast gebeurt het laden veiliger dan met een normaal stopcontact en kan er geen overbelasting van de installatie ontstaan doordat het mode 3 protocol het laadproces controleert.

    LEVERING

    De levering bestaat o.a. uit:

  • een hoogwaardig EV-Box Homeline laadstation
  • eenvoudige bediening met een laadpas (ook de Multitankcard en Travelcard)
  • wandmodel voorzien van een enkel mode 3 type 2 laadpunt
  • vermogen 22 kW 400V 32A
  • ingebouwd GSM/GPS/GPRS controller
  • afmeting 490 x 310 x 170 mm (HxBxD)
  • beheer en softwarematige update van uw laadpunt (icm met een abonnement)
  • automatische verrekening van het verbruik (icm met een abonnement)
  • FLOW charging laadpas voor openbaar laden
aangepast door Dirk75
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
1 hour ago, Dirk75 said:

Nb: universele laders zijn hier ook welkom.

Het zijn allemaal universele laders. In Europa is de Mennekes Type 2 connector de standaard voor 'traag' laden op AC stroom.

Er wordt heel snel gesproken over tot 22kW 400V 32A laden, maar dat is enkel wat de wallbox aan kan. Vaak loopt het mis omdat de omvormer in de auto beperkt is, tot bijvoorbeeld 3,5kW in een hybride of 7,5kW in een elektrische auto als je vergeet de optionele 2e omvormer te bestellen uit de optielijst. Bij Audi moet je bij de e-tron die optie kiezen, bij Jaguar heb je zelfs die optie niet, en de verkopers bij Audi en Jaguar hebben zelf nog geen ervaring met elektrisch rijden dus kunnen de nood daarvan heel moeilijk inschatten.

Zover ik weet is de Tesla Wall Charger de goedkoopste lader. Je kan geen facturen en rapportjes eruit halen, maar je kan er wel tot 4 aan mekaar koppelen om aan 'load balancing' te doen; met een aansluiting van bijvoorbeeld 20A driefase tot 4 auto's tegelijk opladen. Met 4 aangesloten auto's worden die 20A verdeeld over 4 auto's, met 1 auto krijgt die ene auto 20A. Doe je zo een load balancing niet, dan moet je elke lader instellen tot maximum 1/4e van het mogelijke vermogen, of anders sla je je stroom af omdat je teveel vraagt.

https://www.tesla.com/nl_BE/support/home-charging-installation

Quote

De Tesla Wall Connector is de meest praktische manier om thuis te laden. Dit laadpunt heeft een vaste kabel die direct in de auto geplugd kan worden en is verkrijgbaar in twee verschillende kabellengtes; 2.5 en 7.5 meter. Alle elektrische auto’s met een type 2 aansluiting kunnen ook met een Tesla Wall Connector geladen worden.

Een Tesla kan geladen worden met een vermogen van 16.5 kW of 81 km per uur*. De laadsnelheid die met de Wall Connector kan worden behaald, is afhankelijk van uw netwerkaansluiting. Voor andere stekker soorten, zie de tabel aan het einde van deze pagina.

  • Eén derde van alle huisaansluitingen heeft geen neuter. Hiermee kan tot 8.5 kW of 42 km/uur* geladen worden, wat meer dan voldoende is om 's nachts helemaal op te laden.
  • De meerderheid van huizen heeft een 3-fase (400V) netwerkaansluiting. Hiermee kan tot 11 kW of 54 km/uur* geladen worden.
  • 16.5 kW of 81 km per uur* kan worden behaald als er meer vermogen beschikbaar is of u een verzwaring van uw netwerkaansluiting doet.

*verwijst naar het nominale bereik per uur laden voor Model S

De Tesla Wall Connector is in onze Service Centers verkrijgbaar voor €530.

https://www.tesla.com/sites/default/files/pdfs/installation-guides/sockets/NL_install_guide_Wall_Connector_MAR17.pdf

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb thuis en op de firma zo’n wall connector hangen. Thuis laad ik aan 11kW, en op de firma aan 16,5kW.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
5 hours ago, Francis said:

Wat biedt Porsche precies aan van laadsystemen thuis?

Porsche en Audi gebruiken een systeem waarbij je de mobiele lader kan monteren in een vaste behuizing.

De wall box kost dan 399€, maar dan moet je de mobiele lader er in monteren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
7 minutes ago, Dirk75 said:

Het is weer een heel summier artikel met een vage bronvermelding.

Er wordt eerst over snelladen gesproken, maar vervolgens over een 10kW omvormer. Snel laden beschouwen we tegenwoordig aan 50kW of meer; Tesla's kunnen snelladen tot aan 120kW; de Jaguar I-Pace maximum 100kW maar er is momenteel nog maar 1 snellaadstation voor niet-Tesla's dat 100kW levert.

Bon. Volgende probleem: het artikel zegt dat je de batterij van de auto dan ook als stroom kan gebruiken voor thuis. De lijst van EV's die met CHAdeMO zijn uitgerust zijn beperkt, en voornamelijk van Japanse makelij.

CHAdeMO gebruikt overigens canbus om te communiceren tussen laadpaal en auto. Type2 en CCS gebruiken een ander protocol dat dus niet ondersteunt dat er stroom van de auto terug op het net gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dirk75

Snel via zonnepanelen is de titel, niet snel via het net.

Het is nog in ontwikkeling... dus een mogelijke denkpiste. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
6 minutes ago, Dirk75 said:

Snel via zonnepanelen is de titel, niet snel via het net.

Het is nog in ontwikkeling... dus een mogelijke denkpiste. 

Puur het vermogen van zonnepanelen bekijken. Je hebt al een flinke oppervlakte nodig om 50kW op te wekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dirk75

Ze willen gewoon omzettingen beperken, wat resulteer in een hoger rendement.

Als je er eerst 230v wisselspanning van maakt om dan terug om te zetten naar dc. En 11kw is voor de meeste momenteel voldoende, om het teveel geproduceerde van de panelen overdag in de ev te steken. Laden zou ik aan nachttarief doen.

Heeft er al iemand zo een smart systeem, dat de teveel geproduceerde zonne-energie afroomt en in de auto steekt?

aangepast door Dirk75
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft de laadpalen, kunnen jullie ook eens prijzen noemen? Ik heb nu twee offertes gekregen voor rond de €4800 all in. Da's veel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dirk75

Er zijn zijn veel soorten laadpalen... ik heb er ook van € 25000 gevonden.

wat wil je ?

aangepast door Dirk75
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
1 hour ago, BMWMB said:

€ 470 voor een Tesla Wall Connector.

En die Tesla Wall Connector is een Type 2 lader, dus dat werkt ook op andere auto's, ook hybrides.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, wooter said:

En die Tesla Wall Connector is een Type 2 lader, dus dat werkt ook op andere auto's, ook hybrides.

Just. Dit wilde ik u nog eens vragen. Ik heb er 6 hangen op het werk. 4 enkel tesla en 2 universeel. Ik neem aan dat dat slechts een jumperke is dat je moet opzetten, maar vind er geen info over. Jij eventueel wel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

Eens spieken in de installatiehandleiding of er een jumper niet beschreven staat :)

Overigens zou ik wel pissed zijn als ik op aanraden van mijn navigatie naar een hotel met Tesla Destination Chargers rij om daar te merken dat ook de Tesla Only laders geblokkeerd staan door wat flauwe hybrides die aan 3,5kW aan het laden zijn, als ze al niet zijn volgeladen.

https://www.tesla.com/sites/default/files/pdfs/wall-connector-eu/20161208/tesla-32a-wall-connector-installation-manual-nl-NL-v2.pdf?201612081439

Quote

Schakelaarstand 2:

• De DIP-switch op positie 2 moet altijd in de stand OMHOOG staan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, BMWMB zei:

€ 470 voor een Tesla Wall Connector.

en wat is het verschil tussen zo'n tesla wall connector? geen 220 vermoed ik? zeker compatibel (geen ambras met garantie of problemen later? ( zeg niet dat het dat is maar ddke heeft momenteel toch probs met laden?))

de wallbox van audi is idd een lege doos waar je je draagbare laadkabel inhangt. je kan wel kiezen natuurlijk of je hem met een gewoon stopcontact of industrieel verbind. de tesla box is waarschijnlijk hetzelfde dan qua laadsnelheid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid